Škoda Auto skončí po 28 letech s výrobou Octavií v Mladé Boleslavi

Výroba modelu Škoda Octavia v Mladé Boleslavi. Foto: Škoda AutoVýroba modelu Škoda Octavia v Mladé Boleslavi. Foto: Škoda Auto

Přesun výroby do Kvasin umožní se v hlavním závodě soustředit více na elektromobilitu.

80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Nashle v roce 2026, v Evropské komisi rádi určí, zda bude mít ještě nějaké nové auto motor na fosilní palivo. No a jestli budou komisaři nominováni v podobném duchu, jako ti za náš stát, tak je výsledek jistý… Baterkám se nevyhneme….

Udalrich

Uvidime, budoucnost elektroaut nazatracuji, alenzatim je tam prilis mnoho promennych.

V.N.

Jo a pane autore, máte ve článku chybu. Oktávia se začne přesouvat do Kvasin, to je pravda. Nicméně komplet výroba se tento rok nepřesune. Do konce roku se bude vyrábět jak v MB, tak i Kvasinách.

David Peca

Až budoucnost ukáže, co tento krok způsobí. Někde jsem četl že už elektromobil nemá nulovou uhlikovou stopu. Už to nevychází ani na papíře.

Jirka

Elektromobil nikdy neměl nulovou uhlíkovou stopu. Jeden dezinformátor udělal velké haló z toho, že se do uhlíkové stopy započítá výroba elektřiny, ale taky výroba a rafinace ropy, to už nějak zapomněl zmínit. Každopádně je pravda, že EV má velmi nízké lokální emise, z výuku nejde ani CO2, ani NOx co usedají na plíce, má velice nízký otěr z destiček a zhruba o 20 % vyšší otěr z pneu. Ve výsledku, pokud by ve městech kde se pohybujeme jezdily EV, tak se nám bude podstatně líp dýchat a sníží se počty plicních chorob a alergií. No a energeticky, pokud budeme stavět… Číst vice »

Vitapb

A předevšim nebudeme muset exportovat naše peníze za ropu do ruska, nebo arabům.

Jirka

I to je pravda no, kovy na baterky se vytěží jednou (v Číně) a na kontinuální provoz to nemá vliv. A holt doma nikdo z nás ropný vrt nemá, kdežto elektřinu si vyrobit umíme lokálně.

V.N.

Aneb vyměníme Rusko za Čínu. Tomu se říká pokrok.

Plecháč

Je trochu rozdíl koupit od Číňanů pár desítek kg kovů na baterky a na 10-20 let mít vystaráno, a pravidelně kupovat tuny ropy od Ruska…

V.N.

Závislost na zlořádské zemi, jako závislost na zlořádské zemi. Lhostejno, zda nakupujete tuny, nebo kila..

Otakar

Ty kila kovů se dají recyklovat, zatímco u ropy to neuděláte.

Y.K.

Závislost mít nemusíme. Můžou si fab na baterky zbudovat místo motorárny (jako Tesla a jiní). Ale nechce se jim, zatímco Čína si v tomhle dělá pozice. Na rozdíl od ropy, tohle opravdu jde ošéfovat a závislost minimalizovat na nezbytně nutné.

Jirka

A to je přesně ten důvod, proč Rusko (celkem úspěšně), vede dezinformační kampaň proti elektromobilům. Bez peněž za ropu tam brzo bude snad i hladomor 🙂

cenek

Je to moc hezké.. ale bude to z číny.. A váží to 2 tuny navíc cca.
Až na to, že ty jaderky nepokryjí ani obnovu prastarých reaktorů, které by podle mě měli jít už dřív nebo později do šrotu. A ne na ně dávat další a další razítka. Je to můj názor. Jeden blok to opravdu nespasí.
B) Nevím co jaderné bloky a ruský jaderný terorismus. Přiletí nějaká raketa… A budem v.. Protože šul. z vlády se neobtěžovali koupit protiraketový systém. Jediný objednal Babiš z izraele. A to asi není uplně patriot. A proruská klika prolobovala nestavbu radaru.

