Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Stavbaři se vracejí na úsek D1 Velký Beranov – Měřín, dodělají směr na Prahu a ekodukt

Modernizace D1 Velký Beranov - Měřín. Pramen: Strabag
Modernizace D1 Velký Beranov - Měřín. Pramen: Strabag
Od pondělí bude provoz veden pouze v jednom jízdním pásu ve čtyřech zúžených pruzích

V sobotu se rozjede naplno stavební sezona na dalším úseku modernizované D1. Dělníci se po zimní přestávce vrátí dodělat dálnici mezi Velkým Beranovem a Měřínem, konkrétně směr na Prahu. Modernizace téměř 15 kilometrů dlouhého úseku začala v roce 2019, hotovo bude v říjnu. Provádí ji sdružení Strabag, Metrostav, Eurovia.

V sobotu ráno se začne s instalací omezujících značek, o víkendu tak bude provoz na Brno veden jen jedním pruhem, dílčí uzavírky rychlého pruhu postihnou i směr na Prahu. Od pondělí bude provoz organizován v režimu 2+2/0.

Samotné stavební práce začnou v pondělí a zahrnou například demolici a frézování původní vozovky, demolici a výstavbu dvou dálničních mostů nebo dokončení druhé poloviny nadchodu pro zvěř (tzv. ekoduktu).

Práce v jízdním pásu budou ukončeny do konce prázdnin, do poloviny října pak bude probíhat modernizace středního dělícího pásu, kde bude dokončena kanalizace, zkompletován řídící a informační systém dálnice, vybudovány nouzové přejezdy a osazeno bezpečnější „dvoupatrové“ svodidlo.

Od poloviny října by měla být dálnice v tomto místě průjezdná bez omezení. Do konce roku 2021 budou probíhat pouze práce vně dálnice D1 spočívající v dokončení ekoduktu či dokončení oplocení proti vniknutí zvěře.

Kromě tohoto úseku se letos modernizuje ještě mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, Koberovicemi a Humpolcem a Devíti Kříži a Ostrovačicemi. V říjnu má být po osmi letech modernizace mezi Mirošovicemi a Kývalkou hotová.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RARA

Už aby tu D1 dodělali. Škoda jen, že se rovnou neudělala 3+3. Do budoucna by to ušetřilo spoustu problémů.

Georg

a nechcete se prestehovat do bytu 7+2? taky by vam to v budoucnu usetrilo hodne problemu.

Otakar

Naopak, 7+2 by dosti problémů přidělalo. Jen platit fond oprav a uklízet to…

Aleš

Vám bych doporučil se odstěhovat na jednu adresu v Praze Bohnicích.

Jiří Kocurek

To snad záleží na tom, kolik má rodina hlav, ne? Jestli má někdo pět dětí, tak 7+2 je možná velké, ale 3+1 stačit rozhodně nebude.

RARA

No tak velký byt nepotřebuji, ale pokud by byl za dobrou cenu, tak proč ne. Co se týče uspořádání 3+3 podívejme se k našim severním sousedům. Ti buď dálnice staví v plném (3+3) profilu nebo si vždy nechávají rezervy (myšleno místo a také podle toho rovnou dimenzují všechny nadjezdy, přeložky atd). Což je více než prozíravé.

A. Mikulka

Já jsem se do takového přestěhoval. Do budoucna mi to ušetřilo spoustu problémů.

Greta

Za 10 let tam bude i tak jeden pruh zbytečně.

Otakar

Proč myslíte?

Couler

Podívej se, jaké jméno to napsalo a pochopíš. 😀

Jiří Kocurek

Oni nemyslí, oni zakáží. Atomové elektrárny taky. Pod heslem „Klima je víc než národ“ se musejí snížit emise CO2! Elekrokola budete nabíjet nočním proudem z fotovoltaiky.
A navíc sloupy přenosové soustavy hyzdí krajinu, proto je nutná decentralizace. Sloupy VE nikoliv. A pro OZE je nezbytné umožnění přetoků přes půl Evropy, proto se přenosová soustava musí posílit.
Oni nemyslí, oni přikáží!

RARA

Moc krásně jste to řekl. Naprosto s Vámi souhlasím. Jak jsem se vyjádři výše, 3+3 by nyní vyřešilo hodně starostí. Nehledě na to, že v případě nehod či rekonstrukcí není problém svést dopravu v režimu 2+2 do jednoho původního směru.

buggs

Až se dokončí D35,která odvede veškerý tranzit jedoucí na Ostravu a Polsko tak dva pruhy s třemi stoupacími budou myslím stačit.

RARA

Jak už jsem psal výše nejde jen o momentální intenzitu dopravy, ale i o případné rekonstrukce, nehody. A kdy se dokončí D35 je ještě ve hvězdách i když na některých úsecích už pracuje.

buggs

No to bude právě pořešeno a celá dálnice bude přizpůsobená na variantu 2+2 v jednom směru,aby se dal celý pruh opravovat.A s nehodami se nedá nic dělat,nikdy nevíte jak moc se to tam rozhází.V Německu se taky při nehodě stojí.Zažil jsem to mockrát-i na 4 pruhu.D 35 pomůže určitě.

RARA

O tom, že D35 pomůže nejen D1 není sporu. Jde o to, že pokud se něco stane tak je vždy jednodušší svést dopravu do 1 směru když máte k dispozici 3 pruhy + odstavný než když máte 2 + odstavný. Něco jsem se najezdil na zúžených místech D1 a věřte mi, že to není nic příjemného.

RARA

Ne to rozhodně nebude. I kdyby byla o něco menší intenzita dopravy než dnes, tak pro další rekonstrukce i případné nehody je to uspořádání 3+3 ideální. Bez problémů z něj uděláte 2+2. Nehledě na to, že na dálnici 3+3 můžete bez problémů zvýšit rychlost.

Milan

Ani kdyby se přestavěla na 4+4 tak nebude větší rychlost než 130 a to možná časem nebude, protože celosvětový trend je rychlost omezovat.

Milan

3+3 je naprostý nesmysl. Dyť tam nic nejezdí. A víc aut než nyní tam nikdy jezdit nebude.