Škoda Auto si staví vlastní most Laurina & Klementa přes D10, na dálnici má být méně kamionů

Vizualizace podoby mostu přes D10 do areálu Škody Auto. Foto: Škoda AutoVizualizace podoby mostu přes D10 do areálu Škody Auto. Foto: Škoda Auto

Nová komunikace bude sloužit pro návoz dílů do automobilky a expedici hotových aut.

Po zhruba měsíci omezení na D10 a budování středového pilíře dnes Škoda Auto slavnostně zahájila stavbu nového mostu Laurina & Klementa. Stavba  na rozhraní Mladé Boleslavi a Kosmonos má přinést snížení  dopravní zátěže na D10 a v jejím okolí.

Nové přemostění pojmenované podle zakladatelů automobilky vzniká nad mezi exity 44 Mladá Boleslav a 46 Kosmonosy a bude sloužit pro zásobování automobilky. zejména z logistických areálů v Řepově a u Škoda Parts Center. Automobilka se tak vyhne i možný problémům v případě kolon na D10 či jiných příjezdových komunikacích. V roce 2020 tak například automobilka kvůli obavám z kolon na Jičínské ulici vybudovala cyklostezku, která nejprve sloužila pro zásobování během opravy.

Hotovo za rok

„Škoda Auto se rozhodla vybudovat nový příjezd do závodu jako významný příspěvek pro zklidnění dopravy v Mladé Boleslavi a Kosmonosech. Kamionům se zkrátí cesta a ve spojení s chystanými veřejnými komunikacemi dojde k zásadnímu snížení zátěže v obou městech. Jsme rádi, že jsme mohli na tomto projektu spolupracovat s městy, krajem i ministerstvem dopravy v zájmu místních obyvatel,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva za oblast Výroby a logistiky.

Plán nového přemostění přes D10. Foto: Škoda Auto

Plán nového přemostění přes D10. Foto: Škoda Auto

Za 650 miliónů vznikne nová čtyřproudá, směrově rozdělená komunikace. Most bude dlouhý 357 metrů a široký 22 metrů, jeho projekční příprava začala v dubnu minulého roku a do zkušebního provozu by měl být uveden v červnu 2023.

Po svém dokončení bude sloužit především nákladní kamionové dopravě, která tudy bude přivážet komponenty nezbytné pro výrobu. Opačnou cestou budou závod opouštět nové vozy. Do projektu dále náleží nová brána do areálu automobilky a rovněž navazující komunikace III. třídy. Jejím investorem bude Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje. Budovaný příjezd k závodu také využije chystanou mimoúrovňovou křižovatku nad dálnicí D10 u exitu 46 Kosmonosy, u které chystá ŘSD zásadní proměnu.

Tagy D10 Mladá Boleslav Škoda Auto
45 komentářů