Pražský Semmering pod dráty. Správa železnic začíná řešit elektrizaci trati ze Smíchova do Hostivic
Z opravy viaduktů na Pražském Semmeringu. Foto: Metrostav

Zpracovatelé záměru projektu mají řešit i obnovení dvou zastávek.
Lidi, vy jste blázni!
Od jeho zpracování po realizaci se termíny na české železnici počítají na desítky let.
Nejak [o teto vete jsem ztrati chut to cist dal, uz spis jen jako info pro dalsi generace…
Zastávka v Hlubočepích v kombinaci s rychlým přestupem na autobus nabízí rychlé spojení Barrandova s oblastí Motola a Prahy 17. Chtělo by to ale dostat zastávku Praha-Stodůlky do původní polohy nad Bucharovou ulicí. Prostor tam je.
Už vidím jak si mastí kapsy.
V tomhle terénu.
Vyhozené peníze. A dokud tam pojede jeden courák za hodinu a ještě skoroprázdný, smysl to mít nebude. Možná by pomohlo trať zrušit, pešunk mezi Zlíchovem a Cibulkou rozšířit na dvojnásobek, stejně tak mezi Zličínem a Hostivicí – a celé to přestavět na tramvaj.
Na památných mostech v Hlubočepích udělat kolejové splítky (jako u Malostranského náměstí), a z Děvína propojku na Radlickou…
Jaký je rozdíl, jestli tam bude jezdit nějaká lehká elektrická jednotka nebo tramvaj?
Kapacita dvoukolejné trati?
Přímé spojení s tramvajovou sítí, bez přestupu na Smícháči?
(Když už je většina té lokálky na území Prahy, tak by to mělo fungovat spíš jako tramvaj, než jako vlak.
A není lepší, když to spojí Hlavní nádraží, Výtoň, Smíchov s letištěm a Kladnem?
Stejně není šance zdvojkolejnit to v celé trase a navíc by to kvůli mostům bylo moc drahé. Takhle se tam dá vyjezdit slušný interval 15, možná i 10 minut pro příměstskou dopravu.
Nehleďe na možnost nákladních vlaků.
Mam takovy pocit, ze v planu byl i spoj VRT na letiste po semeringu, ale to uz asi v planu neni…
Změna na tramvajovou trať by ale znemožnila vést třeba přímé vlaky od Kladna ( i odkloněné) a na území Prahy to s tratí z Masaryčky/Bubnů přes Dejvice, letiště, Smíchov-Vršovice, Libeň tvoří okruh. Provozně tak může jeden vlak obsloužit obě větve z letiště bez nutnosti přestupu nebo změny směru jízdy. V případě výpadku provozu přes Dejvice je to i záložní varianta, jak udržet aspoň nějaké spojení letiště a centra.
Nemohly by tam expresy z Letiště přes Hlavák na Ostravsko ani rychlíky do Rakovníka. A tramvaj je pomalejší.
A když tam pojedou i jiné další vlaky tak co?
Kdyz byla zavrena tram. trat, tak z Andela to byl velmi dobry spoj do Rep…
Dvě jasné věci:
a) Kladno – Smíchov
b) Dálkovka na letiště
Vzhledem k (a) tedy nemá smysl to nějak odkládat s výmluvou na „zaokruhování letiště“ (a rovnou dodávám: nějaké pořádné nádraží tam).
přidal bych c) stavba tunelu výstaviště-Dejvice-Veleslavín…. pak by spojení na letiště ze Smíchova mohlo být v provozu mnohem dřív.
A v případě zoufalé varianty zadrátování stávající jednokolejky přes Dejvice by to aspoň nějak doplnilo kapacitu.
Ta „zoufalá“ varianta je aktuálně jediné rozumné řešení. Samozřejmě by to bylo třeba vnímat jako dlouhodobé provizorium. Naprosto nesmyslný tunel je tak drahý, že je lépe za ty prachy elektrizovat půl sítě nebo tak něco, povrchová dvoukolejka asi neprůchodná.
Ale jinak s /c/ samozřejmě souhlas, byť si tak trochu myslím, že je to v podstatě zakuklené /a/ minimálně do doby „zaokruhování“. 😉
Ohledně Hostivic, chci jen poděkovat autorovi, že vyřešil mé letíte dilema jestli jr správně ta Hostivice, nebo ty Hostivice.
Pohledem do OpenRailwayMap zjišťuji, že je plánována elektrifikace celého Semmeringu (dobrý) oproti třeba směru Praha-Krč – Braník – Vrané, kde jsou dráty plánovány pouze do Měchenic a na Pacifiku pouze do původně plánované zastávky Davle-Přírodní park a pak takový kousek z Poříčí nad Sázavou do Čerčan. (míň dobrý ale spoň něco)
To je kvůli dálkovým vlakům po Semmeringu na letiště. Snad na viaduktech nad Prokopákem se ta elektrifikace zvládne nějak subtilní. A na Posázavský pacifik i na Dobříš stejně jako na Podbrdskou lokálku 172 by se krásně hodily bateriové vlaky.
OpenRailwayMap je dobrý zdroj informací, ovšem zdaleka ne dokonalý, vždy aktuální a úplně přesný.
ORM je super, ale ty plánované změny tam jsou dost náhodné. Například tam je TT do Zdib (někde ve hvězdách), ale nikoliv v Počernické (vydané SP, běží soutěž na zhotovitele)
Taky tam je Metro A z Motola na Letiště 😀 Ale takové TT Řepy – Bílá Hora nebo Řepy – Metropole Zličín které jsou alespoň v metropolitním plánu už ne
Z některých příspěvků mám dojem, že zde žije mnoho potomků románového sira Charlese Baskervilla. Ten do svého domu také odmítl nechat zavést elektrický proud, řka že za tuto novinku nebude utrácet a je třeba tak 200-300 let počkat, zda se elektřina osvědčí 😀
Tak snad nebudou demostrovat účinky elektřiny na slonu.
Rad bych zde pripomel iniciativu prosazujici obnoveni zastavky Konvarka na teto trati a v teto souvislosti poprosil o pripadne podpisy petice v teto veci:
https://e-petice.cz/petitions/obnoveni-vlakove-zastavky-praha-konvarka.html
(SZ zvazuje obnoveni teto zastavky prave s elektrifikaci „v druhe polovine tricatych let“, naopak iniciativa prosazuje jeji drivejsi zprovozneni)
Predem diky za pripadne podpisy a komentáře.
To je skvělé, za 20 milionů se postaví zastávka pro 20 lidí denně.
By vám radši každýmu mohli věnovat superba.
Za tu cenu by tam měla být rovnou výhybna. 100 tisíc za metr peronu a 2 miliony za přístřešek?
Pouze v případě, že to bude zastávka na dvoukolejné trati, jinak je to další snížení kapacity.
Ještě by tu mohli řešit zda elektrizace nebo elektrifikace. 😀
Jenom elektrizace nebo i zkapacitnění?
Taky o tom přemýšlím. Snad dotáhnou tu dvojkolejku Zličín – Žvahov, prostor by tam byl, ale je to skrz zeleň, bude řev.
Ta zeleň jsou všemožné houmlesácké křoviny.
