Škoda dodala první tramvaj z Plzně do Německa. Jezdí v Chemnitzu
Tramvaj ForCity Classic pro Chemnitz. Foto: Škoda Transportation
Škoda Transportation dodala první tramvaj z Plzně na německé koleje. Od víkendu jezdí ve zkušebním provozu v německém Chemnitzu, kam
Vždycky se říkalo hezky česky „Saská Kamenice“ …
No, úplně vždycky ne – dost dlouho to byl (i) podle české výslovnosti „Karl Marx štat“ …
Ale správně naznačujete, že skloňovat „Chemnitz“ připojováním českých pádových koncovek je ve skutečnosti hrubý prohřešek proti platné české gramatice – a toho by se novinář dopouštět neměl (když už chce použít názvu v řeči příslušné země).
Děkujeme za Vaše cenné rady. Nicméně máme to uvedené správně, což si můžete ověřit na Ústavu pro jazyk český. Těšíme se na další Vaše moudra. http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=360
To vypadá jak 14T v novém hávu. Málo dveří, pouze tři podvozky, což jsou zase vysoké nápravové tlaky. Vevnitř dvousedačky aby se to nedalo projít a nebylo kudy nastupovat a vystupovat. K tomu zase dva velkoprostorové kokpity pro řidiče které ubírají místo pro cestující. Pěkný paskvil.
Záleží na tom, k čemu těch vozidel chtějí přednostně využívat pokud si správně vzpomínám, mívali tam minimálně jednu „meziměstskou“ trať, pro kterou by taková vozidla mohla být vhodná: předpokládám, že asi věděli, co a proč si chtějí nakoupit.
Co ty dvoje dveře hned vedle sebe ve druhém článku tramvaje? Vejde se mezi ně něco? Sedět bych v prostoru mezi těmi dveřmi nechtěl.
Tipuji, že tam mezi dveřmi budou dvě sedadla proti sobě jako v běžné tramvaji 15T (a díky šířce vozidla 2,65 metru možná dokonce dvousedadla) – ten pohled skutečnou velikost toho prostoru (délku okna mezi dveřmi) zkresluje.
A jeje má to zase dvousedačky. Zbytečně zabrané místo přes které se nedá zaplněnou tramvají dostat.
Podle produktového listu by v nesených článcích měly být mezi dveřmi a naproti multifunkční prostory pro vozíčkáře, kočárky či jízdní kola. Viz. https://www.skoda.cz/data/catalog/6/238/4138.pdf
Podle té dokumentace mám pocit, že tam bude víc míst na sezení než na stání.
Podle dostupných informací se zdá, že tramvaj má spoustu „vychytávek“, pokud to ale ŠT špatně prezentuje svým zákazníkům, ta je to poměrně škoda.