Silničáři v dubnu zavřou silnici I/3 v Benešově, budou dokončovat rondel
Výjezd z křižovatky Červené Vršky. Pramen: ŘSD
Stavba křižovatky je řadu měsíců ve skluzu, hotova měla být už loni v říjnu. Kraj ale nepovolil uzavírku.
Absolvoval jsem ve středu cca okolo 15:00 a cesta na Prahu přes Benešov je opravdickým zážitkem.
Ještě udělat něco s tou křižovatkou u Konopiště, na kterou se z vedlejší nedá moc bezpečně najet.
To máte pravdu, nedá, proto jezdím jinudy.
No, co si budem… dalnice tam mela byt uz davno…
… a ŘSD to neprojednalo s krajem před zahájením stavby?
ŘSD se někdy s někým o něčem bavilo?
Rondel patří někam na zámek a ne na silnici první třídy s označením „E“
Rondel je slangový výraz pro kruhový objezd 🙁
vím, co to tady znamená a trvám si na tom, že ani kruhový objezd nepatří na silnici první třídy s označením „E“
zmátl mě zámek, protože rondel je oválná stavba, tak se ten zámek hodil 🙂
Ale jinak musíte jezdit trochu po světě, tyto bezpečnostní prvky (je to kvůli zpomalení vozidel) jsou v Německu, Rakousku i Polsku na silnicích třídy E. Dokonce jsou na silnících TEN-T úplně běžné.
Že je něco běžné neznamená, že je to vhodné.
třeba němci na B12 nebo rakušáci na B320 jeden kruháč vedle druhého, co? 😀
Ale je to supl dálnice
a tady je to v tento moment co? polní cesta?
no že za pár let tudy 15 tisíc aut ani neprojede a kdo se o to bude starat?
Bohužel nikdo neví, co to „za pár let“ ve skutečnosti znamená…
Původně byla zpracována studie na výstavbu MÚK Červené vršky, ale pak došlo v přípravě ke změně a byl zvolen rondel jako jednodušší a levnější varianta.
Asi proto, že bude v roce „2030“ D3 🙂
Stejně nechápu, že tohle řešení s kruhovým objezdem prošlo. U mimoúrovňové křižovatky by byl hlavní směr bez nutnosti výrazného přibrzdění a následného rozjezdu. Teď to musí udělat všechna vozidla. To jsou zbytečné tuny škodlivin navíc.
… a ten prostor pro MUK tam je ve spojení s obchvatem Benešova. Jenže by musel někdo přemýšlet, že?
Určitý přínos kruháče může být donucení ke zpomalení řidičů jezdících jako prasata nepřiměřenou rychlostí…
A do budoucna je určitě kruháč lepší, než mimoúrovňová křižovatka, která bude dlouhodobě dražší na údržbu…řešení pro tranzit je dobudování D3, nikoli neustálé vylepšování současné I/3.
Než bude v tomto úseku v provozu D3, byla by ta MÚK několikrát zralá na rekonstrukci…
Tak jasně, kvůli jednomu motorkářovi tam bude zpomalovat několik stovek kamionů.
Fakt je, že úsekové měření by bylo lepší… 🙂
Jo no, taky údržba (třeba výměna povrchu) je u kruháče mnohem lepší než u MÚK co? A ta teorie o přibrzdění … super. Už se těším až nějakej progresivista ovládne MD ČD a začnou se na silnicích 1. třídy dělat retardéry.