Infrastruktura Silnice

Stavbaři se vracejí na modernizaci nejvýše položeného úseku D1

Modernizovaná část D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: Skanska
Modernizovaná část D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: Skanska
Hotovo má být kompletně v červenci letošního roku.

Řidiče na D1 čeká od pátku omezení na dalším modernizovaném úseku. Po zimní přestávce se vracejí stavební práce na nejvýše položený úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Pracovat se bude mezi kilometry 91 a 98, dopravní omezení budou výrazně menší než vloni.

Za částečného dopravního omezení pro řidiče budeme dokončovat veškeré práce ve středním dělicím pásu, zejména dojde k vybudování pěti přejezdů středního dělicího pásu, kompletní výměně středových svodidel, ohumusování a dokončení prací na systému SOS,“ popsal projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký. Práce potrvají přibližně do konce dubna.

V pátek a během víkendu v úseku dojde k omezení kvůli pracím na změně dopravního značení. Pak bude provoz veden v režimu 2+2, přičemž bude využita zpevněná krajnice a jízdní pruh pro pomalá vozidla. V úseku bude zároveň omezena rychlost.

Podle Vozdeckého bude následovat ještě několik menších omezení, například na 95. km, v blízkosti nadchodu pro zvěř. U něj budou uzavřeny zpevněné krajnice spolu s lokálním omezením rychlosti. Stavbaři vloni vybudovaný moderní ekodukt zasypou tisíci kubíky zeminy a zatravní jej, aby most mohl sloužit k přechodu zvěře nad dálnicí.

Práce na modernizovaném úseku D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem plánují stavbaři kompletně dokončit v červenci 2021. Původně měl být celý úsek hotov mnohem dříve, ŘSD ale muselo kvůli pomalému postupu prací vypovědět smlouvu s původním dodavatelem.

 

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dusanh

Ta příčná táhla uvnitř ekoduktu jsou dočasnou „náhradou“ za chybějící vnější obsypání? Díky.

Ondřej Šuch - Skanska

Ano je to tak. Ocelová táhla v tuto chvíli staticky pomáhají klenbě před jejím obsypem z vnější strany. Na tento stav totiž nejsou betonové klenby staticky navrhovány, neboť se jedná pouze o krátkodobý stav. Proto je každý segment (v podélném směru dl. 2 m) stažen jedním příčným táhlem, které je umístěno nad průjezdným profilem. I přesto je vždy krajní táhlo označeno reflexními prvky.

Honza D.

Ono táhlo je vlastně lano vyrobené z několika málo drátů. Stejný druh lana se používá do předepjatých betonových výrobků jako jsou například jednotlivé mostní nosníky, vazníky větších délek nebo stropní panely Spiroll.

Kodl

Drzim palce! Kdyby to dopadlo i v mirnem predstihu, nikdo by se myslim nezlobil.

PetrN

tak toto je zrovna úsek který nikoho moc trápit nebude, zúžení není tak drastické jako když se jezdí 2+2 na jedné polovině dálnice a druhá je celá zavřená, tady jsou pruhy o něco širší a předjíždění kamionů komfortnější… toto vlastně beru víceméně za hotový úsek a kosmetické úpravy na něm 🙂

Vladimír Nový

To ano, ale omezení rychlosti, vč. úsekového měření se nevyhneme. Při délce trasy od Mirošovic do Brna bude plnohodnotná dálnice pořád jen z cca. 2/3, zbytek omezení.

PetrN

Pochybuji že budou na 6 týdnů dávat usekovku…