Největší vodíková flotila před startem. Kolem Frankfurtu začne jezdit 27 iLintů

Jednotka Alstom Coradia iLint pro provoz v síti Taunus. Foto: RMVJednotka Alstom Coradia iLint pro provoz v síti Taunus. Foto: RMV

Všech 27 jednotek má být v provozu nejpozději v dubnu příštího roku.

V Německu finišují přípravy na start zatím největší flotily vodíkových vlaků na světě. V okolí Frankfurtu bude jezdit celkem 27 nových jednotek iLint. Nahradí dieselové vlaky. K výměně dojde se změnou jízdního řádu v prosinci.

Jednotky si u Alstomu objednala společnost Fahma, která patří dopravnímu svazu Rhein-Main Verkehrsbund (RMV). Po Dolním Sasku půjde  o druhý region s pravidelným provozem vlaků s vodíkovým pohonem. O připravenosti informoval RMV v tiskové zprávě.

Provozovatelem jednotek bude dceřiná společnost Deutsche Bahn Regionalverkehre Start Deutschland GmbH. Do konce dubna bude ještě část linek provozovat současný dopravce Hessische Landesbahn. „Jde o další možnost, jak lidé mohou využívat zcela bezemisní dopravu. Je to další krok k tomu, aby diesel z veřejné dopravy do roku 2030 zcela zmizel,“ řekl šéf RMV Knut Ringat.

Provozní soubor Taunus zahrnuje celkem čtyři tratě:

RB11: Bad Soden – Sulzbach – Frankfurt-Höchst (– Kelkheim);
RB12: Königstein – Kelkheim –Frankfurt-Höchst – Frankfurt Hbf;
RB15: Brandoberndorf – Usingen (– Friedrichsdorf – Bad Homburg – Frankfurt Hauptbahnhof);
RB16: Friedberg – Friedrichsdorf – Bad Homburg.

Mapa sítě provozního soubotu Taunus. Foto: RMV

Mapa sítě provozního soubotu Taunus. Foto: RMV

Jako první se objeví iLinty na lince RB11, do konce dubna mají jezdit na všech. Fahma za celý projekt zaplatí 500 milionů eur včetně údržby, provozu a dodávek vodíku. Jednotky mají 160 míst k sezení, prostor pro přepravu kol, informační systém a wi-fi. Jednotky budou mít depo u DB Regio v části Griesheim ve Frankfurtu. Plnička bude v průmyslové zóně Höchst, kde se vodík vyrábí.

Tagy Alstom Coradia iLint Deutsche Bahn fahma Rhein- Main Verkehrsbund RMV Taunus vodíkové vlaky
15 komentářů