Škoda dodá Českým drahám až 50 RegioPanterů, porazila španělský CAF
RegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhy
Vítězem soutěže na rámcovou smlouvu na dodávku až 50 elektrických nízkopodlažních jednotek pro regionální dopravu Českých drah je Škoda Transportation se svými
Martin Roman bude mít určitě radost …
Tady se opět ukazuje, že ČD opravdu nejsou schopny vypsat VŘ tak, aby se do něj přihlásilo více zájemců. Ve výsledku jsou na tom bité právě ČD, protože takovým způsobem se ke kvalitní technice nikdy nedostanou. Z dlouhodobého hlediska to není dobré ani pro Škodovku, protože není nijak motivována dělat kvalitní produkty srovnatelné se zahraničím a kvalitativní odstup od zahraničních výrobců se tím jenom zvětšuje.
Doufám, že tentokrát si ve smlouvě vymíní nejméně 5 letou záruku. Servis. A požadovanou minimální disponibilitu. Jinak sankce.
Nemám z toho zrovna moc radost. Je to taková alla 810. Flirt je asi 3 krát lepší. Navíc se divím, že dokud škoda nedá do pořádku předchozí projekty typu 109, že od ní něco kupují. A i stejnou verzi tohoto vozidla, bez úprav.. Nevím. No. Navíc ta 2 vozová verze… Se svou hmotností..
Výtečná zpráva pro všechny. Nějak si nedovedu představit, že v domovině Škodovky, by byli cestující nuceni jezdit nějakým španělským klumpem.
Já si to taky nedovedu úplně představit. Akorát z toho nemám radost. Ze všech vozidel CAF co jsem po Evropě viděl jsem měl vesměs pozitivní pocit.
Tak určitě. Škoda je jistě dlouhodobě nejlepší dodavatel nejkvalitnějších vlaků. Až daleko za nimi je třeba Siemens a Alstom …..
Doufám, ze do novych Panteru pridaji vesaky nás bundy k místu pro kočárky vedle dveri. Lidi s kočárky si nemají nic pověsit? 🙂
Ale je fajn, ze se posune standard, ze bude více nízkopodlažních vlaku.
140 až 160 lidí je na některé výkony až dost. Jsou tratě, kde by užili sólo pantery.
„Push-pull by dali skoro okamžitě (proti NIM je potřeba změnit výšku nástupní hrany, ale TSI pro řidičák musí být hotové), a nový motorový vůz pro patrovou jednotku by taky do roka až dvou snad doladili.
Ale neregistuju nikde, že by to někdo poptával…“
Nikdy jste neslyšel o https://zdopravy.cz/ceske-drahy-chteji-koupit-dvoupodlaznich-soupravy-za-miliardu-pro-moravskoslezsky-kraj-8665/ ?
Slysel, ale s Prahou si nespojil. Takze totez staci poptat do Prahy a problem vyresen… 😁
Příliš nepovedené, neútulné, nespolehlivé jednotky se tedy asi rozmnoží… 🙁
Podvozky mlátí už po roce provozu, nepříjemné pískání střídačů, odfukování kompresoru, ne příliš pohodlné sedačky na delší vzdálenost…interiér celkově nic moc.
Všichni představitelé společností ČD, ŠKODA jezdí neustále nasávat chytrosti na Západ, proč občas něco z toho nepřivezou zpátky.
Ještě přesunout do nádraží do kopřiv kde si za autobusák a pak se železnici už raději vyhnout úplně 🙁
Však tohle jsou tak vlaky pro příměsto a regiony. Ne pro cestu z Ostravy do Prahy . Verzi InterPanter osobně pokládám za omyl.
Mam zcela stejny nazor. Na kratke primestske vzdalenosti to neni spatny vlak, ale na rychliky uz to neni.
Ale kam si tam má člověk dát batoh, nebo tašku? Na sedačku bedle sebe? Batoh se vám na držák zavazadel nevejde, taška naopak propadne 🙁
Nedávno jsem jel rychlíkem z Kasselu do Halle. Soupravu privátního dopravce tvořil Bombardier Talent 2. Naprosto pohodové svezení. Na víc jak 200km dlouhé trase byla jízda bez jakýchkoliv rušivých elementů. A mimo diskuzi. Jízdenku jesem si koupil u DB.
Jak často tím jezdíte🙈, nebo máte lístek za darmo, že nevnímáte jaký to je krám? Je pravdou, že spoustě členům ve vlaku stačí WiFi a to že je tam zima, jede to pozdě, podvozek mlátí do skříně, vůbec nevadí… v evropském srovnání nových jednotek u větších aglomerací je to „naše“ kočičí zvíře ostudou techniky a desingu 21.století.
