Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Silničáři poslali po 18 letech miliardový obchvat Kladna znovu do procesu EIA

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Silnice I/61 ve své stávající trase prochází nejen Kladnem, ale i obcemi Malé Přítočno a Velké Přítočno

Motoristé mají znovu naději, že se dočkají obchvatu Kladna a tím zároveň i spojky dálnic D6 a D7. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) poslalo novostavbu silnice I/61 do procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Jeho potřeba vyplynula v roce 2019 z takzvaného zjišťovacího řízení.

Pětikilometrový obchvat přitom už jednou procesem EIA prošel, a to v roce 2003. Tenkrát se ale posuzovalo podle zákona z roku 1992, takže starý posudek po novelizaci v roce 2015 neobstál. Nyní se počítá se zahájením stavby v roce 2025, předpokládané náklady činí miliardu korun.

Silnice I/61, Kladno obchvat. Pramen: ŘSD
Silnice I/61, Kladno obchvat. Pramen: ŘSD

„Stavba přinese podstatné snížení dopravní zátěže v centru Kladna, přičemž vyvedení dopravy mimo zastavěné území zlepší životní podmínky obyvatel částí města zasažených stávajícím provozem,“ píše ŘSD v letáku ke stavbě. Součástí stavby bude i východní přivaděč do Kladna.

Silnice I/61 ve své stávající trase prochází nejen Kladnem, ale i obcemi Malé Přítočno a Velké Přítočno. Řidiči komunikaci využívají jako spojení mezi exity Unhošť na karlovarské D6 a Buštěhrad na chomutovské D7. A to i přesto, že dálnice propojuje velký pražský okruh.

Na nové trase, která bude začínat u sjezdu z D6 Unhošť, by mělo být pět okružních křižovatek a most přes trať Praha – Kladno.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Obchvat Kladna? Podívali se na ŘSD někdy na mapu?

Eduard

Nápad dobrý, ale co ty kruháče? Nešlo by to udělat celé mimoúrovňové? Každopádně lepší něco než nic, ale když se už něco dělá tak by to chtělo udělat pořádně.

Cestující, teď ale doma

Proč zde mimoúrovňové křižovatky? Kruháče jsou naprosto dostačující. Není to žádná dálnice, ani silnice pro dálkové cestování. Hlavní funkce bude rozvést přijíždějící dopravu od D6 a D7 do jiných částí Kladna a ulevit obydleným oblastem.

Eduard

Třeba proto, aby dopravy byla plynulejší a hlavně bezpečnější. Na MÚK je podstatně méně nehod než na klasických křižovatkách.

Cestující, teď ale doma

A z čeho vyvozuješ, že zde nebude doprava plynulá a bezpečná? Z jakých dat jsi vyvodil, že na MÚK je podstatně méně nehod než na okružní křižovatce? Tu bych mimo jiné neřadil mezi klasické křižovatky.

hedonism.bot

Má prosím někdo představu što eto takoje turbookružní křižovatka?

realistický odhad

Že by třeba „kruháč“ s velkým poloměrem, aby nebylo nutno příliš zpomalovat, když nic v další jízdě nebrání?

babilon
Vladimír Bílý

2+2 a do toho kruhový objezd, následuje 2+2? Přitom o kus dál je most přes II/10138 čili zde stačí udělat nájezdové rampy a místo nevhodného kruháče na 2+2 by z toho mohla být snadno MÚK.

Démon

A jak se pojede na Malé Přítočno?, ten přejezd bude zrušen.

Kalanis

Je třeba ještě dodat, že ŘSD tohle teprv poslalo do EIA, ale SŽbezDC už řeší pozemky a stavební povolení. https://zdopravy.cz/nejdelsi-usek-trati-z-prahy-do-kladna-ma-uzemni-rozhodnuti-stavet-se-ma-pristi-rok-75473/

David

To by mě zajímalo kdo to používá jako spojku mezi D6 a D7. Od Prahy je to spojené okruhem a od Chomutova / Varů je lepší spojení po I/13, I/27, I/16, či II/236.

babilon

Přesně. Nenašel jsem jedinou relaci, kde by přejezd mezi D6 a D7 přes Kladno dával smysl.

Suchdolák

Úplně totéž mě okamžitě napadlo také: kdo skutečně potřebuje „spojnici D6 a D7“, ačkoli právě tato funkce silnice I/61 je v souvislosti se stavbou obchvatu Kladna neustále zcela nepochopitelně zdůrazňována? Nejde v tomto případě mnohem více právě o to, že je to ve skutečnosti substituce (peáž?) už dávno naprosto nedostačující silnice II/101 jakožto faktického „vnějšího okruhu“ okolo Prahy?

