Doprava ve městě Trolejbusy

Do Francie míří dalších sedm trolejbusů s výzbrojí od Škoda Electric

Nový trolejbus pro St. Ettiene. Pramen: Škoda Electric
Nový trolejbus pro St. Ettiene. Pramen: Škoda Electric
Trolejbusy jsou vybaveny baterií a mohou část trasy ujet bez trolejí.

Dopravní podnik ve francouzském městě St. Etienne obdrží sedm nových trolejbusů, na jejichž výrobě se podílí plzeňská Škoda Electric. Česká firma zajišťuje v Plzni kompletní elektrovýzbroj a finální montáž, karosérie dodává polský Solaris. Trolejbusy by měly začít jezdit v běžném provozu od začátku nového roku.

Jde už o druhou sérii dodávek z Plzně pro toto francouzské město. Loni bylo expedováno premiérových deset vozidel, letos zmíněných sedm a v příštím roce zakázku zakončí dodávka posledních šesti trolejbusů.

„Dopravce je s vozidly s naší elektrovýzbrojí velmi spokojen, oceňuje zejména vysokou spolehlivost v provozu a kvalitní provozní parametry, jako je výkon a spotřeba energie. I díky tomu si nyní nad rámec původního kontraktu objednal další vozidlo navíc. Celkem tak do Francie zamíří 23 nových trolejbusů,“ uvedl obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Do Francie míří dvanáctimetrové trolejbusy. Jsou vybaveny mimo jiné klimatizací a kamerovým systémem. Jde o takzvané parciální trolejbusy, které jsou vybaveny baterií a mohou část trasy ujet bez trolejí. Trolejbusy s autonomním pojezdem zamířily z Plzně před časem i do francouzského Limoges.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Jen tak pro zajímavost. Tyto trolejbusy s výzbroji Škoda berou Frantíci jako Polské. To, že mají škodováckou výzbroj nevědí a ani je to nezajímá.

Ketchup1970

Ve Francii chybí česká iniciativní hospodářsko-politická aktivita. Mám tam mnoho přátel a věnoval jsem hodně času tomu abych jim přiblížil věci, které máme společné a taky co z věci které znají má český ev.československý původ. Tak za sebe muzu prohlásit že tak 20 Frantiku ví co je to Śkoda. Jak v automobilech tak energetice a i v dalších oborech . Zároveň víme ,
kolik jich už je pohřbeno .

Vlk

A proč by to také mělo někoho zajímat ?
Je to kompletní vůz a nikoho asi zajímat nebude, že je výzbroj z Česka
a autorádio z Holandska………….

JÁÁ

karosérie bez motoru a elektrovýzbroje je nepojízná karosérie nebo- li k ničemu. Možná tahat poskými konmi. Podvozek je Neoplan, karosérie solaris a solaris je v držení španělských bank a obchodníků. Elektro motory, zařízení, atd neumí a nezná polak vyrobit. Proto to musí udělat naše firma. Škoda -Plzen používá i karosérie jiných výrobců .

JÁÁ

je to označeno na každém vozu, jak v předu, tak i vzadu. Bohužel se při prodeji stává velice často, že označení ŠKODA a další identifikace jsou odstraněny v polské firmě . Karosérii dodá firma solaris. Podvozek je Neoplán, většinový vlastník akcií solarisu jsou dnes španelské banky a španělští obchodníci. Když ŠKODA osadí trolejbus elektrozařízením a opět předá polakům, tak oni označení sundají a výrobek vyvezou.

Jindra

No, je to tak trchu „polská vyčůranost“. Alo to patří, nic ve zlém, k jejich nátuře.

Radovan Komínek

Nejsou k dispozici údaje o kapacitě baterií a dojezdu?

Duracell

6 burtiku 1,5 V nebo jedna devitivoltovka

Vlk

Souhlas a tuším že výrobce je Bateria Slaný……………

Partneři

Škoda transportation