Škoda Auto skončí po 28 letech s výrobou Octavií v Mladé Boleslavi
Přesun výroby do Kvasin umožní se v hlavním závodě soustředit více na elektromobilitu.
Automobilka Škoda Auto zahájila zahájila v hlavním mladoboleslavském závodě sériovou výrobu modernizovaného modelu Octavia. Nejprodávanější české auto se ale v sídle největší tuzemské firmy již dlouho vyrábět nebude. Během léta dojde k přesunu výroby z Mladé Boleslavi do závodu v Kvasinách.
Firma to oznámila v tiskové zprávě. V Kvasinách se automobilce uvolnila kapacita přesunem výroby modelu Superb do závodu Volkswagenu v Bratislavě. „Tímto strategickým krokem se v Kvasinách navýší kapacita pro vozy Octavia a zároveň se v mladoboleslavském závodě uvolní prostor pro výrobu modelů Enyaq, Enyaq Coupé a Elroq,“ uvedla automobilka v prohlášení. V souvislosti s novou výrobou a zvýšením produkce automobilka v Kvasinách otevřela nákladem asi 25 milionů korun školicí středisko, v němž by nové znalosti z robotiky a automatizace mělo ročně získat 300 zaměstnanců.
Octavia se v Mladé Boleslavi vyrábí od roku 1996, model dlouhodobě patří mezi nejprodávanější, nejúspěšnější v portfoliu automobilky. Vyrobilo se ho přes 7,5 milionu kusů. V současnosti vede prodejní žebříčky v sedmi evropských zemích včetně České republiky, Rakouska a Slovenska. Provedení Octavia Combi se stalo nejpopulárnější variantou v České republice, Itálii, Švýcarsku a v 11 dalších zemích.
Inovovaná čtvrtá generace má přepracovanou maskou chladiče, nové světlomety Matrix-LED druhé generace a hlasovou asistentku Lauru s integrovaným chatbotem ChatGPT.
Aktuálně firma nabízí výběr ze čtyř benzinových a dvou naftových motorů s výkonem až 195 kW (265 k) a dále mild hybridní verze.