Škoda a Solaris dodaly prvních pět trolejbusů do Saint-Étienne
Trolejbus Solaris/Škoda pro Saint-Étienne. Pramen: Škoda Electric
Do francouzského města Saint-Étienne dorazila první pětice trolejbusů, které jsou společným produktem Solarisu a Škody Electric. Česká strojírna dodává kompletní
Musí se nechat. Solaris umí. Z toho by si měli vzít ponaučení i tady u nás. Zejména SOR
„Francie přitom není země zaslíbená trolejbusové dopravě.“
To sice není, ale existují tam naopak zase třeba i „tramvajové“ systémy s nekolejovými vozidly (s vedením ve žlábcích) a trasy s napájením zčásti z „horní“ troleje a zčásti se „spodním“ napájením z kovových pásů – ačkoli jsou to z našeho pohledu spíše kuriozity, rozhodně to stojí za shlédnutí, i když v našich podmínkách (a myšlení) by se něco takového asi stejně neujalo.
No podmínkách / myšlení – rovnou napište jaká má tramvaj na gumových kolech výhody?
Já nevím, a ani jsem nechtěl posuzovat výhody či nevýhody „tramvají na gumových kolech“, ale jen jsem tím chtěl vyjádřit, že právě ty „tramvaje na gumových kolech“ se trolejbusům vlastně docela blíží (a udělal jsem to asi poněkud neobratně).
možná nižší hluk?
Ony se ty „alternativní tramvaje“ nijak zázračně neujaly ani ve Francii; Caen už přešlo na klasické tramvaje, Nancy zřejmě skončí 2021 a bude nahrazeno tramvají. Zůstane Clermont, kde to asi podrží vliv Michelinu, a dvě linky (T5 a T6) v pařížské aglomeraci, přičemž T7 a T8 už jsou zase konvenční.
Ve Škodě by si měli vyjednat férové a nikoli podřízení podmínky spolupráce se Solarisem. Škodovácký znak by za elektrickou výzbroj a finální výrobu měl být všude tam, kde je znak Solarisu. Dokud se naše země a podniky takto ponižujeme, nikdo nás nebude brát vážně.
Jaké ponižování? Zkoušet tlačit na Solaris by Škoda mohla ve chvíli, kdy by byla jediná firma na světě, která tu trolejbusovou výzbroj umí vyrobit, což ovšem není. Solaris ty zakázky shání, udržuje v chodu obchodní oddělení, to má taky své náklady s nejistým výsledkem.
Ono je to vzájemné, když je dodavatelem trolejbusů Škoda a Solaris jen subdodavatelem, tak trolejbusy též nesou jen logo Škoda (tedy většinou). Byť technicky se jedná stále o jedno a totéž vozidlo a podíl Škody na výrobě je v každém případě větší než Solarisu.
Proč tedy na trolejbusech Škoda není logo Solarisu všude tam kde Škody????
Problém je asi hlavně v tom, že v cizině z nějakého důvodu raději koupí Solaris, nebo Škoda nechce/neumí vyhrávat výběrovky.
Co já vím, mají takovou vzájemnou dohodu. Nepřipadá mi to nějak zvlášť nefér ani pro jednu stranu.