Zrovna dizajnovo sa mi páči. Neviem čo je to za módu všade pchať „bullet-like“ dizajn – viz. Talent.
Minimálně dvakrát denně. Na 031 jako osobáky jezdí téměř výhradně Pantery. Jen dvakrát denně jede rakev s přívěsným vozem
Já bych je uvítal třeba okolo Brna, pak na linku S4 do Zastávky.
JM kraj koupit nové vlaky sám…a dokud tak neučiní, nebo neobrátí o 180° svůj názor, dalších nových jednotek se tu nejspíše nedočkáme…leda na rychlících.
Proboha jen ne další tenhle kočičí krám do moravské metropole 😾
mě osobně by spíše zajímal fakt, že panteři a jejich schopnost rekuperace je v současné době zcela nevyužívána, jelikož čez neumožňuje , nebo nechce tuhle věc respektovat a tím pomoci snižovat náklady ČD, byť se s tím počítalo v nákladech.
Kdo vám to říkal? Naopak na většině elektrifikovaných tratí v ČR rekuperovat lze. Výjimka je asi trať Kutná Hora – Tišnov u Brna, kde se na tom pracuje. Koho jste potkali, co vám to nalhali?
ad Pepa z depa: Jo toho krapet více:
a) Klášterec – Cheb – Plzeň – Beroun
b) Plzeň – Strakonice
c) Kutná Hora – HB – Tišnov
d) HB – Jihlava – Jindřichův Hradec
e) Chotoviny – Benešov
f) na stejnosměru je to hodně závislé na odběru (není – li v síti odběr, nerekuperujete).
Že není rekuperace využívána zcela máte pravdu.Je to způsobeno napájecí soustavou(stejnosměrná nízké napětí,střídavá 20 km úseky a nemožnost vracet energii do veřejné sítě).
Jinak na trati Děčín-Prunéřov rekuperují Panteři 17 procent energie i při omezujících podmínkách.Kdyby byly ideální podmínky ,šlo by vracet 25-30 %.
Budou nové pantery mít jedničku zase roztroušenou napříč soupravou nebo už na jednom místě?
Interiér bude klasika operační sál, nebo už něco ála Aufeer design?
Všechny Regio Pantery mají jedničku na jednom místě(nebo ji nemají vůbec).
On myslí spíš asi fakt, že je z ní jakýsi „průchoďák“ do dvojky, z jedné strany dvaře, ze druhé neustále se otvírající dveře do nástupního prostoru na fotobuňku. Ten kdo to dělal, u toho moc nepřemýšlel…
No nevím, v těch co jezdí u nás (Pardubice-Jaroměř) je jednička vždy na jednom konci za stanovištěm strojvůdce.
on asi myslel třívozovou nebo nevím jaká byla na letišti a tam byla 1 opravdu uprostřed a lidi co nastoupili, tak procházeli přes tu 1 do dvojky a děcka sem a tam. Já taky jdu se podívat proč a co sedí v 1.
Není Panter jako Panter.Dan asi myslel ty Inter,které opravdu mají na rozdíl od Regio první třídu na třech místech.
Kritika nespolehlivosti panteru je na jedne strane opravnena, na druhou stranu je ale potreba se na to podivat ocima Skody. System statnich zakazek CD v podstate znemoznuje vybrat si vyrobce, nadefinovat parametry, vyrobit jeden ci dva prototypy, ty 1-2 roky potrapit v realnem provozu a postupne upravovat a na zaklade prototypovych zkousek zahajit seriovou vyrobu. Vsechny ty dnes opevovane stroje Skody z dob jiz davni minulych byly takto dodany. Problem Skody je, ze napr. oproti Siemens je to v podstate uplny trpaslik a nema ekonomickou kapacitu sama zafinancovat zahajeni vyroby nejakych prototypu, ty nekde testovat a pak doufat ze proda.… Číst vice »
Vašemu příspěvku bohužel nelze nic vytknout. V podstatě jste vše důležité popsal tak, jak to opravuje.
Mělo být, tak jak to opravdu je😀
Zcela souhlas. Měl jsem tu čest jet v tomto supervlaku něco přes dvě hodiny. Opravdu nikdy víc. Taková míra nepohodlí, to raději koženku v B. Tvrdé sedačky, nepříjemné osvětlení, hluk, mlácení podvozků i na novém koridoru a kvalita provedení vnitřku odpovídá práci učnů, kteří za trest zůstali po škole. Nemusím mít Alstom ani Siemens. Klidně budu jezdit Škodovkou. Chápu, že pro sérii 7 ks (to je prostě špatně) nebude nikdo vyvíjet české specifické vozidlo. Klidně ať si sídlí na Kypru, ale proboha ať mám jako cestující pocit, že tu se mnou nikdo nevy… třel podlahu.
