Sdílená kola na 15 minut zdarma s Lítačkou využilo přes pět tisíc lidí za měsíc

Sdílená kola a MHD. Foto: nextbikeSdílená kola a MHD. Foto: nextbike

Nejčastěji majitelé Lítačky využívali kolo pro jízdu o délce 3 - 8 minut.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mosquit

Před lety jsem Rekola využíval v jejich začátcích. Kola byly herky, zamykaly se zámkem s číselným kódem, který se ukázal v aplikaci.

Jak jsem byl překvapen, když jsem znovu zkusil minulý týden (v rámci Lítačky) – moderní městské kolo, automatická světla, v zámku samo cvaklo po stisknutí tlačítka v appce.

V centru jsou některé směry bohužel MHD extrémně dlouhé, například trasa Český rozhlas -> Soukenická: pěšky je to 25 minut chůze, MHD to člověk rychleji nepořídí… Tady kolo pomáhá.

Martin

Souhlas

Cestující

S přiblížením Metrem je +/- 20 minut, ale na této trase pomůže až tramvaj kolej hlavního nádraží

jkjk

Dobrá inciativa. Rekola jsem předtím občas využíval, nextbike jsem prakticky neznal. Obojí mají své výhody i nevýhody. V centru je to hodně praktické.

původní Jakub P bez tečky

Jsem rád, že se to snad chytlo. V centru je to fajn. Pokud by to mělo fungovat i dál od nejužšího centra, chtělo by to tam o dost víc stanic (a kol na nich). Nebo delší čas na jednu jízdu (klidně i za cenu omezení jejich počtu v rámci předplatnýho). Při současný hustotě těch stanic se tam smysluplnej přesun mezi nimi málokdy do čtvrthodiny vejde a s rezervou už vůbec ne.

Leinad

V nejužším centru bych vůbec stanice zrušil. Kde kolo zaparkuju a odhlásím, tam si ho další vyzvedne. Za připojení na nabíječku sleva.
Kdo zaparkuje hovadsky, že kolo překáží, tomu dát pokutu.

Vojta

Možnost využít kola si už v Lítačce aplikovalo více než 11 tisíc lidí.
WTF aplikovalo?

Vrabec na střeše

JJ na Hlaváku vám to píchnou i s vakcínou 😀

Václav Vislous

Službu občas využívám při cestách po Praze a musím říct, že mi několikrát hodně pomohla stihnout nějakou schůzku anebo obecně mě výrazně zrychlila. Myslím, že je nastavená dobře, protože 4×15 minut je přesně to, co mi dává velkou volnost. Jedna z nejlepších věcí, která se za poslední dobu v mikromobilitě ve městě povedla. Za mě palec nahoru

Vojta

tak ono existence kol není nijak vázána na tu Lítačku, bez tak je půlka kol na 15 minut zdarma i bez Lítačky a i tak je dle mě 24 Kč za stihnutí schůzky dobrý kauf.

Filip Jirsák

Za mne jde spíš o srovnání podmínek. Je trochu hloupé rozhodovat se, zda jet zadarmo pohodlně tramvají nebo si zaplatit a „dřít se“ na kole. Přitom jak tramvaj tak kolo uleví městu od automobilové dopravy, ale s tramvají má město o dost větší náklady, než s kolem – takže dává smysl, aby město ta kola podpořila.

Bikesharing je pohodlny

Vidite to, pro me je pohodlnejsi kolo treba. Jezdim z Andelu casto a ty tramvaje jsou proste furt plne a nez se cpat do trmavaje tak se svezu na kole, treba na Ipak, dvorce nebo jinam do centra kam casto jezdim. Beru to taky i jako trenink, kdyz jedu na pivo na pankrac, alespon spalim kalorie a dam si pivo rad bez vicitek. Na kole z Andelu na Budejovickou za 25 minut a i s dobrym pocitem a bez namackanych lidi v MHD nebo v zacpe v aute.

ČD4ever

Tramvají zadarmo? Jezdíte načerno, takže myslíte za 5 minut strachu?

MaT

Nebo za 10 Kč denně. To je „skoro“ zadarmo. 🙂

Vojta

To je taková analogie výpočtu „náklady na cestu autem = náklady na palivo“ .

Filip Jirsák

Překvapivě mám Lítačku, roční kupon. Ten jsem si pořídil a zaplatil skoro před rokem. V tuto chvíli jsou to utopené náklady – když tou tramvají nepojedu, neodstanu peníze za roční kupon zpět. Takže v tuto chvíli se rozhoduji, jestli pojedu tramvají s dodatečnými náklady 0 Kč (tedy „zadarmo“), nebo zvolí jiný způsob dopravy (třeba sdílená kola). Kdybych měl nějaké předplatné na sdílená kola, byla by to také alternativa v tu chvíli „zadarmo“.

Vojta

Naopak, kolo je velmi často rychlejší a levnější než MHD. A pokud neleje a není to silně do kopce, tak i pohodlnější.

Ondra

Za mě také 👍