Dopravci Železnice Železniční průmysl

Škoda dodá Českým drahám až 50 RegioPanterů, porazila španělský CAF

RegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhy
RegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhy

Vítězem soutěže na rámcovou smlouvu na dodávku až 50 elektrických nízkopodlažních jednotek pro regionální dopravu Českých drah je Škoda Transportation se svými elektrickými jednotkami RegioPanter. V soutěži porazila španělského výrobce CAF.

Deníku Zdopravy.cz to potvrdily dva na sobě nezávislé a dobře informované zdroje. Smlouvu bude možné podepsat až po uplynutí lhůty na odvolání a schválení orgány společnosti, tedy představenstvem, dozorčí radou a řídicím výborem ČD.

Nepřímo včera blížící se konec soutěže potvrdil i generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. „S výrobcem už brzy uzavřeme rámcovou smlouvu a vozidla pak budeme odebírat podle aktuální potřeby,“ řekl při podpisu smlouvy na 
provoz vlaků v Plzeňském kraji.

Škoda ani České dráhy nechtěly výsledek soutěže komentovat. „Můžeme pouze potvrdit, že hodnotící komise už rozhodla,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Odhadovaná hodnota zakázky byla 6 miliard korun.

Jde o první z velkých rámcových smluv na dodávku elektrických vlaků pro regionální dopravu, která se chýlí ke konci. Soutěž neúspěšně napadala pro údajné diskriminační podmínky společnost Alstom, ÚOHS ale její podání zamítl. Podle rozhodnutí ÚOHS o zamítnutí námitek kromě Škody a CAF podala žádost o účast také společnost Siemens, ta ale nakonec nabídku nepodala.

Má jít o dodávku vozidel s kapacitou 140 až 160 míst s maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu.  V provozu bude možné spojit až tři jednotky do jednoho vlaku s kapacitou 420 až 480 míst k sezení. Jisté je už objednání nejméně 11 souprav, které budou využity v Plzeňském kraji, velmi blízko je využití těchto jednotek na Vysočině, kde už zastupitelé schválili záměr uzavřít smlouvu s Českými drahami.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
liberal shark
Host
liberal shark

Martin Roman bude mít určitě radost …

dopravak
Host
dopravak

Tady se opět ukazuje, že ČD opravdu nejsou schopny vypsat VŘ tak, aby se do něj přihlásilo více zájemců. Ve výsledku jsou na tom bité právě ČD, protože takovým způsobem se ke kvalitní technice nikdy nedostanou. Z dlouhodobého hlediska to není dobré ani pro Škodovku, protože není nijak motivována dělat kvalitní produkty srovnatelné se zahraničím a kvalitativní odstup od zahraničních výrobců se tím jenom zvětšuje.

jan
Host
jan

Doufám, že tentokrát si ve smlouvě vymíní nejméně 5 letou záruku. Servis. A požadovanou minimální disponibilitu. Jinak sankce.

jan
Host
jan

Nemám z toho zrovna moc radost. Je to taková alla 810. Flirt je asi 3 krát lepší. Navíc se divím, že dokud škoda nedá do pořádku předchozí projekty typu 109, že od ní něco kupují. A i stejnou verzi tohoto vozidla, bez úprav.. Nevím. No. Navíc ta 2 vozová verze… Se svou hmotností..

Děčíňan
Host
Děčíňan

Výtečná zpráva pro všechny. Nějak si nedovedu představit, že v domovině Škodovky, by byli cestující nuceni jezdit nějakým španělským klumpem.

pony
Host
pony

Já si to taky nedovedu úplně představit. Akorát z toho nemám radost. Ze všech vozidel CAF co jsem po Evropě viděl jsem měl vesměs pozitivní pocit.

tuKabel
Host
tuKabel

Tak určitě. Škoda je jistě dlouhodobě nejlepší dodavatel nejkvalitnějších vlaků. Až daleko za nimi je třeba Siemens a Alstom …..

