Škoda a Solaris dodaly prvních pět trolejbusů do Saint-Étienne

Trolejbus Solaris/Škoda pro Saint-Étienne. Pramen: Škoda ElectricTrolejbus Solaris/Škoda pro Saint-Étienne. Pramen: Škoda Electric

Do francouzského města Saint-Étienne dorazila první pětice trolejbusů, které jsou společným produktem Solarisu a Škody Electric. Česká strojírna dodává kompletní

Do francouzského města Saint-Étienne dorazila první pětice trolejbusů, které jsou společným produktem Solarisu a Škody Electric. Česká strojírna dodává kompletní elektrovýzbroj a zajišťuje v Plzni finální montáž a testy. Vozy jsou dodávány pod značkou Solaris.

„Vozy jsou plně klimatizované, vybavené kamerovým systémem a inovovaným systémem osvětlení interiéru,“ uvedl obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch. Jde o dvanáctimetrové takzvané parciální trolejbusy, které díky baterii mohou ujet část trasy mimo troleje. Pod trolejí se dobíjí.

Celkem Solaris a Škoda dodají do Saint-Étienne 22 trolejbusů, vozidla budou putovat do Francie postupně až do roku 2022.

Francie přitom není země zaslíbená trolejbusové dopravě. V současnosti ji využívají pouze čtyři města: Lyon, Nancy, Limoges a Saint-Étienne. Škoda se podílí i na dodávkách třech kloubových trolejbusů s trakčními bateriemi pro město Limoges, na nich spolupracuje s koncernem Iveco.

Tagy Saint-Étienne Škoda Electric Solaris
11 komentářů