Silniční staveniště Mladá Boleslav. K nové dálniční křižovatce a mostu přibude spojka do průmyslové zóny
Vizualizace podoby mostu přes D10 do areálu Škody Auto. Foto: Škoda Auto
Nový most postavený automobilkou bude končit v poli, navazující krajská silnice má zpoždění.
Tomu říkám střet soukromého a státního sektoru: Nový most postavený automobilkou bude končit v poli, navazující krajská silnice má zpoždění…
Firma bude kolaudovat, stat kouka, co se deje 🙂
Co takhle zeleznice? Hlavně že se zaasfaltuji pole, ale kde je zeleznice? Mohli by vyrobky posilat ve velkom po zeleznici, takový nákladní vlak je obvykle dlouhý jako prase. Par skodovackych vlaků jsem videl a to co vezli by odpovidalo dalnici kamionů, jen tady byl jeden vlak a šlo to. Takže tu průmyslovou zonu mohli propojit železnicí.
Na to tam není místo. Vlaky škodovka furt využívá ve velkém, a to i přesto, že zkáza železnic zase odsouvá jakékoliv slíbené lepší spojení do Prahy – to je potřeba mnohem víc.
A co jiného příspěvek tvrdí, než že by mělo být investováno do lepší železnice? Mezitím se akorát zrušila vlečka do Benátek nad Jizerou, vše akorát po silnici. Boleslav nechala zahrabat jednokolejku (!), aby vlaky nepřekážely čtyřproudé silnici. A spojení do Prahy samotné není potřeba zase o tolik víc, než dostatečné parametry i ostatních tratí pro náklady, které na silnicích vyplýtvají mnohem více energie. Můžete SŽ přezdívat „zkáza“, ale příčinu hledejte ve vadné tzv. dopravní politice (nejen) tohoto státu. Tam je prapůvod toho, že na kolejích zůstalo jen asi 17 % všech přeprav, že je to auty stále pohodlnější a rychlejší… Číst vice »
Příspěvek tvrdí, jestli mě zrak nešálí, že se místo mostu a silnice měla stavět železnice. To je ale nesmysl, protože silnice se nestaví jen kvůli škodovce a část nákladu se bude pohybovat i pouze mezi hlavním závodem a skladem v Plazích, tam železnici fakt nevybudujete a ani by to nedávalo smysl. Mezitím se zrušila vlečka do Benátek? Mezitím??? Bylo to v roce 2005… Stejně by se ani dneska spíš neuživila. Boleslav nenechala zahrabat jednokolejku kvůli čtyřproudé silnici. 4 pruhy tam jsou max kousek jako dvě větve křižovatky. Bylo to kvůli blízkosti obytné zástavby a kvůli lepší plynulosti provozu ve městě.… Číst vice »
Povolování staveb je neefektivní zejména kvůli špatné legislativě. S tím SŽ, ani žádný jiný investor (a problémy s délkou procesu mají naprosto všichni) nic neudělá. Jestli je v přípravě staveb na železnici problém, tak zejména v absenci strategie pro síť jako celek a v předprojektové přípravě (před schválením investičního záměru CK MDČR). To je ale problém, který jde do značné míry za MDČR (třeba metodika CBA by zasluhovala nějakou modifikaci, aby se s ní stále nemuselo kouzlit).
„Protože mít na nejrušnější ulici celkem frekventovaný přejezd je fakt o ničem.“
Někdo asi raději stojí u závor, než by přešel po mostě.
Jakože by to z jednoho výrobního závodu převezli na nádraží a pak by to z toho nádraží převezli do dalšího výrobního závodu, vzdáleného od prvního vzdušnou čarou pár km?
Kdyby postavili mezi sklady dopravní pás, nebo zavěšené robotizované přepravníky na kolejničkách nad nimi, jak to mají v hale.
https://vces.cz/wp-content/uploads/2018/12/wsi-imageoptim-006_SKODA-AUTO_006-1920×2891.jpg
Dráha je to železná, ale není dost železniční.
Nesmysl. Železniční doprava slouží zejména pro pro dopravu hotových aut (ta jsou vagónována přímo od závodu na druhé straně dálnice). Potenciál má také u přepravy větších dílů ve větším množství (motory, karoserie a jejich rozměrnější díly, baterie do elektroaut, sedačky, pneumatiky) od dodavatelů do automobilky (k tomu může přispět plánovaná stavba žst. Mladá Boleslav východ). Areál v Plazích ovšem slouží pro skladování a expedici originálních autodílů pro autoservisy, tedy jde o kusové zásilky, které z logiky věci nelze (z hlediska dopravních / manipulačních nákladů i z hlediska flexibility a rychlosti dodání zákazníkům) v areálu vagónovat a expedovat po železnici. Zavážení… Číst vice »
Coby, díly pro Británii šups do kontejneru, kontejner na vagon a hurá do přístavu. Ale zrcátko do servisu v Praze vlakem fakt ne.
Otázkou je, za jak dlouho naplníte objednávanými díly kontejner kusovek do GB a jak dlouho se tam bude takto trimodálně přepravovat. Pochybuji, že by to bylo konkurenceschopné řešení vzhledem k tomu, že sklad je zaměřený na just-in-time dodávky. Leda by v té GB byl nějaký další centrální sklad, který by vytvářel rezervní zásoby nepokryté objednávkami.
To jsem čekal, že se ozve někdo, kdo v životě nesyšel o Bezděčísnké spojce, nebo se mu to vykouřilo z hlavy.
A taky tu bylo mhoho protestujících, že oblouk na 80 km/h celé 2 kilometry před nádražím je špatně a má se jezdit „k řece“ dvoustovkou. Že to je do města 1/4 hodiny MHD nezájem.