Sbohem, vodíku. V Německu se vrátí kvůli častým závadám nových jednotek do provozu dieselové vlaky
Podle objednatele udělal výrobce nespolehlivostí novému typu pohonu "medvědí službu".
Německému objednateli veřejné dopravy v Hesensku Rhein-Main Verkehrsbund (RMV) došla trpělivost s nespolehlivým provozem vodíkových jednotek iLint. Od ledna vrátí na linku RB15 z Bad Homburgu do Brandoberndorf v provozním souboru Taunus dieselové jednotky.
RMV to oznámil v tiskové zprávě po dohodě s dopravcem Regionalverkehre Start Deutschland GmbH (dceřiná firma státní DB Regio) a výrobcem jednotek iLint Alstom. Náklady na náhradní jednotky má zaplatit Alstom. Linka RB12 Königstein – Frankfurt bude i nadále obsluhována vodíkovými vlaky. Alstom má za úkol jednotky iLint zkontrolovat a dostat je do stavu, kdy zajistí dlouhodobý a spolehlivý provoz.
Další zklamání z vodíkových vlaků. V Hesensku uvažují i o zrušení smlouvy
Na lince RB15 budou jezdit dieselové jednotky Alstom Lint41. „Rozhodnutím vrátit se k osvědčeným dieselovým jednotkám vytváříme to nejdůležitější: spolehlivou nabídku cestování po Taunusbahn pro naše občany. Je ale také pravda, že dieselové vlaky už nemají dlouhodobou budoucnost. O to více je politováníhodné, že Alstom svými chybami udělal medvědí službu v oblasti důvěry v nové pohony,“ řekl předseda dozorčí rady RMV Ulrich Krebs.
Soubor Taunus je největším vodíkovým železničním provozem na světě. Od začátku se ale potýká dopravce s výpadky. Čtyři dieselové jednotky už jezdí na lince RB16 jako náhrada za vodíkové jednotky.
Se stejnými jednotkami má špatnou zkušenost také Dolní Sasko, kde vodíkové vlaky začaly jezdit jako první. Spolková země již oznámila, že další vodíkové vlaky už nechce. V Česku o vodíkových vlacích snil hlavně moravskoslezský politik ODS Jakub Unucka, který aktuálně kvůli svému trestnímu stíhání momentálně řeší jiné starosti.
Vlaky na vodík? Další už nechceme, oznámil jejich první zákazník. Nakoupí bateriové jednotky