Skutečně? Pro mě jsou to jedny z nejlepších vlaků u nás. Ještě jsem si nevšiml cestujícího, který by byl nadšený z toho, že zrovna místo InterPanteru přijedou B.
A to je dost katastrofa, ne?
Jinak nesouhlasím. Z modrého rybníka to je railjet, pendolino, Bmz.
A Railjet,Pendolíno,Bmz je příměstská jednotka?Víte,že jeden vagon Railjetu stál asi 44 milionů jeden vůz Pantera 49 milionů i s lokomotivou?To už nemluvím o Pendolínu,kde jeden vůz stál asi 100 milionů?
To je stejné,jako srovnávat Fabii a Superb.
No taky jsem hodnotil své cesty, kdy v tom člověk musí jet 2 hodiny, protože jinak přestup… To fakt není příměsto. Jo, z Brna do Blanska se to dá vydržet.
A víte, že se železniční vozidla nevyrábí jen v ČR? Zkuste porovnat InterPanter a Pesu Dart
Tady jde právě o to, aby ty nové série panterů vychytaly chyby svých předchůdců. Myslím mlátící podvozky, absence dveří do interiéru apod.
To je dobře. V Plzni to totiž znamená naprosté sjednocení elektrické trakce pro Os – jak na Beroun, tak na Karlovy Vary/Cheb (ty nové) Sp, tak na Horažďovice bude jezdit totéž.
Byť Pantery mají mnoho chyb a je na nich dost znát, že byly naprojektovány „za 5 min 12“, tak je jejich pořízení dobrá zpráva. Přece jenom rapidně zlepšují kvalitu cestování vlakem na regionální úrovni.
To by zlepšila jakákoliv jiná moderní jednotka např. od zmíněného CAF
Nepochopim, jak tomuhle konstatovani nekdo muze dat –
Zajímalo by mě, proč se Škodě daří prodávat v podstatě jen českým státním společnostem.
To není nic složitýho. ČD jakožto česká státní firma s velkýma finančníma prostředkama má tu moc utratit hodně peněz. A vždy je radši utratí v Česku aby tak podpořila českou ekonomiku (spousta lidí tak dostane zaměstnání a škoda přežije a bude moci nadále v Česku investovat a být schopným výrobcem železničních vozidel). Proč asi zakázku na 50 vagonů nedávno dostalo konsorcium SIEMENS-ŠKODA? SIEMENS škodu nepotřebuje, ví však že s ní má o hodně vyšší šanci tu zakázku dostat. Stejně tak nedávno podepsaná smlouva o pantherech pro ZSSK. Ty panthery se budou montovat na Slovensku… A poslední věc. Nedělá to jen… Číst vice »
Wirklich? https://zdopravy.cz/deutsche-bahn-nakoupi-pro-dalkove-vlaky-nove-soupravy-od-spanelskeho-talga-23238/
Nevím z které planety a století jste sem spadnul, ale předražené nákupy ze škodovky nebyly bohulibou podporou skomírající české ekonomiky, ale geniálním tunelem partičky, která si z těch peněz aktuálně platí drahé obhájce u nás a pomalu by měla nastupovat do kriminálu ve Svýcarsku. V době, kdy měly ČD jako železniční dopravce monopol, to samozřejmě nijak nevadilo, ale na konkurečním trhu je to dohání jako bumerang. Jestli teď vyhrála škoda, tak předpokládám, že za úplně jiných podmínek jak z hlediska ceny, tak zejména z hlediska sankcí za nespolehlivost, a nějaká podpora domácího průmyslu bylo to úplně poslední, co vedení ČD… Číst vice »
Z ČÁSTI s vámi souhlasím. Kyperská Škoda Transportation byla dost pochybným podnikem a k určité korupci tam nepochybně došlo. Věřím však, že s novým majitelem se řada věcí změnila. Doufejme! Nikde jsem ale nemluvil o „skomírající“ ekonomice. I perfektně zdravé ekonomice pomůže určité postrčení. A jsem přesvědčen, že podpora domácího průmyslu nebyla jen nějaká poslední maličkost. Každý alespoň trochu zodpovědný politk či kdokoliv kdo rozhoduje o veřejných penězích je radši utratí doma. (Měl by však brát ohledy na to aby domací produkty byli alespoň srovnatelné…A to se bohužel nedělo(tam byla ta korupce)). Proč asi jezdí Babiš do Thajska a nabízí… Číst vice »
