Podcast: Odbory odmítly vyměnit benefity za růst mezd, říká Blanka Havelková z ČD
Posunovač, strojvedoucí, Vectron. Pramen: České dráhy
Režijky jsou pro zaměstnance pořád velmi důležité. Je tam i trochu hrdosti. Jsem nádražák, tak přece nebudu platit za to, že jedu vlakem.
Konkrétně ČD nabídky za zrušení KOPek +1%, jinak nic.
Dobře se bavím nad místními režijkobijci. Tipuji, že to budou lidé, kteří se zmohli v životě na ojetou Octavii a tady si vylévají svoji frustraci. Uvědom te si vážení, že je na objednavateli dopravní obslužnosti, zda mu v jeho ekonomice vyjde, že ztráta z rezijek je zanedbatelná a dovolí je uznávat, anebo jejích akceptaci omezí (např.JMK). A vy s tím nic neuděláte.
Když jsem ve 2014 nastupoval k tehdejší SSZT (správa sdělovací a zabezpečovací techniky), na můj argument, že tabulkový plat je v nepoměru s tím, co na obdobné pozici nabízí dopravní podnik v krajském městě (a rozdíl byl několik tisíc měsíčně), mi tehdejší přednosta SSZT odpověděl „máte režijku, berte to jako byste měl víc o dva tarifní stupně“. Ok, klidně režijky úplně zrušte, ale pak ať tedy ty dva platové stupně přidají. Vzhledem k tomu, že SSZT jsou všude v podstavu a vesměs s věkovým průmerem 45+, tak asi nejde o adekvátně zaplacenou pozici ani dnes, kdy režijky jsou a aspoň… Číst vice »
A proto dnes predchozimi generacemi vydobytá rezijka uz není žádnej bonus k mizerným mzdovým tarifům na dráze.
Jak tohle „stvoření“, promiňte ten výraz, může dělat na takové pozici ?
Jen způsob vyjadřování a mluva, to je něco neuvěřitelného.
Když si vezmu kultivovaný a hlavně fundovaný pohled na věc třeba v podcastech s panem ředitelem Svojanovským nebo předsedou představenstva Tomášem Tóthem , oba od ČDC. To je fakt nebe a dudy.
Vždy když jsem tuhle dámu viděl na fotkách, tak se mě jako muži moc líbila, ale to je zřejmé její jediná přednost , že je fešná baba.
Je to podcast, nejsou nudné projevy manažerů, co se to naučí dopředu. Tak si příště pouštěj ty frajery, co jen mlží a neřeknou nic konkrétního. Tady jsme alespoň slyšeli konečně nějaká srozumitelná čísla a nemlžila…
Jo , takže Tomáš Tóth neřekl v podcastu nic konkrétního…. Hm, tak ona nemlžila a řekla konkrétní čísla…
Poslouchal jsi vůbec to její blábolení až do konce ?
Ať se na mě autor nezlobí, ale tak zavádějící rozhovor jsem už dlouho neslyšel. Jasně jen ČD dává benefity, ostatní dopravci je vůbec nemají.
Je známý fakt, že na ČD a SŽ jsou jedny z nejnižších mezd na dráze.
Škoda, že třeba nezazněla otázka, kolik činí průměrná délka trvání pracovního poměru na ČD, nebo třeba, kolik zaměstnanců v nejbližších 5 letech dosáhne důchodového věku.
ČD průvodčí vyhrožují i jedincům s průkazem ZTP smrtí, zvyšují bezdůvodně hlas a nazývají nás kryply je protože jim nefungovala POP-ka na Mobilní QR kód z Můj Vlak. ČD by si zasloužila policejní razii, Vlakvedoucí seřezat obušky!
Tak jsem si vzpoměl na nehodu Pendolína v Bohumíně a instalaci klimatizace v místosti na spaní pro pendolínaře po nehodě vs tvrzení paní Havelkové jak dělají príma nocležny pro strojvedoucí. Tak zůstanu u toho Bohumína. Ano, nocležny jsou v Bohumíně zrekonstruované a pěkné (jak dlouho to ještě vydrží vzhledem k absenci údržby nebudu spekulovat) ale v létě máte na výběr. Buď se zalknete horkem, anebo si otevřete okno do kolejiště. Takže se ani v jednom případě nevyspíte. Kliamatizace tam sice je, ale jenom pro kanceláře.
A když člověk usne s otevřenou držkou, tak mu tam někdo tím otevřeným oknem naleje flašku vodky jak tomu expertovi co to Pendolíno zbořil?
Však, benefity stojí zaměstnavatele víc než mzdy. Víte kolik stojí chlastačka s neomezeným wellness a plnou penzí v Karlových Varech? 😂 Víte kolik přojezdí průměrný železničář se svou rodinou vlaky po ČR a SR každý rok? Tak nějaké % do mzdy si můžete nechat.
Cena režijky se blbě počítá. Já bych vycházel z ceny IN100. 😀
Je pravda, že málokterý držitel in100 by v součtu za jednotlivé jízdenky platil stejně (a vůbec, jel by za včasnou, akční nebo plnou, za ids nebo sjt).
Nárůst mzdy o 1% – kolik že to dělá u p. pokladní / průvodčího měsíčně?
A kolik by jako chtěli ve firmě co prodělává?
Mělo by to být cca 300-400 Kč.
Je velmi smutné, jak u nás v kraji zažívají úpadek. Chápu, že asi nebudu hodně lidem v jejich nótě, ale dráha má dlouhou tradici, tak jako ozbrojené složky mají výsluhy, tak režijka je také soucástí. Za první republiky „modrá armáda“ neměla nárok ani na nemocenskou. Podle zápisů co jsem četl si platili příspěvky mezi sebou členové v odborech. Režijky jim nevzaly ani za protektoráru. Cena jejich práce se neustále vlivem soukromníků klesá (snad mimo strojvůdců). Třeba RegioJet mně překvapil, že je uznává.
Regiojet že uznává režijky?
Oficiálně ne…
Je mi záhadou, proč je někdo hrd na to že je nádražák. Neochota platit za vlak je spíše vychcanost
1.: Jiste mate v praci tez nejake vyhody. 🙂
2.: Zadarmo to nemame, ted to stoji na rok pres 1600 Kc. 🙂 To zase takova mala castka neni. 🙂
1600 za neomezene cestování je směšně nízká suma
Pro toho kdo to využije – na druhou stranu průměrně občan ČR za rok ne dráze těch 1600 nenechá.
A neomezené rozhodně není – je to pouze tam kde jezdí ČD, což už rozhodně není všude (neomezeně)
U nás už jezdí jen arriva a trilex. A co zbylo ČD? Osobaky a do Prahy osobakem? Akce na půl dne
Já u nás neznám nikoho kdo by jezdil do zaměstnání na rezijku, spíš plno těch kteří ji vrátili
Přesně, 1600 Kč to je jednorázově tak pro dva lidi z Prahy do Ostravy a zpět.
Nic proti Praha – Ostrava a zpět pro dva jednorázově se dá běžně jet za 900 – 1100,-cca, dobře teď o vánocích jsou ceny výš, ale jinak se dá levněji.
Prumerna rodina da za tu cestu tech 1600 …
Komentující psal o 2 osobách a tam se jedna cesta pohybuje cca 400 – 550, průměrná 4 rodina ano, ta bude cca 1300 – 1600,-, tam bude dost záležet na věku dětí.
A ty zmíněné 2 osoby jedou-li tam a zpět tak vyhodi tech 1600 czk… a vy tu brecite že.to musíte platit za neomezenou rocni jizdenku.
Vyhodí cca 840 – 1100,- (těch 1600 a více vyhodí pouze v exponované dny, jako například teď o Vánocích), a ne já nebrečím, že musí zaplatit 1600,- (i když pamatuji časi nedávné, kdy to bylo 1100,- a nerozlišovalo se zaměstnanec a rodinný příslušník- manžel/manželka).
Máte to prakticky zadarmo a krom hloupých keců máte ještě obě kolena jako cedník.
