Konstrukci regionálních jednotek pro okolí Augsburgu zajistí čeští vývojáři

Elektrická jednotka Siemens Mireo pro Go-Ahead. Foto: SiemensElektrická jednotka Siemens Mireo pro Go-Ahead. Foto: Siemens

Dodávka 56 elektrických jednotek od Siemensu pro obsluhu bavorského Augsburgu a okolí bude mít výraznou českou stopu. Na zakázce za

Dodávka 56 elektrických jednotek od Siemensu pro obsluhu bavorského Augsburgu a okolí bude mít výraznou českou stopu. Na zakázce za 400 milionů eur (přes 10 mld. Kč) pro dopravce Go-Ahead se podílejí čeští vývojáři divize Siemens Mobility. Zajišťují mechanickou část vozidel včetně technického vedení projektu. Oznámil to dnes Siemens v tiskové zprávě.

Celkem bude dodáno 44 třívozových jednopodlažních elektrických jednotek Mireo a 12 pětivozových částečně dvoupodlažních elektrických jednotek Desiro HC. Oba typy vozidel bude možné v provozu navzájem poprvé spojovat. Uvedení do provozu je naplánováno na prosinec 2022.

„Český tým odpovídá za projektový management v rámci Engineeringu, navíc má na starosti vývoj a konstrukci mechanické části souprav. Ta zahrnuje všechny konstrukční prvky od vozové skříně, přes kompletní návrh interiéru a sanitárního modulu až po dílčí systémy a subsystémy ve vozidle. Důležitou úlohu mají naši konstruktéři v oblasti pevnostních výpočtů a zajišťují i výpočty spolehlivosti a nákladů životního cyklu,“ uvedl ředitel Siemens Mobility Česká republika Roman Kokšal.

Vozidla jsou určena pro železniční tratě Ulm – Augsburg – Mnichov, Würzburg – Ansbach – Treuchtlingen – Donauwörth – Augsburg a Aalen – Nördlingen – Donauwörth. Jsou navržena tak, aby vyhovovala rostoucí přepravní poptávce v regionu. Zejména u spojů z a do Mnichova dojde díky dvoupodlažnímu uspořádání vložených vozů k významnému zvýšení kapacity.

Tagy Augsburg Desiro Mireo siemens Top
21 komentářů