Řidiče na D1 čeká od pátku omezení na dalším modernizovaném úseku. Po zimní přestávce se vracejí stavební práce na nejvýše položený úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Pracovat se bude mezi kilometry 91 a 98, dopravní omezení budou výrazně menší než vloni.
„Za částečného dopravního omezení pro řidiče budeme dokončovat veškeré práce ve středním dělicím pásu, zejména dojde k vybudování pěti přejezdů středního dělicího pásu, kompletní výměně středových svodidel, ohumusování a dokončení prací na systému SOS,“ popsal projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký. Práce potrvají přibližně do konce dubna.
V pátek a během víkendu v úseku dojde k omezení kvůli pracím na změně dopravního značení. Pak bude provoz veden v režimu 2+2, přičemž bude využita zpevněná krajnice a jízdní pruh pro pomalá vozidla. V úseku bude zároveň omezena rychlost.
Podle Vozdeckého bude následovat ještě několik menších omezení, například na 95. km, v blízkosti nadchodu pro zvěř. U něj budou uzavřeny zpevněné krajnice spolu s lokálním omezením rychlosti. Stavbaři vloni vybudovaný moderní ekodukt zasypou tisíci kubíky zeminy a zatravní jej, aby most mohl sloužit k přechodu zvěře nad dálnicí.
Práce na modernizovaném úseku D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem plánují stavbaři kompletně dokončit v červenci 2021. Původně měl být celý úsek hotov mnohem dříve, ŘSD ale muselo kvůli pomalému postupu prací vypovědět smlouvu s původním dodavatelem.
Ta příčná táhla uvnitř ekoduktu jsou dočasnou „náhradou“ za chybějící vnější obsypání? Díky.
Ano je to tak. Ocelová táhla v tuto chvíli staticky pomáhají klenbě před jejím obsypem z vnější strany. Na tento stav totiž nejsou betonové klenby staticky navrhovány, neboť se jedná pouze o krátkodobý stav. Proto je každý segment (v podélném směru dl. 2 m) stažen jedním příčným táhlem, které je umístěno nad průjezdným profilem. I přesto je vždy krajní táhlo označeno reflexními prvky.
Ono táhlo je vlastně lano vyrobené z několika málo drátů. Stejný druh lana se používá do předepjatých betonových výrobků jako jsou například jednotlivé mostní nosníky, vazníky větších délek nebo stropní panely Spiroll.
Drzim palce! Kdyby to dopadlo i v mirnem predstihu, nikdo by se myslim nezlobil.
tak toto je zrovna úsek který nikoho moc trápit nebude, zúžení není tak drastické jako když se jezdí 2+2 na jedné polovině dálnice a druhá je celá zavřená, tady jsou pruhy o něco širší a předjíždění kamionů komfortnější… toto vlastně beru víceméně za hotový úsek a kosmetické úpravy na něm 🙂
To ano, ale omezení rychlosti, vč. úsekového měření se nevyhneme. Při délce trasy od Mirošovic do Brna bude plnohodnotná dálnice pořád jen z cca. 2/3, zbytek omezení.
Pochybuji že budou na 6 týdnů dávat usekovku…