Doprava ve městě Elektromobilita

K miniautům i skútry na baterky. Re.Volt rozšířil sdílení i mimo centrum Prahy

Elektrická motorka, kterou nasadila v Praze společnost re.volt. Foto: re.volt
Elektrická motorka, kterou nasadila v Praze společnost re.volt. Foto: re.volt

Společnost re.volt carsharing rozšířila svůj byznys se sdílenými elektrickými vozidly v Praze. Nově je služba k mání i mimo území Prahy 1 a 2, poprvé v Česku firma nabízí i využití elektrických motorek.

Od konce týdne mohou nově lidé s dvacítkou žlutých miniaut na baterie jezdit kromě Prahy 1 a 2 také do Holešovic, Karlína, Žižkova, na Vyšehrad, Smíchov, do Bubenče a části Dejvic. „Reagujeme na požadavky zákazníků, kteří s auty chtěli jezdit i dále,“ vysvětlil zakladatel a šéf společnosti re.volt Pavel Kuchta.

Nově jsou ve flotile také čtyři elektrické motorky. Ty jsou konstruované na rychlost do 45 km/h a k jejich řízení stačí průkaz skupiny B. Odemknou se přes aplikaci, ve speciálním boxu jsou umístěné i dvě helmy. „Uvidíme, jaké budou reakce, nechtěli jsme jich před zimou nasazovat více,“ řekl Kuchta. Čeká zájem hlavně díky snadnější průjezdnosti kolonami.

Služba sdílených žlutých elektrických malých automobilů, které jsou oficiálně čtyřkolkou, odstartovala v Praze v létě. Podle Kuchty je zájem o vozidla větší, než firma čekala. „Zaznamenáváme více jízd, než jsme plánovali, musíme kvůli tomu posílit náš tým,“ dodal Kuchta. O tom, zda příští rok přidají další vozidla se rozhodnou podle čísel za delší období.

Systém funguje na platbě za každou ujetou minutu. V Praze mohou auta parkovat zdarma i na modrých zónách

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Milan
Host
Milan

Podle mě, pokud je tvrzení o „více jízdách“ vůbec pravdivé, tak spíš jde o jízdy pro zábavu a testování, než aby šlo o účelnou přepravu.

Frantisek
Host
Frantisek

Koukám, že je dnes v módě půjčování říkat sdílení. Přitom sdílení znamená něco trochu jiného. Obchod se slovem asi…

Filip
Host
Filip
Petr 766
Host
Petr 766

Půjčovna nezní tak hipstersky, jako „sdílení“.
To je celé.
Jinak se divím, že to ekobláznům nevadí, že se Praha zaplaví zbytečnými vozítky na pojížďky o pár ulicích tam, kde je MHD úplně v klidu. Spíš to generuje zbytečný provoz tam, kde je přeprava už dávno vyřešena. A tam, kde by mělo smysl si to auto třeba občas půjčit, protože tam třeba MHD jezdí blbě nebo vůbec (někam za město či výlet), to buď vůbec nejde nebo se to nevyplatí cenově.
Třeba jako ty šílené koloběžky Lime, co jsou násobně dražší než MHD a pomalu i jako taxík