Ač nenádražák, na firmu kde pracuji, jsem docela hrdý.
Na svou červenou čepici jsem velmi hrdý, čtyři roky na průmyslovce a pak od píky k červené čepici. Pokud nemáte žádné benefity, je mi Vás opravdu líto. Režijka je ze zákona a je fakt hodně lidí co na ni mají nárok včetně těch na ministerstvu. A pokud ji závidíte, můžete ji zkusit získat.
Když už jsme u té červené čepice – nechápu, proč jsou režijky jen a pouze u ČD, které tak musí dotovat zaměstnance SŽ… Když už tu máme ten slavný oneticket, proč se režijky nepřevedou do něho, aby z toho mohli těžit úplně všichni dopravci současně (respektive drážní subjekty – když vidím kdo všechno ty režijky má) a zároveň režijka opravňovala k jízdě po celé síti..
Toto jsem navrhoval, byl jsem vypískán, co to chci, že zaměstnavatel přeci může koupit roční SJT a rozdat to zaměstnanců, protože to by přeci tak hrálo, aby nádražáci měli cestování levnější oproti komerční ceně produktu.
Není nic závadného být hrdý na profesi, kterou živím svoji rodinu a své předky (důchody, zdravotní péči).
Problém je v tom, že celkově si železničáři nevydělají na sebe, ani na svou mzdu a ani na benefity. Mluvím zejm. o regionální železnici. Nemluvím o obou dálkových trasách Děčín-Břeclav + Č. Třebová-Ostravsko
Mínusy za pravdu 😀 nádražaci by zapřeli j nos mezi očima 😀
Kvalifikovaný člověk, který nemá obě ruky levé, odbory ve svém životě k ničemu nepotřebuje. No a pak tu máme tu druhou skupinu….
Takže ty desítky tisíc lidí na celém světě organizovaní v odborech jsou vlastně podle Marečka lemplové… Ty budeš hlavinka☹️
a) netykáme si, Jarouši
b) když nesouhlasím s pracovními podmínkami, tak buď zatnu zuby nebo jdu prostě jinam – proč do toho tahat třetí subjekt
Odbory byly důležité v historickém vývoji, zejména v průmyslové revoluci, ale dnes už jaksi nemáme 19.století….
Jaké je vaše stěné zaměstnání – jen pro informaci?
Fakt myslíte, že takový člověk vám ho zde prozradí ? Je to troll a zkouší to…Už jen ten směšný argument o odborech .
Hlas jednoho člověka v podniku který zaměstnává tisíce lidí nemá žádnou váhu, zvlášť v ČR. Zaměstnavatel se podle toho potom k zaměstnancům chová.
To sice ano, ale kolikrát jinak než odbory není možné donutit zaměstnavatele, aby jednal podle ZP.
To možná platí pro profese nebo pozice, kde se stanovují podmínky ve smlouvě individuálně. U provozních a dělnických profesí, které jsou ve firmě zastoupeny proti individuálním zaměstnancům v desetinásobcích jsou odbory jejich zástupci. Těžko si představit, že budou tisíce strojvedoucích, posunovačů, mechaniků nebo průvodčích klepat na personální a sjednávat si podmínky individuálně.
Když děláte v úkole, tak ano, pokud nemůžete ovlivnit výkonnost (třeba strojvedoucí), tak je obhajoba docela na místě.
Jak to může být náměstek CEO, když to ani neumí mluvit
Jde o to, jaké firmy, třeba to „někde“ stačí 🙂
Ona je dokonce VP! 🙂
Zachvili bude benefit nad rámec zákoníku práce i částka nad minimální mzdu…
K tématu režijek.
Režijka obecně je jízdní výhoda poskytována firmou. Každému mimo firmu je do toho vlastně „nic“. Je až s podivem kolika lidem leží v žaludku jízdní výhoda, které se říká režijka, ale pozor, mají i další, daleko lepší jízdní výhody, jako je DUK a podobně. Kde za velice pěkný peníz pak jezdíte po krajích v tarifním pásmu kraje jen na „kartičku“ celý rok. Tak ať je co závidět !
Oproti všem ostatním výhodám poskytovaným firmami zaměstnancům jsou režijky nezdaněné. Tak se nedivte. Tenhle daňový tunel polyká pěknou hromádku milionů ročně.
Jo, a poskytuje je hluboce ztrátová státní firma, držená nad vodou penězi ze sporných prodejů majetku, který nikdy neměla mít, zpátky státu.. Tak se nedivte ještě jednou…
„Každému mimo firmu je do toho vlastně „nic“. “ Ono totiž vůbec nejde o závist, v žaludku spíš leží neochota některých držitelů této výhody začít rozlišovat podmínky pro její uplatnění. Za podmínky, kdy si firma (ČD) bude vozit své zaměstnance grátis pouze na své vlastní náklady, neřekne nikdo soudný ani Fň. Takový stav se vyskytuje: – tam, kde jsou smlouvy postaveny na tržby v režimu NETTO – zisk/ ztráta jde za dopravcem (ČD) – v komerčních spojích ČD provozovaných na své vlastní riziko. Tuto jízdní výhodu ovšem nelze provozovat na náklady svých zákazníků (objednatelů, krajů), pro které jezdí, když jsou… Číst vice »
No je pravda, že pokud někdo jezdí na In 100, tak může čerpat celé výhody, a část z této tržby jde (nebo měla by jít) právě objednavateli. Režijka nemá stanovenou cenu, tak to možná není vyčísleno, ale systémově by to šlo.
Proč vlastně pojem „režijka“ řešit mimo firmu?
Prostě je to sjt100 nebo in100 (nebo obdoba v rámci ids), že to uživatel nekoupil za svoje ale zaplatil to za něj zaměstnavatel, to je detail.
Zajímavé ovšem je. že „každému mimo firmu“ to možná leží v žaludku, ale neprotestuje, i když by jako poškozovaný daňový poplatník mohl, ale hlasitě se ozývají právě ti příjemci výhod – i přesto, že se snižují méně, než podíl jejich zaměstnavatele na dopravních výkonech.
Jak kdosi psal – poukázku do KFC taky neuplatníte v McDonaldu. Tady je možnost to za drobný poplatek udělat, ale stejně je to podle řvounů blbě.
Nechť si tedy Čekej Dlouho režijky platí ze svých výdělků a nikoli z dotací státu.
Já vždycky říkal těm, co nám rezijjy záviděl, tak přijď pracovat k nám, budeš ji mít taky… Ale to už se nikomu nechtělo!
Není náhodou režijka u ČD Dana zákonem? Takže v tomto případě to není jen věc firmy?
Ano bohužel takový nesmyslný zákon exiatuje
Takový podle Vás nesmyslný zákon by chtělo předělat, říct, že funkci režijky přebíra nově vzniklé zaměstnanecké jízdné SJT s převedením všech ostatních benefitů pod tuto novou režijku, s povinnou platnosti ve všech vlacích v ZDO, s cenou cca 2500 – 3000,-, když to tedy bude mít širší platnost. Toto by bylo jediné férové řešení, ale poslanci alibisticky radši zvolili pro ně nejpohodlnější řešení.
Předělat ve smyslu zrušit. Není žádný racionálni duvod proč by měla mít jedna skupina obyvatel zákonem nařízený benefit…
Nic nerušit, někomu něco zákonem garantovat a pak to šmahem bez (alespoň trochu adekvátní) náhrady zrušit, je prasárna, nic víc.
Jako šéfka DVI, potažmo centra psychologických služeb, hájila mizernou práci psychologů, a jak je nutné vše zkoumat, protože práce strojvedoucího je psychicky náročná. A hle, jiný kabát, sebereme jim benefity, KOPky, kde si odpočinou a vyměníme to za peníze, za nárůst 1%. Jako že zdraví si koupíte…
Přijde mi to jako klasické převlíkání kabátů, koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
Trošku se zapomíná i na skutečnost, že po léta dokonce platilo, že odmítnou KOP má negativní dopad i na případné posuzování nemoci z povolání.
A nebylo by jednodušší si za to procento ročního platu tu péči zaplatit ze svého? Jo ono by pak nešlo odrbat zaměstnance kteří ji nevyužívají…
Nikdo nikoho nedrbe, je to výhoda za 20, 15 let práce, třeba i motivace zůstat a vytrvat…smysl benefitu. Podle Vašeho smýšlení je špatně i benefit, příplatek za délku praxe, staří drbou mladé?
Dovolte abych se zasmál…1% z tarifní mzdy strojvedoucího u ČD necelých 400,-Kč hrubého měsíčně. Tak to teda bude mega KOPka. Jo něco mezi 8 až 10 % už by mělo hlavu a patu, ale současná forma mi přijde fer
Jojo, jak lákávé pro nového zaměstnance nastoupit k firmě aby za 20let mohl jet do lázní 🙂
Není to přeci jediný benefit, ale když vydržíš, bude …
To je přeci stejné jako je benefit aktuálně třeba právě náborový příspěvek. Nově příchozí dostane 200 až 300 tKč a starý má po těch letech lázně, nedejbože když by nově příchozí vydržel a dosáhl postupně na oba benefity, slušný ne?
Pracuji v České národní bance se zlatými cihlami, tak přece…
Souvislost je kde ?
V režijce.
Titulek „Odbory odmítly vyměnit benefity za růst mezd“ mi připomněl slavnou hlášku dvojice Š+G: „Nechci slevu zadarmo“.
https://www.youtube.com/watch?v=XvpW2gn-Lmw
Nejsem zaměstnanec ČD, ale ať se na mě nikdo nezlobí, tahle paní mě tedy o svých kvalitách nepřesvědčila. Neumí spisovně mluvit, některé odpovědi spíš evokují, že problematice moc nerozumí.
Dát sem zvukový záznam ze schůzek se zaměstnanci na severu Čech, asi by jsme se všichni divili, jak Blanka jedná. Možná se někomu líbí jako žena, proti vkusu každého soudruhu nic nemám, ale firmě spíše škodí. Nechte se jako novinář na takovou plodnou schůzku pozvat, a budete mít pocit, že Blanka je 2 v jednom.
Odbory odmítly vyměnit benefity za růst mezd? Aha. V návrhu paní Havelkové resp. zaměstnavatele, bylo zrušení benefitů a nárůst mzdy do tarifu 1%. Celé jedno procento. Tomu se říká nárůst? Že jí hanba nefackuje. Teď teda lže pěkně…..
„Jako příklad uvádí kondiční a ozdravné pobyty, které by v případě zrušení znamenaly růst mezd o další jedno procento“ To bylo jen za pobyty, které využije 20 % zaměstnanců. Jestli jim to ten zbytek chce platit místo toho 1 % k platu, dobře jim tak.
V původním návrhu kolektivní smlouvy nebylo řečeno, že za každý benefit jedno procento do tarifu. Původní návrh byl, že za všechny zrušené benefity bude do tarifu přidáno jedno procento…. Snížením platu o cca 10 procent chtěla kompenzovat přidáním jednoho do tarifu…. Mimochodem, kondiční pobyty, to je její častý argument….
Paní Havelková už po několikáté lže! Říká, že mzdy příští rok stoupnou o 5,5%. Do nárůstu počítá i mimořádnou odměnu 12 000, což je podle ní ekvivalent 2%. Jenže tato odměna byla i minulý rok, jen byla rozpuštěna do celého roku 2024 jako 1000 kč měsíčně. Takže nárůst je 0. Nechápu, že vzdělaná manažerka se může dopouštět takové chyby v počítání. Nebo je to záměrná demagogie?
Stejná lež byla, když řekla, že nárůst jsou 3%.
Ale tam jsou 2,5% do mzdy a 0,5% do osobního ohodnocení. A 0,5% do osobního ohodnocení dělá závratných 55kč.
Spletl jsem se, je to 25,17Kč.
Ještě jsem se pokusil přepočítat navýšení platů na peníze.
Inflace 2022-2024 byla 30,4%.
Za tu dobu ČD přidalo na mzdě 13,1%.
Takže strojvedoucí ve 12 třídě si za 3 roky pohoršil o 6705Kč hrubého měsíčně.
A to se vyplatí.
Kdyby se všem zaměstnancům vyrovnávala inflace ihned v plné míře, pak by nikdy neměla šanci poklesnout a stále by se držela na dvojciferných hodnotách.
A jak rostly mzd mezi 2012-2022?
Inflace byla 5 procent a mzdy přes 14 procent. Teď nevim jak u ČD.
To je zajímavá otázka, zkusím se na vývoj mezd vůči inflaci podívat podrobněji.
Jinak se omlouvám, zapomněl jsem přičíst ke mzdě za roky 23 a 24 osobní ohodnocení, takže si strojvedoucí pohoršili jen o cca 2400 měsíčně. A ti, co nejezdili v roce 2023 na rychlících, tak jsou na tom ještě líp, protože v roce 24 dali všem 12 třídu.
Ad. režijky, pan redaktor dokola zmiňuje že „zadarmo “ není to pravda. Zaměstnanci I jejich rodinný příslušníci platí roční paušál, který se rok co rok zvyšuje! Současně, ale s liberalizací železničního trhu se lidem od Č. D. a. s. zužuje okruh použití. Další pomyslné vidle do tohoto benefitu házejí kraje jako Jihomoravský, nebo Zapadoceský, které režijní průkaz neuznávají ani ve vlacích ČD. Toto všechno reaktor pominul a ani paní náměstkyně ho na to neupozornila. Prostě co se nehodí, to se vymlčí! No a tak je to tady se vším, tím mediálním maistreamovým prostředím.
Je to tak. Bohužel.
Přesně tak. Všichni ti lžou. A tuhle ses jel na radu Československé televize podívat do Pelhřimova na krematorium a ani to tam nebylo.
😁😁😁
Ty odborníku ani neznáš názvy krajů.
Pokud západočeským myslíte Plzeňský tak se to týká pouze osobních vlaků Hořovice-Klatovy. Jinak na všech tratích s ČD normálně na rezijku můžete a navíc za 1500 máte jako zaměstnanec nárok na krajské roční jízdné, které platí i Arrivě vlacích v busech a na celou MHD v Plzn.Takze se žádná tragédie pro režijkáře. Kdo jezdí hodně tak ty 3000 za rok projede jako nic.
Tak hlavně v PK toho už ČD tolik nemají 😉😁
Když jsem chytal z Železný Rudy do Klatov osobák, taky mi tam byla režijka k ničemu. Teď pokusně vyzkoušeno vyhledání spojení z Plzně do Stodu na strankách Drah, ani tam mi není dle ceny uznávána režijka. Takže ne, fakt vám režijku nikde v objednávce PK neuznaj.
Lžete, samozřejmě tam ŽP platí.
Opět si to tedy ověřme.
Eshop Českých Drah – spojení z Plzně do Domažlic, Cestující Žel. průkazka ČD 2. třída, 26-54 let
EC 354 (objednává Ministerstvo dopravy) Zdarma, Os 7420 74 kč. Oba dva vlaky – dopravce ČD. To samé zjištění i u spojů z Plzně do Bezdružic a z Domažlic do Bělé nad Radbuzou.
Narozdíl od Vás nebudu používat tak silná slova a nazývat nikoho lhářem.
Jenže musíte být zaměstnanec ČD pracující pro Plzeň a nebo v tom kraji bydlet. Ostatní zaměstnanci ČD si připlatit nemohou a platí plné jízdné.
Šestka: No tak je to logické, když pro ně nic neděláte, proč byste měl dostat slevu?
Bylo by dobré, kdyby tento princip už jednou pro vždy ČD svým zaměstnacům vysvětlily, aby při každé další soutěži, kterou ČD vyhrají a kde jsou brutto tržby, nenastávala opětovná vlna divení.
Nesouhlasím, stále lze aplikovat stejný princip, jako kdyby někdo na ČD IN 100 jezdil „zadarmo“ – tedy tržby z předplatného se rozdělí/kompenzují podle toho, kolik reálně kde ujede.
Můžu se zeptat proč by kraje platící ČD provoz těchto vlaků měli uznávat benefit dopravce na své náklady? Pokud by ČD kraji tyto cestující propláceli tak v pořádku ale jinak k tomu nevidím důvod. Stejně jako pláč mnohých že režijky neuznávají soukromí dopravci. To je jako bych měl u zaměstnavatele v restauraci jako benefit oběd zdarma a šel bych si ho nárokovat ke konkurenci odnaproti.
Což není úplně pravda. Protože třeba v Praze na městské lince (Roztoky – Praha-Hostivař) režijky platí, byla to podmínka ROPIDu.
Na dráhu nikdo mladý nechce! A pokud nebudou ani jízdní výhody co by tam kdo hledal za štěstí?
Máte-li na mysli firmu ČD, tak příčinou spíše bude, že lidé nejsou hloupí. A vidí, že spousta (většina) vlaků ČD, zejména regionálních se za ty obrovské peníze (provozní i investiční) nemůže firmě ČD vyplatit, oproti autům a v některých případech oproti busům.
Takže jakpak asi tak je reálné že ČD zvládne splácet své obrovské závazky?
Axeli, vem si prášek a zpátky do pokojíčku.
?
Ještě jednou – jakpak asi zvládne ČD splácet své obrovské závazky? Zvláště za situace, kdy je očividné že většina (regionálních) vlaků živená téměř zcela dotacemi, je zbytečná jelikož existuje reálné a výrazně levnější řešení?
Možná nakonec skutečně nezvládnou, ale 70% železničních dopravců v EU jak soukromých tak i státních je zadluženo více než ČD, takže ti by měli zbankrotovat před nimi, a ukázat řešní situace EU železniční dopravy.
Pro ČD je zcela nesmyslné se dnes nezadlužovat, a nechat se zkoupit, či přenechávat místo na trhu, ještě podstatně hůře hospodařícícm větším zadlužencům.
Račte si přečíst na co jsem reagoval.
Pan předřečník tvrdil, že nějaký benefit automaticky přiláká do firmy ČD mladé perspektivní zaměstnance.
A já mu na to věcně zareagoval, že do brutálně zadlužené firmy (která je živena z většiny dotacemi, na které ve státní kase není) prostě mladé lidi těžko přiláká, když není jasné zda insolvence je otázkou měsíců nebo spíše roku či dvou.
A o tom je diskuze. Firma tak brutálně zadlužená a s tak obrovsky neudržitelnou mírou závislosti na dotacích (na které není) prostě odrazuje.
Axeli, kdyby to tak bylo, jak je to tady prezentuješ, tak by tyto vlaky nikdo neobjednával. Vzhledem k tomu, že většina krajů zvýšila počet kilometrů od nového GVD (jízdního řádu), tak v tom asi vidí smysl.
Navíc, díky „zelené dohodě,“ nebude možné časem autobusy objednat a elektrobus nebo trolejbus s baterkama už zas tak levné vozidlo není.
Co se týče zadlužení, to je otázka, jestli se ho podaří časem snižovat, nebo ne.
Na dotace pro železničáře prostě není. To, že kraje platí pouze menší část dotací spotřebovávanou regionální železnicí vyvrací Váš argument.
Zbytek potřebné částky pro regio železničáře je dotován zejm. skrze daňové úlevy a dotace do SŽ.
Pročpak asi firma Deutsche Bahn provozuje víc busů než vagonů????
Protože na síti DB je pořád někde výluka a BD potřebuje mít operativně dost vlastních busů pro zajištění kvalitní a kapacitní NAD/ SEV (Schienenersatzverkehr).
Jen u Riedbahn jezdilo NAD 150 autobusů.
Dále DB provozuje Bus-linky i tam, kde je trať dlouhodobě mimo provoz.
A tenhle nesmysl myslíte vážně?
Kdyby na dotace pro železničáře nebylo, tak se nedávají. Vzhledem k tomu, že rozsah výkonů ve většině stoupá, tak tady opět plácáte nesmysly.
Což ovšem daňové výhody a dotace do infrastruktury mají i autobusy a to ještě větší, protože pokud je v ZDO, tak autobusy neplatí mýtné, což se vlaků netýká.
Protože všude nevedou koleje? Ach jo.
Axeli a oni ti něco dluží, nebo proč se do toho montuješ?
? Vy jste požil?
Njn. byla jen otázkou času než tu začne spamovat nějaký fanatický autista.
Jakože když není na dotace pro železničáře (a i to ovlivní splácení současného brutálního zadlužení ČD) je výplod fanatismu? Nebo jste se zhlédnul v zrcadle a Vaše zjištění aplikujete na ostatní?
Skutečně nevím, zda těch 2,5% mzdového nárůstu lze považovat za úspěch kolektivního vyjednávání na straně zaměstnanců – potažmo odborů. Nemyslím si, že by ČD jako zaměstnavatel mohl jít reálně níže vzhledem k inflaci a vývoji nákladů na život v Česku. A bavíme se zde o velkých městech, kde ty lidi potřebují a KOPka po 20 letech jistě nájem, ani hypotéku nezaplatí. Toť můj názor.
Stranou pozornosti zůstávají zadavatelé veřejných zakázek v dopravě a jimi nastavené cenové podmínky pro dopravce. V režimu veřejné zakázky je objem mzdových prostředků poměrně striktně sešněrován podmínkami brutto smlouvy a dopravci nemají u nich prakticky žádný prostor k vyjednávání. Zadavatelům to velmi zjednodušuje život a naopak dopravce to přivádí do těžko řešitelných situací. U většiny smluv je stanovena metoda indexace podle oficiálních statistických údajů s 1- až 2,5-letým zpožděním za vývojem trhu. Je to diametrálně odlišná situace oproti např. městským dopravním podnikům, které o zakázku od svého zřizovatele nemusí soutěžit a dotační podmínky pro každý rok vyjednávají znovu.
Ano, Váš příspěvek je zcela správný. Nemyslím si, že je to v současné situaci globálně ekonomicky výhodné, když jeden z největších zaměstnavatelů ve mzdovém sektoru a také vlastněný státem je nucen z důvodu nastavené legislativy mechanismu soutěží veřejných zakázek tlačit na ne-růst mezd. Tak ale jest.
Macešský přístup veřejných zadavatelů byl letos ještě posílen tím, že nově dopravci musí mzdu zaměstnanců za čekání mezi spojí upravovat podle růstu minimálních mezd, přičemž minimální mzdy mají růst rychleji než mzdy průměrné, ovšem cena placená objednatelem se indexuje pouze podle růstu průměrných mezd.
Mám firemní auto. Jsem na to hrdý, tak jedu autem. DPH z toho neplatím. Nedivte se mi šotouši!
Zkuste kouknout na výplatní pásku a zjistíte, že přeci jen něco platíte, pokud jej používáte k soukromým účelům. 😉
Nene, moje všechny cesty jsou ‚ firemní ‚
Ještě se tím chlub veřejně. Fakt inteligence květáku, v lepším případě brokolice.
Jasný a manažeři ČD si za firemní penízky jedou na fotbal, cesta, hotel, raut, možná i šlapky…😉🤪
Pokud vím, tak jediné co šlo z peněz firmy byly jízdenky. Lístky dostali od FAČR, hotel si platili sami….
Nechápu ten údiv, že zaměstnanci mají stále zájem o režijky. Ani to není otázka hrdosti, pro většinu lidí je to prostě pragmaticky přijímaný benefit, který jim mimo jiné umožňuje dojíždět z větší vzdálenosti, než by jezdili, kdyby si měli cestování hradit sami. Jde o benefit, který firmu stojí relativně málo, respektive nejsou to reálně zaplacené peníze, tak proč proti němu brojit? Zatímco KOP reálné peníze jsou (a teď vůbec nehodnotím jejich oprávněnost). Stejně tak pragmaticky řada zaměstnanců už režijku zahodilo, protože dojíždí do míst nebo v časech, kdy je vlak nepoužitelný, nebo bydlí v regionu, kde jezdí jiný dopravce. Představa,… Číst vice »
Vezmu li že režijku má 40 000 lidí a tržní cena globální jízdenky je 20 000 Kč, přichází dopravce ČD o 800 000 000 Kč, pro hlupáky o 800 mil Kč, které musí vydělat jinde a o které musí navýšit cenu dopravního výkonu.
Jistě tyhle peníze je zrovna v osobní dopravě jednoduché vydělat a debata o existenci rezijek je vlastně zbytečná.
Nesmysl – dopravní výkony a jejich kapacitu rozhodně dopravce neplánuje podle potřeb tzv. režijkářů = takže ty výkony včetně své kapacity budou stejné i když dopravce nevydá jedinou režijku!
Resp. až na některé vlaky tzv. vyšší kvality (provozované na vlastní podnikatelské riziko) dopravce neplánuje dopravu vůbec – výkony a jejich kapacitu u něj objednává stát – EC/R či kraje
– Sp/Os. A režijka prostě je jen oprávnění zaměstnance využít příslušné služby provozované jeho zaměstnavatelem, který ovšem s tímto nemá žádné další/přímé náklady!
Přesně tak. Navíc se zapomíná, že „režijka“ není zadarmo. A spoustu uživatelů ji ani nevyužije nijak zvlášť násobně vzhledem k pořizovací hodnotě. Využití je spíš pro účely režijních jízd, dojíždění do/z zaměstnání a sem tam nějaké soukromé wakacje.
Jsou i dopravci, kteří svým zaměstnancům platí roční jízdenku, takže jsou paradoxně na tom ještě líp než režijkáři ČD.
Ano, náklady nemá, souhlasím. Problém je ovšem to, že přijde ROČNĚ o 800 mil korun příjmu.
Další problém je zneužívání rezijek, kdy na ně dotyční cestují i v případech, kdy by si měli zakoupit standardní jízdné.
To je blbost. Vy si myslíte, že všichni kteří by neměli režijku, si koupí globální jízdenku. Já jsem si letos už režijku nezaplatil, protože jsem loni neprojel ani těch 1 600 Kč (pokud bych si koupil normální jízdenku) kterou jsem zaplatil „za jízdu zadarmo“.
No hlavně kdyby byla místo rezijky dostupna globální jízdenka, jistě by se našlo několik stovek lidí, kteří dneska rezijky nemají, ale globální jízdenku by si vzali.
Můžete prosím uvést výčtově případy, kdy režijka neplatí a její držitelé by si by si měli zakoupit jízdenku za standardní jízdné?
V Regiojetu?
Logika nacenění režijek tedy spočívá v tom, že by si 40 000 zaměstnanců ČD a Správy železnic koupilo jízdenku za 20.000 Kč?
Samozřejmě. V případě placení jednotlivého jízdného by ta cena byla pravděpodobně ještě vyšší.
Znám pár kolegů strojvedoucich, kteří jako cestující do vlaku nevlezou a režijku si ani teď nekupují. Další kategorie jsou ti,kteří si kupují režijku jen kvůli dětem, kteří na ni jezdi do školy. Takže za tu cenu 20000 si troufám tvrdit, že minimálně polovina by si to nekoupila.
Koukám, že in100 aktuálně stojí 21990 za rok a one ticket 32998.
Zapomínáte na to, že ve spoustě krajů jde tržba na vrub kraje, místo dopravce, to za prvé.
Za druhé režijka něco stojí, takže tady nějaký příjem je a za třetí, ne každý je úchyl na dráhu, že musí všude jezdit vlakem.
Suma sumárum se nebavíme o stovkách milionů, ale maximálně desítkách.
Jak byste to chtěl počítat?
To tady nesmíte psát 😀 nádrážaci považují za samosřejmé že budou jezdit za peníze těch druhých
A že vám nevadí že zaměstnanci třeba DPP mají také „režijku“ ale u ČD vám to vadí :-/
Dost podstatný rozdíl tkví v tom, že vlastníkem DPP a objednatelem dopravy je jeden a ten samý subjekt. Zatímco ČD velkou část výkonů jezdí za peníze krajů.
Aha a krajské peníze pro DP jsou v globálu jiné, než pro ostatní dopravce? Pořád je to nějaké přerozdělování z daní.
Důležité kritérium je, v jakém režimu je ten který spoj provozovaný. Brutto režim: – riziko tržeb jde za objednatelem – zpravidla u objednávek krajů Pokud by tarif ČD (včetně různých slev) platil tam, kde je nastaven brutto režim, objednavatel (zpravidka kraj) by se přiravoval o část tržeb, což je pro něj nežádoucí. Netto režim: – riziko tržeb jde za dopravcem – zpravidla u objednávek dálkové dopravy MD Logické tedy je, aby režijní výhody ČD platily tam, kde současně platí tyto podmínky: – dopravcem jsou ČD – smluvně je nastaven režim tržeb „netto“, nebo se jedná o komerční spoj provozovaný z… Číst vice »
Píšete nesmysl. Za prvé : “ režijka“ není zadarmo. Tím že ji zrušíte není nikde psáno, že ČĎ získá na tržbách 800 mil. korun. A pro Vaši informaci, na „režijku“ jsou na základě dohod evropských železničních správ vázány jízdní výhody v cizině.
Režijka pro zaměstnance je poměrně udržitelná, ale pro rodinné členy už ne, tak drahý nesmysl pro lidi nemající s firmou nic společného bude muset jednou padnout.
Po několika vlnách různých reorganizací jsme se dostali v Plzni do fáze, že spousta kolegů dojíždí do zaměstnání z Domažlic, Strakonic, Písku Chebu…..seberte jim režijku a okamžitě o ně přijdete.
Cestovní doby vlakem:
Plzeň – Domažlice: 48´- 65´
Plzeň – Strakonice: 61´
Plzeň – Písek: 1°21´
Plzeň – Cheb: 1°22´
Kromě těch Domažlic a snad ještě Strakonic, je to dojíždění reálné?
Zvláště, když k uvedeným cestovním dobám je nutno připočíst ještě cestu z domova na nádraží.
Hlupák jste vy. Kouzlite s čísly jak se vám hodi.
Samozřejmě nesmysl….za rezijku jsem letos zaplatil cca 1500kc, projezdil jsem cca 800kc, Stačí 🙀😂tak u mně si tam těch 20tisic skrtnete a dopište plus 700 pro ČD
Na KOP mají nárok jen provozní zaměstnanci, tedy zhruba těch 6000 lidí z toho je cca 1900 zaměstnanců které je využije, takže zhruba 30%. Což pořád znamená, že 70% zaměstnanců nárok nemá a třeba ani nikdy mít nebude, když třeba teď jako my v Ústeckém kraji ztratíme výkony a budeme nuceni odejít a tím nemáme ani možnost na KOP dosáhnout. Takže Benefit, který má být už dávno zatracen ve smyslu nových náboru. Starší kolegové ať na KOP jezdí i nadále, ale nové nástupy řekněme 2015 + už by měli mít jiné benefity než ti kteří tu jsou 30 let. Protože… Číst vice »
Trošku ty procenta uprav. Nárok na KOPku mají vyjmenované skupiny po 20 letech u ČD
Oooo
A ještě zamestnanci SŽ.
S těmi Ms. Havelková nemá nic společného.
Paní Havelková na mě působí dojmem že bych si málem naivně myslel že opravdu věří všemu tomu co rika
Takže 5500 zaměstnanců zajišťuje provoz, dobře dejme tomu další 2000 další průvodčí a pokladní a zbylých 6000 lidí je na GŘ?
asi tak
Také mne ta čísla zarazila.
Zapominate na údržbu a tak to bude třeba 3000 lidí, spíše více.
Vždyť by se tam ani nevešli.
Zaznělo cca 3000 strojvedoucích, 2000 vlakvedoucích, 1200 pokladních, odhadem 1000 správkařů, pak jsou ještě posunovači a vozmistři. V kanclu strojmistři, dispečeři, personalisté, účetní, ekonomové a zaměstnanci zpracovávající oběhy vozidel a turnusy strojvedoucích, průvodčích a výluková opatření. A pak šéfové na různých pozicích. 😁
posunovači a vozmistři kde?
Ozdravné pobyty si zaměstnanci zaslouží. Ti, co mohou jezdit a nejezdí, tak si myslím, že je to jejich problém. Ale v tom případě ať nezávidí, náhradu si určitě nezaslouží…
Tak ono je celkem jednoduché říct, že je to jejich problém, ale jaksi ne každý prostě může odjet na dva týdny pryč. Někdo má doma malé děti, někdo zvířata, někdo staré rodiče, o které se stará a prostě i kdyby chtěl, tak toho benefitu prostě využít nemůže.
…myslím, že je to jednoduché, ikdyž někdy to může být problém …já mám doma dvě malé děti a taky mám staré rodiče, no zvíře naštěstí v kleci a ta se dá přesunout
Někdo má doma malé děti, někdo zvířata – to si člověk pořizuje dobrovolně – tudíž jeho problém.
Za práci se obvykle platí penězi. Pokud je peněz dost, může si pak za ně ten, kdo má zájem, zaplatit ozdravný pobyt. A ten, kdo zájem nemá, si může koupit zase něco jiného.
Na dráze rozum nehledejte.
To není jen o placení pobytu, ale i o tom, že na to dostanete oficiální dovolenou.
Zase ty profese nemají 6,ale jen 5 týdnů dovolené. A je to jen jednou za 2 roky.
Ale také mají více turnusového volna…
a víte, že zaměstnavatel si značnou část odečítá z daní a takhle tenkrát ten benefit vzniknul a začlo se to víc řešit až s vládním úsporným balíčkem?
Pro určité profese jednou za 7-14 dní masáže možná, ale dnešní styl jednou ročně na týden lázně jsou daleko spíš běžná dovolená než skutečně něco podstatného řešící léčba.
Ačkoli s paní většinou nesouhlasím, tak rozhovor super
Bože ta Blanka má ale příšerný hlas a styl vyjadřování.
Napadlo mně to samé, ale hlas bych nehodnotil, protože paní nepracuje v médiích před mikrofonem.
Musím se ale přiznat, že po vyslechnutí audioukázky bych ho k fotce u tohoto podcastu spontánně těžko přiřadil.
Styl vyjadřování, vzhledem k pozici náměstkyně GŘ a členky představenstva ČD, je ovšem na pováženou.
Možná by nebylo od věci absolvovat kurz „Komunikační/ presentační dovednosti“ a zdokonalit své soft skills.
Když je paní nejvyšší HR ČD, tak by to neměl být problém.
Na druhou stranu zní alespoň lidově a mluví, jak jí pusa narostla, a to se mi líbí 😉
Nechal jsem si to přepsat AI do textu. 🙂 Čtení je rychlejší než poslech.
Jedná se o doslovný přepis, nebo je to už učesané a oproštěné od neurčitých zvukových výstupů mluvčího?
Pokud vím, tak režijky nemají jen zaměstnanci ČD, ale i zaměstnanci té dobré Správy Železnic(SŽDC) a ty už moc společného s ČD v dnešní době moc nemají. Tak furt nezáviďte a starejte se o své věci!!!
Proč?
Proč byste jim neměl závidět? Protože závist je ošklivá. 😉
Slušný paradox je že nový zaměstnanci ČD Cargo (dceřina společnost) na drážní průkazku nemají nárok, zaměstnanci SŽ ano.
Za to se může poděkovat odborům, že na to přistoupily, při dělení ČD na osobní a nákladní.
Máme IN 100 ta je v rámci ČR výhodnější, bohužel díky tomu nemám nárok na FIP a na Slovensku také musím platit.
Protože zaměstnanci SŽ ji mají díky zákonu. To že na ČD Cargo ji už nedali, je jejich boj a ukázka, jak to s Cargem při vzniku mysleli vážně.
A vám není blbé jezdit za peníze těch druhých?
Pokud je to i za vaše peníze, a hlavně za vaše peníze, tak musím konstatovat, že vůbec. To si dokonce chrochtám blahem.
Dotaz: Když jsem v minulosti pod taktovkou ČD získal licenci a pak podal výpověď a odešel, následně deset let jezdil u soukromníka a teď bych se k ČD vrátil, dostanu ten náborák 300.000Kč? Na kolik let bych se musel upsat, na pět? Dík za odpověď.
Zavolej na personální a zeptej se.
Nedostaneš nic. Vlastní zkušenost.
Jistota samozřejmě si to potvrdit u personální, ale dle mě dostupných informací ze zákulisí ano, jak píšete náborový příspěvek 300 000 Kč pokud jste vlastníkem licence. 200 000 Kč pokud by jste licenci neměl. Takto je to v Jihomoravském kraji. Náborák býval na 3 roky, na 5 let bývala dohoda o rekvalifikaci, která se Vás netýká. Je možné že tam bude ještě nějaký finanční závazek skrz osvědčení a nějaký zácvik, ale to jen spekuluji
V pořadu paní Blanka říkala, že bývalí zaměstnanci nárok nemají.
Dekuji Vam za poopraveni a omlouvam se tedy za nepravdivou informaci. Byvala podminka nejmene 1 rok byt pryc, aby lidi nedali vypoved a nechali se nabrat znovu a s naborakem, nepletu li se, tak kdyz pan psal, ze pracoval u CD naposledy pred deseti lety, domnival jsem se, ze je to zamestnani jiz „promlceno“ a narok mu vznika. Dobre vedet, dekuji
Potom se ČD dopouští diskriminace.
skrs osvědčení a zácvik kvalifikační dohoda 800tis.
V rozhovoru říkala, že návrat bývalých zaměstnanců je bez nároku na náborový příspěvek.
to byste musel podepsat kvalifikační dohodu na 800tis. v 5letém závazku a dělat zácvik, v třináctém měsíci vzniká nárok na těch 300tis., jinak Vám nepřísluší.
Drtivá firem má benefity. Proč by je nemohli mít zaměstnanci ČD? Režijky nejsou určitě zdarma! Taky se za ně musí platit. A co třeba zaměstnanci dopravních podniků? Oni taky mají slevy. Podívejte se na vládu, kolik mají benefitů. A jestli závidíte režijky, tak běžte dělat na dráhu, není nic jednoduššího, určitě vás přijmou….
Benefity mají být takové, aby je mohl využít pokud možno každý zaměstnanec, ne jen určitá skupina. Takže benefitem je třeba příspěvek na penzijko, stravenkový paušál, nějaké šeky nebo karty na kulturu, sport, cestování, optiku, léky. Ve chvíli, kdy režijka už neplatí po celé republice, potom to není vhodný benefit. Pak má být třeba na výběr, kdo chce režijku, dostane režijku, kdo jí nechce, dostane jinou náhradu v podobném rozsahu.
Vyvedu vás z omylu. Žádné firmy, ktere si na sebe musí vydělat nedávají takřka 100% slevu na neomezene využivaní svých služeb. Takhle funguje jen prodělečná železnice
A co prodělečné dopravní podniky. Také poskytují jízdní výhody pro své zaměstnance a jejich rodinné příslušníky.
To jsou další vyžírky… nevidím jediný důvod proč s daní platit soukromé cestovani dopravákům…
Protože tam pak nikoho neseženete. Buď jim to dáte přímo na účet, nebo formou nějakého benefitu. Co je asi lepší?
To máte naprostou pravdu, ale vždy pouze na „vlastním dvorečku“.
