Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Silničáři v dubnu zavřou silnici I/3 v Benešově, budou dokončovat rondel

Výjezd z křižovatky Červené Vršky. Pramen: ŘSD
Výjezd z křižovatky Červené Vršky. Pramen: ŘSD
Stavba křižovatky je řadu měsíců ve skluzu, hotova měla být už loni v říjnu. Kraj ale nepovolil uzavírku.

Řidiči využívající hlavní tah z Prahy na jih (I/3) musejí počínaje úterým počítat s výraznou komplikací v Benešově. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se pustí do třetí a poslední etapy výstavby kruhové křižovatky Červené Vršky a téměř na tři týdny silnici uzavře.

Třetí etapa zahrnuje plnohodnotné napojení křižovatky na silnici směrem na jih na Tábor. Práce budou probíhat zhruba na 150 metrech. Silnice se v místě rozšíří, dojde k výměně konstrukce vozovky nebo osazení svodidel. „Současná konstrukce vozovky není dimenzována na brždění vozidel před křižovatkou,“ sdělil mluvčí ŘSD Martin Buček.

Okružní křižovatka Červené Vršky na I/3 v Benešově. Pramen: ŘSD
Okružní křižovatka Červené Vršky na I/3 v Benešově. Pramen: ŘSD

Stavba křižovatky včetně jejího napojení na silnici I/3 je přitom řadu měsíců ve skluzu, hotova měla být už loni v říjnu. Samotný „kruháč“ silničáři dokončili už 27. září, práce na jeho napojení na jih ale nemohly pokračovat kvůli zákazu odboru dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje. Úřad totiž nepovolil uzavírku silnice s poukazem na složitou dopravní situaci, čímž udělal z harmonogramu ŘSD cár papíru.

Nyní silničáři počítají s tím, že práce dokončí 24. dubna. Do té doby budou muset motoristé využívat objížďky po místních komunikacích, při cestě na jih přes obec Pomněnice, v opačném směru přes Benešov.

„V následujících týdnech budou ještě v okolí křižovatky probíhat rekultivační práce a vegetační úpravy, které však již do plynulosti dopravy nezasáhnou, a v červenci pak ještě proběhne položení vodorovného dopravního značení v plastu,“ doplnil Buček.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dorota

Absolvoval jsem ve středu cca okolo 15:00 a cesta na Prahu přes Benešov je opravdickým zážitkem.

Bob

Ještě udělat něco s tou křižovatkou u Konopiště, na kterou se z vedlejší nedá moc bezpečně najet.

A. Mikulka

To máte pravdu, nedá, proto jezdím jinudy.

MarraSourak

No, co si budem… dalnice tam mela byt uz davno…

Démon

… a ŘSD to neprojednalo s krajem před zahájením stavby?

mirek

ŘSD se někdy s někým o něčem bavilo?

libor

Rondel patří někam na zámek a ne na silnici první třídy s označením „E“

Démon

Rondel je slangový výraz pro kruhový objezd 🙁

libor

vím, co to tady znamená a trvám si na tom, že ani kruhový objezd nepatří na silnici první třídy s označením „E“

Démon

zmátl mě zámek, protože rondel je oválná stavba, tak se ten zámek hodil 🙂
Ale jinak musíte jezdit trochu po světě, tyto bezpečnostní prvky (je to kvůli zpomalení vozidel) jsou v Německu, Rakousku i Polsku na silnicích třídy E. Dokonce jsou na silnících TEN-T úplně běžné.

Roman Soudný

Že je něco běžné neznamená, že je to vhodné.

libor

třeba němci na B12 nebo rakušáci na B320 jeden kruháč vedle druhého, co? 😀

Démon

Ale je to supl dálnice

libor

a tady je to v tento moment co? polní cesta?

Démon

no že za pár let tudy 15 tisíc aut ani neprojede a kdo se o to bude starat?

Kebab

Bohužel nikdo neví, co to „za pár let“ ve skutečnosti znamená…

Jarda Š.

Původně byla zpracována studie na výstavbu MÚK Červené vršky, ale pak došlo v přípravě ke změně a byl zvolen rondel jako jednodušší a levnější varianta.

Démon

Asi proto, že bude v roce „2030“ D3 🙂

MHD

Stejně nechápu, že tohle řešení s kruhovým objezdem prošlo. U mimoúrovňové křižovatky by byl hlavní směr bez nutnosti výrazného přibrzdění a následného rozjezdu. Teď to musí udělat všechna vozidla. To jsou zbytečné tuny škodlivin navíc.

Démon

… a ten prostor pro MUK tam je ve spojení s obchvatem Benešova. Jenže by musel někdo přemýšlet, že?

M H

Určitý přínos kruháče může být donucení ke zpomalení řidičů jezdících jako prasata nepřiměřenou rychlostí…
A do budoucna je určitě kruháč lepší, než mimoúrovňová křižovatka, která bude dlouhodobě dražší na údržbu…řešení pro tranzit je dobudování D3, nikoli neustálé vylepšování současné I/3.

Jackub

Než bude v tomto úseku v provozu D3, byla by ta MÚK několikrát zralá na rekonstrukci…

Jiří Kocurek

Tak jasně, kvůli jednomu motorkářovi tam bude zpomalovat několik stovek kamionů.

M H

Fakt je, že úsekové měření by bylo lepší… 🙂

Paja

Jo no, taky údržba (třeba výměna povrchu) je u kruháče mnohem lepší než u MÚK co? A ta teorie o přibrzdění … super. Už se těším až nějakej progresivista ovládne MD ČD a začnou se na silnicích 1. třídy dělat retardéry.