Síla v jednoduchosti: Z Vectronu vznikl Smartron, je určen pro nákladní železnici
Jedna verze, jedna smlouva, jedna cena, jednoduchý a rychlý nákup. Pod těmito hesly představil Siemens začátkem března svou novou lokomotivu
Jedna verze, jedna smlouva, jedna cena, jednoduchý a rychlý nákup. Pod těmito hesly představil Siemens začátkem března svou novou lokomotivu Smartron. Ta je na první pohled založená na úspěšné platformě lokomotiv Vectron včetně rozvržení kabiny.
Ovšem zatímco pod Vectronem si lze představit řadu verzí s různým výkonem, napájecí soustavou i maximální rychlostí, a to včetně dieselu, Smartron znamená jediné: německá střídavá trakce 15 kV, maximální výkon 5,6 MW a nejvyšší rychlost 140 kilometrů v hodině. K tomu standardní modrá barva Capri Blue. Nic jiného.
Stroj je určen pro nákladní dopravu v Německu, kde už je i schválen k provozu. „Díky novému Smartronu nabízíme našim zákazníkům výkonný a spolehlivý stroj, který je konfigurován pro konkrétní činnost, což umožňuje rychlý a jednoduchý nákupní proces,“ uvedla v tiskovém prohlášení Sabrina Soussanová, generální ředitelka siemensovské divize Mobility.
Lokomotiva je nyní dopravcům k dispozici pro testy, zároveň výrobce přijímá první objednávky, u kterých slibuje dodání ještě před koncem roku.