Dálnice 2025: V příštím roce se v Česku otevře dalších téměř 80 km dálnic. Podívejte se, kde to bude

Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSDVizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD

Přehled dokončovaných úseků a jejich mapy.

Odebírat
Upozornit na
guest
112 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Nevíte někdo proč se nedělá u Litomyšle ten „severní“ sjezd z dálnice? Slyšel jsem o nějakém odporu místních a města Litomyšl. Jak to bylo? Vždyť to nedává vůbec smysl.

Estofico

Tohle ukažte kritikům vlády. Takhle rychle se nestavělo ani za rudé hordy, natožpak za uherského sedláka.

Otto

No zas na druhou stranu – to, ze se spousta z techto staveb stavi az ted a ne o pet let drive je vysledkem destrukce za vita barty, ktery zase vladl s modrou hordou…

Sáček

Vždy se zapomíná na dvě úřednické vlády, vše stoply. Srovnejte si výstavbu během let. A za celého Sobotky, hlemýždí tempo pokračovalo. Modrá horda před Nečasem stavěla velmi slušně.

Michal M

Sobotka ani stavět nemohl, protože Napoleon z ABL zastavil i přípravu. Narychlo se pytlíkovala EIA pro klíčové věci…

Horal

Kdyby tam nebyli přípravy nepostaví nic. Není to zásluha politiků, ale ŘSD

Oldboy

Politik na to dá peníze….

Pavel

Každý rozumný člověk pochopí, že dálnice se nedá postavit za tři roky (tolik času slibuje a lže u koryta Fiala a spol.). Samozřejmě kromě vás.

Svojšín

Však příští vláda se bude chlubit úseky, které rozjela tahle, takto v tom dálničním světě prostě chodí.

Tondis

To jste neviděl staevění dálnic v Číně.

mlokXCM

On ten uherský sedlák (je-li jim myšlen Babiš) toho moc stavět nemohl, když nic nebylo připravené. Docela my není jasné, jak si někdo může myslet, že současná vláda zajistila to, co se v tomto volebním období otevírá nebo co se začalo stavět. Výsledky současné vlády uvidíme zase až s odstupem několika let, kdy bude již vládnout jiná vláda. Docela mě překvapuje, že máte takové nesmyslné přesvědčení.

Tukan

Zdravíme do SŽ

Sáček

Někdo tu řeší r. 2026. Poznamenám, že jsou opět ignorovány Silnice p. Motorová Vozidla, které by se do té výstavby počítat prostě měly. V tom roce se otevře Valašská dálnice. I/35 Lešná-Palačov (5,2 km, dokonce kategorie S24,5) a navazující I/57 u Vsetína (4,4 km). To je prostě dalších skoro deset kilometrů.

Petr S.

A co I/73? To bude taková „skorodálnice“.

Sáček

71,5 km, dobrá základní přehledová tabulka. Ale sám Mátl potvrdil, že to bude kolem osmdesáti. Některé věci v přehledu chybí:
2 km D6 Petrohrad – Lubenec (Lubenec – obchvat, II. etapa)
1,3 km D35 Sadová-Plotiště MÚK, aby došlo k napojení na silnici
část z 3,7 km D48 Dub-Palačov, možná i celý úsek
D3 na hranice bude v polovičním profilu
(a někdo by ještě počítal letošní 4,1 km D55 Bzenec)

Vladimír

Asi máte pravdu,ale mohl byste mi vysvětlit tento úsek – 1,3 km D35 Sadová-Plotiště MÚK

PetrN

10km úsek Hořice-Sadová nemá u Sadové projektované napojení na stávající I/35 a proto je v rámci navazujícího úseku Sadová-Plotiště stavěno přednostně prvních 1,3km včetně MÚK Sadová s I/35 s otevřením 12/2025. Zbývajících 6,2km z úseku Sadová-Plotiště k D11 bude zprovozněno na konci roku 2026.

Lubomír Mastera

Věřil jsem mnoho roku, ze se snad dočkám alespoň začátku stavby 34 ale je jiste že ji ne. Brno se pyšní tím , že v cele má neustále neschopne představitele s jinymi zajmy a vlastními potřebami. Bohužel!!!