Bezdomovci v křoví žijí u jinonického zhlaví výhybny Žvahov (tam mají dokonce zemljanku s vyvedeným komínem) a pak mají svá doupata v podobě krabic a jiného bordelu v blízkosti žst. Smíchov (zhruba od mostu ulice Nový Zlíchov až ke zhlaví stanice) a pak u žst. Zličín, kde se schovávají před deštěm pod mostem vlečky do bývalého ČKD. Jinak tam podél trati nežijí, protože nemají rádi turisty, kteří je svou přítomností samozřejmě ruší a koukají na ně 😁.
Nastěhoval se do Prahy, ale čuměli na něj lidi. 😀
No myslím, že přes PP Motolský ordovik se druhá kolej neprotáhne. Mosty v Jinonicích a přes Jeremiášovu také nepočítají s druhou kolejí a mosty přes trať v ulicích Naskové a Beníškové také ne. Ale i se stávajícími výhybnami Žvahov, Jinonice, Stodůlky, Zličín se tam dá rozhodně protáhnout víc vlaků než jednu 810 za hodinu. Je to výhybna každé 4-5 minut jízdy… co by za to jiné tratě daly. Při dobrém řízení provozu by neměl být problém interval 15 minut.
Plán je, že všechny tratě v pražské aglomeraci budou pod dráty. Nemá tedy smysl, aby jedna z nich nebyla. Navíc se zde bavíme o lince, která nekončí na Smíchově, ale má pokračovat až na hlavní nádraží.
kudy pojede na hlavní nádraží? úvrať přes Radotín?
Ano. Takový je plán.
Jukněte na mapy.cz. Z mostu přes Vltavu je na Smíchově nádraží oblouk doleva. Na obyčejné mapě šedé a na letecké zřetelně je vidět, že lze pokračovat víc rovně, přes Nádražní (tu s tramvajemi) je ještě jeden most, a pak už se jede přes severní nástupiště na Semering (směr Zličín). Jezdivalo tam docela dost vlaků, včetně snad nějakého ranního rychlíku z Chomutova či co to bylo ještě s brejlovcem a klasickými vozy. Odpoledne pak několik málo sezón skoro až raritní motorový rychlík Krakonoš z Rakovníka do Trutnova (opačné končil v Praze) Nejvíc si ta trať másla, když se totálně rekonstruoval úsek… Číst vice »
Stará mapa. Severní nástupiště už neexistuje, místo toho tam bude (a už se staví) obytná čtvrť. Nicméně spojení na Semmering je zachováno z třetího nástupiště, dvojí úvratí na konci nádraží. S potěšením jsem si to projel, protože takovou kuriozitu nikde jinde nenajdete.
Podle SŽ při přestavbě jižního zhlaví bude přidána i výhybka směr Semmering.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9gztfxXo8zTX3zgNXfl6NS4PMSSgKGgNbMNQWKz8HJXY7LoRuMNPkLn8J6Of5jNvfmtNBH3LOAjMoJ6&x=14.4080343&y=50.0553762&z=17
pokud tu uvrat neodstrani a zustane tam na vecne casy, muzou semering zbourat rovnou
Semmering má být nově napojen k novému čtvrtému nástupišti
https://www.youtube.com/watch?v=jBsl_t-YB9A
Samozřejmě, že z nového Smíchovského nádraží se bude moct dostat na Semmering bez úvratě. A ohledně mostů dále, přes Bucharovu v Motole už je předmostí připraveno pro 2 koleje dávno z 80. let, je to vidět i z fotomapy.
Úvratě jsou samozřejmě odstraňovány v rámci už probíhající stavby.
Přímo přes nádraží
https://www.youtube.com/watch?v=jBsl_t-YB9A
Chápat psaný text.. Dvě možnosti jsou spráně. Pokud má někdo problém s tímhle, tak to není o znalosti češtiny.
Ono je ale také dobré říct celou pravdu. Původně byla správná pouze jedna podoba – jednotné číslo, jelikož jde o odvozeninu od názvu Hostivítova ves, právě proto to vždycky byla TA Hostivice. Že dnes ÚJČ umožňuje obě varianty je jen proto, že ta původně chybná varianta pomnožného tvaru byla natolik používána, že byla nakonec legalizována a dnes už není považována za chybnou. Není tedy divu, že mnoho lidí (včetně mě) tu druhou variantu nemohou vystát.
Je to trochu jinak: singulár používali místní, „nemístní“ naopak používali (pouze) plurál, a ÚJČ v duchu svého letitého přístupu „možné je všechno“ nakonec i v tomto případě kodifikoval obě možnosti. Kdyby to autor textu rovnou vysvětlil třeba takto, ušetřil by si polovinu práce a nebudil by zbytečné vášně.- ale rozhodl se tak, jak se rozhodl, tak si o tom mysleme své a buďme nad věcí.
Nejsou pomnožná čísla právě odvozená od „vlastníků“ ?
Jsou. Je to i v jiných jazycích. Saskou koncovku -ing najdeme od Anglie po Rakousko. Reading & Fucking nejsou činnosti, ale vlastnické obce.
A teď si představte, že by se každý musel naučit těch možná několik stovek místních výjimek ze skloňování a z předložek. Zbláznili bychom se z toho.
Kdo to potřebuje, ten se to naučí, koho to zajímá a baví, ten se s tím seznámí, a ostatním je to jedno, protože toho stejně nevyužijí.
To přežiješ, ne?
Za mě se také psalo gymnasium….
To je dobrá zpráva. Bude se to hodit hlavně nákladním dopravcům.
No že tam těch nákladů jezdí mraky co ??
Pánové ze ŽESNADu mě kdyžtak upřesní, ale mám za to, že Semmering je záložní trať pro dopravu paliva na letiště. A má na to nejlepší sklonové poměry (Semmering 16‰; Rudná 20‰; Kralupy-Kladno 20‰, Podlešín 18 ‰, Veleslavín 25 ‰)
Přesně tak 🙂
Naklad za nákladem. Nechte si to na apríla.
Zde nejde o náklad za nákladem, ale o zásobování letiště po složitých jednokolejných tratích s dlouhodobými výlukami…
Zjevně pamatujete dost málo …
A co depo Regiojetu na Zličíně? Tuhle jsem koukal na 4 vozový vlak s elektrickou loko a před ní motor.Směrem na Smichov-tam ty 2 úvratě jsou super
Ty zastavky na semmeringu jsou dost ke skode. Bych tim jel do Rep, kdyby to ovsem nejelo ze Smichova dyl jak tramvaj s prestupem. Pokud by jezdil rychlik z letiste Ruzyne – Hostivice – Zlicin – Smichov – Hlavak, hned by to bylo o necem jinem.
Naopak, Semmering nikdy nebude schopen konkurovat rychlostí, zato dostupností ano. Mělo by jich být ještě víc.
Přesně tak: v tom výčtu mi chybí zastávka nad Motolem, kde je zástavba neobsluhovaná rozumně nijak jinak = velmi přibližně někde tady: 50.0616800N, 14.3232500E .