Zodpovědný politik 🙂 Závidím vaši, snad mladickou, naivitu, jinak platí můj dotaz, odkud jste swm spadnul 🙂 Trošku to motáte. Ano, politici můžou, pokud to neodporuje mezinárodním smlouvám, zvýhodnit domácí dodavatele třeba v zákoně o veřejných zakázkách. ČD jsou ovšem akciovka a její vedení se má starat primárně o blaho ČD. Nic proti, jestli v případé úplné stejných a stejně drahých krabiček sirek zvolí tu domácí, ale nemůžou kvůli néjakým ideálům kupovat navlhlé a poloviční za dvojnásobnou cenu jen proto, že jsou domácí. Škoda Auto je jen důkazem, že ona o ty zakázky stojí, ne že stát stojí o domácího… Číst vice »
No.. tak to, že je každý politik nezodpovědný pitomec je dle mého jen oblíbený stereotyp. Najdouo se tací, kteří to myslí vážně. Pokud to ze mě dělá naivu, tak jsem asi naivní. Příjde mi vystížné takové to video na YT, jak jsou volby přirovnány k seriálu „věřte, nevěřte“. „Dokážete poznat pravdu od smyšleny?“ Ale.. to jsme odbočili. UKONČÍM TO slovy generálního ředitele AŽD Zdeňka Chrle: „Mají české (železniční) firmy šanci uspět ve světovém měřítku?“ => „Většinou ne v té západní části, tam je nikdo nepustí, byť je to otevřený trh, dávno však víme, že to jsou jen falešné proklamace…“ -Pozor… Číst vice »
Tak snad posledni reakce z me strany: ano, vsechny FIRMY si svuj trh snazi chranit, otazkou pak je, kam az jsou ochotne zajit, aby pro svou ochranu ziskaly i politiky. Podporit argumentaci zrovna reditelem AŽD me ale pobavilo. Jednak jsou v oboru, kde nedodavaji soukromym firmam, ale nějaké statni organizaci, i oni jsou na ceskem trhu at uz z jakychkoliv, technickych, historickych, duvodu zabetonovani a nikoho sem nepusti, takze si vylozene nevidi do huby, a konecne mam silny pocit, ze diky tehle pozici se na ukor statu pakuji stejne jako kdysi ta ŠT.
V podstatě prodala na Slovensko, do Německa, Ukrajiny a Litvy.
+NIM
Já neříkám, že je to pravidlo vždy…Upřímně já bych ani nebyl překvapen, kdyby nějakou malou zakázku pro ČD vyhrál i někdo jiný…Ty větší zakázky však téměř vždy vyhrává místní výrobce.
Proč např. pro DB čas od času vyhraje někdo jiný? Já nevim, řekl bych, že si tak DB drží místní výrobce na uzdě…Aby si prostě na to nezvykli. Takový to…“Koukejte mi si můžeme objednat valky i jinde…“ Stejně ale většinu zakázek dostává místní výrobce…
No ono v Německu jsou „místní výrobci“ ti největší světoví, takže je DB těžko může opomíjet… Spíš je zajímavé sledovat, u koho nakupují „nestátní“ dopravci, kteří jsou zodpovědni hlavně sami sobě a nikoli dojné krávy.
Tak z posledních mnou registrovaných zakázek v DE.
Svaz dopravy Rhein-Ruhr express RRX = Siemens Desiro HC.
Svaz dopravy Baden- Würtemberg = Siemens Mireo, Bombardier Talent.
Abellio = Stadler Flirt, Alstom Lint.
Transdev = Stadler Flirt.
Arriva Netherland = Stadler Flirt a Stadler Wink.
Tilo = Stadler Flirt.
A mnoho dalších.
Což jasně vypovídá o tom, že tam nemají Siemens a Bombardier tak silnou pozici, jako u DB, že u soukromníků se mnohem víc daří Stadleru.
U nás Jančura PESA.
Dodávky tramvají do ostatních evropských měst, prodej souprav pro DB? Pak mám pocit, že nedávno někde vyhrála nějaké metro…
Když to vezmu historicky za posledních 20 let a trochu zjednoduším: když máte zlatý důl v podobe ČD a města Prahy, tak nikomu dalšímu prakticky ani prodávat nepotřebujete. No a když zlatý důl vyschne, tak se vás soukromý trh zeptá, co jste v té fabrice vlastně 20 let dělali…
Dráhy by mohly konečně těmito vlaky nahradit 460 které dosluhují. Stále ještě jezdí kolem Brna a ve Zlínském kraji do Olomouckého.
Okolo Brna budou jezdit jednotky,které už 3 roky kupuje Jihočeský kraj,zabukoval si na ně přes 5 miliard z evropských dotací(tím už jiné kraje nebudou mít nic).Ale stále ještě nevybrali ani výrobce.Nevím,co na to X1,Michal a další,kteří vědí jak se to má dělat 🙂
Tak v Brně ještě několik let budete jezdit v Honekrech a 560(snad se ta Vlakopůjčovna nakonec podaří vybudovat a miliardy nepropadnou.
