Silničáři poslali po 18 letech miliardový obchvat Kladna znovu do procesu EIA

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČRNový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR

Silnice I/61 ve své stávající trase prochází nejen Kladnem, ale i obcemi Malé Přítočno a Velké Přítočno

Motoristé mají znovu naději, že se dočkají obchvatu Kladna a tím zároveň i spojky dálnic D6 a D7. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) poslalo novostavbu silnice I/61 do procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Jeho potřeba vyplynula v roce 2019 z takzvaného zjišťovacího řízení.

Pětikilometrový obchvat přitom už jednou procesem EIA prošel, a to v roce 2003. Tenkrát se ale posuzovalo podle zákona z roku 1992, takže starý posudek po novelizaci v roce 2015 neobstál. Nyní se počítá se zahájením stavby v roce 2025, předpokládané náklady činí miliardu korun.

Silnice I/61, Kladno obchvat. Pramen: ŘSD

Silnice I/61, Kladno obchvat. Pramen: ŘSD

„Stavba přinese podstatné snížení dopravní zátěže v centru Kladna, přičemž vyvedení dopravy mimo zastavěné území zlepší životní podmínky obyvatel částí města zasažených stávajícím provozem,“ píše ŘSD v letáku ke stavbě. Součástí stavby bude i východní přivaděč do Kladna.

Silnice I/61 ve své stávající trase prochází nejen Kladnem, ale i obcemi Malé Přítočno a Velké Přítočno. Řidiči komunikaci využívají jako spojení mezi exity Unhošť na karlovarské D6 a Buštěhrad na chomutovské D7. A to i přesto, že dálnice propojuje velký pražský okruh.

Na nové trase, která bude začínat u sjezdu z D6 Unhošť, by mělo být pět okružních křižovatek a most přes trať Praha – Kladno.

 

Tagy I/61 obchvat Kladna ŘSD Top
35 komentářů