Přetížené a bez přestávek. Masivní noční zátahy odhalily porušení předpisů u čtvrtiny kamionů

Kontroly hmotnosti kamionů. Foto: MD ČRKontroly hmotnosti kamionů. Foto: MD ČR

Kontroloři se soustředili na předem vytipované kamiony.

Odebírat
Upozornit na
guest
158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Antonín Píšala

A což teprve denní zátah. Tipuji 3/4 přetížených, 10% pod vlivem omamných látek a polovina vozidel s technickou závadou. Peníze z pokut nesmrdí, škoda jen, že se po těch korunkách nejde razantněji.

Jaroslav

Nevím nad čím tady diskutuje,mě je úplně jedno jestli je nějaký kamion přetížený a řidič jede o 15 minut déle .

Vašek

Tak si pak nestěžujte, když Vás takový unavený řidič smete, a že jezdíte po rozbitých silnicích.

Jaroslav

Já si nestěžuju,dříve mě smete blb v osobáku než unavený kamionak

Michal

Levnější by bylo investovat do rozšiřování páteřních dálnic alespoň na 3 pruhy v každém směru a odpočívek, než dotovat železniční dopravu.

Otakar

Dneska jste čočku ještě nedostal, že?

Antonín Píšala

Dotovaná železniční doprava je jen bohapustá lež kamionové lobby a vás vygumovaných. Ve skutečnosti jede 80% nákladu po dálnicích, které jsou drženy v provozu z daní občanů. To jsou ty dotace do dopravy. A to nezmiňuji celospolečenské škody způsobené převrácenými kamiony a kolonami.

Herold

Železnice snad není držená v provozu z daní občanů?

Radek

Nechápu proč se neinvestuje do železnice aby se trochu ulevilo poddymenzovaným silnicím v česku!!! A hlavně pro velké dopravce pokuta v řádech tisíců nebo i desítek tisíců korun nic není a budou to dělat dál když to tady dělají od nepaměti! Když jedou naši po česku záměrně to přetěžuji ale do zahraničí si to nedovolí…

Bohumil

Když nevíš o dopravě vůbec, ale vůbec nic tak piš raději nějaký recept na čaj 👎 Železnice je drahá, pomalá, a nevede ke každé firmě, obchodu atd. Prostě neefektivní ‼️

svancara lukas

Tak logicky, že je železnice pomalá a nevede do každé firmy, když se do ní neinvestuje. Zatímco na silnice jdou dotace, úlevy, investice, proto je levná a vede všude. Chucpe, váš komentář.

Pavel

No jasně místo silnic koleje a do každé garáže drezínu.

hroch.obojzivelny

Silnice i železnice se staví i udržují ze stejných finančních zdrojů. Rozdíl je v tom, že na železnici musíte pak dotovat i provoz.

svancara lukas

Dotovat provoz osobní železniční dopravy, zatímco ziskové nákladní železniční dopravě házíme klacky pod nohy. Zatímco na silnicích dotujete údržbu, parkování odpočívky a vjezdy do firem, který narozdíl od vlečky, zákazník neplatí a nepotřebuje revize.

Herold

Na železnici snad nejdou dotace, úlevy a investice?

Antonín Píšala

Ne, protože jinak by se většina vozila po kolejích. Je to asi těžké pochopit, že?

Herold

Většina zboží by se po kolejích nikdy nevozila, to je naprostá pitomost. Je to asi těžké pochopit, že jo?

Petr David

Takže takový běžný švýcarský volič neví o dopravě vůbec, ale vůbec nic. Bravo!

Tuaer

Poddymenzovaný od slova dymenze, to je přece jasný…

PetrK

asy vysoká škola žyvota

shudy

Doufám, že naši policisté (jak je jejich dobrým zvykem) nechali nebohé řidiče z okolních států dál jet na 3 kartu a pospíchat domů a zaměřili se výhradně na české šoféry…

Antonín Píšala

Ano

Gwann

Kazdemu vadi rozdrbane silnice ale stejne se najde nezanedbatelna cast exotu, co obecne skudce nicici silnice bude obhajovat

Asd

Nikdo rozumný neobhajuje přetěžování vozidel. A pokud by se chtělo tak by mohla být na každém rohu váha. Technicky to není problém. Nebo to udělat jak Maďaři. Tam musí vozidla nad určitou váhu sjet z dálnice a projet přes váhu. To že se někomu vyplatí platit kauce je už věc jiná.

Otakar

Přesně tak, nikdo tu neobhajuje přetěžování vozidel. To jen spousta jedinců má problém chápat psaný text. Klidně dejme za vědomé přetěžování (takové ty případy, kdy přetíží klidně o 5-10 tun) 500 000 Kč kauci nebo rovnou milion.

Ale ať se na mě nikdo nezlobí, ale přetížení na nápravu (když celková váha je v pořádku) do tuny (v případě vozidla nad 3,5t) bych nepokutoval. To se opravdu může stát a není v tom úmysl.

mgr.pavel

Naprosto stejný argument lze použít na chodníky „rozdrbané“ od zaparkovaných aut.

Stejně se najde nezanedbatelná část (můžu taky napsa texotů? neurazí se desetina řidičů?) co to bude obhajovat.

(neparoduji vás, já s vámi souhlasím. jen stejný argument používám i na jiný každodenní nešvar)

Gwann

S chodniky mate taky pravdu…proste z ciziho krev netece a verejne je cizi

David Peca

Tohle je každému jasné, že v honbě za co nejnižší cenou a co největším výdělkem mnoho z nich porušuje co může. Taková kontrola přepravy nebezpečného zboží by byla rovněž na místě. Nepíšu to ze zášti, ale proto, že konkurence, železniční doprava plní mnohem víc nařízení a byrokracie a ztrácí konkurenceschopnost.

Jaroslav

Pomlouvate tady řidiče kamionu.Tskze ruku na srdce ,největší hrozba na silnicích jsou ciklisti a motorkáři pak následují řídící osobních aut a nakonec řídící kamionů a autobusu

Tomáš

Jenže přetížený kamion představuje závažný problém pro silnici, po které se pohybuje. Výrazně zvyšuje riziko jejího předčasného opotřebení atp.

Jaroslav

Tak když vážit tak všechny ono ty osobní auta by stím měli také problémy.Co třeba začít stavět silnice kvalitněji taky by to pomohlo.Pretizeny kamion o dvě tuny nic nedevastuje a stejně je to většinou že je přetížený na nápravu a celková je v pořádku

Péťa

100x nic umořilo i vola.

Gwann

Uplny blabolis. Pokud si dobre vzpominam, tak opotrebeni je v umere k druhe mocnine hmotnosti, tudiz prisvih jmenem kamion je naprosto jasny. Dtto bus. Staci se podivat na zaliv zastavky, co za koleje tam rozjizdejici bus spachal. A ty dve tuny navic, to je cely osobak.

Jaroslav

Tak ty silnice začněte stavět kvalitně a nebudou koleje ,jenže to se všechno musí okrást aby vedení mělo na milionové premie

Milan

Kdyby si nemlel nesmysly o zastvákových zálivech autoBUSů, tak s tebou souhlasím, ale ty vyjeté koleje v zastávkách nepůsobí rozjíždění autoBUSů, ale naopak jejich brždění/zastavování – působení hmotnosti vozidla na vozovku + špatná konstrukce vozovky v daném logicky provozně nejvíce namáhaném místě! Ty vyjeté koleje nejsou moc vidět v zastávkách využívaných pár spiji do hodiny či dokonce za celý den, ale jsou v zastávkách, kde zastavují během dne za hodinu desítky spojů – neojediněle každou minutu jeden, takže to opotřebení vozovky v daném místě není následkem přetížení jednotlivých vozidel, ale častostí využití daného místa pro manévr s nejhoršími vlivy na… Číst vice »

Gwann

V cem je odlisne pusobeni pri zastaveni a rozjezdu? Snad max vektor je opacny, ale sila snad ciselne stejna

Gwann

A argument byl ten, ze rozjizdejici/brzdici osobak ty koleje „nevyhrabe“.

Obecne ale snad netvrdime, ze se silnice neojizdi pouhou jizdou?

Milan

Jenze nejvetsi problem pro silnice je prave pretizeni na napravu, ono pretizit 48tun o 2 jsou 4% , ale pretzit 10tun na napravu o 2 uz nejsou 4% ale 20%….

Jaroslav

Přetížit nápravu o deset tun tak ta náprava to nevydrží

Brzda

Očividně nerozumíte psanému textu….

Zrzek

A to je u nás na nápravu jen 11,5t. NL a F mají například 13t

Otakar

To nevysvětlíte.

Milan

Jmenovče meleš nesmysl – kamion přetížíš lehce i o 20t (prostě na plochu / do objemu ložného prostoru naložíš náklad s velkou hustotou materiálu – již před lety se psávalo, že na hranice ČR přijedou 3 tzv. kamiony, náklad složí jen na 2 z nich a pro žádnou/minimální kontrolu přes ČR jedou jen tyto), což při běžných 3 nápravách tahače a 3 nápravách návěsu 20:6 = 3,3t navíc/přetížení na nápravu! Osobní auto má 2 nápravy, přívěs za něj 1 či 2 nápravy – v případě jejich nebržděné verze s povolením celkové hmotnosti jen do 750kg je 2. náprava totální nesmysl,… Číst vice »

Pavel

“ již před lety se psávalo, že na hranice ČR přijedou 3 tzv. kamiony, náklad složí jen na 2″
Běžná praxe při vývozu dřeva do Německa,

Otakar

Ano, my si tu statistiku upravíme, tak jak je třeba, ale pozor, hlavně mi neříkejte argumenty, které mé tvrzení vyvrací.

Pochopil jsem Váš příspěvek správně?

Jan Sova

Přesně naopak. Přetížení na nápravu devastuje silnice více než mírné překročení celkové hmotnosti.

pomerantz

A kamiony přetížené a naložené tanky na korbě nikdo neváží, proč?

hroch.obojzivelny

Asi proto, že když je na korbě zcela viditelně jeden konkrétní tank, tak hmotnost nákladu i celé soupravy znáte předem. Proměnnou složku tvoří pouze palivo v nádrži tanku a tahače, případně hmotnost řidiče.

M19

Protože je jejich jízda i váha předem známá. Jedou na povolení k zvláštnímu užití komunikace. Tak ještě ten důvod, proč byste je vážil? 😉

Zrzek

U nás silnice 3. třídy, tam kde se dala balená před 35 lety a před 5 lety, je rozdíl ve stáří balené a že ten mladší úsek začíná být v horším stavu. Jedná se o průjezdný úsek bez křižovatky. To samé jsou za dotace uděláne cesty pro zemědělce, kde nikdo kromě zem. techniky na pole nejezdi, kvalita žádná ujezdena polní cesta je kvalitnější.

Jan Tichavský

Tak určitě, cyklista ohrožuje maximálně sám sebe a silnici opotřebovává naprosto minimálně.

Radek

Takže když mi spadne pod kola tak se to nepočítá? A že jsou naše silnice nato stavěné aby se v hustém provozu mohl předjíždět vzdáleností 1,5metru… stačí jeden autobus a je konec! A přechod 2m za kruháčem je taky bomba nápad protože to vůbec neucpává města👍 naši zákonodárci musí mít pusto v hlavě jinak to není možné…

PetrK

když si necháš odstup, tak ti pod kola nespadne, nikde na západ od nás s tím problém nemají, jen český vohnout si za volantem potřebuje najít objekt, na kterém si vylije frustraci

M19

Cyklista může ohrozit chodce, jiné cyklistya nepřímo i řidiče auta a jejich pasažéry, například v důsledku snahy vyhnout se srážce atd. 😉

Blume

Takze ty znicene silnice zpuobuji srnky, cyklisti a motorkari?

Kebab

Když už musíte psát nesmysly, tak to zkuste aspoň správně česky. Utrpení nemusí být za každou cenu dvojité.

PetrK

😀 tohle si půjčím

Juraj

Když to tak rezolutně tvrdíte, tak by bylo fajn podložit to nějakými daty. Ta od PČR s vámi úplně nesouhlasí.

Antonín Píšala

Tak dle vymletého kamioňáka nejvíce ostatní ohrožují kolisti a motorkáři. Jasně, když cyklista nabere octávku na přední blatník , tak je gumokol totálka napadrť a kolistat se trochu zatřepe. Ještě napiš, že lehoučké motocykly a kola nejvíce opotřebovávají dálnice a zabírají nejvíc místa a přisám, že volám psychiatrii.

Asd

No nezávidím řidičům kamionů. Jednou nohou v hrobě druhou v kriminále. Navíc na ně kde kdo nadává. Jenže ať se to někomu líbí nebo ne, tak se bez nich absolutně neobejdeme. Měli bychom nejen jim poděkovat že budeme mít hezké svátků.
Pohodu a spoustu šťastných km všem.

David Peca

Neobejdeme, jen jich může být polovina.

Asd

To si nemyslím. Pokud budeme chtít mít životní úroveň a možnosti které máme tak se opravdu bez nich neobejdeme v tom množství které je. Kamióny jezdí jen tam kam to zákazník zaplatí.

shudy

třeba nechat přešít sedačku červenou nití ze severu až na jih a pak hezky zpět na sever? a nebo poloprázdná auta jenom proto,že stráááášně pospícháme? Kdybychom se místo EURnorem soustředili na to nevozit věci tam a zpět, byla by jich polovina a emisí taktéž…

Asd

Dle objednatelů té dopravy zřejmě ano. Firmy to jistě mají dobře spočítané když něco takového dělají. Na vožení vzduchu ještě nikdy nikde nezbohatl. Každý by chtěl všechno co nejlevněji a pokud možno hned. A za něco takového se platí.

Antonín Píšala

Kdo chce všechno hned? To je jen chiméra autodopravců.

Antonín Píšala

Někteří pomatenci by vozili i šroubky po jednom.

Frantisek X

Pokud považujete za dobrou životní úroveň zničené prostředí, podlomené zdraví a neustálý stres, pak snad. Že něco můžeme, ještě neznamená, že nám to prospěje. Ostatně, leccos se dá zařídit i jinak a celkově šetrněji.

Asd

Nikde jsem nic nepsal o dobré životní úrovni, ale o tom že životní standard který nyní máme je tu mj díky kamionové dopravě. Zda-li něco takového je dobře či špatně si musí každý rozhodnout sám. Třeba při nákupu zda-li si koupí místní podstatně dražší věc nebo levnější z dovozu. Nebo či si v zimě pochutná na rajčatech či banánech.

Antonín Píšala

Vlaky dovezou banány i rajčata taky, kupovat tisíc šuntů místo jedné kvalitní věci je vysoká životní úroveň? Vysoká životní úroveň je, když kupujeme kvalitní místní produkci.

Radek

A co takhle rozšířit železniční dopravu jako v jinných zemích? A předjíždění kamionů raději nebudu rozebírat…

Asd

Takové plány na tu jsou jen se je nedaří realizovat. Navíc železnice na rozdíl od silnic nevede všude.

Antonín Píšala

A tam kde dosud vede se preventivně zlikviduje, že?

Otakar

Tak ten byl dobrej! 😀 Železnice dostává stejně z rozpočtu, co silnice. Přesto, co se za ty peníze postaví? Nádraží v Pardubicích? Vymění se zábradlí v Horní Dolní?

Už si uvědomte, že kapacita železnice nestačí. Pokud násilně odstřihneme kamiony, tak do týdne tu je hladomor. Řešením je kompletní revoluce na železnici, vyházet leváky a dát tam lidi, kteří ví, že už je 21. století. Pak ano, pak železnice může fungovat.

Antonín Píšala

Hladomor. 😀 😀 😀 😀 😀 😀 Hahaha, tak ten má dost. Už z toho výfuku ty srajdy nedejchejte. Jasně, my už nemáme žádná pole, nepěstujeme obilí, drůbež a prasata se v okruhu 5000km nechovají. Přestože s posledním souhlasím, hladomor je totální zkrat mysli.

Náhodný Kolemjdoucí

Tak tedy děkuji a zároveň prosím, aby dodržovali zákony, jak se to očekává od nás ostatních.

Asd

Oni by je rádi dodržovali ale v mnoha případech nemají jak. Jak chcete dodržovat zákonné přestávky když není dost parkovacích míst? Nebo jak jako řidič ovlivnite některé druhy nákladů. Navíc všude se mluví o tom jak je nedostatek řidičů.

mgr.pavel

Pokud se jim jejich práce nelíbí, můžou si najít jinou.

Máme super nízkou nezaměstnanost. Práci si najde každý.

Asd

Tak to je opravdu knížecí rada. Pokud by si ji ti řidiči vzali k srdci tak brzy umřeme hlady.

mgr.pavel

Nikoliv.

Pokud by začali řidiči dávat výpovědi, přepravní firmy by musely hledat nové, aby nepřišly o zakázky. A musely by nabízet rozumnější podmínky – třeba takové, aby řidiči nemuseli porušovat zákony..

Dokud řidiči přistupují na hru svých zaměstnavatelů, že porušování zákonů a odrbávání zaměstnanců je OK, pak si za svou situaci můžou sami.

Asd

Tak by nám všechno zdražilo a takoví ukrajinští přepravci by byli štěstím bez sebe. Každopádně i kdyby se tak stalo, tak to neřeší např .problém s nedostatkem parkovacích míst.

Gwann

A neni problem parkovacich mist spojen s tim, ze za ne nejsou ochotni nic platit? Proste stat jim naridil parkovat ale nehodla investovat kdo vi kolik do bezplatneho parkovani kohokolvi kdekoliv. Zvlaste kdyz obce tyhle parkoviste k tomu navic nechteji a sabotuji. Mne naridil delat revize hasicaku – a taky mi na to neprispiva, proc by mel platit parkovani…

Otakar

Protože revize hasičáku stojí pakatel? Zatímco parkovací místa jsou služba, za kterou si dopravci platí v mýtu? Mimochodem, jen za jednu cestu do Prahy a zpátky zaplatí dopravce víc, než vy za celý rok v osobáku. Takže až pojedete někdy po dálnici, tak se klaňte těm, kteří to financují a moc se mezi ně nemotejte.

Antonín Píšala

A vy platíte někomu cizímu v 50km vzdálené obci garáž a přístřešek na parkování? Pokud ano, jste blázen. A stejně tak, občané nechtějí platit „podnikatelům“ v dopravě jejich náklady na provoz. Natahovat ruku k veřejnosti umí každý.

Jaaa

“ parkovací místa jsou služba, za kterou si dopravci platí v mýtu”

Ne.

Antonín Píšala

To vás snad trápit nemusí, ne? Nebo máte spasitelský syndrom?

Dachs

Tak tohle vypadá jako dobrá práce. Opakovat! A přidat nekompromisní netoleranci vůči odstavování kamionů na sjezdech a výjezdech. Jako celkem pravidelný noční jezdec se někdy nestačím divit, kam jsou schopni ten kolos píchnout (mimochodem už i na D0) a označil bych to za extrémně nebezpečné. Že nejsou odstavy (samozřejmě začarovaný kruh: stát k problému nepřistupuje zrovna akčně, vč. nastavení mýta pro tranzit bez nakládky / vykládky v ČR, a obce poblíž budou vždy protestovat), neznamená, že se tohle má tolerovat. Rozstřelené auto paní, co úplně nedávala pozor, proběhlo před pár dny médii (vina šla za kamioňákem – dostal krásnou pokutu… Číst vice »

Zrzek

Ona by část problémů s parkováním šla přesunout na tvůrce skladových zón. U nás se postaví zóna a na obslužné komunikace se dá zákaz zastavení. Jiných státech je zvykem, že se udělají odstavné plochy na těchto komunikacich a to světě div se při stejném záboru pozemků.

Asd

A kde ty kamióny mají stát? Když je chronický nedostatek míst. Poraďte.

Jindra

ČESMAD klidně může vybudovat placené parkoviště. Stát nařizuje např. přezouvání pneu a taky neprovozuje autoservisy. Proč by měl řešit bezplatná parkoviště pro podnikatelskou činnost ?

Otakar

Nikdo po státu nechce parkoviště zadarmo. Ale pak se bavme o poplatku za mýto na úrovni současné 1/3 částky. Nebo proč by měl stát budovat na dálnicích odpočívadla jen pro osobáky, které oproti kamionům platí úplný výsměch?

Blume

Na odstavne plose majitele/provozovatele onoho kamionu.

Zrzek

A jak si mám tuto plochu pronajmout, když nevím kde budu muset dělat denní odpočinek, protože nevím jak rychle mě naloží, složí, kde chytnu jakou zácpu a na jak dlouho.

Asd

Nápad hodný génia. To by chtělo patent, aby Vám to nikdo nevyfoukl. To by byla velká škoda. Omlouvám se za jizlivost, ale tady se bavíme o parkovacích místech kde se parkuje kvůli zákonným přestávkám.

Otto

Stat narizuje prostrednictvim zakonu mnoho povinnosti, ale malokdy vam da nastroj pro jejich splneni. Odstavne plochy pro kamiony ksou jeden z mnoha takovych pripadu

Otakar

To nevysvětlíte. Tady se slétla úderka ze železnice, která si léčí mindráky z malého pinďoura, na kamionech. Neuvědomují si přitom, že do ruky, která je krmí, se nekope.

Antonín Píšala

Kolik lidí nakrmíte autodíly v kamionu? Nebo tranzitem?

Jaaa

Ale no tak. Nikdo z vás není pupek světa. Šlo to před kamiony, půjde to i po nich.

Antonín Píšala

Jestli nemáte kde stát, postavte si ze svých peněz parkoviště. Nebo požádejte své sdružení kamiondopravců, ať vám odpočívadla postaví. Beztak mají jen plnou hubu řečí, ale že by zlepšili život svých poddaných, to už ne. Nebylo by na dovolené v Karibiku.
Vy taky sousedovi platíte garáž? Ne? Tak proč to chcete po občanech. Občané budou platit odpočívky a vaši šéfové budou jezdit na drahé dovolené, že? No to určitě.

vlastik

K přetížení vozidel, že někdo napíše že vozidlo bylo přetížené protože mělo naloženo třeba 26,5T nebo nad klánice. Prosím, pokud někdo o hmotnostních limitech a rozměroch nákladních vozidel nemá něco nastudováno ať se raději tomuto tématu vyhne.A je rozdíl jízdy v režimu VKD a MKD

hroch.obojzivelny

To by mě zajímalo, jak policie dokázala vytipovat ty problémové. Vždyť dnes Poláci už řídí i kamiony s MPZ Německa a řady dalších států…

Tomáš

Pokud se podíváte na kamion, který veze například surové dříví, dovedete si udělat celkem solidní představu o tom, zda je přetížený nebo ne.

hroch.obojzivelny

Přiznávám bez mučení, že nedovedu.

Milan

Az vam jich 20 projede skrz vahu, budete tu vahu potrbovat pouze jako dukaz prestupku, ne k jeho identifikaci. Drevari s otevrenou korbou jsou v tomto ohledu celkem „pruhledny“. Ze se netrefite ve 100%, je jasny (vysuseny/mokry drevo, nebo druh dreviny nemusite vzdy z dalky odhadnout). A vetsinou to neni tim, ze by to ridic/prepravce nevedel, vetsina techto aut ma vazeni na napravach podle tlaku vzduchu v perovani napravy.

Otakar

Vy ne, ale kontrolní orgány ano. Tak jak zde píše Milan. Zkráceně – na lesovozech ví, že pokud je dřevo nad určitou hranici, tak bude pravděpodobně přetížen => šup na váhu.

Jaroslav

Takovej blábol jsem už dlouho nečetl.

Otakar

Jaroslave, to nevadí. Zase ten internet vypněte a jděte spát. Maminka Vám už dala chladit kakaíčko, ať si nespálíte jazyk.

vlastik

Rád bych znal procentuální poměr údajných hříšníku na CZ – RZ a ostatních zemí. Prosím, měření emisí na silnici?????? Jen za určitých podmínek. Je potřeba si pořábně nastudovat a dodržovat nařízení, směrnicě, továrních postupů a podmínky pro měření emisí dané výrobcem. Třeba jedna velká proměnná je teplota výfukových plynů… atd

Otakar

Takže si to shrňme – policie po předvýběru vozidel měla 25% úspěšnost v tom, že našla přetížení. Nikde nezmiňuje, zda došlo k celkovému přetížení nebo jen přetížení na nápravu, kdy stačila změna rozložení váhy k tomu, aby třeba zadek tahače vážil více, než je dovoleno. Dále měla úspěšnost 20 %, kdy v posledních 28 dnech (plus aktuální) našla, že řidič si v některém případě nestihl udělat pauzu do 24 hodin, tj. třeba jel o 20 minut déle, než je dovoleno. Teď si odpovězme – je nějaké povolání, kde je zaměstnanec více kontrolován, než je řidič? Nedivím se, že řidičů chybí… Číst vice »

Otakar

Mě by jen zajímalo, kdo tomuto může dát mínus? Za pravdu? Za to, že ne každý chce/má teplé místečko v kanceláři? Za zjištění, že toaleťák neroste v supermarketu v regálu?

To jste tak lidi mimo?

Milan

Ono je to o nezodpovednosti ridice a nizke vymahatelnosti (samozrejme se najdou objektivni duvody – zejmena penize – proc byt nezodpovedny). On ridic vi, zda ma nebo nema zajisteny spravne naklad, vozidlo a cestu. A kdyz ne, tak se na to muze „vys..t“ a jit do toho supermaketu na tu pokladnu. Pak musi prepravce „pritalcit“ na penezich, opatrenich atd. nebo volit jine trasy a zdrazit. Takze kdyz nedonutite ridice delat to co maji, provozovatelum to bude jedno. (at uz je to ridic/prepravce v jedne osobe nebo nejaky velky korporat). Kde nefunguje kontrolni+represivni opatreni, vzdy se zacne neco „ojebavat“ na ukor… Číst vice »

mgr.pavel

Já dal minusko za snahu bagatelizovat porušování předpisů.

„Co když šlo o přetížení na nápravu?“ – a co když NEŠLO? Máte nějaké indicie pro své podezření, nebo jen relativizujete porušení pravidel?

„Co když někdo jel jen o 20 minut pozdě?“ – tak pořád porušoval předpisy. A co když jel tři hodiny pozdě, hmmm? Opět, víte jak moc byly předpisy porušeny? Ne? Tak sem nepište ty bláboly.

P.S.: toaleťák lze do supermarketu dovézt i bez porušení předpisů. Snad se mezitím z toho nepo…

Otakar

Nešlo o bagatelizaci, ale o to, že zpráva je zase tendenčně napsaná a nedá se ověřit skutečnost.

Poštvává to lidi, místo aby se uvedlo na pravou míru, jak to je. Stejně jako je hromada článků typu: „Každý 3 nákladní auto je přetížené, ukázala kontrola“. To, že se do nákladních aut počítají i dodávky, které jezdí převážně přetížené (v případě MKD) a ti řidiči nedodržují žádné odpočinky, už se z článku nedočtete.

Antonín Píšala

Vždycky mě fascinuje drzost kamionspasitelů, kteří jednou za rok vezou toaletní papír, nebo zmrazené Babišpečivo a považují to za povolení porušovat dopravní předpisy a ohrožovat ostatní.

Slávek

Neznám jiné povolání, kde dochází k tolika úrazům (i smrtelným). Takže, za mě, jen houšť.

hroch.obojzivelny

To toho znáte málo. Na prvním místě je dlouhodobě zemědělství, na druhém místě stavebnictví. Doprava až pak.

Slávek

Zdroj?

hroch.obojzivelny

ČSÚ a Eurostat. Dohledejte si sám, nejsem vaše sekretářka.

Pozn. podnítil jste mě ověřit si, zda tam ta data ještě jsou dostupná, a ejhle – stavebnictví už je dokonce na prvním místě. Doprava je na čtvrtém.

Jaaa

Zásada otevřenosti říká, že byste v diskuzi měl zveřejňovat svoje zdroje, minimálně když už je zrovna máte v ruce. Úrovni diskuse to dost pomáhá.

JFK

Žádné zdroje nemá.

Zrzek

A kde má člověk udělat povinny odpočinek, když parkoviště nejsou. Stačí se podívat na pražský okruh, D10, D7, D6 silnice prvních tříd jsou úplně kapitola sama o sobě. V noci je 45 minut udělat úplná sci-fi. Plno odpočívek se zavřelo a na prvních třídách se většina možností zrušila. To samé jsou nové karty do tachografu, které zaznamenají 56 dní zpětně, ty se začli vydávat od 1.7 2023, ale povinné jsou od 1.1. 2025 a jediná cesta jak ji získat pro ty co jí mají vydanou před tímto datem je PODVOD, protože nová karta se smí vydat 2 měsíce před koncem… Číst vice »

Renda

Tak tu máme díru na trhu. Třeba by si asociace dopravců mohla pronajmout nějaké pozemky a poskytovat možnost parkování.

Jan Tichavský

To je ale riziko podnikatele, že cpe svoje kamiony na silnice, kde už je kapacita na maximu. Odpočívadla byla stavěna na nějaký provoz (a zřejmě nějaké povinné přestvky té doby), nyní je provoz násobný, tak už není kde stát. Stejně jako když si ve městě s plnými ulicemi začnou lidi kupovat ještě víc aut a diví si, že fakt není kam to parkovat, ani si nezařídí soukromé stání. Nikoho neupravňuje stát v křižovatkách nebo na chodníku pouze fakt, že si pořídil nové auto.

Antonín Píšala

Když zachraňujete ostatní od smrti hladem, a od utírání zádelí rudým právem, možná byste projednou zachránit pár kolegů, zničit prasátko a pár odpočívek postavit. Žebrat o prachy na podnikání umí každej.

Jan Sova

Vážený, k přesčasům vás primárně nenutí objednatelé/lidstvo samo, ale váš zaměstnavatel, který vás vyplácí podle toho, kolik toho ujedete (a ne že ne), což se oficiálně nesmí…. To že váš zaměstnavatel uzavřel takovou přepravní smlouvu, která k tomuto přímo vybízí, právě s objednavatelem, je další problém. A takhle by se to klubíčko dalo motat až do parlamentu nebo vlády, kde by se s tím mělo systémově bojovat. Zatím je ten systém nastaven pouze tak, aby to bylo vymáháno na konci řetězu, tj. u řidičů, kteří se jaksi s těmi stroji pohybují po silnicích, které tak devastují již pouhým jejich užitím,… Číst vice »

Zrzek

Tam mi ukažte jak mám udělat povinnou pauzu 45 minut po max. 45 minutách jízdy, abych neporušil jiné předpisy. Tady nejde o přesčas. V kanceláři zkrátka přestanete dělat na silnici improvizujeme, stačí se podívat na nedávnou opravu D0 u Barrandova nebo okolí Brna kde není problém proskákat 3 hodiny a nejbližší možnost odpočinek je v nedohlednu. Zajímavé stejné problémy řeší prakticky celá Evropa. Pauzy a kde je udělat.

martin-2630

Vidím v pozadí PR agenturu ČESMAD: zjištění prohřešků bagatelizovat, relativizovat, odvádět pozornost jinam. Nemám statistická data, ale vidím návěsy tak naložené, až se prohýbají, návěs s hlínou nebo kamenivem navršený přes okraje, nápravy návěsu se téměř dotýkají blatníků. Auto se dřevem přeložené tak, že řidič zaplatí 100 tis. pokutu, než aby nechal auto zvážit. Rychlostní limit 80 km/h nejen že nikdo nedodržuje, ale nikdo ani nepostihuje. Konstatování NKÚ, že přetížená auta ničí dálnice a společenské náklady jsou do miliard ročně, nechává PR bez komentáře. Působení na politické strany, dokonce vznik politické strany na podporu motorismu. Šíření názoru, že silniční doprava… Číst vice »

Zrzek

Přál bych ti vidět návěs v provedení ultra light od jistého rakouského výrobce, když se na něj naloží 24t roksoru, tj. s 8tunovou rezervou. Lochneska na pouti je proti němu absolutní rovina.

Jan Tichavský

Jakou má jmenovitou nosnost ten návěs?

Zrzek

Celková je 38t a vlastní pod 5t, a ten náklad je rozložený po celé délce. Oni tyhle ultra light jsou totiž dělané na co nejnižší vlastní hmotnost.

Šejdr

„je nějaké povolání, kde je zaměstnanec více kontrolován, než je řidič“ To si pište, že je. V podstatě kterékoli, které spadá pod regulaci ČNB. Třeba investiční bankovnictví je moc fajn práce. Každé slovo po telefonu s klientem se nahrává, každá čárka elektronické komunikace se ukládá a regulátor má právo si to kdykoli zkontrolovat. O kamerách na pracovišti nemluvě. Každá chyba je uložená a máte dvě možnosti: buď ji přiznáte, dostanete výtku a nejspíš taky nižší osobní ohodnocení. Anebo nepřiznáte, ale pokud se na to pak přijde při kontrole, budete to mít vy i banka mnohem dražší a pokud se to… Číst vice »

Jan Tichavský

Letecký provoz je to samé. Všechno nahrávané, o všem je vedený záznam, dokonce komunikace s letadlem je nešifrovaná a veřejně dostupná. Ale tam si nikdo nedovolí letadlo přetížit nebo nedodržet odpočinek.

Zrzek

Ha ha ha, stačí se podívat do vyšetřování leteckých nehod.

Gwann

Jine casti bankovnictvi jsou mensi pakarna, ale i takove bankovni AML nebo rizeni rizik jsou moc fajn oblasti…

Otto

Zajimave je, ze treba v rakousku takove problemy tolik neresi. A proc? Vymahatelnost prava a rovne prostredi se tomu rika. Diky tomu jezdi kamiony z rumunska do zapadni evropy, i kdyz by mohly je kratsi (a hlavne podstatne rychlejsi) trasou pres rakousko. A ze by tam chybel toaletak mi fakt neprijde

Otto

Diky tomu jezdi kamiony z rumunska do zapadni evropy pres cr…

Antonín Píšala

On vás někdo nutí jezdit s kamionem a stát v těch kolonách? Čím víc se vás na to vykašle, tím těch kolon bude méně.

Jan Tichavský

Pokuta průměrně 2 až 4 tisíce na vůz bude mít nějaký efekt? Možná proto jsou ty předpisy porušovány tak masivně, protože se to těžce vyplatí.

Otakar

Ty pokuty byly tak nízké, protože šlo o bagatelní přestupky, ale do statistik se to propíše. I 1 minuta je přestupek, který se tam propíše a pak ty titulky vypadají jak vypadají. V praxi je to však jiné.

Kdyby to byly závažné nebo velmi závažné přestupky, tak ty pokuty budou minimálně x10. Navíc ještě se to ve správním řízení sveze na dopravce, kde je až 350 000,- (v praxi dostane třeba 40 tis. za to stejné, co oflastrovali řidiče).

Jan Tichavský

Potom by to chtělo vyžadovat podrobnější statistiky, jaké je procentuální rozložení těch nedodržených časů i hmotností. Námět pro pana redaktora.

Jan

Lépe bych to neřekl. Jediné co funguje je vybodování řidičáku nebo odebrání licence firmě…

martin749

A co na to ČESMAD?

Jan

Několik ojedinělých případů???

Jan Sova

Nebojte lobuje a tlumí to…

Jan

Koho to překvapuje?

Jan Tichavský

Mě překvapuje to nedodržení přestávek. Všude čtu jak je to přísně kontrolováno, řidič zastavuje kdekoliv jen aby nepřekročil limit, no a tady zjišťuju, že se to překračuje ve větší míře.

Otakar

Je to přísně kontrolováno. V jiném příspěvku jsem Vám napsal, proč tomu tak je a proč jsou ty pokuty tak nízké. Navíc nezapomínejme, že tomu výběru předcházel předvýběr, kdy se zaměřovali na ty problémové.

Jan Tichavský

Ano, to beru. Nicméně i po předvýběru bych čekal nižší čísla.

Jan Sova

Kamioňák tvrdej chleba má, ale nesmí nastoupit pod nějakou zlotřilou firmu, která je provařená u všech státních složek. Pak je v hledáčku s nima.

svancara lukas

Jen je berte. Jen rejžujte,hoši, rejžujte. Tato kamionová džungle se jeví jako zlatý důl pro náš český rozpočet. To by bylo, aby si kamionisti na pokutách ty nové dálnice nezaplatili.

Gwann

Jasne, takze je ok jezdit bez technicke, pretizeny a bez prestavek.

Vy jste pekne exot, davejte si pozor na karmu, abyste se s podobnym kamionistou nepotkal a treba neskoncil na placicku.

Tohle fakt neni prosla lekarnicka a chybejici nahradni zarovky.

svancara lukas

Co jsre pil?

Otakar

Snažil jste se říct, že tématu nerozumíte, aniž byste řekl, že tomu nerozumíte? Není OK jezdit bez technické (s autem nezpůsobilým k provozu), není OK jezdit přetížený a není OK jezdit bez přestávek. Ale je rozdíl třeba jet s vozidlem den po termínu technické kontroly (ty vozidla musí na TK každý rok) a mít vozidlo v pořádku nebo mít uplacenou TK a vozidlo rezavý šrot (zdravím autobusáky). Je rozdíl mít přetíženou celou soupravu a je rozdíl mít přetíženou zadní nápravu tahače, když jsem s celkovou v pořádku, jen jsem mezitím složil poslední 2 palety na návěsu a tím se změnilo… Číst vice »

Zrzek

Jé autobusy, tam platí návrh huj uvnitř fuj. Stačí, když si vzpomenu městské od Renaultu poté irisbus, kde jim praskaly rámy nad zadní nápravou a výrobce to nebyl schopný adekvátně konstrukčně odstranit.

Gwann

O den nebo mesic neni rozdil, kdyz prihlasite pohledavku do insolvence pozde o hodinu tak mate smulu, stejne jako pri zpozdeni o mesic. Jasne vymezene lhuty jsou jasne vymezene lhuty a ty se dodrzuji, neni-li obecne vyhlasena jista tolerance – jako treba u danoveho priznani k dani z prijmu.

Predpisy se dodrzuji nebo se smirte s nasledky. A okecavani proc se dodrzovat nemusi … je duvod proc je mame mnohdy tak nesmyslne slozite a nekdy i striktni. Protoze po hube potrebujeme dostat, abychom se uracili neco dodrzovat

Zrzek

Předpisy se musí dodržovat. Legislativa je plná věcí, které si navzájem odporují viz. můj příspěvek výše a obojí vytvořila EU a když se MD optalo příslušného domku hrůzy EU, jak to řešit odpovědi se zatím nedočkalo.

Gwann

Spousta veci je upravena nejasne ci problematicky, tak se musi vylozit, jak je to nejpravdepodobneji. Ano, vyklad se muze ukazat nespravny. Ale to neni argument pro nihilismus, vse je na drek

Jan Sova

Tak to co kamiony svým provozem zdevastují, se na pokutách pro ně vážně nevybere….

Antonín Píšala

Bohužel, ale aspoň něco.