Apollon
Je mi celkem fuk, co u nás bude jezdit.
Jenem bych si přál aby soutěž vyhrál TEN skutečně LEPŠÍ.
A nikoliv ten, který víc namaže.
Takže prioritou nebude nižší cena! Ale nejnižší provozní náklady a nejvyšší procento provozuschopnosti (mijimálně 90%).
Samozřejmostí by mělo být adekvátní penále. Např. Klesne jedna sledovaná hodnota pod stanovenou úroveň (např. pod 75%), tak dodavatel dodá vlak navíc.
A jak jsem napsal. Když dané faktory splní kdokoliv, i Regiopanter, tak ať tam jezdí.
No tak u ČD vyhrála Škoda,u Jančury PESA muvidíme,kdo vyhraje na Jižní moravě.
Jaké jsou náklady a provozuschopnost ví provozovatelé,ne šotouši podle Budějovic.Ono mají ČD vlaky od ALSTOMU,Siemensu,Stadlera,Pesy,Škody.
Jaký je podíl provozuschopnosti na údržbě je diskupabilní.I Stadlery jsou neprovozní,vagony Siemens mají problémy do Hamburku….
Vagony Siemens ne. Vagóny PRAS Šumperk ano.
K čemu nová vozidla? Každý ekonomista jásá nad ojetými motoráky z Německa, protože je to LEVNÉ!
No je to hlavně lepší než cokoliv co ČD na místě těch ojetých motoráků provozuje. 🙂
A chápu, že je to pod vaši rozlišovací schopnost, ale Kupec vysoutěžil rámcovou smlouvu bez povinnosti cokoliv odebrat. Takže když si to od něj nikdo nekoupí, tak žádná nová vozidla nebudou – je to o tom, jakou konečnou cenu z toho Kupec umí udělat a jestli ji objednatelé budou chtít zaplatit.
Jen čistě pro zajímavost, jaké máte auto? Ptám se jen, že mi přijde, že ojeté vlaky nejvíc vadí těm, co sami mají doma staré vraky a nechápou, že veřejné finance jsou na tom tak nějak podobně jako ty jejich soukromé. Až bude v každé druhé české garáži nová minimálně oktávka, budou mít i kraje na nové vlaky.
A ojeté elektrické jednotky na napětí 3 kV = / 25 kV 50 Hz hodláte kupovat kde?
Nevím tedy, jestli je to nějaké výrazné zlepšení na železnici, párktát jsem Regio Panterem jel ze zvědavosti a můsím říct, že to ješto utpení, ještě že jen kousek. Ventilátory huší, z venku jde taky spousta hluku, sezení nic moc ani odkládací prostor o spolehlivosti psali jiní. Zlatě mít cokoli jiného. 🙂
Naprosto s Vámi souhlasím, ale hold musíme přeci podporovat „domácí průmysl“..
Kdyby to bylo šité na „domácí průmysl“, tak je tam také Bombardier a částečně snad i Siemens. Ne, to je šité na Škodu Transportation.
tahle otázka je jak vyšitá pro pana Kellnera
Naprostý nesmysl. Kde jste seděl? Jezdím s Pantery pravidelně. Naprosto komfortní svezení. Srovnatelné s Leo Expresem.
Tak to se naprosto pleteš. Stoupni si na perón v Olomouci a poslechni si rozjezd obou jednotek.
Flirt, ačkoliv je prezentován jako o generaci starší než Regiopanter, je mnohem tižší.
Osobně. Raději bych připlatil víc za kus, který bude mít od výrobce zaručenou minimálně 90-ti procentní provozuschopnost a prokazatelné nejnižší náklady na provoz.
No to bohužel vůbec. Ty rány co dostává cestující na vyhybkách a jiných nerovnostech podobně jsou ve flirtu mnohem menší. Navíc dost často panteru děsně mlátí podvozky.. Nevím proč.. Jako kdyby kov na kov. Jiné západní jednotky to nemají. A porovnání filtrace nerovností třeba s Railjetem je zcela propastná. Navíc v interpanteru jsem si svého času všiml na některých místech i velmi nepříjemného horizontálního kmitání. Což jiní výrobci opět například řeší tlumiči mezi vozy. Panter opět nic takového nemá. A nevím jestli to teda nakonec odstranili. Zda to vůbec ze strany ČD bylo reklamováno. A co se divím, jak někdo… Číst vice »
Jan:Až budete někdy u toho Pantera,tak se koukněte,že každý podvozek Pantera má 6 tlumičů,některé kusy i 10(tlumiče primárního vypružení.
Tlumiče mezi vozy mají skříně na společném podvozku,což Panter nemá.
