cargo

Go-Ahead nakoupí pro provoz v Bavorsku vlaky u Siemensu za deset miliard korun

Pětivozová jednotka Siemens Desiro HC. Foto: SiemensPětivozová jednotka Siemens Desiro HC. Foto: Siemens

Britský dopravce Go-Ahead, který bude od roku 2022 provozovat vlaky v části Bavorska zejména v okolí Augsburgu, se dohodl se

Britský dopravce Go-Ahead, který bude od roku 2022 provozovat vlaky v části Bavorska zejména v okolí Augsburgu, se dohodl se společností Siemens na dodávce celkem 56 nových elektrických jednotek. Zakázka má hodnotu 400 milionů eur, tedy zhruba 10 miliard korun.

Kontrakt s Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland oznámil Siemens v tiskové zprávě. Celkem jde o objednávku 44 třívozových elektrických jednotek Mireo a dvanácti pětivozových dvoupodlažních jednotek s pěti vozy Desiro HC. Oba typy jednotek mohou jezdil spojené a dopravce tak může reagovat flexibilně na vývoj poptávky. Provoz začne v prosinci 2022.

Pro Go-Ahead jde už o pátý provozní soubor, který v Německu získal. Jeho vlaky budou jezdit na na linkách Ulm – Augsburg – Mnichov, Würzburg – Ansbach – Treuchtlingen – Donauwörth – Augsburg a Aalen – Nördlingen – Donauwörth.

Mireo má kapacitu 216 sedaček, Desiro HC 538 sedaček. Podle Siemensu může dojít k propojení až dvou jednotek Mireo s jedním Desirem HC, může tak vzniknout souprava s téměř tisíci sedačkami, stejně tak jde spojit dvě Desira. V Mireu je kapacita pro osmnáct jízdních kol, v Desiru pro 45. Vlaky budou vybaveny speciálními skly v oknech, které mají zlepšit příjem mobilního signálu ve vlaku, vozy budou vybaveny pro připojení na wifi.

Elektrická jednotka Siemens Mireo pro Go-Ahead. Foto: SiemensPětivozová jednotka Siemens Desiro HC. Foto: SiemensPlán sítě linek, které převezme Go-Ahead. Foto: Siemens
Tagy Go-Ahead siemens Siemens Desiro HC Siemens Mireo Top
18 komentářů