cargo

EET pro dopravce se odkládá. Šéf ICOMu: Příprava už nás stála půl milionu

Autobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM TransportAutobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM Transport

Ústavní soud v pátek zrušil plánovaný „náběh“ třetí a čtvrté etapy elektronické evidence tržeb (EET) a s odloženou platností škrtl

Ústavní soud v pátek zrušil plánovaný „náběh“ třetí a čtvrté etapy elektronické evidence tržeb (EET) a s odloženou platností škrtl několik dalších ustanovení zákona o evidenci tržeb. Třetí vlna se měla týkat vedle svobodných povolání či zemědělství i dopravy. Dopravci už investovali do zavedení systému statisíce až miliony, nyní se přitom ukazuje, že to bylo minimálně předčasné. Pokud na třetí vlnu dojde, nebude to dříve než za rok.

„Abychom mohli v březnu začít, stálo nás to nejméně půl milionu,“ uvedl generální ředitel ICOM Transport Zdeněk Kratochvíl. Podle jeho dcery a předsedkyně představenstva Kateřiny Kratochvílové firma systém zavádí především kvůli relativně malému prodeji papírových jízdních řádů. Ten si kupují především starší cestující z venkova.

„Vyhlašování nejrůznějších hesel ze strany politiků bez právního rozboru, co to vše může způsobit, téhle republice škodí,“ doplnil Kratochvíl na pátečním setkání s novináři. Na mysli přitom neměl jen EET, nýbrž i situaci v Ústeckém kraji, kde firma kvůli vládnímu nařízení o zvýšení mezd začala prodělávat. Kraj totiž nemá žádnou právní možnost zvýšené náklady firmám kompenzovat.

Kraj si chce zřídit vlastní dopravní podnik. ICOM hodlá ze severu Čech odejít. „Ještě rok a půl tam ale musíme vydržet a prodělávat,“ dodal Kratochvíl. V úspěch krajského podniku přitom nevěří. Podle Kratochvíla nesežene řidiče a nebude mít ani množstevní slevy na nákup autobusů.

Kratochvíl je velký kritik rostoucí státní byrokracie. „Do státní správy se přijímají tisíce úředníků a to je špatně,“ tvrdí. Podle něj by měli úředníci díky novým technologiím spíše mizet, opak je ale pravdou.

Tagy dopravci EET ICOM Kratochvíl
7 komentářů