LKB
Host
LKB

Doufám, ze do novych Panteru pridaji vesaky nás bundy k místu pro kočárky vedle dveri. Lidi s kočárky si nemají nic pověsit? 🙂
Ale je fajn, ze se posune standard, ze bude více nízkopodlažních vlaku.

všd
Host
všd

140 až 160 lidí je na některé výkony až dost. Jsou tratě, kde by užili sólo pantery.

jal
Host
jal

„Push-pull by dali skoro okamžitě (proti NIM je potřeba změnit výšku nástupní hrany, ale TSI pro řidičák musí být hotové), a nový motorový vůz pro patrovou jednotku by taky do roka až dvou snad doladili.
Ale neregistuju nikde, že by to někdo poptával…“

Nikdy jste neslyšel o https://zdopravy.cz/ceske-drahy-chteji-koupit-dvoupodlaznich-soupravy-za-miliardu-pro-moravskoslezsky-kraj-8665/ ?

Michal
Host
Michal

Slysel, ale s Prahou si nespojil. Takze totez staci poptat do Prahy a problem vyresen… 😁

Marťas
Host
Marťas

Příliš nepovedené, neútulné, nespolehlivé jednotky se tedy asi rozmnoží… 🙁
Podvozky mlátí už po roce provozu, nepříjemné pískání střídačů, odfukování kompresoru, ne příliš pohodlné sedačky na delší vzdálenost…interiér celkově nic moc.
Všichni představitelé společností ČD, ŠKODA jezdí neustále nasávat chytrosti na Západ, proč občas něco z toho nepřivezou zpátky.

Ještě přesunout do nádraží do kopřiv kde si za autobusák a pak se železnici už raději vyhnout úplně 🙁

Standa
Host
Standa

Však tohle jsou tak vlaky pro příměsto a regiony. Ne pro cestu z Ostravy do Prahy . Verzi InterPanter osobně pokládám za omyl.

IGCT
Host
IGCT

Mam zcela stejny nazor. Na kratke primestske vzdalenosti to neni spatny vlak, ale na rychliky uz to neni.

Kubin
Host
Kubin

Ale kam si tam má člověk dát batoh, nebo tašku? Na sedačku bedle sebe? Batoh se vám na držák zavazadel nevejde, taška naopak propadne 🙁

X 1
Host
X 1

Nedávno jsem jel rychlíkem z Kasselu do Halle. Soupravu privátního dopravce tvořil Bombardier Talent 2. Naprosto pohodové svezení. Na víc jak 200km dlouhé trase byla jízda bez jakýchkoliv rušivých elementů. A mimo diskuzi. Jízdenku jesem si koupil u DB.

MArtin
Host
MArtin

Jak často tím jezdíte🙈, nebo máte lístek za darmo, že nevnímáte jaký to je krám? Je pravdou, že spoustě členům ve vlaku stačí WiFi a to že je tam zima, jede to pozdě, podvozek mlátí do skříně, vůbec nevadí… v evropském srovnání nových jednotek u větších aglomerací je to „naše“ kočičí zvíře ostudou techniky a desingu 21.století.

Okoloidúci
Host
Okoloidúci

Zrovna dizajnovo sa mi páči. Neviem čo je to za módu všade pchať „bullet-like“ dizajn – viz. Talent.

Standa
Host
Standa

Minimálně dvakrát denně. Na 031 jako osobáky jezdí téměř výhradně Pantery. Jen dvakrát denně jede rakev s přívěsným vozem

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Já bych je uvítal třeba okolo Brna, pak na linku S4 do Zastávky.

Gremli
Host
Gremli

JM kraj koupit nové vlaky sám…a dokud tak neučiní, nebo neobrátí o 180° svůj názor, dalších nových jednotek se tu nejspíše nedočkáme…leda na rychlících.

