cargo

Skanska dokončila na D1 první ekodukt. Je na nejvýše položeném úseku

Nový ekodukt na D1. Foto: SkanskaNový ekodukt na D1. Foto: Skanska

Pohyb zvěře na ekoduktu bude monitorovat fotopast.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

88 metrů 🙂 🙂 🙂
Menší, už to asi nešlo 🙂 🙂 🙂

Stan

Když se veřejně oznámí, že v určitém místě 100×100 metrů budou fotopasti, tak jsem zvědav jak dlouho tam vydrží…
P.S.
Mne nepodezřívejte z jejich mizení, já to mám 200 kiláků daleko.

IBM

Dotaz: Jakou to může mít životnost?

Spravedlivě

Nejsem znalý práva v tomto… můžu se tam projít? A blejskne mi ta fotopast do očí jako ty infarktové šílenosti na Šumavě?

Miroslav Zikmund

Dejte pozor, abyste tam nepotkal medvěda … „medvědi nevědí, že túristi nemaj zbraně …. “ migrujícího z medvědy přeplněného Slovenska ….

ksz

První na D1 to rozhodně není. Maximálně tak první od Skansky.

Pepa z plzenskeho depa

Krasna stavba a pral bych si vic takovych at uz pro silnice, dalnice, zak i zeleznice…
Z fotek je patrne, ze pri budoucim rozsirovani dalnice se dovnitr nevejde usporadani 3+3 pruhy. Takze by se to cele muselo znovu rozebrat a postavit…
Otazkou je, zda se toho rozsirovani dockaji aspon moje deti a jaka zivotnost tohoto ekoduktu.

petr

3+3 bez odstavného by se tam vejít mohlo.

Jiří Kocurek

Přičemž tenhle úsek bude potřebovat 3+3 jako poslední, je tam nejmenší provoz z celé D1 Praha – Brno.
Po dostavbě D35 a D43 se proudy změní, takže zase nebude na řadě. No a to už možná bude kus VRT hotový.

Michael

Pěkná práce!

Rudolf Tuček

Je to dobré nejen pro zvířata ale i pro všechny návštěvníky lesů kteří nevyznavaji chození po turistických cestách.

Kluk z Pankráce

Chválím!

mic

A už tam byli medvědi stříhat/hryzat pásku? :o)

Pražec

Jsem jediný, kdo nepochopil přidanou hodnotu těch kamenů nahoře?

původní Jakub P bez tečky

Není to aby měly zvířata pocit, že se maj za co schovat? Celý se to dělá tak, aby přechod tudy byl pro ně lákavej a co nejmíň děsivej (což je obtížný vzhledem k tomu, jak pod tím hučí dálnice), tak tipuju, že i šutry budou část týhle strategie.

Ondřej Šuch - Skanska

– Kameny, jejich velikost a rozmístění, druh trávy, druhy a rozmístění keřů a pochopitelně i výška a materiál plotu – to vše je předmětem hodně podrobných diskusí s experty z Agentury ochrany přírody a krajiny. A přesně jak píše beztečkový Jakub: Jde o vytvoření prostředí, které budou zvířata považovat za bezpečné a přirozené.

– Jedna fotopast už tam je a zatím ulovila daňka, lišku a zajíce.

– Houbařům a bezznačkovým turistům je místo pochopitelně přístupné, na Mapy.cz má pojmenování tunel… https://mapy.cz/s/cohokapena

Tomáš

Skvěle, jen více ekoduktů na místech, kde to má smysl!
👏

Roman H.

Otázka zda to tady má smysl. Za těch skoro 50 let co tam dálnice je si zvěř už „zvykla“, že se tudy neprojde (je to tak prý na i Šumavě, kdy dodnes zvěř ctí železnou oponu a minimálně migruje přes hranici – v případě zájmu článek o sledování zvěře dohledám) a mám tedy pocit, že nový ekodukt zde bude zbytečný.

David

priroda si cestu najde… viz x let stare zpravy jak losi zmatene pobihali po D1, pze je/byla neprekonatelnou barierou;