CZ LOKO vstupuje do Švédska a Norska, první lokomotiva míří k firmě Trainpoint

Lokomotiva EffiShunter 1000. Pramen: CZ LOKOLokomotiva EffiShunter 1000. Pramen: CZ LOKO

CZ LOKO už má zkušenosti z Finska, kde lokomotivy EffiShunter 1600 jezdí až za polární kruh

Švédsko se stane dvacátou zemí, po jejíž železnici budou jezdit lokomotivy českotřebovské strojírny CZ LOKO. Konkrétně jde o lokomotivu EffiShunter 1000, kterou si objednala norská firma Trainpoint Norway. Podle smlouvy převezme nový stroj ještě letos, následovat bude testování a v průběhu první poloviny roku 2022 zkušební provoz. Schvalovací proces má skončit do konce příštího roku. Následovat by mělo schválení také v Norsku. CZ LOKO to dnes oznámilo v tiskové zprávě s tím, že první dodávku vnímá jako klíčovou referenci pro oba trhy.

„Ve Švédsku a Norsku vidíme velký tržní potenciál. Z jednání víme, že zde existuje více než sto (často desítky let starých) lokomotiv. Jejich provoz bude čím dál náročnější nejen kvůli stáří, ale i absenci ETCS. Tyto lokomotivy bude potřeba v nejbližších letech nahradit a my chceme být u toho,“ uvedl obchodní ředitel CZ LOKO Jan Kutálek. S provozem v arktických podmínkách má CZ LOKO zkušenosti z Finska, kde tamní dopravce Fenniarail s lokomotivami EffiShunter 1600 jezdí až za polární kruh.

Pro provoz na švédských tratích bude čtyřnápravový EffiShunter 1000 poháněn spalovacím motorem CAT C32, vybaven národním zabezpečovacím systémem ATC a jednotným evropským zabezpečovačem ETCS. To umožní jeho využití na posunu i v plnohodnotné traťové službě.

Lokomotiva EffiShunter 1000 v barvách společnosti Trainpoint. Pramen: CZ LOKO

Lokomotiva EffiShunter 1000 v barvách společnosti Trainpoint. Pramen: CZ LOKO

„CZ LOKO nás přesvědčilo širokou nabídkou lokomotiv a možnosti modulárních úprav pro specifické podmínky provozu v severních oblastech Skandinávie. Líbí se nám systém výměnných paketů. V budoucnu počítáme s výměnou spalovacího motoru za baterie. Také oceňujeme, že CZ LOKO začalo pracovat na nové generaci zelených lokomotiv, jako jsou HybridShunter 400 a DualShunter 2000,“ uvedl ředitel Trainpoint Norway Hans Sørum.

Právě lokomotivy nové generace, využívající „zelené“ technologie, by mohly podle CZ LOKO místní železniční dopravce oslovit.

Tagy CZ Loko EffiShunter 1000 lokomotiva Norsko švédsko Top Trainpoint Norway
20 komentářů