MArtin
Host
MArtin

Proboha jen ne další tenhle kočičí krám do moravské metropole 😾

Ladislav
Host
Ladislav

mě osobně by spíše zajímal fakt, že panteři a jejich schopnost rekuperace je v současné době zcela nevyužívána, jelikož čez neumožňuje , nebo nechce tuhle věc respektovat a tím pomoci snižovat náklady ČD, byť se s tím počítalo v nákladech.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Kdo vám to říkal? Naopak na většině elektrifikovaných tratí v ČR rekuperovat lze. Výjimka je asi trať Kutná Hora – Tišnov u Brna, kde se na tom pracuje. Koho jste potkali, co vám to nalhali?

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

ad Pepa z depa: Jo toho krapet více:
a) Klášterec – Cheb – Plzeň – Beroun
b) Plzeň – Strakonice
c) Kutná Hora – HB – Tišnov
d) HB – Jihlava – Jindřichův Hradec
e) Chotoviny – Benešov
f) na stejnosměru je to hodně závislé na odběru (není – li v síti odběr, nerekuperujete).

Apollo17
Host
Apollo17

Že není rekuperace využívána zcela máte pravdu.Je to způsobeno napájecí soustavou(stejnosměrná nízké napětí,střídavá 20 km úseky a nemožnost vracet energii do veřejné sítě).
Jinak na trati Děčín-Prunéřov rekuperují Panteři 17 procent energie i při omezujících podmínkách.Kdyby byly ideální podmínky ,šlo by vracet 25-30 %.

Dan
Host
Dan

Budou nové pantery mít jedničku zase roztroušenou napříč soupravou nebo už na jednom místě?
Interiér bude klasika operační sál, nebo už něco ála Aufeer design?

Apollo17
Host
Apollo17

Všechny Regio Pantery mají jedničku na jednom místě(nebo ji nemají vůbec).

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

On myslí spíš asi fakt, že je z ní jakýsi „průchoďák“ do dvojky, z jedné strany dvaře, ze druhé neustále se otvírající dveře do nástupního prostoru na fotobuňku. Ten kdo to dělal, u toho moc nepřemýšlel…

Standa
Host
Standa

No nevím, v těch co jezdí u nás (Pardubice-Jaroměř) je jednička vždy na jednom konci za stanovištěm strojvůdce.

petr.r
Host
petr.r

on asi myslel třívozovou nebo nevím jaká byla na letišti a tam byla 1 opravdu uprostřed a lidi co nastoupili, tak procházeli přes tu 1 do dvojky a děcka sem a tam. Já taky jdu se podívat proč a co sedí v 1.

Weselan
Host
Weselan

Není Panter jako Panter.Dan asi myslel ty Inter,které opravdu mají na rozdíl od Regio první třídu na třech místech.

JiP
Host
JiP

Kritika nespolehlivosti panteru je na jedne strane opravnena, na druhou stranu je ale potreba se na to podivat ocima Skody. System statnich zakazek CD v podstate znemoznuje vybrat si vyrobce, nadefinovat parametry, vyrobit jeden ci dva prototypy, ty 1-2 roky potrapit v realnem provozu a postupne upravovat a na zaklade prototypovych zkousek zahajit seriovou vyrobu. Vsechny ty dnes opevovane stroje Skody z dob jiz davni minulych byly takto dodany. Problem Skody je, ze napr. oproti Siemens je to v podstate uplny trpaslik a nema ekonomickou kapacitu sama zafinancovat zahajeni vyroby nejakych prototypu, ty nekde testovat a pak doufat ze proda.… Číst vice »

Jouda
Host
Jouda

Vašemu příspěvku bohužel nelze nic vytknout. V podstatě jste vše důležité popsal tak, jak to opravuje.

Jouda
Host
Jouda

Mělo být, tak jak to opravdu je😀

VRT
Host
VRT

Zcela souhlas. Měl jsem tu čest jet v tomto supervlaku něco přes dvě hodiny. Opravdu nikdy víc. Taková míra nepohodlí, to raději koženku v B. Tvrdé sedačky, nepříjemné osvětlení, hluk, mlácení podvozků i na novém koridoru a kvalita provedení vnitřku odpovídá práci učnů, kteří za trest zůstali po škole. Nemusím mít Alstom ani Siemens. Klidně budu jezdit Škodovkou. Chápu, že pro sérii 7 ks (to je prostě špatně) nebude nikdo vyvíjet české specifické vozidlo. Klidně ať si sídlí na Kypru, ale proboha ať mám jako cestující pocit, že tu se mnou nikdo nevy… třel podlahu.