Jan Tichavský

2 tuny navíc neváží ani baterka ve trucku s dojezdem 500 km na plný náklad. Z Číny to být nemusí, není jediná která těží potřebné materiály a vyrobit si to můžem i v Evropě, pokud lidi nebudou kupovat podle nejlevnější dostupné ceny (stejně jako elektronika jde kupovat z Taiwanu, Koreje, Japonska a několika dalších zemí). Jaderné bloky se budou stavět 4, ne jeden a jádro je jeden z mnoha zdrojů energie, všechny auta se nemusí rychlonabíjet za hodinu, ani to není potřeba při průměrném denním nájezdu pár desítek km a zbytek času auto stojí. Jaderné elektrárny něco vydrží, nejsou primární… Číst vice »

Josef

Svět pochopil že elektrické auto je chyméra!! Proto, je to marné, marné marné. Pomalí konec škodovky!!

Michal M

A jako první na to přišel nějakej Pepa, 72 let, důchodce, vyučen.

V.N.

Řada vyučených 72 let starých lidí je chytřejších, než řada mlaďasů, absolventů humanitních škol.

Jirka

Naopak, všechny vyspělé i méně vyspělé státy světa na EV přechází, jenom to my v ČR nechceme vidět a prorokujeme zkázu.

Jiří P.

Smazáno pro opakované lhaní. Uživatel trvalý ban.

gwann

Hezky pokus, ale spatne.

Octavia bude prodlouzena do 2034. Fabia, Scals, Kamiq do 2028. Novy Superb vyjel letos, Kodiaq vloni. Karoq nevim.

Jaky dalsi debilni hoax tam mate?

PS: nemam rad EV, ale jeste daleko vic nesnasim lidi jako jste vy
PPS: ty elektricke kousky nudou vyrabet ve slusnych poctech az si Helmuti v VW tovarne v Kasselu vysvetli, jak ze ma vypadat vyroba elektropohonu…maji dost problem

Viktor Nárožný

Tak z tohoto přesunu má celá Boleslav strach. Model, který se dobře prodává zmizí a místo něho přijde něco jiného, co s velkou pravděpodobností nebude nikdo chtít, stejně tak, jako nikdo nechce elektromobily s logem VW a německé fabriky jsou díky tomu na zavření. Mám pocit, že jde o začátek konce této kdysi špičkové fabriky…

cenek

Tak svým způsobem na to dlabou. Místo toho, aby dělali nějaky plugin 40-160 km dojezd na baterku + maly disel 1-1,3 tdi na dlouhé cesty.. v tom by mohla být jejich síla. Čím víc baterka. Tím víc čína..
Zvláštní je, jaké jsou recenze na infotaiment. Neco, v čem by člověk problémy nečekal. Nebo ne letité.

Air Traveller

Ono uz i ten infotainment je ok. 2 roky jim to trvalo dát do kupy. Ale ti, co si třeba O4 koupil v letech 2020-2022, tak si užili svoje.

Ale to nebyla jenom Octa, stejnymi problemy si prosel golf (stejny hw, stejny sw) a par dalsich.

cenek

Dobře pro ně, jinak nechápu, jak si na tomhle může někdo kazit jméno auta a sedět na miliardách zisku.

gwann

VW neumi delat SW.

cenek

Což je trochu smutné. Když to umí Alza. Seznam.. Jablotron..

Jan Tichavský

On by to uměl, ale je to moloch, takže víc času se stráví na mítincích, pak se to stejně outsourcuje, protože to manažerovi vyšlo líp v tabulce. Pak jsou problémy s integrací těch desítek subdodavatelů a hlavně není ochota inovovat a dělat větší změny, takže se to nikam neposouvá.

jirik.e

Alza a Seznam snad spravují stovky rozlišných rozhraní SW-HW se zaručenou funkčností v teplotách -40 až +150 °C?
.
Jablotron ano.

jan

Víte jaký je rozdíl mezi baterií a baterkou ??? Kdyby ano , tak takovou hloupost nikdy nanapíšeš máčko..

Y.K.

Jedno je spisovně a druhé hovorově?

Marco

Co když je baterka kapesní svítilna na baterie?

Jirka

Plug-iny jsou zbytečnost, má to to špatné z obou pohonů a jen velmi málo výhod, které nabízí. Prodeje plug-inů padají, protože nová EV už nabízí velmi dobrý dojezd a rychle se nabíjejí tak, že se proti spalováku nezdržíte na dlouhých cestách.

cenek

Ani tesla nenabízí rozumný dojezd. při rychlé jízdě na dálnici.. A k té dobíjecí infrasturktuře se musíte ve špičce taky dostat.. Je to jako s elektrickýma koloběžkama.. Rádoby hezké ale..

cenek

A oni nikdy nedělali plugin s diselem. Cpali tam pouze 2 velký benzin. A tyhle věci umí toyota.. 16 let. Taky bych ji zvolil.

cenek

S čistě EV nikdy neporazíte čínu ani teslu..