Třeba děčínské Pantery mají kromě 003 všechny ostatní 10 tlumičů na každém podvozku-to je 60 kusů na jednotku.
Myslím, že by bylo velkým šokem a nesmírný překvapením, kdyby to vyhrál někdo jiný než Škoda…
21. století stále nedorazilo do ČR 🙁
Co se vám nezdá? Pantery jsou po všech stránkách vlaky 21. století.
No je bych třeba chtěl něco co vysokopodlažní část bude mít tak maximálně na začátku a konci, ne u průchozích čel.
A kde budou ty podvozky?
Asi to budou portálové podvozky. Jako u Vídeňskech tramvají. Ale na vlaku?
Kde je má třeba Flirt Leo Expressu?
A je ten Flirt rozpojitelný?
A místo podvozku to bude levitovat?
Portálové podvozky jsou hodně drahá a hodně technicky složitá (tím pádem náchylná k poruchám) sranda. A přitom 100% nízkopodlažnost je vlastně zbytečná i u těch tramvají
Standa Mám pár přátel u Wiener Linien. Sám jsem si řízení Ulfa i vyzkoušel. Musím konstatovat, že nic pohodlnějšího snad neexistuje. Ať už z pohledu řidiče, tak i ze strany cestujících. Údržba je díky portálové koncepci, kdy je ke všem prvkům dokonalý přístup, naprosto jednoduchá. Provozuschopnost, tedy spolehlivost, je na velmi vysokém procentu, protože Siemens. Odolnost netradičního podvozku je ověřena nejen na starších Vídeňských tratích ale i v trochu více děsivějším provozu Rumunského města Oradea. První série tramvají byla velmi drahá, za což sklidili představitelé WL a radnice kritiku. Ovšem při objednávce druhé série, byla cena již výrazně nižší. A… Číst vice »
Velký Varadín (Oradea) je na rumunské poměry dobrý provoz a to ještě ULFy nepouštěli hned na všechny tratě. A konečně, teď stejně šli do nákupu Aster. Přemýšlím, kde ještě ULFy jezdí, kromě Velkého Varadína a Vídně.
Pokud jde o cenu, předpokládám, že by Trojskou nevyjely. A nevím, kolik by stála verze, která by ji vyjela.
No, ještě před asi osmi lety to tam (Oradea) vypadalo jako na Ukrajině. Teda co se infrastruktury týče.
Ovšem je třeba říct, že i ta Vídeň začala nakupovat něco jiného.
Nikoli, a to jak po stránce komfortu pro cestující, hlučností podvozků, ani vnějším designem – to vše je u panterů špatně. Snad se ta nákaza nedostane do Prahy a okolí.
Plzeňské pantery mají z mé zkušenosti podvozky o poznání přijatelnější. 🙂
Standa
Ano. Máš recht. Pantery jsou vlaky 21.storočí. Ale tak maximálně toho roku 2000. Dál ne!
A to ještě jen dizajn.
Buď tak laskav, namaž si lepeňák se sádlem. K temu jitrnicu a vydej se na fipku do Němec, Nizozemí a Rakouska nebo třeba i severní Itálie, popř. Švýcarska.
Uvidíš v provozu soupravy které jsou o deset, patnáct i dvacet let starší než Regiopanter. Ale jsou pohodlnější. A hlavně jsou levnější, úspornější a stále spolehlivější v provozu.
Pokud budeš rozlišovat jen mezi Panterem, Honeckery a 460/560, tak je to dosti mozkoomezujicí.
zotavující se dárce mozku se v rámci terapie dostal k netu…
To je dost, že ses taky ozval. 😉
😁 ,,Vítězem soutěže,, 😀
Je ta výhra špatně? Kdyby vyhrálo CAF nebo Siemens, budete tu remcat, že naši výrobci budou dodávat špičkovou techniku do jiných zemí..
Ta výhra je špatně protože špatně byla nastavena už sama soutěž. Když někdo vypíše rámcovou soutěž na 0 – 50 vlaků, tak běžný účastník musí nacenit vývoj, úpravy vozidla a výrobu na cca 1-2 vlaky, aby v případě vítězství a nízkého počtu odebraných kusů neprodělal kalhoty. Proti tomu účastník s nadstandardními vstahy se zadavatelem si předem domluví, že bude odebráno všech 50 vlaků, nacení to na tento objem, přihodí pár procent na „prezentaci a reprezentaci“ a oba jsou spokojeni. Stejný model jako u tramvají pro Plzeň, kde „překvapivě“ vyhrála taky Škoda… 🙁
Píšete, jako by zahraniční vozidla nesměla na českou železniční síť.
A furt se bude remcat, že se kopily pantery od Škody Transportation.Konečně se bude jezdit novými stroji a šroty pujdou pod autogen.Panteru by se mnělo kopit více aspon 100ks aby nahradily všecky bdtee a bdt.