Jiří Krtička
Host
Jiří Krtička

Skutečně? Pro mě jsou to jedny z nejlepších vlaků u nás. Ještě jsem si nevšiml cestujícího, který by byl nadšený z toho, že zrovna místo InterPanteru přijedou B.

VRT
Host
VRT

A to je dost katastrofa, ne?
Jinak nesouhlasím. Z modrého rybníka to je railjet, pendolino, Bmz.

Apollo17
Host
Apollo17

A Railjet,Pendolíno,Bmz je příměstská jednotka?Víte,že jeden vagon Railjetu stál asi 44 milionů jeden vůz Pantera 49 milionů i s lokomotivou?To už nemluvím o Pendolínu,kde jeden vůz stál asi 100 milionů?
To je stejné,jako srovnávat Fabii a Superb.

VRT
Host
VRT

No taky jsem hodnotil své cesty, kdy v tom člověk musí jet 2 hodiny, protože jinak přestup… To fakt není příměsto. Jo, z Brna do Blanska se to dá vydržet.

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

A víte, že se železniční vozidla nevyrábí jen v ČR? Zkuste porovnat InterPanter a Pesu Dart

všd
Host
všd

Tady jde právě o to, aby ty nové série panterů vychytaly chyby svých předchůdců. Myslím mlátící podvozky, absence dveří do interiéru apod.

Martin
Host
Martin

To je dobře. V Plzni to totiž znamená naprosté sjednocení elektrické trakce pro Os – jak na Beroun, tak na Karlovy Vary/Cheb (ty nové) Sp, tak na Horažďovice bude jezdit totéž.

IGCT
Host
IGCT

Byť Pantery mají mnoho chyb a je na nich dost znát, že byly naprojektovány „za 5 min 12“, tak je jejich pořízení dobrá zpráva. Přece jenom rapidně zlepšují kvalitu cestování vlakem na regionální úrovni.

Xaver
Host
Xaver

To by zlepšila jakákoliv jiná moderní jednotka např. od zmíněného CAF

Pražák
Host
Pražák

Nepochopim, jak tomuhle konstatovani nekdo muze dat –

Človek
Host
Človek

Zajímalo by mě, proč se Škodě daří prodávat v podstatě jen českým státním společnostem.

Tom Atom
Host
Tom Atom

To není nic složitýho. ČD jakožto česká státní firma s velkýma finančníma prostředkama má tu moc utratit hodně peněz. A vždy je radši utratí v Česku aby tak podpořila českou ekonomiku (spousta lidí tak dostane zaměstnání a škoda přežije a bude moci nadále v Česku investovat a být schopným výrobcem železničních vozidel). Proč asi zakázku na 50 vagonů nedávno dostalo konsorcium SIEMENS-ŠKODA? SIEMENS škodu nepotřebuje, ví však že s ní má o hodně vyšší šanci tu zakázku dostat. Stejně tak nedávno podepsaná smlouva o pantherech pro ZSSK. Ty panthery se budou montovat na Slovensku… A poslední věc. Nedělá to jen… Číst vice »

Pražák
Host
Pražák

Nevím z které planety a století jste sem spadnul, ale předražené nákupy ze škodovky nebyly bohulibou podporou skomírající české ekonomiky, ale geniálním tunelem partičky, která si z těch peněz aktuálně platí drahé obhájce u nás a pomalu by měla nastupovat do kriminálu ve Svýcarsku. V době, kdy měly ČD jako železniční dopravce monopol, to samozřejmě nijak nevadilo, ale na konkurečním trhu je to dohání jako bumerang. Jestli teď vyhrála škoda, tak předpokládám, že za úplně jiných podmínek jak z hlediska ceny, tak zejména z hlediska sankcí za nespolehlivost, a nějaká podpora domácího průmyslu bylo to úplně poslední, co vedení ČD… Číst vice »

