Sbohem, vodíku. V Německu se vrátí kvůli častým závadám nových jednotek do provozu dieselové vlaky

Jednotka Alstom Coradia iLint pro provoz v síti Taunus. Foto: RMVJednotka Alstom Coradia iLint pro provoz v síti Taunus. Foto: RMV

Podle objednatele udělal výrobce nespolehlivostí novému typu pohonu "medvědí službu".

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

Problém vzniká vždy, kdy technologii přetlačí politika. Parní vlaky oproti koním taky nezaváděli dotacemi.

Z. Lapil

Zajímalo by mě, jsou-li ty vlaky nespolehlivé skrz vodikovy pohon (v takovém případě budiž, je to v podstatě prototyp a na mouchy má právo), nebo jestli jsou to prostě mizerně udelane vlaky.

Zdendik

Ten vodíkový všelék svou účinností mně silně připomíná parní motory ve svých počátcích. Většina spotřebované energie jde do ztrát. S poruchovostí, budiž, nová technologie, ale u veřejné dopravy je významný prvek spolehlivost.

Kontra

Snad mají v kriminále televizi, aby se pan Unucka mohl dívat, kam dospěly sny o vodíku 😀😀

Primářek

Technické problémy nové technologie by možná šlo tolerovat delší dobu, kdyby byla perspektiva rozumné ekonomiky provozu. Bohužel ani tím vodíkový pohon nedisponuje.

Pacicka

No postupně se ukazuje, že ty plány zelených šílenců jsou nereálné…..

Kubrt

Nemyslím si, že vodíkové opojení je dítko zelených šílenců, ale spíš politiků, kteří ve škole nedávali pozor při fyzice a chemii a následně z vodíkového hospodářství udělali univerzální lék na energetické prolémy světa.

Alibaba

V Německu to jsou právě zelení politici. A máte pravdu, fyzika a chemie jim moc neříká.

Jiří Kocurek

Mno Zelení mají značný volební úspěch. Sami se nechali slyšet, že techické vzdělání brání prosazení jejich myšlenek. Druhým dechem ale dodávají, že problémy vyřeší budoucí technologie…

Juraj

Vodík netlačí zelení šílenci.
Vodík nejvíc tlačí ty nejtradičnější firmy z (petro)chemického průmyslu, pro které představuje naději udržet se v dodavatelských řetězcích v dopravním sektoru.

Vodík se musí složitě získávat skladovat, transportovat a čerpat – a v tom je byznys. Elektřina je všude, tam není moc na čem rýžovat.

peter

Elektrina je vsude :-). Dobry vtip. U elektriny je tak trochu problem s dlhodobym skladovanim.
Pozrite si produkciu elektriny v Nemecku, co je vzor zelenej elektiny, na takej elektricity map. Pozrite si tak mesiac dozadu den po dni. Pozerajte produkciu veternikov a fve. Pozrite si ako ich produkcia dokaze pocas toho mesiaca kolisat. Momentalne Nemecko vyrovnava tieto vykyvy produkciu elektriny z uhlia – co je fuj fuj a plynom – to je tiez takmer fuj fuj. Teraz si tieto zdroje skrtnite a skuste mi povedat, cim ich nahradite ?

Kubrt

Tu časově nevyrovnanou produkci energie z OZE právě měl řešit vodík jako úložiště energie. Což se tedy zatím (?) neuplatňuje.

lukas

Jen že místo keců a a priori odmítaní tak ti Němci zkusí a když to nejde, tak to opustí a jedou dál. Říká se tomu inovace a vše je prostě pokus omyl.
My jen čekáme, a tím myslím skoro celou Evropu až na pár zemi, co udělají jiní….

Franta Holeček

Jak je to možné? Vždyť přece tvrdili, jaká je to zářná budoucnost? (Stejně jako německá energetika bez jaderných elektráren) Zatím to vypadá na budoucnost baterií a trolejí.

xyz

Ten „balíček“ vodíkových vlaků obsahoval 4 linky (RB11, 12, 15 a 16 https://start-klar.net/wp-content/uploads/2023/04/START_2-scaled.jpg). Článek uvádí jen 3 linky.

Celkově tedy vodíkové vlaky budou nadále jezdit na jedné, nebo dvou z nich? (nezmíněna je RB11, kde postačí jediná jednotka pro provoz)

xyz

Hm, odpovím si sám ze stejné stránky – od 29. 3. 2024 NAD https://start-klar.net/wp-content/uploads/2024/04/SEV_RB11_Apr24_neu.pdf ale prý kvůli „rekonstrukčním pracím“** a ne kvůli problémům s vozidly.

** To už tu trať mohli rovnou elektrizovat – však spojuje stanice, kde už dráty jsou.

Jiří Kocurek

Podle téhle mapy je elektrizace v plánu: https://openrailwaymap.org/?style=electrified&lang=cs&lat=50.21404179779818&lon=8.740310668945312&zoom=11

Otázkou je, jak rychlý je infrastrukturník

xyz

Podle té mapy je ona linka (Frankfurt-Höchst – Bad Soden) už elektrizovaná.

Podle této stránky https://www.rmv.de/c/de/informationen-fuer-journalisten/presse/aktuelle-pressemitteilungen/12042024-ersatzbusse-zwischen-bad-soden-und-frankfurt-hoechst-ab-15-april-schneller-unterwegs je uvedená trať uzavřena na cca 4 roky (!).

Kubrt

Aktuálně byl odpískán i záměr na provoz vodíkových vlaků na místních tratích kolem Dürenu.