Silniční staveniště Mladá Boleslav. K nové dálniční křižovatce a mostu přibude spojka do průmyslové zóny
Nový most postavený automobilkou bude končit v poli, navazující krajská silnice má zpoždění.
Mladou Boleslav a Kosmonosy čekají v příštích měsících další velké investice do stavby nových silnic souvisejících se zlepšením zásobování automobilky Škoda Auto. Kromě loni dokončeného rozšíření dálnice D10 mezi exity Kosmonosy a Mladá Boleslav a loni zahájené stavbě mostu Laurina & Klementa do areálu Škody Auto dojde k zahájení přestavby celé dálniční křižovatky Kosmonosy a také stavbě nové komunikace do průmyslové zóny Plazy.
Středočeský kraj připravil změnu územního plánu města Kosmonosy a výstavbu silnice do průmyslové zóny v Plazech i k budoucímu mimoúrovňovému křížení s dálnicí D10, resp. budoucí přeložce silnice I/16 mířící do Jičína.
Výstavba nových komunikací bude stavebně rozdělena do dvou etap. V přípravě již je úsek od nového mostu do areálu v Plazech. „Aktuálně je podána žádost o sloučené povolení a na konci letošního roku bychom měli soutěžit stavební firmu. Stavět začneme na jaře 2024, zprovoznění očekáváme na přelomu léta a podzimu téhož roku. Ve druhé etapě se most silnicí napojí na mimoúrovňovou křižovatku. Celá propojka mimoúrovňové křižovatky, konce mostu, průmyslové zóny v Plazech a Řepova by měla být dostavena do konce roku 2024. Ponese označení III/0164,“ popisuje finální stav radní Středočeského kraje pro silnice Karel Bendl.
Most automobilky bude zatím končit v poli. „Šlo o administrativní průtahy spojené s pořízením aktualizovaného územní plánu zahrnující naši novostavbu. Takže zatímco automobilka bude pomalu kolaudovat most Laurina & Klementa, my stále řešíme přípravu,“ vysvětlil Bendl. Délka přípojné komunikace u průmyslové zóny Plazy je 105,64 m, délka hlavní trasy je 1429,08 m.