Siemens dodá agilisu 23 jednotek Mireo pro provoz v Bavorsku
Jednotky Siemens Mireo pro dopravce agilis. Foto: Siemens
Pro vyšší výkon budou jednotky vybaveny dvěma hnacími nápravami navíc.
Pro vyšší výkon budou jednotky vybaveny dvěma hnacími nápravami navíc.
Tak snad se taky někdy dočkáme jednotek s pouze jedním podvozkem mezi vozy.
Co například Regioshark?
Proč? Ono je to vždycky něco za něco – tady třeba užší skříň, jinde kratší. Nedá se říct, že jedna koncepce je dobrá a druhá špatná.
Skříň je o něco užší, ale pořád to pohodlně stačí na uspořádání 2+2. U Mirea je velkou výhodou nízká hmotnost spojená s výbornými trakčními parametry. Třívozová jednotka pro 220 cestujících váží 108t, což při výkonu 2600kW dělá 24kW/t. Hmotnost na sedačku se podařilo srazit pod 500kg, což je pro tento typ jednotek výborný výsledek. Každá tuna navíc dělá na elektřině a dopravní cestě zhruba 500 000Kč za 30 let provozu.
Tak čtyřvozové Mireo má podle článku 216 míst a třívozové podle Vás 220? Nebude to na úkor pohodlí?
Záleží, v jaké konfiguraci. V nejběžnější konfiguraci tří vozů a 70m má 180-220 míst. Vozidlo zmiňované v článku má celou řadu specifických požadavků, proto je kapacita nižší.
https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Mireo
Tak kapacita záleží zejména na počtu dveří, počtů míst pro kola, WC a velikosti a uspořádání 1. třídy. V případě rozumně zvolených parametrů jde dosáhnout kapacity přes 200 míst bez nutnosti ubírat na komfortu.
Jaký uspořádání sedaček, hnaných náprav a vodtrysků si zákazník objedná, to dostane.
Tady si objednatel na ty „vodotrysky “ objednal celý vagon navíc do každé soupravy. To mu 500 kg na sedadlo nevyjde.Asi nechtěl novodobého Honekra.
Rozteče sedadel 800-880/1750mm jsou i u nás standard a to bych s Honeckery zrovna nesrovnával. Bavorský zákazník měl jiné požadavky, takže má článek navíc.Každopádně 70m jednotka jde udělat s kapacitou 200-220 míst s hmotností okolo 500kg/sedadlo a s výkonem okolo 24kW/t.