Pro lepší pochopení, obrazně vysvětleno, to znamená, že: – pokud by např. Dopravní podnik města Kocourkova dával/ za symbolický obolus prodával roční zaměstnecké jízdenky svým zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům, tak tyto jejich „režijky“ budou platit POUZE ve městě Kocourkově, ale NIKOLIV však ve městě Dyníně, kde zmíněný DPMK na základě smlouvy jezdí jako dopravce na části výkonů pro Dynínskou Integrovanou Dopravu.
Analogie s ČD a jejich výkony pro kraje je čistě náhodná. 🙂
Teď vyvedu z omylu ja Vás. Dělají to například téměř všechny aerolinky.
Ty si na to narozdíl od prodělečných ČD vydělají
To, že zaměstnanci hodně slyší na benefity a někdy si o ně i přímo a nahlas říkají, je mi dobře známo. Nikdy jsem ale nepochopil, proč to tak je. Můj názor je, že za práci se má platit penězi. A na jaký účel zaměstnanec vydělané peníze použije, je čistě jeho věc.
Jenže kvůli našemu vysokému zdanění práce je snažší se dohodnout na benefitech než na mzdách.
Na benefity vám hypotéku nedají…
No jo, jenže buď je to navýšení 1% mezd všem, nebo ozdravný pobyt pro 13% zaměstnanců. Za to 1% na dovču nevyjedou a jestli vyjednává za odbory ten co je v těch 13% tak proč by si to zrušil…
To procento bude o mnoho vyšší, ber to tak, že na to mají nárok jen provozní zaměstnanci, tedy zhruba těch 6000 lidí z toho už je těch cca 1900 zaměstnanců, takže zhruba 30%. Což pořád znamená, že 70% zaměstnanců nárok nemá a třeba ani nikdy mít nebude, když třeba teď jako my v Ústeckém kraji ztratíme výkony a budeme nuceni odejít a tím nemáme ani možnost na KOP dosáhnout. Takže Benefit, který má být už dávno zatracen ve smyslu nových náboru. Starší kolegové ať na KOP jezdí i nadále, ale nové nástupy řekněme 2015 + už by měli mít jiné… Číst vice »
Benefity vycházeji ekonomický lepé. Třeba pokud dělám u dráh a mám slevu na vlak. Tak pro zaměstnavatele je to netvoří žadný náklad. Ten vlak prostě pojete a pokud mi tam pojede zaměstanec jen tak tak mě to skoro nic nestojí…. Další podstatna věc je zdanění benefintu. Jsou jinak zdaněny než mzda. Příkladem jsou stravenky. Stačí porovnát kolik stojí fimu jedna stravenka a kolik by tvořila mzdový náklad kdy stejnou částku dostal na vyplatnici. Pak jsou mezi firemní benefity. Kdy jedna firma nabidné druhé nějaký baliček za nějakou cenu a už je pak jedno zda to zaměstanec využije. První firma má… Číst vice »
Pro zaměstnavatele možná ne, ale protože jezdí v závazku tak svým benefitem vlastně okrádá všechny včetně těch , co vlak ani neviděli.
Stravenky jsou ojeb a zbytek jsou nesmysly.
a víte, že zaměstnavatel si značnou část odečítá z daní a takhle tenkrát ten benefit vzniknul a začlo se to víc řešit až s vládním úsporným balíčkem?
Ptal se někdo zaměstnanců pivovaru, zda mají pivo všude zadarmo?
Nebo policajtů, jestli houkají i ze spaní.
Ne, ale policajti mají spoustu jiných benefitů. Nebojte. Dokonce i jízdné ve veřejné dopravě tam je za určitých podmínek.
Ale režijky nejsou zadarmo. A tím, že platí jen pro ČD, tak pokud někdo dojíždí jiným dopravcem, tak tento „benefit“ nevyužije.
ústecký kraj nabízí krajskou celoroční jízdenku nejen ČD a SŽ ale i krajským úředníkům a zaměstnancům dopravních podniků. Mnozí ostatní žel dopravci pak nabízí vybraným profesím roční IN 100 nebo dokonce One ticket 100.
Březňák mají zaměstnanci se slevou.
Ale ne skoro 100% a podle mínusů a hysterických reakcí je vidět co jsou dopraváci zač…
Zajimavé že máte tolik mínusu, přitom podle logiky železničářů byste měl mít pivo všude zdarma 😀
Je docela dost firem, co nabízí nápoje v práci zdarma…
Režijky už dávno měly být zrušeny, respektive si objednatel vlaků měl smluvně zajistit, že takovou jízdenku nesmí dopravce ve vlacích uznávat. A v případě, že by kontrola od objednatele zjistila, že režijky dopravce uznává, měla by přijít pořádná pokuta.
U osobáků se tak mnohde už děje a u dálkovky jde riziko tržeb za dopravcem a ten si tak může uznávat co chce.
Navíc v těch krajích co ČD režijky neznávají mají svoje IDS režijky. A snad i v Praze se jich dočkáme.
Co takhle: Zaměstanavatel pořídí celoroční, tj. zaměstnanci to proplatí a zaměstnanec jenom dodaní benefit.
Dokonce by to tak mohlo fungovat i s nedrážním zaměstnavatelem, když ten usoudí, že je takto výhodné pokrýt zaměstnancům cesty.
Ta možnost už tu asi pět let je, neb zaměstnavatel má možnost pořídit roční one ticket pro zaměstnance v rámci benefitů, přitom roční one ticket platí pro prakticky pro všechny vlaky (vyjma vlaků LE z Prahy do Ostravy a dále). Jenže se do toho na ČD a na Správě železnic nikomu nechce…
Ok, pokud bude mít SJT stejný rozsah dodatečných služeb (FIP, Slovensko, přeprava kol, atd…) jako režijka (a nezapomínejte, že režijku mají i zaměstnanci SŽ, a někteří z ČDC), tak mi je jedno jestli to bude režijka ČD nebo SJT. Přitom by ale v rámci SJT měla být vytvořena pro zaměstnance v dopravě (zatím železnice, až se rozšíří do bus klidně i pro bus) režijka SJT za zvýhodněnou cenu, obsahující výhody režijky ČD, a je jedno jestli tuto cenu bude platit zaměstnance, nebo zaměstnavatel, ale je logické, že když to je pro zaměstnance v dopravě, tak by cena měla být výhodnější,… Číst vice »
Vy potřebujete na dojíždění za prací FIP a Slovensko? Takže proč by vám měl platit zaměstnavatel soukromé cesty po Evropě?
A kde je řečeno, že režijka slouží jen k dojíždění do práce, je to obecbě benefit.
Nebo zaměstnanci dopravních podniků mají zvýhodněné jízdné taky jen do práce?
Protože to tak mají i jiné železnice v Evropě…a jelikož jsme v Evropě a chceme jít dopředu s ostatníma, tak nevidím důvod proč bychom měli vystupovat z davu…
On je typický rozežraný nadrážák 😀 potřebuje vlak zadarmo nejlíp po celém světě
Tam, kde je riziko tržeb na straně dopravce, je i logické, aby to nadále bylo na jeho uvážení.
Ale souhlasím, že tam, kde riziko tržeb je na straně objednatele, tak logicky je i rozhodnutím objednatele, jaké „neIDS“ jízdenky tam (+ za jakých podmínek) bude chtít uznávat.
Nebuďte tak závistivý
A co mám závidět?!? To, že by pro mne byly velké části republiky vlakem nedostupné, kdybych do toho promítl klasické modrogumní myšlení?!? Já si roční jízdenku one ticket kupuji ze svého a platí mi téměř pro všechny vlaky osobní dopravy, které u nás jezdí.
To přes odbory určitě neprojde,to si nenechají odebrat
a hodně papalášů z GŘ má taky režijku a využívají je na dojíždění domů
ale neočekevejte ,že budou sedět ve 2.tř mezi „lúzou“
a když Vám vadí režijka,staňte se zaměstnancem drah a možná budete rádi když ji budete mít
Mne jsou režijky vcelku ukradené, já se spíš podivuji nad tím, jaký je nezájem tento benefit konečně podřídit situaci, která u nás panuje a jak velký rozruch to způsobuje. Přitom lpěním na režijkách v původním provedení, které je vhodné pouze pro unitární železnici bez dalších dopravců v osobní dopravě si proti sobě zaměstnanci ČD a Správy železnic staví veřejnost. Ale je to jejich boj.
