egoe-plus
Dopravci Železnice Železniční průmysl

Go-Ahead nakoupí pro provoz v Bavorsku vlaky u Siemensu za deset miliard korun

Pětivozová jednotka Siemens Desiro HC. Foto: Siemens
Pětivozová jednotka Siemens Desiro HC. Foto: Siemens

Britský dopravce Go-Ahead, který bude od roku 2022 provozovat vlaky v části Bavorska zejména v okolí Augsburgu, se dohodl se společností Siemens na dodávce celkem 56 nových elektrických jednotek. Zakázka má hodnotu 400 milionů eur, tedy zhruba 10 miliard korun.

Kontrakt s Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland oznámil Siemens v tiskové zprávě. Celkem jde o objednávku 44 třívozových elektrických jednotek Mireo a dvanácti pětivozových dvoupodlažních jednotek s pěti vozy Desiro HC. Oba typy jednotek mohou jezdil spojené a dopravce tak může reagovat flexibilně na vývoj poptávky. Provoz začne v prosinci 2022.

Pro Go-Ahead jde už o pátý provozní soubor, který v Německu získal. Jeho vlaky budou jezdit na na linkách Ulm – Augsburg – Mnichov, Würzburg – Ansbach – Treuchtlingen – Donauwörth – Augsburg a Aalen – Nördlingen – Donauwörth.

Mireo má kapacitu 216 sedaček, Desiro HC 538 sedaček. Podle Siemensu může dojít k propojení až dvou jednotek Mireo s jedním Desirem HC, může tak vzniknout souprava s téměř tisíci sedačkami, stejně tak jde spojit dvě Desira. V Mireu je kapacita pro osmnáct jízdních kol, v Desiru pro 45. Vlaky budou vybaveny speciálními skly v oknech, které mají zlepšit příjem mobilního signálu ve vlaku, vozy budou vybaveny pro připojení na wifi.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bob

A co s tim udělá Brexit?

Cestující LBC MHD

Snad mi na to někdo tady odpoví, ale zajímalo by mě, proč se dnes všude dělají vlaky s „úzkým“ předním oknem strojvůdce a silnými postranními sloupky.

Radek Šindel

Protože musíte splnit crashovou normu – v tomto případě je rozhodující náraz do cisterny, který by nějaké subtilní sloupky nevydržely.

Radek Šindel

Není bez zajímavosti, že se i na tomto projektu bude významně podílet české vývojové centrum.
Šikovné kolegy stále nabíráme: https://siemens.jobs.cz/

X 1

Radek Šindel

No nevím jak zoufale personálně na tom jste, ale jeden expert by tady byl.

Co takhle ……. Petr.r

bob

Jo,ten je dost dobrej.

Radek Šindel

Pro zájemce přidávám kontakt na veletrh pracovních příležitostí. Kolegové budou samozřejmě i v dalších městech.

http://www.karieraplus.cz/cz/

jan

Pravděpodobně, kdyby nekoupily německé, tak by je sežrali 🙂

Ondra

Je zcela pochopitelné, že nakupují od svého národního výrobce. Snad nikdo by neočekával, že Němci pro sebe pořídí výrobky ze států východního bloku, zejm. nic od Pšonků!

Apollo17

No od Pšonků kupují dízlové PESY(obdoba naších Žraloků).Takže i Němci kupují výrobky ze států východního bloku.Další jsou NIM Expresy od Škody.Vaše předpoklady jsou mylné.

X 1

Nemá taky DB objednanou nějakou Rumunskou Transmontanu?

Kubrt

Nějaké transmontany provozuje DB Cargo Romania, o objednávce přímo do Německa jsem neslyšel. Každopádně 2 transmontany už má švédeské GreenCargo a objednáno mají dalších 6. Palec nahoru pro výrobce.

Kubrt

Jak zní definice národního výrobce? Děkuji.

X 1

Kubrt Definicice národního výrobce. Těžko říct. Takže to zkusme. = Nic, moc, strojírna která občas vyrobí něco s nejširšíma dveřma. Oddělení prodeje a lobbyngu je silnější než oddělení konstrukce, produkce a kvality dohromady. Výrobky jsou více vhodné jako statické exponáty než pro denní použití. Smlouvy se podepisují jak s luciferem, neb jen pro něj jsou výhodné a není proti nim odvolání ani žádné obrany. Soustrast ani láska nezabírá. Jeden by řekl, že si lucifer pomalu zařezává dojnou krávu. Ale ona jako zázrakem, s novým pasáčkem vždycky vstane a jde opět jen a jen k němu. No a samozřejmě se lucifer… Číst vice »

dopravak

Jelikož si je národní výrobce díky velikosti oddělení lobbyngu jistý svými zakázkami a jeho malinké oddělení konstrukce stejně nemá šanci nic pořádného vyvinout, tak se o to ani moc nesnaží. Výsledkem je skoro nulová úspěšnost v zahraničí (tedy alespoň ve vlacích a lokomotivách). A proto může tento výrobce zůstává jenom u toho národního výrobce ;-).

Radek Šindel

Máte opravdu mylné představy o VŘ v zahraničí. Tvrdě se soutěží jak o provozní soubory, tak o vozidla. Zároveň můžete na tomto příkladu vidět, že dopravce nemusí mít svá vozidla. Dopravce musí mít tak akorat know how, jak vozidla nakoupit a jak je provozovat. Všechno ostatní se dá zařídit.

X 1

Radek Šindel
Takovým zajímavým příkladem si myslím, je projekt RRX.
Možná by stálo za to, ho zdejším čtenářům trochu více přiblížit.
Jak z hlediska modernizace infrastruktury, soutěž dopravců, investorů (dopravního svazu několika spolkových zemí), jejich spolupráce ale hlavně i ze strany samotného Siemense. Nové depo. Prediktivní on-line full servis aj.
Také samotné vlaky Siemens Desiro HC představit.
Prostě představit nám jeden z největších Německých investičních projektů, hrazený z veřejných prostředků, kterého se prakticky státní dopravce Deutsche Bahn, neůčastní. (Vyjma DB System technik).
To je námět na rozhovor či reportáž, pro Honzíka a pro Vás pane Radku.

Radek Šindel

Jakmile se podaří rozjet Augsburg, určitě si můžu čas udělat. Ono jak Desiro HC, tak MIreo jsou velice zajímavé platformy, které se zpracovávají současně v jednom projektu. Na koncepční řešení projektu jako je RRX si asi budmee muset v našich podmínkách počkat. RRX ukazuje cestu, jak se mají vozidla vybírat. Samozřejmě, že je pro zadavatele nejdůležitější cena, ale ne jenom ta pořizovací. RRX se jako jeden z prvních projektů soutěžl formou nákladů celého životního cyklu, tzn. cena vozidel včetně servisu a spotřeby energie za 32 let provozu.