Tom Atom
Host
Tom Atom

Z ČÁSTI s vámi souhlasím. Kyperská Škoda Transportation byla dost pochybným podnikem a k určité korupci tam nepochybně došlo. Věřím však, že s novým majitelem se řada věcí změnila. Doufejme! Nikde jsem ale nemluvil o „skomírající“ ekonomice. I perfektně zdravé ekonomice pomůže určité postrčení. A jsem přesvědčen, že podpora domácího průmyslu nebyla jen nějaká poslední maličkost. Každý alespoň trochu zodpovědný politk či kdokoliv kdo rozhoduje o veřejných penězích je radši utratí doma. (Měl by však brát ohledy na to aby domací produkty byli alespoň srovnatelné…A to se bohužel nedělo(tam byla ta korupce)). Proč asi jezdí Babiš do Thajska a nabízí… Číst vice »

Pražák
Host
Pražák

Zodpovědný politik 🙂 Závidím vaši, snad mladickou, naivitu, jinak platí můj dotaz, odkud jste swm spadnul 🙂 Trošku to motáte. Ano, politici můžou, pokud to neodporuje mezinárodním smlouvám, zvýhodnit domácí dodavatele třeba v zákoně o veřejných zakázkách. ČD jsou ovšem akciovka a její vedení se má starat primárně o blaho ČD. Nic proti, jestli v případé úplné stejných a stejně drahých krabiček sirek zvolí tu domácí, ale nemůžou kvůli néjakým ideálům kupovat navlhlé a poloviční za dvojnásobnou cenu jen proto, že jsou domácí. Škoda Auto je jen důkazem, že ona o ty zakázky stojí, ne že stát stojí o domácího… Číst vice »

Tom Atom
Host
Tom Atom

No.. tak to, že je každý politik nezodpovědný pitomec je dle mého jen oblíbený stereotyp. Najdouo se tací, kteří to myslí vážně. Pokud to ze mě dělá naivu, tak jsem asi naivní. Příjde mi vystížné takové to video na YT, jak jsou volby přirovnány k seriálu „věřte, nevěřte“. „Dokážete poznat pravdu od smyšleny?“ Ale.. to jsme odbočili. UKONČÍM TO slovy generálního ředitele AŽD Zdeňka Chrle: „Mají české (železniční) firmy šanci uspět ve světovém měřítku?“ => „Většinou ne v té západní části, tam je nikdo nepustí, byť je to otevřený trh, dávno však víme, že to jsou jen falešné proklamace…“ -Pozor… Číst vice »

Pražák
Host
Pražák

Tak snad posledni reakce z me strany: ano, vsechny FIRMY si svuj trh snazi chranit, otazkou pak je, kam az jsou ochotne zajit, aby pro svou ochranu ziskaly i politiky. Podporit argumentaci zrovna reditelem AŽD me ale pobavilo. Jednak jsou v oboru, kde nedodavaji soukromym firmam, ale nějaké statni organizaci, i oni jsou na ceskem trhu at uz z jakychkoliv, technickych, historickych, duvodu zabetonovani a nikoho sem nepusti, takze si vylozene nevidi do huby, a konecne mam silny pocit, ze diky tehle pozici se na ukor statu pakuji stejne jako kdysi ta ŠT.

Kylchap
Host
Kylchap

V podstatě prodala na Slovensko, do Německa, Ukrajiny a Litvy.

Michal
Host
Michal

+NIM

Tom Atom
Host
Tom Atom

Já neříkám, že je to pravidlo vždy…Upřímně já bych ani nebyl překvapen, kdyby nějakou malou zakázku pro ČD vyhrál i někdo jiný…Ty větší zakázky však téměř vždy vyhrává místní výrobce.