Jenže náhrada režijka ČD – roční SJT, není náhradou adekvátní.
Není? 😀 a v čem? 😀
Je v rámci roční SJT přeprava kol zdarma?
Je v rámci roční SJT možnost FIP?
Dá se na roční SJT jet na Slovensku?
Takže při započtení všech dodatečných služeb, ne adekvátní náhrada samotné roční SJT není.
Co zaměstnanec ocení víc? Dojíždění všemi dopravci za prací, nebo výlet na Slovensko?
Proč furt mluvíte jen o dojíždění do práce?
Nikde není napsáno, že režijku dává zaměstnavatel zaměstnanci pro dojíždění do práce, je to zvýhodněné cestování jako u kteréhokoliv jiného dopravce, či dopravního podniku.
A jestliže mi někdo nabízí roční SJT jako náhradu za režijku, tak chci vědět čím mi nahradí kola, FIP a Slovensko.
A když už furt melete o dojíždění do práce, tak znám zaměstnance, či dojíždí na vlak na kole, a pak si kolo berou sebou.
Možná pro vás a možná byste se divil, kolik vašich kolegů by upřednostnilo možnost jezdit všemi vlaky v Česku a kolo případně Slovensko by si rádo jednorázově zaplatilo.
Já nemám problém zaplatit si za kolo, či Slovensko, ale jde o princip, jestliže mi někdo nabízí horší benefit, tak logicky chci vědět, čím mi to bude kompenzovat. Pokud někdo řekne, budou současné benefity režijky převedeny pod SJT, s tím, že si každý dopravce stanoví třeba ještě doplatek pro své komerční vlaky, tak s tím nemám problém.
Nebo varianta 2, dát na výběr, buďto režijka nebo SJT za přijatelnou cenu, protože ne všichni žijeme v kraji, kde jezdí převážně soukromníci, nebo je omezená režijka jinak, takže pro nás by sólo SJT znamenal horší benefit, než režijka.
A co třeba se uskromnit a připustit si realitu že socialismus dávno skončil?
Nechci vám brát iluze, ale jste docela optimista. Pokud se ČD bude (z jakýchkoliv důvodů) dařit hůř, nebo dokonce dařit nebude, tak benefity jsou to první, na co se sáhne, aby se ušetřilo.
„Během šesti let se vysoutěží v železniční dopravě celé Česko.“ uvedl Radim Jančura, majitel největšího soukromého železničního dopravce v Evropě, který je osobně silně motivován k tomu, aby se podíl jeho firmy na trhu osobní železniční dopravy v Česku zvýšil na 30%.
https://www.newstream.cz/leaders/nevydavat-regiojet-neprodavam-chci-byt-nejvetsim-dopravcem-v-cesku-rika-radim-jancura
Asi si budeš muset vzít montérky a dělat, pak Ti režijky ukradené nebudou.
Bram dělá na vedlejšák strojvedoucího. Část výkonů určitě na střepech vyžadujících montérky, kdyby aspoň takhle to šlo započíst. 🙂
No, to není špatná myšlenka.
Představte si že mnohde zrušeny už nepřímo byly. ( vybrané linky v plzeňském kraji )Nebo za ně kraje nabízí integrované alternativy.( ústecky, jihomoravský) Joní osobní a nakladní dopravci pak nabízí IN100 někde i Oneticket100. Mnozí co na ně mají nárok si je už ani nepořizují protože se jim nevyplatí.
Mne to drážní tvrzení …se jim nevyplatí… docela irituje. Vždyť se s tím za pár korun dá jezdit po republice bez nutnosti nákupu jízdenky alespoň vlaky ČD. Pravda, v Libereckém kraji (a za čas částečně i Ústeckém kraji) se režijka využije minimálně, ale ostatní kraje jsou v tomto směru vcelku bez problémů. Opravdu to kolenovrtství drážních zaměstnanců nechápu.
IDS JMK je uznána režijka pouze s jejich příplatkem nahranou do INkarty s aplikací režijka což je asi 1600+ k běžní prolongaci pro někoho je ta režijka výhodná pokud nemá k dispozici auto,nevlastní řidičský průkaz nebo kombinuje auto/vlak a platit si ze svých celosítovou Oneticket na 1 rok do 2.tř která stojí kolem 34 000 a zaplatit 1600 Kč na rok je celkem velký rozdíl a někdo to prostě používá jenom jako služební průkaz protože nebude platit za něco co stejnak nevyužije nebo jezdí vlakem možná 2 za rok ale co,kde,kdy a proč je na jinou diskuzi než plácat tady… Číst vice »
Protože oni považují za své svaté právo jezdit zadarmo 😀
Mé se třeba nevyplatí a na těch pár jízd do roka si to zaplatím a ještě ušetřím. Za rok 2024 to bylo 166 Kč což je desetina toho co stojí tzv.
„režijka“ rozhodně víc využiju PID lítačku.
Tak já vám prozradím jak to opravdu funguje.
Po práci se s kolegy sejdeme na nástupišti a projíždíme naše režijky do bezvědomí. Kolikrát ani nespím ve vlastní posteli, protože jezdím celou noc úplně do zblbnutí a ráno rovnou do práce. A o víkendech jezdíme na otočku do Košic a do Tater.
A to všechno jen proto, abysme všechny závistivce pořádně nasr… .
To se ale pak nelze divit, že jsou režijky pro jejich držitele tak citlivé téma, když jste ve vašem příspěvku jejich využití připodobnil skorou k závislosti. 🙂
Jen jste zapomněl dodat, že takový Jihomoravský k tomu přistoupil diskriminačně a rozlišuje mezi krajskými a nekrajskými zaměstnanci jednoho zaměstnavatele.
Omyl.
Jihomoravský kraj poskytuje na svém území tento benefit pouze zaměstnancům, kteří pro něj pracují.
Je tam režim „brutto“ – tržby jdou za objednatelem (JMK), nikoliv za dopravcem, takže není o čem diskutovat.
Jihomoravský kraj postupuje diskriminačně, nejsou žádní zaměstnanci ČD, či SŽ, JMK, všichni spadají pod jedno ČD a.s., vsichni spadají pod jednu SŽ s.o. Možná by se ještě dalo argumentovat OPŘ, či jak se to u ČD jmenuje, ale i tam OPŘ přesahuje hranice JMK, tudíž zaměstnance ČD by měl mít nárok na stejný benefit v stejné podobě v Brně, i v Plzni.
…a právě v tom je ten váš omyl.
V čem se mýlím? V čem je jiný zaměstnance v JMK oproti tomu, který není z JMK, když mají stejného zaměstnavatele?
Jak říkám, navrhuji ať se JMK oplotí, udělají si svého dopravce a vybudují si celý stát, když už teď si hrají na stát ve státě
Oplocovat kraje není nutno.
Vy taky nechodíte do hospod, kde se k vám nechovají podle vašich představ.
Pokud jsou podle vás podmínky nespravedlivé, tak navrhněte vášemu chlebodárci řešení, ať napříště výběrová řízení „nespravedlivých“ krajů, kde bude figurovat vámi kritizovaná tarifní podmínka, zkrátka ignoruje.
A neměli by zaměstnanci ČD třeba dělat rovnou zadarmo? Že berou mzdu vám nevadí?
A jinak jste v pořádku?!? Nebo jste měl moč a stolici už před probuzením, přičemž vaši špatnou náladu si z tohoto důvodu potřebujete ventilovat ven?!?
Víš kolik lidí by dalo výpověď? Půjdeš za ně pracovat? Zruš režijky a nikdo nebude chtít dělat na dráze údržbu.
A co budou dělat? 😀
nádražák z provozu se uplatní všude