Silničáři poslali po 18 letech miliardový obchvat Kladna znovu do procesu EIA
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
Silnice I/61 ve své stávající trase prochází nejen Kladnem, ale i obcemi Malé Přítočno a Velké Přítočno
Obchvat Kladna? Podívali se na ŘSD někdy na mapu?
Nápad dobrý, ale co ty kruháče? Nešlo by to udělat celé mimoúrovňové? Každopádně lepší něco než nic, ale když se už něco dělá tak by to chtělo udělat pořádně.
Proč zde mimoúrovňové křižovatky? Kruháče jsou naprosto dostačující. Není to žádná dálnice, ani silnice pro dálkové cestování. Hlavní funkce bude rozvést přijíždějící dopravu od D6 a D7 do jiných částí Kladna a ulevit obydleným oblastem.
Třeba proto, aby dopravy byla plynulejší a hlavně bezpečnější. Na MÚK je podstatně méně nehod než na klasických křižovatkách.
A z čeho vyvozuješ, že zde nebude doprava plynulá a bezpečná? Z jakých dat jsi vyvodil, že na MÚK je podstatně méně nehod než na okružní křižovatce? Tu bych mimo jiné neřadil mezi klasické křižovatky.
Má prosím někdo představu što eto takoje turbookružní křižovatka?
Že by třeba „kruháč“ s velkým poloměrem, aby nebylo nutno příliš zpomalovat, když nic v další jízdě nebrání?
Ví to třeba strýček G nebo teta W.
(https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbookru%C5%BEn%C3%AD_k%C5%99i%C5%BEovatka)
2+2 a do toho kruhový objezd, následuje 2+2? Přitom o kus dál je most přes II/10138 čili zde stačí udělat nájezdové rampy a místo nevhodného kruháče na 2+2 by z toho mohla být snadno MÚK.
A jak se pojede na Malé Přítočno?, ten přejezd bude zrušen.
Je třeba ještě dodat, že ŘSD tohle teprv poslalo do EIA, ale SŽbezDC už řeší pozemky a stavební povolení. https://zdopravy.cz/nejdelsi-usek-trati-z-prahy-do-kladna-ma-uzemni-rozhodnuti-stavet-se-ma-pristi-rok-75473/
To by mě zajímalo kdo to používá jako spojku mezi D6 a D7. Od Prahy je to spojené okruhem a od Chomutova / Varů je lepší spojení po I/13, I/27, I/16, či II/236.
Přesně. Nenašel jsem jedinou relaci, kde by přejezd mezi D6 a D7 přes Kladno dával smysl.
Úplně totéž mě okamžitě napadlo také: kdo skutečně potřebuje „spojnici D6 a D7“, ačkoli právě tato funkce silnice I/61 je v souvislosti se stavbou obchvatu Kladna neustále zcela nepochopitelně zdůrazňována? Nejde v tomto případě mnohem více právě o to, že je to ve skutečnosti substituce (peáž?) už dávno naprosto nedostačující silnice II/101 jakožto faktického „vnějšího okruhu“ okolo Prahy?
Správně. Škoda, že není pořádně vyřešeno napojení II/101, která to zcela jistě je, akorát zde má stát potřebu si tuto silnici držet jako jedničku.
Teď ještě můžou začít připravovat trasu Unhošť – Rudná.
Zase všude nacpat kulaťáky…
V Malém Přítočně ten sjezd z dálnice zasahuje do stopy budoucí rychlodráhy? 😀
Hlavně aby se domluvili se szdc kvůli nové trati na Kladno aby do toho nemuseli pak zas hrabat.
Alej kruháčů… Bože, začínám si opravdu myslet, že na ŘSD jsou nějací úleťáci na díry. Není, opravdu není, projekt, kde by alespoň ze dva nebyli. Chápu problém peněz…, ale co problematika plynulosti provozu a s tím spojené ekologičnosti. O vstřícnosti k jízdní pohodě řidičů nákladních vozidel, zvláště těch s návěsy, nemluvě. A s ohledem na existenci alespoň nějaké výroby a produkce v Kladně a okolí se dá očekávat, že ten provoz zcela nulový, či jen na bázi OA, nebude.
Na druhou stranu, pokud se ty kruháče udělají s dostatečným poloměrem…
Pokud se udělají s dostatečným poloměrem, budou to stále kruháče, kde musí všichni zpomalit, což je špatně pro ekologii.
Kruhový objezd má smysl tam, kde se kříží 2 stejně frekventované směry a frekvence je menší.
Obchvat je dost marketingové označení, půjde spíš o přivaděč, tranzitu je tam minimum. Hustota provozu tam už bude kolem 10 tis., tak si alespoň oddechnou v těch vesničkách po cestě.
jo je to spíš poloobchovat pro část města
Jako dostává mne to vedení kolem průmyslové zóny. SŽ bude na Kožovské dělat zastávku, ale ŘSD se připojuje na Milady Horákové / Jutskou. Takže na připojení II/118 tam bude divné esíčko. Místo toho aby to šlo rovně.
jo to by mě zajímalo co na to majitelé novostaveb ve Hřebči, dosud koukajících na pole, kterým to podle mapy povede podél plotu…a jestli dobře koukám tak je to zhruba v místech dnešního lesíka a zahrádkářské kolonie
Vzhledem k tomu, že se o trase ví minimálně 20 let, tak doufám že neřeknou ani slovo.
Kdyz stavěli, věděli že tam silnice půjde a využili díky tomu levných pozemků.
Můj dům tu stojí 80let a k plánované trase to mám co by kamenem dohodil. V létě je slyšet do Hřebče koupaliště, tohle má být ještě blíž a bez protihlukovych stěn. Protíná to dvě velmi frekventované stezky pro pěší i pro kola. Upřímně si myslím, že tohle pomůže jen Pritocno, Kladnu vůbec a poškodí to Hřebeč a Dolany.
Kam ten spěch?
Kazdej obchvat dobrej, ale tudy tranzit moc nejezdi.
Tranzit ne, ale velka cas nakladni dopravy z prumyslove zony a take obrovska cast obyvatel jedoucich do Prahy. To vytvari stojici kolony pres vesnice
Nákladní dopravu z průmyslové zóny chápu, té se dá průjezd přes Přítočno zakázat, ale pro obyvatele Kladna co jedou do Prahy, nebude to pořád kratší jet postaru, než vyjet z města na nový obchvat a pak kolmo po něm k dálnici?
Nebude.
Stávající silnice I/61 bude železnicí v nové stopě přerušena. Od stávajícího přejezdu bude provizorní napojení na nový most přes železnici v nové stopě, který bude navazovat na stávající most přes D6.
Po dokončení obchvatu budou lidé z Malého Přítočna na něj najíždět přes křižovatku obchvatu se silnicí č. III/007.
Pro cestu z Kladna bude rychlejší jet přivaděčem na obchvat než přes Přítočna.
Jj, měli to nazvat obchvat Pritocna, tam je to fakt potřeba a těm jediným to pomůže. Ale Kladenakum je to k prdu.
Taak spojkou D6 a D7 je hlavně I/16.
Pochopitelně – budovat ji až u Prahy je nesmysl, tam pro tento účel (= spojení mezi D6 a D7) potřebná už rozhodně není. Ale I/61 okolo Kladna vlastně nahrazuje i II/101, a právě tím už by mohla i měla být trochu zajímavější.