lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Křižovatka u Benešova zůstává provizoriem, kraj zatím nepovolil další etapu stavby

Stavba křižovatky Červené Vršky na silnici I/3. Pramen: ŘSD
Stavba křižovatky Červené Vršky na silnici I/3. Pramen: ŘSD
Absurdní situace na stavbě u Benešova. Kraj nechce povolit uzavírku a odsouvá dostavbu křižovatky.

Prodleva ve výstavbě okružní křižovatky Červené Vršky narůstá. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím nemůže spustit třetí etapu výstavby, která spočívá v jejím napojení na silnici I/3 směrem na Tábor. Krajský úřad stále nechce povolit uzavírku silnice.

Samotnou křižovatku dokončili silničáři už 27. září, práce na napojení „kruháče“ na jih ale nemohly pokračovat kvůli zákazu odboru dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje. ŘSD počítalo s tím, že úřad úplnou uzavírku povolí na tři týdny od 5. října.

„Dřívější navrhovaný termín od 21. září nebyl akceptován s ohledem na omezení na pozemních komunikací v Benešově a okolí a z toho plynoucí špatnou dopravní situaci v této lokalitě. Jelikož se však tato situace nezlepšila ani k blížícímu se termínu 5. října, nepřistoupil silniční správní úřad k uzavření části silnice I/3 a vedení dopravy po objízdných trasách,“ napsalo dnes ŘSD v prohlášení.

Okružní křižovatka Červené Vršky na I/3 u Benešova. Pramen: ŘSD
Okružní křižovatka Červené Vršky na I/3 u Benešova. Pramen: ŘSD

Podle úřadu v Benešově a jeho okolí i nadále přetrvávají uzavírky na místních komunikacích a silnicích II. třídy a uzavření silnice I/3 na více než tři týdny by tak mohlo způsobovat každodenní kolaps dopravy v Benešově.

Paradoxem nicméně je, že silničáři původně počítali jen s částečnou uzavírkou silnice I/3 s tím, že ve směru od Tábora by auta mohla jezdit. To ale odmítl Středočeský kraj s tím, že se „nalezla shoda na realizaci této části při úplné uzavírce“. A to v období od 5. do 28. října.

Od pondělí, kdy se počítalo se zahájením třetí etapy stavby, tak nadále zůstane zachován stávající provoz na okružní křižovatce s tím, že řidiči jsou značením upozorněni, že projíždějí stavbou. Zůstává tak možnost využít všech vjezdů i výjezdů.

„Zahájení třetí etapy a dokončení stavby jako celku je nyní závislé na dalším rozhodnutí příslušného silničního správního úřadu. O dalších termínech a opatřeních budeme včas informovat,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
R2R2

Kolem roku 2015 jsem se casto vyskytoval v Brne a okoli, tam si nikdy mesto nebo kraj nedovolily pouzit vymluvu na omezeni v okoli 😉
Vsichni vesele pokracovali ve svych stavbach RSD, mesto i kraj a i z meho pohledu obcasneho cestujiciho to bylo peklo, z pohledu mistnich to bylo (nepublikovatelne vyrazy).

Eduard

Tak to je opravdový kocourkov. Chudáci řidiči.

Jan

Ten titulek je jak z bulváru

Dorota

Včera směr na Prahu a dnes zpět na ČB a kruháč otevřen, je průjezdný oběma směry jako každý jiný, neviděl jsem tam žádný problém.

náhodný kolemjdoucí

Akorát od jihu jaksi nenavazují čáry. Nechápu, proč je v zásadě kosmetické dokončení tak velký problém.

BND 30

A tímhle podivným krajem má vést dálnice D3…

Cestující, teď ale doma

Proč se neupravilo napojení silnice od Tábora na kruháč za provozu, podobně jako opačný směr k D1?

bkv

Zkuste si přečíst článek…

Cestující, teď ale doma

bkv: Článek jsem přečetl, ale nic se tam o tom, proč se nezvolilo stejné řešení, jako směrem k D1, nepíše.

bkv

A text “ Paradoxem nicméně je, že silničáři původně počítali jen s částečnou uzavírkou silnice I/3 s tím, že ve směru od Tábora by auta mohla jezdit. To ale odmítl Středočeský kraj s tím, že se „nalezla shoda na realizaci této části při úplné uzavírce“. A to v období od 5. do 28. října.“ je jako co? Prostě chtěli dělat za provozu, ale kraj rozhodl, že budou dělat od 5. října za úplné uzavírky…

Saljack

Tak se asi naučte číst. V opačném směru žádná uzavírka nebyla a částečná uzavírka znamená, že se jeden směr uzavře a povede objizdnou trasou.

Cestující, teď ale doma

bkv: Ach jo, v tom textu píšou úplně něco jiného, než na co byl položeny dotaz. Přestavba křižovatky probíhá už od jara, při první etapě byl provoz v režimu 1+1 převeden na západní část křižovatky a stavěla východní část okružní křižovatky a rekonstruovala východní polovina silnice směr D1. Proč, ale v této etapě nebyla upravena východní polovina silnice od Tábora? Misto tam na to bylo. Toto v článku ani v tvém příspěvku není! A v následující druhé etapě, která skončila nedávno, se akorát strany prohodily.

Marťas

Přiznám se, že jsem z článku nepochopil, v čem je vlastně problém. „Zůstává tak možnost využít všech vjezdů i výjezdů.“ To zní dobře.

Martin V.

Já tam jel naposledy někdy před dvěma měsíci a to se jezdilo provizorně jen po půlce. Může nám někdo znalý současné situace vysvětlit, co tam zbývá dodělat? Děkuji.

Saljack

Já tam jel minulý týden kdy byl provoz uzavřen a malovali čáry. Taky nechápu co tam chtějí 3 týdny ještě dělat. Jenom taková perlička pro neznalé tady ten úsek byl pár let dozadu uzavřen protože při rekonstrukci vozovky jim tam spadnul most a možná po těchto zkušenostech kdy se jezdilo objížďkou už kraj nechce povolit další uzavírku na delší dobu.

Jakub P

A nemuzou jim tam chybet dodelat nejaky krajnice, obrubniky a podobne? Veci, bez kterych se da chvili jezdit, ale hotova ta krizovatka neni?

Saljack

A proč to neudělali při stavbě? Zúžené to tam bylo, takže to šlo.

Ctibor

Ono kdyby už byla postavena D3 přes Středočeský kraj – jak už dávno měla být, tak by to taky asi bylo něčem jiném, že. Jen tedy by se Středočeský kraj musel vzpamatovat a musel přestat blokovat stavbu té dálnice.

Saljack

Chtěl bych slyšet jediný případ, jak Středočeský kraj blokuje D3. Buď záměrně lžete nebo neznáte souvislosti. D3 má na starost ŘSD potažmo MD jako výstavbu všech dálnic a silnic I. třídy.