MMXA

Já bych bral Octavii v PHEV, ale:

MMXA

Sakra Enter zatracenej 🙂
1. Dojezd na EV +-100km (20-25kWh baterie)
2. Možnost dobít rychlonabíječkou za pár minut a ne 3,5kW/h
3. Facelift O4 PHEV ani neohlásili

gwann

Linka kde se montuji Enyaq je dvouucelova – vyrabi se na ni Octavia. Kdyz ma byt pribuzny novy Elroq tak je logicke, ze Octavia pujde pryc.

Jina vec je samozrejme, ze poptavka po elektrovehíklech neni nic moc. Ale taky mohly jit EV do Zwickau k ID a Octavia mohla zustat v MB. Jen by se pak propoustelo v Kvasinacj, kdyz Superb a Passat je Blave

Michal M

Vy byste mohl v Inženýrský odysee hrát náměstka Hlubočanských strojíren Halíře.
Ten si taky viděl jen na špičku vlastního nosu (ale jen v jasné dny).

Dado I

a kdo bude ty EV kupovat? Žádný prodejní terno to není….

Vojtěch

Myslíte teď přes 9 tisíc prodaných Enyaqů v Evropě za první dva měsíce letošního roku?

Air Traveller

No, ale to zatim opravdu neni moc terno.

9 tisic oktavek se vyrobilo a prodalo za tejden.

V.N.

Vzhledem k tomu,že SKODA v ČR vyrábí nějakých 18 tisíc aut za týden,je množství 9 tisíc Enyaqu za 2 měsíce nula nula nic..

cenek

Nemám porovnání, ale věřím, že tesla a čínani jsou v tomto opravdu silná konkurence. Tesla má elektromobily již opravdu hodně zmáklé. A dělá pár globálních modelů. Číňani zase hodně zmáklé baterky. Tesla bohužel přišla s vyšším modelem SUV.
Ale řekněme si stále. Elektromobily jsou na ježdění kolem komína. Resp. Po dálnici na to abych jezdil tak rychle, jak bych chtěl. Je dojezd malý. Zejména u SUV.

Michal M

Velmi expertní názory ze stammtische „U lípy“. Děkujeme za rozšíření obzorů.

V.N.

Hlavní tragédie elektroaut tkví v tom, jak jsou uměle a pod tlakem tlačena do popředí. Pokud budoucnost opravdu tkví v elektroautech, poté by se měla dokázat prosadit sama od sebe spontánně. Stejně jako se kdysi dokázala prosadit železnice anebo parní stroj. Elektromobilita má něco do sebe. Nicméně dokud elektroauto nebude stát stejně jako auto se spalovacím motorem a dokud dojezd na jedno nabití nebude stejný, jako dojezd s plnou nádrží benzinu či nafty a dokud nabití na veřejné nabíjecí stanici na 100% nebude trvat max 5 minut, poté se elektroauta sama od sebe nikdy neprosadí… Aneb, jak se vyjádřil pravnuk… Číst vice »

Dado I

Tak se podívejte do firemních flotil v CZ/SK/DE zda se kupují…to že si je koupí nějaká radnice aby byla rádoby zelena je věc jiná…

Tomáš Škrov

No minimálně Enyaq se nestiga

Tomariero

Minimálně Enyaq se nestaha vyrábět aby uspokojil poptávku na rozdíl od ostatní EV produkce koncernu (Mimo buzz)

V.N.

Enyaq se nyní moc nejede díky nějakým chybějícím dílům.

jurali

V klidu. Zavedou se dotace a zakaze prodej klasickych aut. To by bylo, abysme ten zeleny socialismus nevybudovali.

MMXA

To je samá podpora elektromobility, ale PHEV Octavii radši zařízli.

Kokodak8

Dočasně. Brzy bude opět v nabídce po rozjezdu výroby v novém závodu

gwann

Mela koncit ale nebude, potvrzuji. Vrati se cca za rok

Gablenz

PHEV Octavia je bezcenná úlitba EU emisním předpisům, po tá opravdu normálně myslící jedinec plakat nebude..