No vono to může dopadnout tak, že si koupíte Panter za sedumdesát mega a stejně vozíte kaštany v v Bdt. 😀
Nevím, jestli po nástupu Kellnera vyházeli z Plzně největší pitomce a lze doufat v nějaký kvalitativní zlom, ale doufat je to jediné, co nám v tuto chvíli zbývá. Padesát kusů je už velké množství, to by se ke konci zakázky Panter mohl dostat i do fáze pokročilého prototypu.
Přesně tak. Mluvíte mi z duše. Už je mi z těch remcalů taky špatně.
A jel jste někdy Interpanterem? Nebo regiopanterem z první série mezi HK a Pardubicema?
Já třeba ano.
Všd
A jaký dojem na tebe Panter udělal, ve srovnání s ostatními Evropskými výrobci?
Já jsem například jel InterPanterem z Brna do Prahy, ještě přes Nymburk. A žádný trauma z toho nemám. Rozhodně jsem si nevšim, že by to byla nějaká tragédie pro např. RailJetu, kterej osobně rád nemám, protože to je na dálkový trasy opravdu legrační vozidlo. Stejně tak Pendolíno není žádná výhra, hlavně ty miniaturní záchody. A zpracování interiérů (plasty jak z učňáku) taky žádná sláva. RegioPanterem v okolí ČB jezdím běžně, opět proti Bdt tam žádnej problém nevidím.
Jediný co mě osobně na Panterovi vadí je ta 100% otevřenost interiéru, kdy nejsou oddělený ani přechody mezi vozama.
Korupce je v ČD velice oblíbená, hned po projíždění “stůj” a autonomních vlaků.
Tak už aby se něco dostalo do Středních Čech na tolik potřebné posílení.
O Středních Čechách se tam nikde explicitně nepíše. 🙂
Ale tahle veřejná zakázka je určitě logický krok k tomu, aby Kupec dokázal misto dnešního „nemám čím jezdit“ říct „vlaky mám, ale musíte je zaplatit“, čímž černého Petra posune na IDSK/Ropid.
No tak to výběrové řízení je na jednotky do 160 míst k sedění(dvouvozový Panter).To je v Praze tak na městskou linku.Do Prahy ve třeba kapacitnější vozidla.
To je docela trefná připomínka – dvouvozový Panter je taková náhrada regiošuku nebo trojregiošuku. V Praze by se uživil, ale na tratích, kde zatím chybí špagát.
dyť už prej brzo bude jezdit i na baterku 🙂
No na baterky je to už dlouho… 😀
Nemáte tak docela pravdu, na ML špagát je, na trati Poříčany-Nymburk taky a je to součást PID.
Nových vlaků se ve Středních Čechách dočkáme, až začne opět Škoda vyrábět dvoupatrové vlaky. Pochybuji o tom že by ČD kupovaly jiné jednotky než od Škodovky… Přitom dost zahraničních výrobců nabízí pěkné dvoupatrové jednotky.
Tak ona by je klidně i vyrobila, kdyby je někdo objednal. Push-pull by dali skoro okamžitě (proti NIM je potřeba změnit výšku nástupní hrany, ale TSI pro řidičák musí být hotové), a nový motorový vůz pro patrovou jednotku by taky do roka až dvou snad doladili.
Ale neregistuju nikde, že by to někdo poptával…
Oni už nesmí vyrábět původní 471? Beru, že jsou poněkud zastaralé, ale mohli by je vyrobit během pár měsíců, narozdíl od nového typu.
471 nesplňují TSI.
Jedná se o starý model. Poslední serie 471 se dodávala za cenu patrových Stadler Kiss.
Škodovka by jistě náhradou za 471 zvládla dodat trakční soupravu podobnou NIM Eexpressu. Ovšem kdo viděl interier, tak musí uznat, že by to byl krok zpět, co se pohybu cestujících v příměstu týče.
Takže buď znovu zaplatit Škodovce vývoj z našich peněz, prostřednictvím ČD, nebo něco zahraničního, již vyzkoušeného z provozu.
Třeba se to v některých okrajových částech Středních Čech také uplatní. Třeba z Berouna na Plzeň. Ale na hlavní pražsko-středočeské linky je zapotřebí jinačích vozidel.
No právě na Beroun -Klatovy vyhrály ČD výběrové řízení(je popsáno v jiném článku ) a dvouvozové Pantery tam budou jezdit.
Chtělo by soutěž i na Os Ústí n.L. Západ – Lysá n.L. a R Ústí – Kolín.