Myslíte zastávka Krematorium Motol (v kopci)? Tam je ale problém s přístupností. Buď je přístup z jedné strany tratě nebo z druhé. Je to tam z obou stran celkem do kopce, trať je na vysokém náspu a v okolí je jen vilová čtvrť. Ta moc cestujících nevygeneruje.
Vzhledem k nízkým rychlostem bych myslel, že ty zastávky zas tolik nezdržují. Nebo víte, kolik by trvalo Smíchov – Zličín bez zastávek?
Vzhledem k tomu, že zastávky budou pravděpodobně na znamení, tak se na celkové cestovní době mohou projevit maximálně v řádu nižších jednotek minut, protože po elektrizaci by rozjezdy měly být rychlé.
Než tam vozit jen vzduch, tak bude určitě lepší nebídnout více možností k nástupu a výstupu, aby ty vlaky mohly sloužit i dalším lidem.
Souhlasím. V osobní přepravě tahle trať nikdy nebude schopná sloužit jako rychlejší alternativa oproti tramvajím, metrů či trati přes Veleslavín*. Dává smysl jí tedy provozovat spíš jako obsluhu přilehlých oblastí, skoro jako tramvaj
*Jediná výjimka je spojení z letiště na Hlavák, ale to je ve hvězdách (a i tam to bude asi pomalejší než úvrať přes Nové spojení, ale na to asi není kapacita).
To ale nemáte pravdu. Ta trať může sloužit jako rychlejší alternativa proti tramvajím. Byla doba, kdy vlaky odjížděly z Hlavního nádraží v X:51 a na Zličíně byly (X+1):19. Za 28 minut to tramvaj z hlavního do Řep nestihne. Stejně tak ze Smíchovského nádraží za 19 minut. Jenže potom se z hlavního odjíždělo v X:47 nebo dokonce X:43 a stálo to na Smíchově. A nakonec to zpomalila dvojitá úvrať na Smíchově. Ale tou tratí by se dalo dostat z hlavního na letiště za nějakých 35 minut.
Ono to může být mnohem rychlejší třeba pro lidi od Kladna, kteří dojíždí na Prahu 5 a odpadly by jim přestupy, případně by jim stačil jeden pro dojezd do cíle
Smíchov – Zličín to dávala 810 za 19 minut (X:00 – X:19). Bez zastávek jsme tak na 15 minutách. Na letišti možná za 25 – 30 minut.
Určitě bych doporučil více zastávek, resp. se zamyslet nad polohou těch současných.
Já bych spíš doufal, že by se začala řešit elektrifikace a zkapacitnění trasy Smíchov – Řeporyje – Rudná -Beroun, což by s rostoucí zástavbou v okolí mohla být další plnohodnotná příměstská a alternativní trať.
Ta už se nějaký rok řeší.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chysta-promenu-hrbate-pet-let-po-jeji-modernizaci-zvazuje-elektrizaci-i-vlaky-na-baterky-56417/
No jo, ale po 4.5 letech žádný posun, stále ve fázi studie proveditelnosti a vyjádření MD: “ nechystá modernizaci trati Praha-Smíchov – Hostivice. Není schopné ani garantovat termín do konce dekády u trati Praha – Rudná u Prahy – Beroun. „
No ale to se nevylučuje. Ostatně vzhledem k tomu, že tra%t 173 slouží jako odklonová trasa při rekonstrukci 171, tak do konce rekonstrukce, žádnou velkou modernizaci čekat ani nelze.
Tady si to můžete zhruba představit. Stav roku 2180. Jen bych teda chtěl vidět tu JD.
https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png
Elektrifikace má smysl v případě zkapacitnění trati. Ale může mi někdo objasnit, jak si představit zkapacitnění, když pro odjezd ze Smíchova nahoru to jde jen přes dvojí úvrať?
Tak, že po postavení Smíchova tam ta úvrať nebude, bude se odjíždět od nějakého posledího nástupiště.
Než na tu elektrizaci dojde, tak ta úvrať na Smíchově dávno nebude.
Částečně zkapacitnění už tady proběhlo – Žvahov má opět v provozu dvě koleje, zrekonstruovala se Výh. Waltrovka, je tam nové zab.zař.
A ještě byla zprovozněna výhybna Stodůlky. Kapacity této trati je nyní velká.
To je vtip, že jo?
Vždycky jsem jezdil do Hostivic. Nebudu to měnit. Kamarád zase nedá dopustit na svůj Olomouc. Narodil se v něm.
Inu, pak budete se svým cílem jízdy časem nejspíše ke své lítosti osamocen. Tipuji, že nejdéle do pěti let se bude jezdit „na Hostivice“. Nedá se nic dělat.
A skákat po střechách… 🙂 To bude radosti!
Předpokládám, že jste nečetl dovětek v závorce na konci článku.
Ústav pro jazyk uvádí, že jsou oba tvary správně.
A jestli váš kamarád neví, že Olomouc je ženského rodu, tak by měl více číst.
Samozřejmě ví. Je už na světě sedmou dekádu a ví, že nic nezmění. Chtěl jsem jen říct, že skutečně validní nazev sidla je ten, který používají domorodci. Co zreba takový Ořech. Skloňujte, máte-li kuráž.
Aha, rozumím.
No, jedna moje kolegyně v zaměstnání mívaůa nějaký zděděný domek“ve Vořeše“ – často jsem kvůli tomu do ní „rejpal“, protože mi to přišlo zábavné …
Není to validní. A pokud ano, tak budu říkat ten Čáslav. 🙂
Na Hané všichni říkají ten Olomóc. A není to jedno? Ať si každej říká co chce, ti co tohle řeší jsou na palici.
Jsem rodák z Olomouce (té) a neříkám to. Neříká to ani spousta mých regionálních známých. Na základě čeho jste přišel na to, že to říkají všichni? Něco jiného je familiérní „Olmik“, ale to není samozřejmě spisovné.
Olomouc je ženského rodu, ale Holomóc mužského.
Vyhozené prachy. Na trati skoro nikdo nejezdí – jedna prázdná krabička za hodinu. Elektrizace na tom nic nezmění. Do budoucna se touto tratí dá jezdit Na letiště ze Smíchovského nádraží v intervalu 30 minut, což by alespoň nějaké pasažéry mohlo nalákat. Nicméně z Hlaváku na Smícháč i z Hostivic na Letiště budou dráty, takže úsek mezi se dá vyřešit bateriovým vlakem. Celý úsek by mohli obsluhovat 3 bateriové vlaky, které vyjdou mnohem levněji než stavět a udržovat dráty.
Ten plánovaný rychlík/expres na baterky? No to bych chtěl vidět.
Jednak to dávno není pravda, S65 ve špičkách své cestující měla, jen bohužel aktuálně to dost zabíjí dočasná dvojitá úvrať na Smíchově. A jednak je tu určitý potenciál pro nárůst výkonu při adekvátní frekvenci spojení: Od doby, co je zastávka Jinonice u metra, obsluhuje daleko zajímavější území, které teď prodělalo obrovský rozvoj. Zastávka Cibulka je v pohodě, ale prostě je to malá čtvrť s omezenou poptávkou. Zastávka Stodůlky je umístěním nepoužitelná. Zličín by si s dobrým spojením další uživatele našel, ideálně pokud by byl rozumný přístup i jižní strany. Konvářka by mohla být docela atraktivní pro celé Dívčí Hrady, o… Číst vice »
S65 své cestující v pracovní dny měla jen do té doby, než byla zkapacitněna autobusová doprava do Chýně, která je pro obsluhu této obce po všech stránkách vhodnější. Linka S65 po modernizaci trati Kladno – Ruzyně by správně měla vést z Prahy Smíchova do Kladna a nikoliv do Rudné, přičemž železniční osobní dopravu mezi Rudnou a Hostivicemi by šlo trvale zastavit. Nikdo by si na to už po posílení autobusové dopravy do Chýně nestěžoval.
„železniční osobní dopravu mezi Rudnou a Hostivicemi by šlo trvale zastavit“
Nesmysl – naopak spíše posílit a místo jen do Hostivice jezdit minimálně až do Veleslavína k metru, pokud někomu dojde, že by ve Veleslavíně měly (a mohly) být také aspoň ještě dvě (třeba povrchové) kusé koleje s nástupišti pro vlaky, které už se nevejdou na „Negrelák“.Proč vozit lidi ze západního sektoru do/z Prahy 6 komplikovaně a dlouze přes Smíchov nebo dokonce přes centrum, když tudy je to mnohem rychlejší, zejména když přitom prosazujete odklon (části?) kladenských vlaků po „semmeringu“ na Smíchov?
Protažení vlaků Rudná – Hostivice do Veleslavína by bylo možné až v případě modernizace trati z Hostivic až do Veleslavína. To bude jednak až za hodně dlouho a dále by tyto vlaky vůbec neměly jezdit do žst. Rudná, ale od Hostivic po obnovené spojce až do žst. Nučice, aby si do nich lidé našli cestu. Jenže v Nučicích chybí třetí nástupní hrana pro ukončení takového vlaku. Je tu několik v současnosti nesplnitelných podmínek, aby takový vlak mělo smysl zavádět. Třeba někdy v budoucnu to bude jinak, ale zase se bavíme o vlaku, kde bude v lepším případě třicet lidí. Tohle… Číst vice »
Modernizace tratě z Hostivice do Veleslavína bude myslím dřív než Semmering pod dráty.
Z Hostivice do Ruzyně určitě, dál už bych si s tím tak jistý nebyl.
Jako jo, ale nema nahodou bateriovy vlak snizeny vykon na baterie? Zrovna do toho krpalu by ho nejvic potreboval.
Výkon bateriového vlaku je úplně v pohodě vzhledem k traťové rychlosti.
Na té trati by dávala smysl zastávka tady
https://mapy.cz/s/ralobemoje s přestupem na busy.
To je ale pěkný nesmysl. Jsem zvědav, zda přijdete na to proč. Ale já Vám to raději povím: Ze Zličína jede k nemocnici Motol autobusová linka (časem by to měla být tramvajová linka) a v případě zájmu cestujících od Kladna jet na Nové Butovice je daleko lepší vystoupit z vlaku na zastávce Jinonice, dojít kousek na metro a dál pokračovat metrem.
V Jinonicích není ten přestup úplně nejpohodlnější, tady by to bylo o dvou úrovních přímo nad sebou. Nehledě na to, že je to pěkná zajížďka…
To je právě úhel pohledu – přestup na nějaké zastávce v lese nad Bucharovou ulicí, nebo přestup v civilizaci na Jinonicích. Je vidět, že Vám některé souvislosti (například bezpečnost) moc nedochází…
Cože? A že je zastávka Stodůlky vyloženě uprostřed lesa, to vám nevadí? A co se tam děje? Znásilnění každý večer? Tohle je demagogie. Byl by tam osvětlený okamerovaný přestup jako všude jinde
Zastávka Stodůlky slouží právě pro výlety Pražanů o víkendech, jinak tam nikdo nenastupuje. A občas se tam zastavit musí i z dopravních důvodů, je tam totiž výhybna a některé vlaky se tam křižují.
Brame, vlaky SE nekřižují, vlaky křižují – to jen když už chcete být důležitý, tak buďte také pregnantní i v názvosloví.
A ty se klidně nech ukřižovat 😁.
Koho křižují?
Vzor plachetnice.
Ona ta zastávka Stodůlky tady dřív bývala (poblíž křížení s cestou ke golfu), to tady ještě jezdil Hurvínek s vlečňákem a silnice do Motola neexistovala. Do současné polohy pak byla přesunuta (a to je jen moje domněnka) v souvislosti s výstavbou výhybny. Jsou to moje matné vzpomínky staré přes 50 let a snad někdo znalejší doplní další informace.
Ano, bylo to tak. A ty motoráky s přívěsem jezdily i až přímo do Slaného (aspoň někdy a některé).
Ta výhybna je v místě, kde byla původní zastávka Cibulka, proto tam stojí také původní výpravní budova Buštěhradské dráhy.
Tam někde bývala kdysi (dávno před výstavbou Bucharovy silnice) původní zastávka Stodůlky (zarostlá dřevěná „chyže =éd horami“ v příkopu pod tratí) – zanikla právě někdy v době výstavby výhybny Praha-Stodůlky a toho nadjezdu nad dnešní Bucharovou silnicí. Ale teď už bych tam žádnou zastávku nebudoval, protože určitě lepší (užitečnější) by byla ta zastávka mezi Vodoulí (Vidoulemi?) a Motolem, jak ji kdysi navrhoval i ROPID.
To je zase vizionářství… Přes tu trať chtějí posílat rychlíky na letiště, tak teď narvou prachy do zastávek a drátů aby za 10 let zjistili, že potřebují druhou kolej… Spržel
Tak já doufám, že druhá kolej je v úsecích od Žvahova do Hostivic samozřejmost v místech, kde to půjde bez odporu.
Což je prakticky nikde, protože buď zástavba, nebo přírodní park Motolský Ordovik, nebo prostě jen příroda, kterou si Pražané vzít nenechají.
No zrovna s tím ordovikem si nemaji na co stěžovat, ten by bez dráhy nevznikl. takže když se rozšíří, tak se jen trochu překopají svahy a on tam bude stále a za 50 let si toho už nikdo nevšimne.
Jenže Výtoňský most nebo stromořadí jižně od Hradce by také bez dráhy nevzniklo… :/
Vím, Výtoňský most předělat na nový tříkolejný a Kaštanku vykácet a udělat dvojkolejku.
O ordovik i po zdvojkolejnějí na rozdíl od předchozích stále zůstane.
Kapacita umožněná výhybnami po 5 minutách není až tak malá.
Nejdříve by měli řešit druhou kolej z Hostivic na Žvahov. Aby ta trať měla dostatečnou kapacitu. Samozřejmě by šly zdvoukolejnit i mosty. Musely by se rozebrat, rozšířit základy pro dvoukolejné mosty a pak znovu postavit už jako dvoukolejné. Na té trati je mizerná kapacita. Proto tam jezdí málo vlaků. A takt je tam takový jaký je. Po realizaci druhé koleje a trolejí, dojde s nasazením lepších elektrických vlaků ke zkrácení jízdních dob, díky jejich lepší akceleraci. A díky zavedení 30′ dojde ke zvýšení atraktivity této trati.
A možná by se dalo taky postavit vedle repliky s další jednou kolejí?
Subtilní ale, prosím.
Ta trať je díky zprovoznění tří výhyben mezi Zličínem a Smíchovem natolik kapacitní, že pro půlhodinový takt osobních vlaků není nic takového potřeba.
A co ty rychlíky na letiště? Ty se nacpou kam? A potenciální zkrácení intervalu Os? Jen u stanice Zličín začíná příští rok stavět Ekospol čtvrť s 2500 byty, to už je slušný nárůst potřeby a těch developerských projektů podél trati je celá řada.
Jenže přímo u žst. Zličín je tramvajová trať a právě proto téměř nikdo nechodí na vlak, ale na tramvajové linky, které odvezou cestující přímo tam, kam chtějí – na Anděl a dále třeba na Národní třídu, nebo přes Karlovo náměstí ke stanici metra C I. P. Pavlova. Ale když jste přesvědčen, že střelba dělem (vlak) na zajíce (cestující po Praze) je ta správná methoda, nechám Vás u toho dál. Vlak samozřejmě může fungovat i jako MHD po Praze, jen k tomu musí být splněny určité podmínky, například to musí být z nějakých důvodů výhodnější než ostatními druhy MHD a to… Číst vice »
Cestující chodí na tramvaj proto, že je jízdní doba vlaku nesmyslná, ne proto, že by to do města nepatřilo. Kdyby se chtělo, ta trať bude atraktivní až běda.
Jízdní doba vlaku jako MHD nebyla příliš atraktivní i v případě, že nebyla na Smíchově dvojí úvrať, na tom se do budoucna nic nezmění. Trať je svým trasováním pro funkci pražské MHD vyjma víkendové dopravy zcela nevhodná. Cestující na tramvaj chodí také proto, protože ta tramvaj má krátké intervaly, vlakem nedosažitelné. Pro linku S65 by byl teoreticky dosažitelný interval 10 minut, jenže to by už na trati nic neprojelo a stejně by spojů do hodiny nejelo tolik, kolik jich jede po tramvajové trati. To snad není tak těžké na pochopení, stejně jako fakt, že vlak nejede na Anděl. Doba, kdy… Číst vice »
Těžký na pochopení jste vy, ty vlaky jsou pomalé i bez úvratě, protože jedou opravdu nízkou rychlostí i s ohledem na zástavbu a směr tratě. Vaše argumenty jsou úplně mimo, i tak vlaku co 15 minut dokáže přimět lidi k tomu ho používat, pokavaď to do města trvá byť jen 5 minut kratší dobu. Ale vy se furt motáte v bludném kruhu toho, že je trať pomalá a proto by se neměla modernizovat (na vyšší rychlost), protože je přece pomalá a nikdo tím nejezdí….
Spíš jste naprosto marnej, protože rychlost by šla zvednout tak maximálně na 80 km/h (dnes je na celé trati 70 km/h bez nějakých místních omezeni), ale jen místy, zdaleka ne všude. Rozhodně ne mezi výhybnou Waltrovka (bývalá žst.Jinonice) a výhybnou Stodůlky. Modernizace na vyšší rychlost znamená výstavbu přeložek, což v tomto případě bylo reálné mezí žst. Zličín a žst. Hostivice, jenže na to se propásla vhodná doba a dnes už je nereálné tyto přeložky postavit, protože už došlo k zástavbě míst, kudy by mohly přeložky vést.
Tak, tak: přes silniční okruh je u Řep lávka (snad pro nějakou polní cestu) ýhruba v poloze, kudy by vycházela optimální přeložka trati, ale v Řepích už v její trase stojí nové bytové domy, a ty nikdo bourat nebude. A dál dolů s kopce s těmi oblouky mnoho udělat nelze, takže TR = 80 km/h je prakticky maximum možného (a to ještě s lokálními omezeními). Ale elektrizace by jistě pomohla u zastávkových vlaků jejich rychlejšími rozjezdy.
Proti elektrizaci nelze nic namítat, já bych byl pro, aby se začala realizovat už dnes, ale jak je vidět, tak se Správě železnic do toho moc nechce…
Ale houby, EMU si s oblouky poradí samozřejmě líp než nějaká naftová vykopávka.
A co je to platné těm, co potřebují na Smíchov, nebo díky překlopení do eletriky na Hlavák? Zatím takových lidí nebylo tolik, aby 810 přeplnili, ale třeba jednoho školáka znám i já. Navíc na Smíchově byl hlavně brownfield, ale to se teď mění, Smíchov bude pro mnohé cílem sám o sobě, nejen Anděl. Například přímo v bývalém kolejišti má být nová škola.
Ti budou jezdit tramvají ve špice jede co 3 minuty. Bude mít vlak stejný interval? Navic tram na Anděl 19 minut. Vlak na Smichov 29 minut. Jezdím za matkou bydlí u nádraží Zlicin, bus PID 395 na Smíchovské nádraží a ani tak se mi to nevyplatí. Stale je rychleji tram od Anděla. Vlakem jedu jen když nespěchám, je hezky a chci si užít vyhlídky na Prahu.
Jakým způsobem se chcete autobusem 395 dostat na Zličín Autobus 395 jezdí v tease praha-smíchov Dobříš Příbram.
Tím busem jedu na Smichov , on tam má konečnou. Jak píšu na Zlicin jsou pak dvě možnosti vlak a tramvaj s prestupem u Anděla.
Druhej blázen, co argumentuje aktuálním stavem jako by byl budoucí.
Současné směrové vedení trati je do budoucna neměnné, smiřte se s tím a nedělejte ze sebe zbytečně blázna vy.
Kreslit si něco v ploché mapě je sice hezké a výsledek většinou i vypadá jednoduché, ale v terénu je pak realita obvykle úplně jiná – což i tady mnoho lidí nechápe. S touto trasou se v podstatě nic dělat nedá, m.j. i kvůli zachování rozumného sklonu trati (rozhodného stoupání).
Bez změny směrového vedení se dá upravit převýšení v obloucích. Zvýšení ze 70 na 80-85 by nemusel být problém. Ale nevím, jaké parametry to má teď a o kolik se to dá upravit.
Ten vlak, dokud nebyla úvrať na Smíchově, jel ze Smíchova na Zličín 19 minut. Z Hlavního 28 minut. Tramvají to ze Smíchovského nádraží nebo z Hlavního nádraží do Řep rychleji nedáte.
Ty rychlíky na letiště se 2x za hodinu nacpou mezi ty osobáky 2x za hodinu, protože výhybny (stanice) Žvahov, Waltrovka, Stodůlky a Zličín jsou od sebe vzdálené cca 4-5 minut jízdy. Tam se při dobrém řízení provozu může jezdit po 15, možná i po 12 nebo 10 minutách v kazdém směru.
Jen do tech vlaků ještě sehnat cestující.
Můžeme se dopracovat ke kombinaci dvojkolejné trati a výhybny…. dvojkolená trať či velká výhybna přes dvě zastávky (lépe přes 3), která umožní křižování protijedoucích vlaků bez nutnosti čekání na místě v jedné zastávce. Nebyla by pro křižování nutná prodleva v jízdní době a pomohlo by to eliminovat nějakou tu minutu zpoždění jednoho z vlaků.
Dostatecna oapacita tam byla ještě před tím než postavili vyhybnu Žvahov a zprovoznili Stodůlky. To byste koukal co se tam denně provezlo denně uhlí do Prahy a Jižních Čech. Úzké misto bylo že Smíchova pres most a dal do do Vrsovic včetně průtahů ranzirem. Tam se to brzdilo.
Tak, tak – byly tam jen hlásky Hlubočepy a Stodůlky a v Jinonicích krátké staniční koleje, takže 30 Wapů se |Sergejem (či dokonce s postrkem-závěsem) mohlo křižovat jen s kratším vlakem a přetahovalo se přes krajní výhybky. Dávno, dávno již tomu …
A propos: těžší lokomotivy tam nesměly (kvůli mostům) jezdit ani dvoujmo („štokry“ mívaly výjimku, ale tenkrát už tam pára nejezdila), a tak jednou v noci okolo druhé hodiny jelo do kopce asi 7 lokomotiv jednotlivě ve sledu za sebou – to bývala tenkrát doprava, ne jako teď …
Pohádky ovčí babičky vznikají obvykle tak, že si pamětníci věci rádi přibarví. Nákladní vlaky sice jezdily, ale nebylo jich tolik, kolik pamětníci rádi tvrdí. Maximálně tak jeden vlak nahoru a jeden vlak dolu do hodiny, on totiž na Společném nádraží také probíhal neustále posun do nákladového obvodu. A sem tam se do toho přimotal i nějaký osobní vlak. Ty nákladní vlaky se plazily na Zličín rychlostí 25 km/h naprosto běžně a jediná stanice, kde se dalo křižovat, byly právě Jinonice, kde ovšem byl klíčový mechanismus. Až někdy v roce 1989 byly zprovozněny výhybny Žvahov a Stodůlky, tak se začalo z… Číst vice »
Dva nákladní vlaky do hodiny ? takových hodin během celého dne (24 hodin) mnoho skutečně nebylo. Ale jezdívaly tam i nějaké chomutovské rychlíky – v dobách největší slávy dokonce asi 3 páry denně. A také asi 2 páry Mn vlaků, protože nějaká nakládky i vykládka bývala i v Jinonicích, ale zejména ve Zličíně, kde bylo i několik větších vleček.- večer odtud odcházelo i víc než 20 vozů.
Pamětníci mi v naprostém klidu tvrdí, že jezdily i čtyři nákladní vlaky do hodiny a ještě se na mne zle mračí, když si s tím dovolím nesouhlasit, protože mi to nějak nevychází. To by všechny musely jet od Zličína na Smíchov a nedokážu představit, jak by se s tím na Společném nádraží poprali. To by to nádraží bylo na další dvě hodiny paralyzováno, než by se tyto vlaky podařilo poslat dál do vršovického ranžíru. Já pamětník v pravém slova smyslu nejsem, protože v osmdesátých letech jsem byl dítětem. A chodili jsme na plavecký stadion Podolí, odkud se provoz na Semmeringu… Číst vice »
Mezi nepříliš bystrými lidmi se v poslední době rozšiřuje fráze „ode zdi ke zdi“ pro prakticky jakoukoliv změnu.
Taktéž se dá říci, že osobní doprava na této trati obnovená Ropidem i v současné podobě je šotonesmysl.
V pracovní dny je doprava na Semmeringu v této podobě opravdu šotonesmyslem, vlaky jsou adekvátně využívány pouze o víkendech, protože těmito vlaky jezdí lidé na procházky do lesoparku Cibulka a na Dívčí hrady. Po modernizaci (a tedy i zdvoukolejnění) trati Ruzyně – Kladno by měla trať smysl v případě vedení vlaků Praha hlavní nádraží – P. Smíchov – Hostivice – Kladno, které by měly adekvátní vytížení i v pracovní dny a ve volné dny by se těmito vlaky vozila i ti cestující, kteří dnes využívají linku S65 a Pražský motoráček. Pražský motoráček (vydrží-li vozidla řady 831 i do budoucna) by… Číst vice »
Ono i když to jezdilo v taktu ze Smíchova – jako hezký nápad, hezký výlet, ale z pohledu pražské dopravy naprostá pitomost pro pár lidí, nahraditelná použitelnými přestupy na vlak jinde.
Jezdil jsem tím do Chýně (momentálně nepříliš použitelné) – jakkoliv je rozvoj Chýně taky dobrý nápad, je trať daleko od centra (takže použitelná jen pro novou výstavbu blízko tratě) a výhodu v podobě rychlého spojení s centrem Prahy šukafon jedoucí padesátkou a čekající na křižování taky úplně nenabízí…
Linka S65 byl šotonápad vrchního šotouše Ropidu, který měl za určitých podmínek jakési opodstatnění (zastávka Na Knížecí, slabá autobusová doprava do Chýně), ale tyto podmínky jsou už pryč a to nenávratně – zastávka Na Knížecí již neexistuje a o nějaké redukci autobusové dopravy do Chýně nemůže být ani řeč, byť teoreticky by to stále bylo možné, ale je to přes politiky zaplaťpánbůh naprosto neprůchodné.
Máte pravdu. Obě varianty jsou dnes možné. Jedna je ovšem původní a obcí a jejími obyvateli preferovaná, druhá vznikla špatným skloňováním na základě podobnosti s jinými názvy obcí a pak se toto skloňování normalizovalo. No a vy jste si vybral druhou variantu, což řadu lidí irituje
Me strasne bavi, jak se tady vzdycky strhne nejaka nekonecna hadka o nejakou totalni picovinu :D.
Což je ovšem jen jejich soukromý problém, který netřeba ventilovat na veřejnosti, ale u psychiatra. 😉
Řadu lidí irituje, že jazyk je živý a používá se. A že se mění? Mění se furt od vzniku jazyka.
Vhodnější je použí nedokonavé „imrvére“ 😀
🙂
To nic nemění na tom, že je to ta Hostivice
Je ale otázkou, jestli takové stanovisko kdy od toho ÚJČ vlastně dává ruce pryč je v pořádku. Kodifikován by měl být vždy právě jeden tvar a ten by měl být závazný, jinak se vytrácí funkce ÚJČ jakožto moderátora jazyka. Napsat třeba TA Pardubice je předpokládám také nepřípustné.
Jako ta Dobrovice
Pro nákladní dopravu k nicemu.
To je prostě marný. Koukněte se za hranice. Dieselové tratě s vmax 100km/h a vice a u nas furt denně dratujeme a jedeme 60.
Bohužel většina drážních odborníků se rodí jen v Třebové na různých postech od paklářů počínaje…a tohle jsou výsledky.
A pro osobní dopravu na Havliště?
Letiště Kašpara Václava Havla.
My to u nás zkracujeme : Praha-Ruzyně.
Myšlen samozřejmě Ing. Jan Kašpar, průkopník české avioniky, aby nedošlo k omylu.
Kašpar je padubický, heč: https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=2086873&gallery=1&sourcep=foto&idp=7800445&x=15.7703838&y=50.0357671&z=18
Komedianta Havla s Havlištěm si nechte v Praze. 🙂
Jestli ono to nebude tím že se to letiště oficiálně ve veškerý dokumentaci jmenuje Praha Ruzyně a to „Václava Havla“ je napsané jen na baráku. Viz kód ICAO LKPR apod.
Bingo ! A škoda, že jsem zůstal i s mínusy nepochopen. Martinovi děkuji za upřesnění.
Tu snad staví od Holešovic. Na co duplicitu s bídnými parametry. Nenechte se vysmát….
Semering je nejsnazší způsob, jak na letiště dostat nějaké dálkové vlaky.
Jasně, natáhnout tam R třeba z Tábora. Nesmysl.
Z Tábora zrovna ne, to by měly na Prahlaváku úvrať, ale cokoliv od východu bez problémů.
Jo, tam budou jezdit davy. Pak ještě můžeme udělat R z Brna do Kladna. Ať se peníze sypou do kanálů
Klidně třeba z R18 nebo R19. Já z Pardubic bych to ocenil, a to tu máme taky letiště.
Proč nesmysl?
Jaký je tam rozhodný sklon, resp. s kolika vozy tam může 1 loko?
dle kohosi výše v diskuzi je tam nejvíce 16‰. Určitě je to méně strmé, než trať přes Veleslavín (ostatně i proto byl Semmering budován). Na Veleslavín přitom běžně jezdí příměstský rychlík (a historicky jezdil i pořádný rychlík až do Varů)
Myslím, že je spousta jiných důležitějších tratí, kde je potřeba elektrizace a zdvoukolejnéní. Např Praha Liberec. Jestli to není zase alibistické vykazování činnosti a utrácení miliard, zatímco klíčové části rwpubliky budou vlakem nedostupné. Ale alespoň je vidět jaké má SŽ priority. Řešení kritických míst to není.
Jako že trať spojující Prahu, její největší satelit a oblast letiště, není důležitá? Jistě, připojení Liberce je důležité, ale nijak nesnižuje význam elektrifikace tratí v pražské aglomeraci. Potřebné je obojí.
Trať na letiště nevede, objíždí ho. Není ani využívána, málokdo čeká na vlak hodinu dve, když MHD jede každou chvíli. Jedine větší využití měla při výluce tramvají na Plzeňské, ale to orchestrion jezdil co 20 minut a jezdil už z Knizeci. Teď je to jen výletní vlak
Doplnění: A nákladní doprava tam skončila s útlumem dolů a oceláren v Kladně v 90 letech.
Ale je plán, že na Havliště odbočka bude.
Trať není dnes využívána, protože ve stávající podobě je nepoužitelná. Ovšem po modernizaci bude představovat nejsnazší cestu, jak na letiště dostat nějaké dálkové vlaky a zároveň může zásadně vzrůst její význam v příměstské dopravě pro spojení Kladenska s jihozápadní částí Prahy.
Mně se líbí, jak při jakékoliv zmínce o nějaké nové stavbě začne nějaký chytrák argumentovat stávajícím, či bývalým stavem – přitom ta modernizace slouží právě k tomu, aby se ten nevyhovující stav odstranil.
To jako kdyby k vám natáhli novou silnici a vy tvrdil, že s kravama to do města trvá i tak dlouho a stejně tam jezdí jen sedlák odvedle a jinak nikdo.
Však SŽ má na rok 2025 v KPI vysoutěžení zpracovatelů snad všech potřebných dokumentací mezi Boleslaví a Libercem.
Ano, o 30 let pozdě, ale teď je konečně vidět, že začínají něco dělat.
Před rokem 1990 to potřeba nebylo?
Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud… 😀
Nic proti elektrifikaci, ale Hlubočepy jsou jednou z nejzajímavějších lokalit v Praze a jejich zadrátování je poškodí, zabije romantický duch místa. Ani na ty chráněné mosty se dodatečnými stožáry nebude hezký pohled, že?
Je to jen otázka zvyku. Vždyť elektrifikovaných romantických tratí, včetně velkých mostů, je po světě spousta. Elektrifikace semeringu je technický rozvoj té tratě, nikoliv poškození.
Technický rozvor trati za cenu estetického poškození okolní krajiny. Koleje v krajině nijak neruší, ale elektrifikace už ano. Tak se podívejte na úvodní fotku k článku a představte si k tomu sloupy a dráty, o dalších místech nemluvě. Třeba ikonické anglické viadukty zadrátované nejsou.
Mosty v krajině neruší? Ty mosti samy o sobě jsou výrazný krajinný prvek. Jestli na nich ještě bude trolej, či nikoliv, je už jen detail. Jediný rozdíl je ten, že dnes už si nikdo nepamatuje, jak to tam vypadalo, než přišla železnice, zatímco viadukty bez drátů máme před očima. Anebo jinak řečeno, kdyby ty viadukty postavili v roce 1872 už s trolejí, považovali bychom to za jejich součást a nikdo by neuvažoval o tom, že bez drátů by to bylo hezčí. Některé ikonické mosty jsou elektrifikované, jiné nikoliv. Taky je dobré se podívat na jejich konkrétní umístění v síti a… Číst vice »
Staré mosty v krajině neruší, protože staré viadukty mají své estetické kvality a jsou citlivě zasazeny do krajiny, nebo to tak alespoň dnes vnímáme. Trolej a sloupy detail nejsou, protože budou na řadě zakrývat výhled na skály. Navíc jich bude nejspíš hodně, protože trať se docela kroutí. Jsem profesí elektrikář a sloupy a dráty mě věru nevadí, zvlášť když jsou v polích někde u Pardubic nebo České Třebové. V Hlubočepích ale poškodí krajinný ráz.
houbeles.
stare mosty v krajine nerusi z uplne jineho duvodu – jsou tam od “narozeni” , proto je vnimame jinak.
Doporučuji srovnání s alpskými tratěmi. Ty jsou téměř všechny elektrifikovány a na scéničnosti jim to nijak neubírá.
Nějak mi Váš příspěvek připomíná jistý starý film, kde byl sedlák, co si furiantsky nechtěl nechat zadrátovat barák a radši nechal děti číst při petrolejkách.
A to mám elektrotechnickou průmyslovku a platnou vyhlášku 50, jak se to dřív jmenovalo… 🙂
A co to s tím má společného s architekturou a památkovou ochranou? To je jako byste argumentoval tím, že jste zdravotní sestra a tedy víte jasně, zda covid v Číně „vyrobili“ uměle.
Tím se vám snažím naznačit, že jako elektrotechnik v principu proti elektrifikaci nic nemám. O architektuře a krajinném urbanismu jsem psal články do médií, viz linky, mám k tomu dost načteno. I kdyby ne, v občanské společnosti se každý může vyjadřovat k čemukoliv, zvlášť, pokud se ho to dotýká. Paralela se zdravotní sestrou je zavádějící a hloupá.
https://gunterbartos.eu/Gunter_Bartos_PHOTOGRAPHY/urbanismus_-_first_page.html
https://gunterbartos.eu/Gunter_Bartos_PHOTOGRAPHY/architektura_-_first_page.html
Vaše vzdělání tady nikdo rozporovat nebude, tam umí to a ten zase tohle.
Ale všimněte si reakcí na vaše příspěvky, většina z nás je přesvědčena, že jste mimo mísu.
Nejsem tím vůbec překvapený, protože kdo čte tento web a diskutuje na něm, že? A vzpoměl jsem si na hezké německé slovo fachidiot, které označuje lidi, kteří se nedokáží vnímat věci jinak než z pohledu své profese, kterých tady bude asi hodně 🙂 Tím samozřejmě netvrdím, že můj názor je jediný správný.
Další spolužák Haly_D ??
Taky jedničkář? 🙂
Jaké anglické ikonické viadukty?
A je to z důvodu vizáže nebo z jiného důvodu? (např. elektrika široko daleko nikde)
Hm. A co třeba most v Bechyni?
Ten byl stavěn rovnou s drátama.
Protože v té Anglii se tam ty sloupy bez zásadních zásahů pro zpevnění konstrukce třeba osadit nedají. A otázku elektrifikace v podání Network Railu bych raději kladl na stranu odstrašujcích příkladů, ne těch následováníhodných.
Ano buď z toho bude chátrající památka (v ČR jich je většina, mimo několika nejvýznamnějších, které jsou udržované) a vedle postavíme nové mosty, které budou elektrifikované a budou mít lepší parametry. Nebo trať projde elektrifikací, aby alespoň trochu vyhovovala současným potřebám.
A pokud se postaví nový most na Výtoni, tak musí zachovávat současný rámus, jinak se zabije romantický duch místa. Prostě jak je to od Vašeho narození, tak to musí být i nadále.
A nezabila romantický duch místa už ta železnice ? Mosty jistě pokazily výhledy.
Řekl památkář a nostalgik.
A co takhle vrátit tam pravidelný parní provoz a lepenkové jízdenky ?
Vážený pane, díky takovým jako jste Vy, se vskutku nikam neposuneme …
Á, další škodič v podoě estéta. 🙂
Vážený starý pane, svět se odjakživa vyvíjí a vyvíjel, to že vy jste v takovém duševním stavu a věku, že je pro vás jakýkoliv vývoj nepříjemný a nechcete ho, to je čistě váš problém. Nechtějte ale po ostatních, aby ten Váš svět nechali být a nic nedělali anebo aby vás chápali. Jste typický příklad člověka, co by se k ničemu takovému neměl vyjadřovat z toho důvodu, že už je trocha mimo a za zenitem… Ale právo na názor vám nikdo samozřejmě nebere, jen se nedivte, že z toho má každý srandu..
Semmering na jižní dráze zadrátovaný je. A to je přitom kulturní dědictví UNESCO.
Asi jako Negrelliho viadukt a Masaryčku. Taky byly původně bez trolejí.
Běžte jim to vysvětlit na Landwasserviadukt nebo kamkoliv jinam do Švýcarska, že to dělají blbě.
Myslím, že většina diskutujících nechápe ironii.
Denně jedna zadrátovaná trať. Věrtel Svoboda jede, to budou velké premie.
Myslíte, bude to stačit, není to málo?
Bohužel místo koncepce vypracované SŽ, jak má vypadat železniční síť, ke které by sdružení nákladních a osobních dopravců poskytlo podklady a možná by to i vytvořilo. A pak by se začali řešit jednotlivé projekty, řeší SŽ neustále vyhazuje peníze za studie proveditelnosti, záměry projektu, aniž by měla představu o to co chce a proč. Což je jednak nákladné finančně, stojí to čas a například studie návratnosti počítaná několikrát způsobila, že ŘSD na D3 nepostavila most, pod kterým povede novostavba IV. koridoru v úseku Ševetín – Němčice a tento most bude stavět SŽ.
Zrovna tady by koncepce měla být jasná a přímočará – všechny úseky celostátní dráhy elektrizovat, protože u celostátní dráhy má být elektrizace defaultní stav, a ne něco extra.
Doporučím trochu poladit stylistiku a větnou stavbu, nějak to ze začátku a ke konci nedává smysl.
Dráty na těch mostech? Hnus.
Tak určitě, takový Landwasser viadukt jasně ukazuje, že elektrifikace zásadně poškozuje krajinný ráz.
/s
Přitom kamenných viaduktů s trakčním vedením je u nás několik, jeden je například v Jihlavě. Viz zde: https://en.mapy.cz/s/capojehohe Proto by se všichni úchyláci (jinak tyto jedince nelze nazvat), kteří z estetických důvodů nechtějí trakční vedení na mostech v Prokopském údolí, měli podívat právě sem. Prakticky jde o neviditelnou záležitost. U nás se naštěstí narozdíl od Rakouska nepoužívají neskutečně nevzhledené masivní betonové stožáry obdélníkového průřezu, které jsou navíc i značně vysoké a vypadají v krajině opravdu otřesně a při náhradě starých oceloých nýtovaných stožárů zejména v Alpách či v uprostřed starší zástavby si říkám, jestli to v OeBB mají rozhodující jedinci… Číst vice »
Ty mosty samotné v údolí by se taky daly považovat za hnus…
Čekal jsem, kdo to tu vytáhne. 🙂
A co dráty na originálním Semmeringu?
Toto je hlavně požadavek nákladních dopravců z důvodu návozu paliv na letiště. Bohužel místo projektové dokumentace pro společné povolení a stanovisko EIA se začíná studiemi, jestli je to potřeba? Jehož výsledkem může být, že nikoliv, protože nově zbudované zastávky nebudou mít využití.
Přičemž obnovení zastávek je na celé té akci to nejméně významné (a naopakje to spíš omezující pro nákladní a dálkové vlaky).
Osobně jsem si myslel, že elektrifikace semeringu je už v pokročilejším stádiu přípravy, vždyť každého šotouše napadne, že to bude nezbytný doplněk elektrifikované tratě Praha – letiště – Kladno.
Škoda, že na posouzení smysluplnosti investic do úpravy parametrů tratě, zdvojkolejnění a nebo elektrizace si nevypujčí někoho, kdo jinak dělá rekonstrukce vesnických nádraží
Letecké palivo se nyní vozi přes Podlešín.
Po provedení prostě elektrizace Kladno-Kralupy se bude vozit přes Kladno. Přes Semmering se to nebude vozit z důvodu velkých nepriznivych sklonovych poměru a nedostatečné kapacitě
Kdepak, přes Semmering se palivo vozit nebude proto, protože se vozí z Kralup. Kdysi (cca 20 let nazpět) se vozilo letecké palivo z Německa, které přijíždělo na letiště přes Prahu od Plzně. Dojelo na Společné nádraží na Smíchově, tam si místo eletrické lokomotivy vzaly vlak do parády tři zamračené (dvě vepředu, jedna vzadu) a za velmi pěkné zvukové kulisy se s vlakem plným paliva vyjely s vlakem rychlostí 40 km/h ze Společného nádraží směr Zličín. Rychlost se postupně snižovala až někde k 25 kilometrům za hodinu, což je hranice, kdy se ještě trakční motory těchto lokomotiv uchladí i při jízdě… Číst vice »