David

PHEV je jen nechteny dítě emisních limitů… Každej den mít v ruce nabíječku, servisní interval benzínu a ještě s přirážkou. Navíc při delší cestě začne brzo vadit 150-200kg navíc a malá nádrž… EV je většině případů lepší volba. Zvlášť, když jako bonus ty PHEV stojí víc než EV.

Vojtěch

Souhlasím, že PHEV není perspektivní, ale denně nabíječku v ruce žádný majitel pluginu určitě nemá. Velká část majitelů nenabíjí vůbec nebo velmi málo. Jediná iniciativa z jejich strany jsou dotace při nákupu 🙃

David

Jo, to je ještě větší paráda…mít ty kila jen kvůli EL značce a parkování a nebo ESG score firmy.

Vlastně, EV teď má i úplně úplně parádní danění pro soukromé užití, čtvrtinu proti spalováku.

David

Takový hezký kolik se v Kvasinách dělá denně aut a pořád tam není elektrizovaná trať ani pořádná silnice první třídy. TCPA má aspoň ok napojení na 50km, ale Velký Osek nic …https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/lide-chteji-blokovat-silnici-kvuli-tpca/r~i:article:2964/

Ta podpora hlavních tahounu průmyslu a největších daňových odvodu teda nic moc.

Jofrey

Třeba se příští rok začne , ale nejsou firmy a Poláky sem pustit nesmíme to by byl průšvih

Vitapb

Průšvih proč? Musel byste víc makat a míň žvanit a psát kraviny na internet?

Jofrey

Jste odborník přes infrastrukturu v Kvasinách a nebo jen tak plácáte nesmysly? Řekl bych , že drtuha varianta.

Vitapb

Eee jaksi nerozumim vaší odpovědi. Ptal jsem se, proč by měl být jako průšvih pustit na stavbu našich dopravních staveb poláky?

jirik.e

Protože poláci jsou holubi.
Ti stavbaři jsou Poláci.

Martin

Jenom upřesním daňové odvody se platí jen částečně v ČR, a to daň ze mzdy, sociální a zdravotní pojištění za zaměstnance. Daň ze zisku se platí v Lucembursku, kde je sídlo firmy. Jestli chci po státu infrastrukturu, bylo by etické tam zaplatit i daň ze zisku.

Jiří Kocurek

A je to daň z příjmů právnický osob, kdyby to náhodou nemohl někdo najít.

Air Traveller

Bože, to jsou ale s prominutím kecy. Kde se tyhle dezinformace rodí? U Okamury na meetingu?

Škodovka má sídlo v ČR – v Mladé Boleslavi. A daně platí v čr – je jedním z největších plátců daně z příjmů právnických osob v čr.

gwann

Hodne blbe kecate a lzete

David

Hmm, koukám, že Frýdek – Těšín taky bez drátů. Aspoň , že mají v Nošovicích ten dálniční sjezd. Ta podpora průmyslu či zvýhodnění železnice je fakt docela tragédie.

Micky

Nejsou to jen dráty, ale celkový stav železnic

Jirka

Superbů se dělalo pár, ale vykrýt komplet výrobu Octávie v Kvasinách- je tam na to kapacita?

Milan

Ano je. Superb tam v KT17 končí.

J.K.

Ale je. Octavii stačilo zmršit ( displeje „jako v tesle“ se Škoda kvalitou) a zdražit současně, a už to stačí.:)

Air Traveller

Jojo … 😀 prodejní statistiky škodovky za rok 2023 toto zcela jednoznačně … no, nepotvrzují, ale vyvrací.

J.K.

Jako že za rok 2023 se jich neprodalo 257 400?

Vitapb

Myslim že je v plánu, aby se Octavií taky prodávalo pár (resp. že to tak bude). Soustředění na SUV a elektro dělají z Octavie výběhový, neperspektivní model, podobně jako ze Superba.

gwann

To jsou zase kecy. Octavia je nejdulezitejsi model. Superb/Passat bude mit nizsi cisla nez Octavia, ale to je snad pochopitelne

vitapb

Dnes ano, ale trend trhu je zřejmý, auta téhle kategorie se prodávají míň a míň a zákazníci přechází k SUV. Stejně tak, jako Passat/Superb, u nich se dnes nástupce ani neplánuje.