Jarka

co takhle dokončit dálnici Mikulov- Vídeň, Myslím, že to je největší ostuda co pane ministře dálnic

Roman

Však na tom se pracuje, pravidelně jsou tady články o postupu přípravy stavby.

Lukáš

Po článcích se nikam nedostanu. Jen po dokončené dálnici. A ta je v nedohlednu. 30 let se nepostavil ani kilometr. Od Baltu k Jadranu je to jediný nezprovozněný úsek. Mezinárodní ostuda a tragédie!!!

Petr

Hlavně udržet tempo.

leos

Moje top 3: Přerov (konečně přestanu jezdit po D46), Křelov (kolony u kruháče jsou noční můra) a Vysoké Mýto (opět věčné kolony, na druhou stranu jsme zde dávali zastávku na pizzu). A samozřejmě každý kousek D35 je fajn. Už dnes je rozdíl pro mě trasy D35 / D1 (bez kolon) jen 10 minut. Za rok už bude rychlejší severní trasa, což začně ulevovat D1. A po dokončení bude severní trasa pro lidi na severní Moravě jasná volba.

František

A nemohli by lidi že Severní Moravy těch 200+ km jezdit vlakem?

Pavel Wagenknecht

V některých případech to nemusí být možné. Ať už kvůli vázanosti na spoje nebo s odkazem na dostupnost železniční sítě.

Jarda

popíráte ale systém P+R

Jarda

pak je určitě ekologičtější jet 200 km vlakem a těch třeba patnáct přijet na nádraží než jezdit auto s řidičem 200 km je lepší jezdit vlak třeba s 240 cestujícími.

leos

Představte si, že lidé žijí mimo Ostravu či Olomouc. Takže dostat se si menších měst či obci znamená další hodinu až dvě při taktu v řadu hodin. A pak ještě další hodina chůze z nádraží.

Andrej

Taky jezdi. Vlaky byvaji plne a kapacita trate je vycerpana.

Jarda

mohli, ale kolik myslíte, že těch vlaků umí vypravit?

J.M.

Na D49 stihli udělat z provizorního napojení jen kruháč na stávající dvojce a skrývku směr most přes dolní ves. Ještě budou muset udělat kus práce, než položí asfalt. Ale do června je to více než reálné. Jen mít ten papír.

PetrZL

Rozhodně bych to neoznačoval slůvkem „jen“, vždyť se stihlo udělat právě to, co by trvalo udělat nejdéle. Aktuálně je z jedné strany hotový kruháč i s pár metry směrem k D49 a z druhé strany dokončený most. Pokud na těch zbývajících stovkách metrů nemá být ještě nějaký propustek, tak navezení kameniva, zhutnění a položení asfaltu je práce na měsíc, maximálně na dva.

Jan

Díky za mapové podklady ke všem úsekům, je to hned jasnější…

Lukáš

Ono to fakt začíná vypadat, že se aktuálně plánovaná síť stihne do roku 2032 dokončit, čemuž bych před třemi roky nevěřil ani náhodou. Samozřejmě, nějaké průtahy asi přijdou, ale současnými postupy můžeme být optimisté.

Francimorka

Před třemi lety říkali že bude hotovo v roce 2030 ne v toce 2032.

Lukáš

Nevěřil bych 2032 a 2030 už vůbec 🙂

HLS

Všechno je naplánováno aby to vyhovovalo hlavně Praze, o trochu míň Moravanům. Zkuste ale někdo cestu mezi krajskými městy Budějovice, Plzeň, Vary

Jméno

Nevím jeshli Praze vyhovuje, že přes ní jede veškerý tranzit

Saljack

Tak se podívej na mapu dálniční sítě. Kdyby se stavělo kvůli Praze,
tak se staví hlavně D0 a pak D3 ve středočeském kraji. A obě tyhle dálnice budou nejspíš dokončeny až jako poslední úseky naší dálniční sítě.

Cikcak

Trochu podivná logika, ne ?

Jarda

A kolik se otevře nových železničních tratí ? Opět nula jako každý rok. Tomu říkám podpora železniční dopravy ze strany státu.

FrenkyUL

Breč pod článkem o železnici.