FlakY`

Správně. Škoda, že není pořádně vyřešeno napojení II/101, která to zcela jistě je, akorát zde má stát potřebu si tuto silnici držet jako jedničku.
Teď ještě můžou začít připravovat trasu Unhošť – Rudná.

Chocholoušek

Zase všude nacpat kulaťáky…

Jakub

V Malém Přítočně ten sjezd z dálnice zasahuje do stopy budoucí rychlodráhy? 😀

Rudolf Tuček

Hlavně aby se domluvili se szdc kvůli nové trati na Kladno aby do toho nemuseli pak zas hrabat.

Olin

Alej kruháčů… Bože, začínám si opravdu myslet, že na ŘSD jsou nějací úleťáci na díry. Není, opravdu není, projekt, kde by alespoň ze dva nebyli. Chápu problém peněz…, ale co problematika plynulosti provozu a s tím spojené ekologičnosti. O vstřícnosti k jízdní pohodě řidičů nákladních vozidel, zvláště těch s návěsy, nemluvě. A s ohledem na existenci alespoň nějaké výroby a produkce v Kladně a okolí se dá očekávat, že ten provoz zcela nulový, či jen na bázi OA, nebude.

M H

Na druhou stranu, pokud se ty kruháče udělají s dostatečným poloměrem…

MHD

Pokud se udělají s dostatečným poloměrem, budou to stále kruháče, kde musí všichni zpomalit, což je špatně pro ekologii.
Kruhový objezd má smysl tam, kde se kříží 2 stejně frekventované směry a frekvence je menší.

jkjk

Obchvat je dost marketingové označení, půjde spíš o přivaděč, tranzitu je tam minimum. Hustota provozu tam už bude kolem 10 tis., tak si alespoň oddechnou v těch vesničkách po cestě.

jirka

jo je to spíš poloobchovat pro část města

Kalanis

Jako dostává mne to vedení kolem průmyslové zóny. SŽ bude na Kožovské dělat zastávku, ale ŘSD se připojuje na Milady Horákové / Jutskou. Takže na připojení II/118 tam bude divné esíčko. Místo toho aby to šlo rovně.

Krtek

jo to by mě zajímalo co na to majitelé novostaveb ve Hřebči, dosud koukajících na pole, kterým to podle mapy povede podél plotu…a jestli dobře koukám tak je to zhruba v místech dnešního lesíka a zahrádkářské kolonie

Tomáš

Vzhledem k tomu, že se o trase ví minimálně 20 let, tak doufám že neřeknou ani slovo.
Kdyz stavěli, věděli že tam silnice půjde a využili díky tomu levných pozemků.

Mira

Můj dům tu stojí 80let a k plánované trase to mám co by kamenem dohodil. V létě je slyšet do Hřebče koupaliště, tohle má být ještě blíž a bez protihlukovych stěn. Protíná to dvě velmi frekventované stezky pro pěší i pro kola. Upřímně si myslím, že tohle pomůže jen Pritocno, Kladnu vůbec a poškodí to Hřebeč a Dolany.

Petr

Kam ten spěch?

Koro

Kazdej obchvat dobrej, ale tudy tranzit moc nejezdi.

Honza

Tranzit ne, ale velka cas nakladni dopravy z prumyslove zony a take obrovska cast obyvatel jedoucich do Prahy. To vytvari stojici kolony pres vesnice

Twix

Nákladní dopravu z průmyslové zóny chápu, té se dá průjezd přes Přítočno zakázat, ale pro obyvatele Kladna co jedou do Prahy, nebude to pořád kratší jet postaru, než vyjet z města na nový obchvat a pak kolmo po něm k dálnici?

Olda

Nebude.
Stávající silnice I/61 bude železnicí v nové stopě přerušena. Od stávajícího přejezdu bude provizorní napojení na nový most přes železnici v nové stopě, který bude navazovat na stávající most přes D6.
Po dokončení obchvatu budou lidé z Malého Přítočna na něj najíždět přes křižovatku obchvatu se silnicí č. III/007.
Pro cestu z Kladna bude rychlejší jet přivaděčem na obchvat než přes Přítočna.

Mira

Jj, měli to nazvat obchvat Pritocna, tam je to fakt potřeba a těm jediným to pomůže. Ale Kladenakum je to k prdu.

Greta

Taak spojkou D6 a D7 je hlavně I/16.

realistický odhad

Pochopitelně – budovat ji až u Prahy je nesmysl, tam pro tento účel (= spojení mezi D6 a D7) potřebná už rozhodně není. Ale I/61 okolo Kladna vlastně nahrazuje i II/101, a právě tím už by mohla i měla být trochu zajímavější.