Proč např. pro DB čas od času vyhraje někdo jiný? Já nevim, řekl bych, že si tak DB drží místní výrobce na uzdě…Aby si prostě na to nezvykli. Takový to…“Koukejte mi si můžeme objednat valky i jinde…“ Stejně ale většinu zakázek dostává místní výrobce…

T.H.
Host
T.H.

No ono v Německu jsou „místní výrobci“ ti největší světoví, takže je DB těžko může opomíjet… Spíš je zajímavé sledovat, u koho nakupují „nestátní“ dopravci, kteří jsou zodpovědni hlavně sami sobě a nikoli dojné krávy.

X 1
Host
X 1

Tak z posledních mnou registrovaných zakázek v DE.
Svaz dopravy Rhein-Ruhr express RRX = Siemens Desiro HC.
Svaz dopravy Baden- Würtemberg = Siemens Mireo, Bombardier Talent.
Abellio = Stadler Flirt, Alstom Lint.
Transdev = Stadler Flirt.
Arriva Netherland = Stadler Flirt a Stadler Wink.
Tilo = Stadler Flirt.
A mnoho dalších.

všd
Host
všd

Což jasně vypovídá o tom, že tam nemají Siemens a Bombardier tak silnou pozici, jako u DB, že u soukromníků se mnohem víc daří Stadleru.

Apollo17
Host
Apollo17

U nás Jančura PESA.

MRC
Host
MRC

Dodávky tramvají do ostatních evropských měst, prodej souprav pro DB? Pak mám pocit, že nedávno někde vyhrála nějaké metro…

Pražák
Host
Pražák

Když to vezmu historicky za posledních 20 let a trochu zjednoduším: když máte zlatý důl v podobe ČD a města Prahy, tak nikomu dalšímu prakticky ani prodávat nepotřebujete. No a když zlatý důl vyschne, tak se vás soukromý trh zeptá, co jste v té fabrice vlastně 20 let dělali…

Tomáš
Host
Tomáš

Dráhy by mohly konečně těmito vlaky nahradit 460 které dosluhují. Stále ještě jezdí kolem Brna a ve Zlínském kraji do Olomouckého.

Apollo17
Host
Apollo17

Okolo Brna budou jezdit jednotky,které už 3 roky kupuje Jihočeský kraj,zabukoval si na ně přes 5 miliard z evropských dotací(tím už jiné kraje nebudou mít nic).Ale stále ještě nevybrali ani výrobce.Nevím,co na to X1,Michal a další,kteří vědí jak se to má dělat 🙂
Tak v Brně ještě několik let budete jezdit v Honekrech a 560(snad se ta Vlakopůjčovna nakonec podaří vybudovat a miliardy nepropadnou.

X 1
Host
X 1

Apollon
Je mi celkem fuk, co u nás bude jezdit.
Jenem bych si přál aby soutěž vyhrál TEN skutečně LEPŠÍ.
A nikoliv ten, který víc namaže.
Takže prioritou nebude nižší cena! Ale nejnižší provozní náklady a nejvyšší procento provozuschopnosti (mijimálně 90%).
Samozřejmostí by mělo být adekvátní penále. Např. Klesne jedna sledovaná hodnota pod stanovenou úroveň (např. pod 75%), tak dodavatel dodá vlak navíc.
A jak jsem napsal. Když dané faktory splní kdokoliv, i Regiopanter, tak ať tam jezdí.

Apollo17
Host
Apollo17

No tak u ČD vyhrála Škoda,u Jančury PESA muvidíme,kdo vyhraje na Jižní moravě.
Jaké jsou náklady a provozuschopnost ví provozovatelé,ne šotouši podle Budějovic.Ono mají ČD vlaky od ALSTOMU,Siemensu,Stadlera,Pesy,Škody.
Jaký je podíl provozuschopnosti na údržbě je diskupabilní.I Stadlery jsou neprovozní,vagony Siemens mají problémy do Hamburku….

Martin
Host
Martin

Vagony Siemens ne. Vagóny PRAS Šumperk ano.