Pako

Stát podporuje oba druhy dopravy (tedy ŘSD a SŽ) prakticky stejnou částkou. Jedni za to staví, druzí dělají ročně stovky zbytečných studií a malují nám tu neustále vzdušné VRT-zámky. Problém není ve státě, ale v Dlážděné.

Johnny

Problém je, že stát nedokáže udělat v Dlážděné generální úklid.

Dfg

Spíš nechce…

Eman

Otázkou je, jestli mezi našimi státními institucemi vybočuje SŽ, nebo naopak ŘSD pod současným ředitelem. Obávám se, že platí to druhé. Takže buďme nekonečně vděční za tu šťastnou náhodu, která do čela ŘSD vynesla Mátla, nebýt něj, tak články o dálnicích byly stejná deprese jako články o úspěších SŽ, stát nestát.

Alibaba

Proč v Dlážděné, studie potřebují na MD. A protože na MD vládne točvolantová loby, tak nemá žádné představi a vize pro rozvoj železniční dopravy a tak nutí železnici vytvářet studie, protože na rozhodnutí bez nich nemají koule.

Petr S.

Vyměnit dlažbu

Francimorka

80 mld pro ŘSD a 60 pro SŽ není stejná částka. Navíc výstavba železniční tratě je dražší než silnice. Za 100kČ si taky koupíte jiné množství arašídů nebo pistácií.

Nose Peak

Pistácie jsou 10x dražší. Kde je těch 10 km VRT?

fbh

A nyni je potreba si polozit otazku zda je ten rozdil opodstatneny u vsech nakladu.Osobne si myslim ze ne.

Saljack

A teď vážně proč by výstavba tratí měla být dražší než silnic resp. dálnic?

Alibaba

Technologie ro bezpečnost a rychlost.

Stráťa

Takže za víc peněz méně výkonů? A to se vyplatí!

Pezos

Nekřivdíte jim? Kromě toho taky zrekonstruují několik prázdných nádražních budov.

PvvS

Spíš kolik kilometrů zbytečnýho zábradlí, nebo opravených budov, který jsou a budou úplně k ničemu.

Alibaba

A které zábradlí je zbytečné? (já ty normy nenastavuji)
A která budova je zbytečná? Když se chce barák zbourat tak je křiku ještě víc. takže si to s barákama rozmyslete.

PetrK

Třeba Ostrava Vítkovice. Megalomanská budova, kterou denně projde 300 lidí, a která ani po komplet rekonstrukci nebude mít plné využití.

Zdenda

Kdybychom to brali podle důležitosti a tak, aby to bylo srovnatelné, vezmeme základní síť železničních koridorů a tu dálniční. Při pohledu na ně si musíte všimnout zasadního rozdílu. Totiž toho, že ta dálniční síť není ani zdaleka dokončena, kdežto koridorová prakticky celá ano, ne-li úplně. Jistěže jsou zde plánovány spousty dalších staveb, ale to jsou buď modernizace těch starších koridorů, nebo už ta pokročilá síť, jako například VRT. Neříkám že se nemá do železnice investovat, naopak musí a hodně, ale nejen takto je to za mě logicky odůvodněné. Musíme se podívat taky na finanční a stavební náročnost těch tratí, které… Číst vice »

Alibaba

Ne, železničnímu koridoru odpovídají silnice I. třídy.
A když to pak budeme srovnávat, tak dálnice by měli odpovídat VRT.
U silnice I. třídy dochází neustále ke zlepšování směrových poměrů, což se třeba na koridorech systematicky neděje.

Sáček

Když tvrdíte. že např. Brno-Břeclav nebo jihočeský modernizovaný koridor odpovídá s. I. třídy a ne dálnici, tak se tady nemá smysl o ničem bavit.

Stráťa

Kolik nákladů pojede po VRT? VRT nemá konkurovat dálnici ale letecké dopravě.

Martin

jasně že VRT má konkurovat i dálnici.

rumpeak

Kdy se konečně začne stavět D19 Humpolec-Tabor-Plzen?

MP22

Asi až bude kolabovat jižní část DO i po dostavbě zbytku DO a někdo to bude muset řešit..

Dachs

Již kolabuje, s dokončením severní části D0 se to na chvilinku zlepší, ale ta zlobivá indukce, že jo…, takže v 2033 poklepáváme na základní kámen nové D19. Kéž by se klepalo již teď. Přidávám se do tábora těch, kteří úvahu o D19 mají za velice racionální, protože logickou, jen na ni mít…

Eman

Jen dotaz do placu. Nedal by se tranzit z jihovýchodní Evropy do Bavorska a dál řešit i nějak jinak než zajížďkou přes Česko?

Otto

Samozrejme ze dal – jenze v rakousku nemaji rumuni, madari ani srbove takovy klondajk, tam se s nimi neparou (odstavovani aut, prestavky, zakaz sjezdu nad 3,5 tuny atd.z dalnic). O zakazu jizdy od sobotnich 15 do nedelnich 22 ani nemluve – a ted to hlavni – zakaz jizdy kamionu, ktere nemaji snizenou hladinu hlucnosti kazdy den od 22-5. A kupodivu tam hladomor nemaji…To je u nas sci-fi. Takze budou jezdit vesele pres nas

Pako

Zbytečný přepych, na který nyní nemáme a ještě dlouho mít nebudeme.

Dfg

Oproti VRT je to smysluplná investice

Stráťa

Zbytečný přepych na který nemáme je 19 miliard do Třebové.

Sáček

D19 je samozřejmě nadnesené, ale pro zjednodušení problematiky přesné. Hlavně Tábor-Pelhřimov (D3-D1, JČ-Morava) potřebuje už teď pořádnou silnici, aspoň střídavý třípruh.

Petr

D19 by měla příliš nízké intenzity. Plán je v současné trase Plzeň – Písek – Tábor – Humpolec udělat obchvaty, přidat MÚK, někde bude 1+1, někde 1+2, někde 2+2, ale dálnice to nebude.

Pavel

Intezity nejsou jediným kritériem pro výstavbu dálnic. Musí se brát i další, např. tranzit, vysoký podíl nákladní dopravy atd., a to vše by D19 splňovala. Nakonec i intenzity na I/19 jsou vyšší než na některých dálnicích (viz D6)

Sáček

Až bude D6 dokončena a nebude rozkouskovaná, tak intenzity tam budou vyšší. To platí o všech dálnicích.

Cikcak

A na D19 ne?

Alibaba

A kolik jste ochoten platit za dálniční známku/mýto?

lumik

Rozhodně až po dokončení základní sítě, aby bylo jasné, jak se rozloží provoz. Podle mapy je jižní trasa kratší pouze o 20 km, a intenzita dopravy na západ od Tábora klesá hodně pod 10 tis., takže to nevidím nadějně.

PetrN

Tak na hraničním přechodu I/49 u Horní Lidče je intenzita sotva 2 tis. a taky se tam plánuje kapacitní silnice… aneb zrovna v případě „D19“ jde o větší význam než náhrada stávající silnice, a to hlavně v převedení velmi silného tranzitu mimo Prahu. „D19“ by teda měla být ideálně trasovaná z Plzně kolem I/20 až k Písku, který obejde ze severu a následně severně od Tábora a k D1 u Humpolce, bude tak součástí významného spojení Plzně s Českými Budějovicemi. Nejkratší trasování kolem I/19 přes Brdy samozřejmě nedává význam, na tom se odborníci shodnou.. S tou D49 (I/49) je to… Číst vice »

Otto

Tak samozrejme, ze ted tam ty intenzity nejsou, i kdyz 10 tis mi neprijde malo. Ale zato poradne intenzity jsou (a budou) na D0, a tahle potencialni dalnice muze vyznamnou cast z nich prevzit…

Ferda

V Brně chybí nějaká část D1?

Jirka

Myslí se tím rozšíření na 3 pruhy.

Lukas

Kdyby ty peníze raději dávali do rekonstrukce železnice, auto doprava není budoucnost, jenom to děla další bariéru v krajině.

Stráťa

Zato železnice bariéru nedělá co? Hlavně s neustálým voláním po zrušení přejezdů…

Alibaba

Tak spousta rušených přejezdů je nahrazena nadjezdy/podjezdy. Zlepšuje to i bezpečnost pro silnici.

Emil

To o ty železnici máte z nějaké CK dobové publikace, kdy to byla konkurence volským a koňským povozům?

