cargo

Obrazem: Skanska pokročila se stavbou ekoduktu na D1, uzavírku o 8 hodin zkrátila

Práce na ekoduktu na D1. Foto: SkanskaPráce na ekoduktu na D1. Foto: Skanska

Nejvýše položený úsek D1 má být kompletně hotový v červenci.

Specialisté ze stavební společnosti Skanska během víkendu několikrát plánovaně přerušili provoz na D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Na modernizovaném úseku na 95. kilometru odstraňovali ocelová lana pod klenbou budoucího nadchodu pro zvěř.

Technicky náročné práce zvládli mostaři během šesti méně než dvacetiminutových uzávěr, namísto plánovaných dvanácti, což představuje zkrácení doby omezení dopravy o celé 4 hodiny v každé z nocí. V neděli před půl druhou hodinou ranní byl už provoz na nejvytíženější české dálnici plně obnoven.

Nad každým jízdním pásem jsme pod klenbou ekoduktu odstřihli a odstranili 25 ocelových lan. Přestože šlo o velmi specifické práce, jejichž časovou náročnost nelze předem stoprocentně určit, díky pečlivé přípravě, plánování a perfektní souhře týmu specialistů na stavby mostů jsme vše zvládli v šesti méně než dvacetiminutových uzávěrách, což představuje zkrácení doby omezení dopravy o polovinu,“ říká projektový manažer Michal Vozdecký.

Uzavírky po 20 minutách

Dopravu na dálnici koordinovala Policie ČR, která po necelých 20 minutách uzavření vždy na dalších 30 minut spouštěla provoz. Mimo jiné i díky zvoleným nočním hodinám během víkendu, kdy je dálnice nejméně vytížená, žádné zásadní komplikace v dopravě nenastaly a mohla být i zkrácena doba mezi uzávěrami.

Dočasná předpínací lana uvnitř klenby, která dosud staticky pomáhala držet její tvar, mohli pracovníci Skanska odstranit díky tomu, že už je ekodukt ze stran do potřebné míry obsypán. „Teď budeme zhruba měsíc a půl ekodukt postupně zavážet přibližně 30 tisíci kubíky zeminy. Celé těleso bude vysvahováno do požadovaného tvaru a pak nás čeká ještě jeho zatravnění a osazení zábran proti oslnění, aby zvířata mohla přecházet nad dálnicí i v noci bez oslňování projíždějícími vozidly,“ dodal Vozdecký.

Při drobném omezení provozu ještě pracovníci společnosti Skanska v nejvýše položeném modernizovaném úseku D1 dokončují oplocení dálnice v úsecích, kde není přístup z vnější strany. Veškeré práce mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem by měly být dokončeny letos v červenci.

Práce na ekoduktu na D1. Foto: SkanskaPráce na ekoduktu na D1. Foto: SkanskaPráce na ekoduktu na D1. Foto: SkanskaPráce na ekoduktu na D1. Foto: SkanskaPráce na ekoduktu na D1. Foto: SkanskaPráce na ekoduktu na D1. Foto: SkanskaPráce na ekoduktu na D1. Foto: SkanskaStavba ekoduktu pro zvěř na D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: SkanskaModernizovaná část D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: Skanska
Tagy D1 ekodukt Humpolec - Větrný Jeníkov seznam Skanska
15 komentářů