Kylchap
Host
Kylchap

K čemu nová vozidla? Každý ekonomista jásá nad ojetými motoráky z Německa, protože je to LEVNÉ!

Michal
Host
Michal

No je to hlavně lepší než cokoliv co ČD na místě těch ojetých motoráků provozuje. 🙂

A chápu, že je to pod vaši rozlišovací schopnost, ale Kupec vysoutěžil rámcovou smlouvu bez povinnosti cokoliv odebrat. Takže když si to od něj nikdo nekoupí, tak žádná nová vozidla nebudou – je to o tom, jakou konečnou cenu z toho Kupec umí udělat a jestli ji objednatelé budou chtít zaplatit.

Pražák
Host
Pražák

Jen čistě pro zajímavost, jaké máte auto? Ptám se jen, že mi přijde, že ojeté vlaky nejvíc vadí těm, co sami mají doma staré vraky a nechápou, že veřejné finance jsou na tom tak nějak podobně jako ty jejich soukromé. Až bude v každé druhé české garáži nová minimálně oktávka, budou mít i kraje na nové vlaky.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

A ojeté elektrické jednotky na napětí 3 kV = / 25 kV 50 Hz hodláte kupovat kde?

Marty
Host
Marty

Nevím tedy, jestli je to nějaké výrazné zlepšení na železnici, párktát jsem Regio Panterem jel ze zvědavosti a můsím říct, že to ješto utpení, ještě že jen kousek. Ventilátory huší, z venku jde taky spousta hluku, sezení nic moc ani odkládací prostor o spolehlivosti psali jiní. Zlatě mít cokoli jiného. 🙂

John
Host
John

Naprosto s Vámi souhlasím, ale hold musíme přeci podporovat „domácí průmysl“..

Martin K.
Host
Martin K.

Kdyby to bylo šité na „domácí průmysl“, tak je tam také Bombardier a částečně snad i Siemens. Ne, to je šité na Škodu Transportation.

Ladislav
Host
Ladislav

tahle otázka je jak vyšitá pro pana Kellnera

equipe
Host
equipe

Naprostý nesmysl. Kde jste seděl? Jezdím s Pantery pravidelně. Naprosto komfortní svezení. Srovnatelné s Leo Expresem.

X 1
Host
X 1

Tak to se naprosto pleteš. Stoupni si na perón v Olomouci a poslechni si rozjezd obou jednotek.
Flirt, ačkoliv je prezentován jako o generaci starší než Regiopanter, je mnohem tižší.

Osobně. Raději bych připlatil víc za kus, který bude mít od výrobce zaručenou minimálně 90-ti procentní provozuschopnost a prokazatelné nejnižší náklady na provoz.

jan
Host
jan

No to bohužel vůbec. Ty rány co dostává cestující na vyhybkách a jiných nerovnostech podobně jsou ve flirtu mnohem menší. Navíc dost často panteru děsně mlátí podvozky.. Nevím proč.. Jako kdyby kov na kov. Jiné západní jednotky to nemají. A porovnání filtrace nerovností třeba s Railjetem je zcela propastná. Navíc v interpanteru jsem si svého času všiml na některých místech i velmi nepříjemného horizontálního kmitání. Což jiní výrobci opět například řeší tlumiči mezi vozy. Panter opět nic takového nemá. A nevím jestli to teda nakonec odstranili. Zda to vůbec ze strany ČD bylo reklamováno. A co se divím, jak někdo… Číst vice »

Apollo17
Host
Apollo17

Jan:Až budete někdy u toho Pantera,tak se koukněte,že každý podvozek Pantera má 6 tlumičů,některé kusy i 10(tlumiče primárního vypružení.
Tlumiče mezi vozy mají skříně na společném podvozku,což Panter nemá.

Apollo17
Host
Apollo17

Třeba děčínské Pantery mají kromě 003 všechny ostatní 10 tlumičů na každém podvozku-to je 60 kusů na jednotku.

