LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Škoda dodala první tramvaj z Plzně do Německa. Jezdí v Chemnitzu

Tramvaj ForCity Classic pro Chemnitz. Foto: Škoda TransportationTramvaj ForCity Classic pro Chemnitz. Foto: Škoda Transportation

Škoda Transportation dodala první tramvaj z Plzně na německé koleje. Od víkendu jezdí ve zkušebním provozu v německém Chemnitzu, kam

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hupi

Vždycky se říkalo hezky česky „Saská Kamenice“ …

železničář v důchodu

No, úplně vždycky ne – dost dlouho to byl (i) podle české výslovnosti „Karl Marx štat“ …
Ale správně naznačujete, že skloňovat „Chemnitz“ připojováním českých pádových koncovek je ve skutečnosti hrubý prohřešek proti platné české gramatice – a toho by se novinář dopouštět neměl (když už chce použít názvu v řeči příslušné země).

Jan

To vypadá jak 14T v novém hávu. Málo dveří, pouze tři podvozky, což jsou zase vysoké nápravové tlaky. Vevnitř dvousedačky aby se to nedalo projít a nebylo kudy nastupovat a vystupovat. K tomu zase dva velkoprostorové kokpity pro řidiče které ubírají místo pro cestující. Pěkný paskvil.

železničář v důchodu

Záleží na tom, k čemu těch vozidel chtějí přednostně využívat pokud si správně vzpomínám, mívali tam minimálně jednu „meziměstskou“ trať, pro kterou by taková vozidla mohla být vhodná: předpokládám, že asi věděli, co a proč si chtějí nakoupit.

Indian

Co ty dvoje dveře hned vedle sebe ve druhém článku tramvaje? Vejde se mezi ně něco? Sedět bych v prostoru mezi těmi dveřmi nechtěl.

železničář v důchodu

Tipuji, že tam mezi dveřmi budou dvě sedadla proti sobě jako v běžné tramvaji 15T (a díky šířce vozidla 2,65 metru možná dokonce dvousedadla) – ten pohled skutečnou velikost toho prostoru (délku okna mezi dveřmi) zkresluje.

Jan

A jeje má to zase dvousedačky. Zbytečně zabrané místo přes které se nedá zaplněnou tramvají dostat.

R.L.m.

Podle produktového listu by v nesených článcích měly být mezi dveřmi a naproti multifunkční prostory pro vozíčkáře, kočárky či jízdní kola. Viz. https://www.skoda.cz/data/catalog/6/238/4138.pdf

Indian

Podle té dokumentace mám pocit, že tam bude víc míst na sezení než na stání.

R.L.m.

Podle dostupných informací se zdá, že tramvaj má spoustu „vychytávek“, pokud to ale ŠT špatně prezentuje svým zákazníkům, ta je to poměrně škoda.