Největší síť vodíkových vlaků v Německu bude provozovat dcera DB

Alstom Coradia iLint. Foto: ÖBBAlstom Coradia iLint. Foto: ÖBB

V Hesensku bude jezdit celkem 27 vodíkových jednotek.

Dceřiná firma Deutsche Bahn Frankfurt nad Mohanem DB Regionalverkehre Start Deutschland GmbH vyhrála soutěž na provoz největšího provozního souboru s vodíkovými vlaky. Od prosince letošního roku bude jezdit s jednotkami iLint od Alstomu v okolí Frankfurtu nad Mohanem v oblasti pohoří Taunus. Jednotky budou patřit společnosti fahma, která patří objednateli – Dopravnímu svazu Rýn – Mohan (Rhein-Main-Verkehrsverbund – RMV).

Na tratích dosud jezdí hlavně dieselové jednotky. Flotila celkem 27 jednotek bude zatím největším na světě v segmentu vlaků s vodíkovém pohonem. Start nahradí na tratích současného dopravce Hessische Landesbahn GmbH. Start musí podle podmínek soutěže nabídnout zaměstnancům stávajícího dopravce přechod za stejných podmínek, jaké mají dosud.

Síť Taunus se skládá z linek RB11 (Bad Soden – Sulzbach – Frankfurt-Höchst (– Kelkheim)), RB12 (Königstein – Kelkheim – Frankfurt-Höchst – Frankfurt, bf), RB15 (Brandoberndorf – Usingen (– Friedrichsdorf – Bad Homburg) – Frankfurt Hbf)) a RB16 (Friedberg – Friedrichsdorf – Bad Homburg).

Vyšší kapacita než dosud

Nová smlouva s dopravcem je na dvanáct let. „Naším cílem je rozšířit ekologickou výhodu autobusů a vlaků a nabídnout lokálně bezemisní mobilitu. Vodíkové vlaky nabízejí více míst k sezení než dříve používané vlaky, jsou tišší a nabízejí bezplatné Wi-Fi,“ řekl výkonný ředitel RMV Knut Ringat. Údržba vlaků bude probíhat v depu DB Regio ve Frankfurtu. DB již provozuje vodíkové vlaky na severu Německa

Jednotky iLint mají kapacitu 160 sedaček, což je až o 30 % více než některá stávající vozidla. Ve špičce budou jezdit jednotky zdvojené.

Alstom vyrábí jednotky iLint v německém Salzgitteru. Součástí zakázky na nová vozidla je i dodávka vodíku, údržba a náhradní soupravy na dobu 25 let. Dodavatelem vodíku bude Infraserv GmbH & Co., plnící stanice pro vlaky bude v průmyslové zóně v Höchstu na okraji Frankfurtu. S jedním zásobníkem mají vlaky ujet až 1000 kilometrů denně.

RMV získá na nákup dotaci ve výši 40 % od spolkového ministerstva dopravy, ta má pokrýt rozdíl zhruba 40 % v pořizovacích nákladech v porovnání s klasickou dieselovou jednotkou.

Tagy Alstom Coradia iLint Deutsche Bahn Rhein- Main Verkehrsbund Start Gmbh vlaky na vodík vodíková mobilita
8 komentářů