Xaver
Host
Xaver

Myslím, že by bylo velkým šokem a nesmírný překvapením, kdyby to vyhrál někdo jiný než Škoda…

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

21. století stále nedorazilo do ČR 🙁

Standa
Host
Standa

Co se vám nezdá? Pantery jsou po všech stránkách vlaky 21. století.

bkp
Host
bkp

No je bych třeba chtěl něco co vysokopodlažní část bude mít tak maximálně na začátku a konci, ne u průchozích čel.

Pitrys
Host
Pitrys

A kde budou ty podvozky?

X 1
Host
X 1

Asi to budou portálové podvozky. Jako u Vídeňskech tramvají. Ale na vlaku?

bkp
Host
bkp

Kde je má třeba Flirt Leo Expressu?

JaJeČ
Host
JaJeČ

A je ten Flirt rozpojitelný?

Standa
Host
Standa

A místo podvozku to bude levitovat?
Portálové podvozky jsou hodně drahá a hodně technicky složitá (tím pádem náchylná k poruchám) sranda. A přitom 100% nízkopodlažnost je vlastně zbytečná i u těch tramvají

X 1
Host
X 1

Standa Mám pár přátel u Wiener Linien. Sám jsem si řízení Ulfa i vyzkoušel. Musím konstatovat, že nic pohodlnějšího snad neexistuje. Ať už z pohledu řidiče, tak i ze strany cestujících. Údržba je díky portálové koncepci, kdy je ke všem prvkům dokonalý přístup, naprosto jednoduchá. Provozuschopnost, tedy spolehlivost, je na velmi vysokém procentu, protože Siemens. Odolnost netradičního podvozku je ověřena nejen na starších Vídeňských tratích ale i v trochu více děsivějším provozu Rumunského města Oradea. První série tramvají byla velmi drahá, za což sklidili představitelé WL a radnice kritiku. Ovšem při objednávce druhé série, byla cena již výrazně nižší. A… Číst vice »

všd
Host
všd

Velký Varadín (Oradea) je na rumunské poměry dobrý provoz a to ještě ULFy nepouštěli hned na všechny tratě. A konečně, teď stejně šli do nákupu Aster. Přemýšlím, kde ještě ULFy jezdí, kromě Velkého Varadína a Vídně.

Pokud jde o cenu, předpokládám, že by Trojskou nevyjely. A nevím, kolik by stála verze, která by ji vyjela.

X 1
Host
X 1

No, ještě před asi osmi lety to tam (Oradea) vypadalo jako na Ukrajině. Teda co se infrastruktury týče.

Radek
Host
Radek

Ovšem je třeba říct, že i ta Vídeň začala nakupovat něco jiného.

Ondra
Host
Ondra

Nikoli, a to jak po stránce komfortu pro cestující, hlučností podvozků, ani vnějším designem – to vše je u panterů špatně. Snad se ta nákaza nedostane do Prahy a okolí.

Martin
Host
Martin

Plzeňské pantery mají z mé zkušenosti podvozky o poznání přijatelnější. 🙂

X 1
Host
X 1

Standa
Ano. Máš recht. Pantery jsou vlaky 21.storočí. Ale tak maximálně toho roku 2000. Dál ne!
A to ještě jen dizajn.

Buď tak laskav, namaž si lepeňák se sádlem. K temu jitrnicu a vydej se na fipku do Němec, Nizozemí a Rakouska nebo třeba i severní Itálie, popř. Švýcarska.
Uvidíš v provozu soupravy které jsou o deset, patnáct i dvacet let starší než Regiopanter. Ale jsou pohodlnější. A hlavně jsou levnější, úspornější a stále spolehlivější v provozu.
Pokud budeš rozlišovat jen mezi Panterem, Honeckery a 460/560, tak je to dosti mozkoomezujicí.

Jarda S.
Host
Jarda S.

zotavující se dárce mozku se v rámci terapie dostal k netu…

X 1
Host
X 1

To je dost, že ses taky ozval. 😉

Pako
Host
Pako

😁 ,,Vítězem soutěže,, 😀

Partneři