To je ale překvapení :-). Malé domů (pardon, podpora domácího průmyslu a jeho kvalitních, cenově přijatelných výrobků) musí jet i za Kelnera. Proč by to jinak kupoval…
S příchodem Kellnera se sídlo firmy přesunulo z Kypru do Nizozemí, takže o pojmu „domácí firma“ by se určitě dalo polemizovat. Ale jinak souhlas.
Podstatný je spíš vztah Bernard (hejtman a minoritní akcionář) – Škoda Transportation. Otázkou je akorát to, co bylo tentokrát tím rozhodujícím „kritériem“, proč se největší světoví výrobci (opět) nepřihlásili, resp. vycouvali (Alstom).
Určitě pár „špecifík“, které znamenají desítky milionů v konstrukci a na druhou stranu žádný závazek to odebrat…
Bernard není minoritní akcionář ŠKODA. Teď v celém Plzeňském kraji vyhrála Arriva autobusy. Je také akcionář Arriva?
Equipe
Pan Bernard je jedním z bývalých spolumajitelů holdingu Škoda.
Zaznamenal jste, že Arriva veřejně deklarovala, že tuším v Ústeckém kraji hodlá nasadit Regiopantery?
„Nabídku na obslužnost v elektrické trakci v Ústeckém kraji jsme podali. Pokud by naše nabídka uspěla, nasadili bychom RegioPantery, které bychom objednali u Škoda Transportation,“ přiblížil mluvčí Arrivy Roman Herden.
Zdroj: https://zatecky.denik.cz/zpravy_region/misto-dieselu-elektrika-kraj-vybira-dopravce-i-pro-trat-mezi-zatcem-a-mostem-20180715.html
Já tam teda vidím kondicionál, nikoli „hodlá“. A dnes už jsme dál a víme, že neuspěla…
Jo uspěl Jančura s Pesou.Jančuru podplatil Kyczynski :-)))
opr.Kaczynski.
Ono taky Nacenit provoz Regiopantera je tak trochu loterie.
A myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu že provozně vychází Flirt nebo Bombardier Talent, mnohem levněji a spolehlivost je taktéž mnohem vyšší. A tudíž lze za vyšší vstupní investici, získat provozně levnější techniku.
Proto Arriva neuspěla s cenou. Panter je zkrátka provozně dražší.
Nejspíš jen chtěly využít lobbystiscké oddělení Škodovky, za účelem získání zakázky a lezly někomu do zadele.
Je to jako by Metrans místo čtyřicítky Traxxů provozoval lokomotivy ř.380. Taky taková loterie. 😉
„A myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu že provozně vychází Flirt nebo Bombardier Talent, mnohem levněji a spolehlivost je taktéž mnohem vyšší. “
Myslet je ho.no vědět.Proč si toho Flirta,nebo Talenta nekoupil soukromník Jančura?Proč poruchovou Pesu?
Dva faktory.
– cena
– naplněná kapacita výrobce
Cena Pesy u Jancury je, kulantně řečeno, dumpingová. Chtějí se uvést na mezinárodní trh. Kvalita a provozuschopnost je sázka do loterie.
Poruchovost (provozuschopnost) Pesy je na stejné úrovni jako u Pantera. A stejně tak Pesa Elf i Panter procházejí evolučním vývojem. Takže spolehlivost a kvalita, se v průběhu času a plnění nových zakázek, logicky zvyšuje.
Tak jste měl tomu Jančurovi říct,že si má koupit Stadlera,nebo Simense.Ten by byl za rady odborníka,který to má odpozorované z Olomouckého peronu vděčný.Jak si může zodpovědný soukromník koupit křáp na úrovni Pantera?
Co když kvůli Vám Jančura zkrachuje,protože bude mít všechny jednotky porouchané a dílenští ho budou hnát z dílny s hasákem v ruce.
Mít takové znalosti,jako Vy, volal bych hned zítra ráno Jančurovi a vysvětlil mu,co si má kupovat.
Cestuji pracovně po všech čertech Evropy.
A to víc než bych sám chtěl. Takže mám toho odpozorováno, za pár desítek let, celkem dost. V některých místech mám provoz odpozorován i ze strany dkv (betriebswerk).
Jančura nebo čd, nebo i ostatní ať si kupují co chtějí. Já zde jen vyjadřuji vlastní názor, srovnáváním technologie provozované u nás a v zahraničí, v kontextu ekonomicko – provozního ukazatele. Ale také z pohledu cestujícího. Navíc ještě přidávám postřehy ze zahraničních periodik.
Opravdu je PESA tak moc dumpingová? A co dělal NEWAG?
METRANS loterie nerad. Raději si koupil to, co napřed léta provozoval v pronájmu a věděl, co od toho může očekávat. První z našich TRAXXů se blíží k miliónu kilometrů 🙂
To se take dalo cekat, ze to vyhraje Skoda