Alibaba

Jenže ani silnice už nejsou dělané na volské potahy a zlepšují se jejich parametry. Tak proč taky ne u železnic?

Sáček

Hmm taková VRT, to je panečku bariéra. Česko 2. nejhustší síť kolejí v Evropě, koridory se rušit nebudou a přibude k nim vrt

jaroslav.dohnalik

Hlavně, že se zahajuje. V drtivé většině případů je výstavba samotná nejkratší částí celého procesu.

D52

A jak to bude v roce 2026? Po dvou rekordních letech to zákonitě nastoupí sestupnou tendenci.

Jeje

Záleží na nové vládě.

libor

takový fofr to asi nebude… když si vezmu, že výstavba je vždy min. na dva roky, tak už teď je dost jasné, co by mohlo být v roce 2026.

Zrzek

To právě ještě ne, roky 26, 27 a 28 půjdou ještě za touto vládou.

Pako

Jestli tu bude opět systém o všem rozhoduje jediný ředitel zeměkoule a jeho multiministr a všechny dotace jdou do AF, tak uvidíte, že půjde zase všechno do kopru.

mlokXCM

A jakto, že se v posledních letech tedy otevírá a zahajuje tolik nových úseků? Můžeš to třeba demonstrovat na jejich rozpočtech, jak žádné peníze nešly na dálnice?

Horal

Ano, přípravy jdou právě za tím koho zmiňujete. Já chápu, že je to pro vás těžké to pochopit, ale bohužel je to tak.

Francimorka

Nezáleží pokud se má něco otevřít v roce 2026, tak z to musí být rozestaveno , takže v roce 2026 budou otevřeny rozestavěné úseky na D3, D35, D6 a D7

Horal

To se právě hluboce mýlíte. Kolik se toho otevře v letech 2026 až 2030 záleží právě na této vládě. Tato vláda totiž nyní sklízí to co zase někdo jiný.

František

Tak to co má být v 2026 se už staví – cca 35km. Ale ono, D6/7 je už je skoro celá, D11 toho taky moc nechybí… A takový ty Ve si chybějící části jako středočeska D3, D52 se ještě nestaví a na kilometry toho není tolik. Po 2026 zůstane nedostavěno kolik 200km?

noerf

Po roce 2027 bude chybět dostavit D0 na severu, D3 ve středních Čechách a D52 z Brna na jih a tyto úseky budou ve výstavbě. A možná některé úseky D35 se ještě budou stavět (varianta PPP).

malejjarda

A ještě zbytek D55 od Bzence do Břeclavi. Ale to má být snad až někdy kolem 2030 – 32.

Francimorka

A D49

mikiqex

D0 na severu je idiotsky trasovaná, to nebude ani po roce 2037. Úsek už ani nemá EIA, pokud vím.

Dálnice

I***t jste tady vy. D0 518-519 ma EIA od září. Čili nevíte nic.

Luděk

Idiotsky trasovaná? Máte v kapse jistě lepší řešení, které by bylo bez odporu?

Tom

Na D11 toho sice moc nechybí, ale nezapomeňte, že ty úseky jsou poměrně dlouhé, takže ono těch 20 km na jeden úsek ve statistikách pak prostě bude znát.

libor

a je třeba dodat, že letos to sice byl rekord, příští rok druhý rekord, ale 2023 a 2022 dost slabé, a vlastně i došlo k posunu na rok 2024…

MP22
Alibaba

To je alo v pořádku, bude dálniční síť hotová.

Lukas

Pokud se nepletu, mělo by se zprovoznit do konce 2025 ještě asi 3 km na D11 u Polska, kousek úseku D35 Sadová-Plotiště a kousek D6 Petrohrad-Lubenec

PetrN

Máte pravdu s asi 1km u Sadové D35 (po MÚK) a 2km D6 jakožto 2.etapy obchvatu Lubence (osady Ležky), ale v případě D11 u hranic, pokud nedojde k urychlení, to bude až zjara 2026, podle smlouvy je na ten hraniční úsek 18 měsíců od zahájení stavby, na celý úsek pak 42 měsíců…

Camillos

Ano, přesně tak. V rámci D6 to bude stavba „D6 Lubenec, obchvat – II. etapa“, což je nový úsek dalnice v prostorech obce Ležky.