Škoda dodala první tramvaj z Plzně do Německa. Jezdí v Chemnitzu
Škoda Transportation dodala první tramvaj z Plzně na německé koleje. Od víkendu jezdí ve zkušebním provozu v německém Chemnitzu, kam
Škoda Transportation dodala první tramvaj z Plzně na německé koleje. Od víkendu jezdí ve zkušebním provozu v německém Chemnitzu, kam výrobce postupně dodá celkem čtrnáct obousměrných plně nízkopodlažních tramvají For City Classic. Celková hodnota zakázky je zhruba 950 milionů korun.
Pro Škodu jde sice o druhou referenční zakázku v Německu, první tramvaj ale není českého původu. Jde o výrobek finského Transtechu, který Škoda ovládla. Tramvaj jezdí v německém Schöneiche.
„Tramvaj, kterou dnes předáváme zákazníkovi, má mnoho významných inovací a je navržena v duchu představ o budoucnosti tramvajové dopravy. Toto první vozidlo v současné chvíli zahajuje několikaměsíční náročné typové zkoušky přímo v Chemnitzu. První cestující by se jím měli svézt ve zkušebním provozu na jaře příštího roku. Celá flotila bude do Německa dodána do léta 2019,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel skupiny Škoda Transportation.
Škoda získala zakázku v roce 2016, šlo o její první tramvajový úspěch v Německu. Dopravní podnik v Chemnitzu (CVAG) získá nízkopodlažní vozidla splňující německé požadavky na plnou bezbariérovost. V interiéru budou k dispozici dva velké multifunkční prostory pro až čtyři invalidní vozíky nebo dětské kočárky, případně pro čtyři až šest jízdních kol.
Tramvaj ze Škody už jezdila v Chemnitzu v roce 2012, kdy tamní dopravní podnik testoval pražskou tramvaj ForCity Alfa. Výrobce vidí v dodávce pro Chemnitz další významnou referenci pro německý trh. „Díky tomu si upevňujeme pozici v západní Evropě a sbíráme potřebné zkušenosti a reference pro další tendry,“ doplnil viceprezident pro obchod Zdeněk Majer.
Plně klimatizované vozidlo je dlouhé 31,4 metru, šířka je 2,65 metru. Celková kapacita dosahuje až 281 lidí, z toho 64 sedících. Maximální rychlost je 80 km/h, pro provoz v Chemnitzu je omezena na 60 km/h. Podle hlavního projektanta Škody Jaroslava Kulhánka je skříň vozidla vyrobena z nerezové oceli, pevnostně je navržena jako LRV (příměstská vozidla). „Vozy rovněž mají novou generaci elektrického pohonu vyrobeného také ve Škodovce,“ dodal Kulhánek.
Škoda letos v červnu vyhrála velký tendr na 80 tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Celkem osmdesát tramvají v základní dodávce bude provozováno na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg.