Singapore Airlines převzaly stroj pro nejdelší let světa, cestující sveze poprvé v říjnu
Letecká společnost Singapore Airlines převzala do flotily první ze sedmi letadel Airbus A350-900ULR, s kterými 11. října odstartuje nejdelší komerční
Letecká společnost Singapore Airlines převzala do flotily první ze sedmi letadel Airbus A350-900ULR, s kterými 11. října odstartuje nejdelší komerční linku na světě mezi Singaporem a New Yorkem.
Dodávací let z francouzského Toulouse do Singapuru trval neobyvkle dlouho. Zatímco běžně trvá let z Francie do Singapuru s plně naloženým letadlem přes třináct hodin, teď piloti strávili ve vzduchu přes 16 hodin a 28 minut. Důvodem byla nezvyklá trasa téměř k Severnímu pólu a testování výkonnosti letadla.
Osobní letadlo s nejdelším doletem na světě čeká od 11. října ještě delší let: spojení Singapuru s letištěm Newark v New Jersey bude nejdelší leteckou linkou na světě. Cestující stráví v letadle až 18 hodin a 45 minut. Letadlo má speciální konfiguraci pouze s dvěma třídami na palubě: 67 míst v byznysu, 94 v premium economy.
Od 2. listopadu začnou se stejným typem letadla Singapore Airlines létat ještě do Los Angeles a přidají spojení do San Francisca. Singapore Airlines jsou jedním z největších zákazníků Airbusu, pokud jde o letadla A350. Ve flotile jich mají aktuálně 22 a dalších 45 jich je objednáno. Žádný jiný dopravce si zatím A350 ve verzi pro ultra dlouhé lety neobjednal. Možným zákazníkem je Qantas, ten ale po Airbusu i Boeingu chce letadlo, které by zvládlo let ze Sydney až do Evropy bez mezipřistání.
Nové letadlo má motory Rolls-Royce Trent XWB, maximální vzletová hmotnost letadla je 280 tun. Letadlo je schopné dolétnout 9 700 námořních mil (17 964 kilometrů) nebo být dvacet hodin ve vzduchu.
Takový dolet žádné jiné letadlo dosud nemá. Druhý nejdelší dolet má Airbus A340-500: 16 670 kilometrů. Boeing 777-200LR má dolet sice kratší (15 843 km), drží ale zatím světový rekord v délce letu: v roce 2005 ulétl 21 602 kilometrů, let trval 22 hodin a 42 minut. Na palubě ale bylo jen 22 lidí, hlavně pilotů a techniků.
Oproti běžné verzi A350-900 má letadlo jiný palivový systém, díky kterému se do něj vejde o 24 tisíc litrů kerosinu více, aniž by se musela instalovat další přídavná nádrž.