Informační technologie Infrastruktura Logistika Silnice Silniční nákladní doprava

V únoru stát vybral na mýtném 974 milionů, meziročně o 11 procent více

Nová kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll
Nová kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Na českých dálnicích a vybraných silnicích I. třídy se v únoru vybralo na mýtném 974 milionů korun, což je o 11 procent více než loni. Podle společnosti CzechToll, která mýtný systém provozuje, je meziroční nárůst způsoben rozšířením zpoplatnění na silnicích I. třídy (od ledna o 900 kilometrů) a prodlouženým únorem. Z celkového výběru mýtného připadá 874 milionů korun na dálnice, zbylých sto milionů bylo vybráno na silnicích I. třídy.

Ke konci února bylo v mýtném systému registrováno více než 435 tisíc vozidel, z toho necelých 144 tisíc vozidel zaregistrovali dopravci z České republiky.

V únoru projelo po tuzemských silnicích více než 254 tisíc vozidel podléhajících placení mýtného. Nejvíce (105 tisíc) jich pocházelo z České republiky, druhou nejčastější zemí registrace bylo Polsko (přes 60 tisíc vozidel). Podíl českých vozidel přitom stále klesá, už předloni se snížil pod polovinu a v únoru činil 48,2 procenta.

Loni se na mýtném vybralo rekordních 11 miliard korun, celková suma vzrostla o 1,2 procenta. Letošek ale zřejmě nebude pro dopravce lehkým obdobím. Obavy z šíření nového koronaviru vedou k omezení přeprav, což se v únoru projevilo především na obchodu mezi Českou republikou a Čínou.

Jak ukazuje statistika podaných dovozních přihlášek k celnímu řízení, nastal v únoru 2020 viditelný pokles. Oproti měsíci lednu činí 40 procent, oproti loňskému únoru 25 procent. „Ještě výraznější schodek v počtu zásilek bude určitě v březnu, což je již alarmující,“ uvedl Petr Rožek, ředitel Svazu spedice a logistiky České republiky. Dodal, že teprve nyní přichází vlna poklesu u přeprav po moři.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ene bene

974/1,11= 877 (loňský výběr=letošní číslo bez nárůstu 11%) Jen na dálnicích letos 874 (už to je méně než 877) a když ještě srovnáme délku února 874*28/29 = 844 tak máme docela zřetelný pokles. Mělo to být chlubení? Snad jako že jezdí méně nákladních aut – to by se dalo vnímat příznivě.

Michellini

já co mám informace tak ten systém není zrovna funkční. A bord unit se musí neustále nabíjet.. Konečně proto by Tok na ministerstvu dlouho. JInak by ho babiš dávno vyhodil.. ale potřebova lho

Blueman

Můžete přiblížit jaké konkrétně informace o nefunkčnosti systému máte a odkud? Dle mých zkušeností systém funguje víc než dobře.

OBU je potřeba trvale nabíjet kvůli jinému typu systému (satelt vs. mikrovlny) a souběhu několika funkcí jednotky (GPS, mobilní data a komunikace s mýtnou bránou) oproti starému systému.

Michellini

cool propaganda. A o kolik kilometrů se rozšířilo mýto?

Jiří

Snad jste článek četl. Je to hned ve druhé větě. Nebo to má být jen řečnická otázka?

Michellini

no cognitivni schopnosti nejsou dány každému…

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO