egoe-plus
Mimořádné události Železnice

Sabine zastavila provoz na 132 místech po celé zemi, rozjíždí se provoz na koridoru z Tábora

Správa železnic řeší následky silného větru (10. února 2020). Pramen: Správa železnic
Správa železnic řeší následky silného větru (10. února 2020). Pramen: Správa železnic

Bouře Sabine dnes výrazně komplikovala cestování po české železniční síti. Správa železnic musela kvůli popadaným stromům zastavit provoz na řadě tratí, vlaky nabírají velká zpoždění. Ráno byl provoz vyloučen kvůli větru na více než padesátce úseků. Postupem času dnes Správa železnic evidovala 132 narušených úseků.

Na řadě míst popadaly na koleje stromy, jinde vlaky nevyjely z preventivních důvodů. Železniční doprava stála hlavně v Čechách, například od rána nejezdily vlaky z Českých Budějovic. Před 21:00 Správa železnic evidovala 114 úseků, na nichž už obnovila provoz, a 18 tratí, kde vlaky stále nejezdily. Někde bude provoz obnoven ještě dnes, jinde potrvá omezení až do úterý.  „Zbývá 18 posledních úseků se zastaveným provozem ze 132, na kterých se od neděle projevila nepřízeň počasí,“ uvedla Správa železnic na facebooku.

Podle informací na webu Správy železnic byl kolem 21:00 přerušen provoz například na několika tratích na jihu a západě Čech, ve Středočeském kraji a Královéhradeckém kraji a na Vysočině. Po 22. hodině pak došlo k obnovení provozu z Tábora do Českých Budějovic.

Řada vlaků byla odřeknuta bez náhrady, jiné nahradily autobusy. Na některých úsecích se už podařilo provoz obnovit, další ale mezitím přibyly. „41 traťových úseků se zrušeným provozem, 82 obnoveno.. S postupující bouří se přesouvají i problematická místa,“ hlásila Správa železnic v 18:30. Ještě v poledne se přitom počet vyřazených úseků snížil na 17, kolem 15. hodiny jich bylo 37.

Od 7:15 Správa železnic zcela uzavřela provoz ve stanici České Budějovice. Provoz v celém obvodu stanice České Budějovic je z důvodu kritických povětrnostních podmínek od 7:15 zastavený,“ uvedla SŽ. Zastavily se tak všechny výjezdy z Budějovic (na Český Krumlov, Protivín, České Velenice, Horní Dvořiště a Veselí nad Lužnicí) a stojí i trať z Veselí do Velenic. Zastaveny bez náhrady byly Jižní expresy.

Velké komplikace byly i na Chebsku. Pendolino z Chebu (5:27) na Ostravu vyjelo se zpožděním 158 minut, navíc bylo odkloněno na Podkrušnohorskou magistrálu a jelo přes Ústí nad Labem. České dráhy o opatřeních informují na svých stránkách. Cestující na některých nádražích ale mluvili o chaosu a nejistotě. Zejména v Českých Budějovicích nešlo osud řady vlaků z informační tabule vůbec vyčíst, jen menšina byla nahrazena autobusy.

V Praze také od časného rána omezovala provoz porucha zabezpečovacího zařízení mezi hlavním nádražím a Hostivaří a Krčí. Porucha zabezpečovacího zařízení postihla i Švestkovou dráhu, kde jezdí AŽD Praha.

Českým drahám zkolabovaly webové stránky i e-shop, kolem 7:30 byly opět zprovozněny.

Zdrojem informací o provozu na železnici je i aplikace Grapp Správy železnic. Provoz je narušen hlavně v Čechách, postupně ale přibývá vykřičníků i na Moravě.

 

Správa železnic přehled mimořádností aktualizuje na svém facebooku:

Vlaky nejezdí ani mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem, společnost Die Länderbahn zastavila provoz raději preventivně sama.

Zastavení provozu na všech linkáchVzhledem ke stále se zhoršující povětrnostním situaci byl dočasně zastaven veškerý…

Gepostet von Trilex am Sonntag, 9. Februar 2020

Velkou komplikací byla i závada na zabezpečovacím zařízení v Praze – Vršovicích, která zpožďovala hlavně vlaky linky S9. Na koridorových tratích nastaly komplikace mezi Prahou a Plzní v úseku Kařízek – Hořovice, kde se kvůli větru jezdí po jedné koleji a vlaky nabírají zpoždění.

Hasiči už od brzkého rána měli po celé republice desítky zásahů, hlavně kvůli popadaným stromům. Například před 05:00 u obce Libínské Sedlo na Prachaticku spadl na osobní auto. Zde je jedna zraněná osoba,“ oznámili jihočeští hasiči na webu.

Silný vítr způsobil i problémy na dálnicích, hlavně na D3 a D5. „Popadané stromy nebo větve, ale dopravu neblokují. Žádné dopravní nehody. Celá dálniční síť je v plynulém provozu,“ sdělil na twitteru mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Na D10 například silný vítr převrátil kamion.

Liberecký kraj v neděli večer kvůli orkánu doporučil rodičům, aby dnes nechali raději děti doma.

Situaci v letecké dopravě sledujeme v samostatném textu.

 

tagy
71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Když SŽ u některých vlaků na prahlavním baví vypisovat nástupiště na poslední chvíli…..
Jsem pro zavedení pravidla „prvním ohlášením nástupiště se pustí odpočet do času odjezdu“. Pokud je vlak připraven dřív, tak je navýšení zpoždění vinou SŽ.
Objednavatelé by si měli hlídat, že jim na nádraží nezůstane pomalejší vozíčkář/kočárek/… protože operátor rozhlasu potřeboval cigáro před nádražím.

Fliczek

Operátor rozhlasu? 🤔 😀

svojsin

Na východ od Brna se právě čerti ženijooooo, snad to nebude na dlouho

Aj Tak

Stojim na Smichaci. V Praze uz trosku fouka a maj to docela pod kontrolou. Zpozdeni od 5 do 100 minut jsou naskakany v predstihu a nastupiste urceny na pulhodiny dopredu. Co me ale zaujalo je, jak kreativni hlaseni maj predmluveny k vysvetlovani zpozdeni. Jeden je zpozdenej z duvodu zhorsenych povetrnostnich podminek, dalsi kvuli silnym poryvum vetru na trati a jinej zase kvuli padu stromu do kolejiste.

bohyn

Zkoušel si vyjít ven z nádražní haly? Asi ne. A v metru fouká přibližně furt stejně.

Jedine vlaky

A na brněnsku nic. 😀

Jiří Kocurek

Když kalmita tak pro všechny? Raději ne 🙂

os.ka.rek

Tak už stojí i 090 u Lovosic…

Webster

Neví někdo jestli to Pendolino co jelo přes Ústí stavělo v některých stanicích na Podkrušnohorské magistrále?

Petr

Nejel jsem s nim, ale vyfotil jsem si ho v Usti nad Labem a tady nestavilo. Vlastne ani nejel pres hlavni nadrazi, ale primo to vzal tunelem pod vetrusi na Prahu.

Josef22

Nikde nezastavovalo pro nástup, až v Praze, odkud pokračovalo jako SC 507.

Zbyněk

Má za to, že to Pendolino snad nikde nestaví, obvykle když jede přes Ústí, stojí i s cestujícími na západním nádraží a výstup a nástup umožněn není.

Dáda

Pendolino stojí maximálně u Polomi, když mu zamrznou všecky CD Romy.

Jerry

Jak vidím tu úvodní fotku tak SŽDC to moc kolem tv vyřezané nemá

Rtep

V jižní části Šumavy všechny vláčky stojí a silnice od Pachatic a Vimperka nahoru jsou uzavřené, kupodivu jsme se ještě ráno dostali z práce…
Ještě před hodinou skoro jasno, teď už zataženo a slejvák.

JménoJeštěNevymyslel

Tady na jižní Moravě nám svítí krásně sluníčko, slabší vánek. Ideál někam vyrazit. Co lepšího si přát. 😀

Dáda

už nesvítí… leje jak z konve.

Libor

Už zase svítí, uvidíme na jak dlouho…

Hen ten oný

Dál než do nejbližší hospody bych, být Vámi, nešel.

X 1

Teplota konstantní, barva skvělá, buket též a na jazyku lahoda
Zjišťuju že z teho sklepka namám důvod vylézat.
Asi dáme ještě po pohárku. Draha forever ;). :)))))))

Aj Tak

Stojim na Hlavaku a je tu skvelej chaos a situace zjevne neni pod kontrolou. Chapu, ze pocasi clovek neporuci (byt v Praze jen prsi prakticky bez vetru), ale to prece nevysvetluje, proc zpozdeni 30+ minut naskakuji az 5 minut pred planovanym odjezdem a nastupiste se objevuji az s prijezdem vlaku do stanice. Coz o to, ja si to dobehnu, ale mit berle nebo kocarek tak dekuju pekne.

BoH

Upřímně netuším, jak moc je to komplikované. Ale Němci to vyřešili jednoduše – prostě všechny vlaky zrušili. Otázka je, co je lepší 🙂

Rtep

Na jihu Čech už je zastavena doprava na mnoha tratích. Což je asi jediná rozumná možnost.

BoH

To je možné, ale je to spíše důsledek, nikoliv prevence. Prostě jsou dvě možnosti – 1) Buď se řekne, že nikdo nikam nepojede a máte to jisté a můžete se podle toho zařídit. 2) Pojede se, dokud to nějak jde a buď se do cíle dostanete (pravděpodobně se zpožděním) anebo uvíznete a budete na tom jako v bodě 1, ale nepřepraven. A samozřejmě je nutné počítat se zmatky. … A je tedy otázka, která varianta je menší zlo 🙂

michal

Lepší je provoz zastavit, než riskovat poškození strojů a újmu na zdraví personálu a cestujících, Němec to pochopil už dávno, prostě pojedete druhý den.

Dominik

Jenže jaké by byly u nás reakce? Byl by řev, proč se nejezdí, když nefouká, nebo následně by se řvalo, proč se nejezdilo, když se nic nestalo.

michal

Reakce můžou být jaké chtějí, do toho nemá cestující co mluvit.

BoH

To je fakt, pro zákazníka se ten byznys vlastně nedělá 🙂

Dominik

Zde by mělo snad mít zdraví a bezpečnost práce přednost před nějakým byznysem, já taky doktorovi neradím, jak má léčit.

Erik

Protože Němci se podělají z prvního vánku. Pokud budeme uvažovat jejich logikou, tak hlásí sněžení vše zastavit, slunce taky.
Je to jak americká hérečka. Podržet dveře ženě = znamená sexuální obtěžování.

Leinad

Pokud by se vítr očekával dopředu (SŽ by občas nějaké stromy pokácela), byla by možnost 2 docela v pohodě.
A možnost 1 nedělat celoplošně, dělat ji na konkrétní úseky(trať kde něco hrozí, na kterou za chvíli něco spadne). Na můj vkus dobře zvládnuto, jenom oblíbené nešvary SŽ – příhozy zpoždění (když se ví že zpoždění je větší, když se hlásí zpoždění na příjezdu, ale ne na odjezdu obratu,….), hlášení nástupiště na poslední chvíli.

Dominik

Jo, Němci obecně nezvládají operativní řízení.

navratp

A podle toho u nich všechno vypadá.

navratp

V Německu to bylo špetku horší.

Cestovatel

Aj Tak – to je tim že se to řeší operativně – podle mého názoru to ti mohlo (a mělo) dojít – včera o tom media s dostatečným předstihem podrobně informovala – a ohledně těch informací na poslední chvíli – ono totiž nejde naplánovat půlhodiny předem , kde zrovna bude foukat vítr…. stačí se nad tím logicky zamyslet – a zároveň přijímám fakt, že taková činnost může někoho hodně bolet – atak ji raději nevykonává.. 😀

TomikV

Hmm, na Hlaváku to bylo v klidu a pro lepší orientaci v dopravě je lepší sledovat IDOS.

jozka

V Praze prsi prakticky jen bez vetru. Ruzyne teda neprijima, par stromu popadalo a tak, ale bez vetru. Mala napoveda. Zkuste opustit mistnost 🙂

Hen ten oný

a střecha odlétla i s pokrývačem, že ? 🙂

AAA

zpozdeni 30+ minut naskakuji az 5 minut pred planovanym odjezdem

§1 Vždycky se to tak dělalo

northys

bylo to tak vzdycky, tak proc to delat lepe, ze…

Marek Janík

Takhle napříč červený Grapp jsem snad ještě neviděl…..

Jiří Podolský

Od večera nejezdí vlaky Karlovy Vary dolní nádraží-Mariánské Lázně, web GWTR i SŽDC mlčí. Chudáci cestující na zastávkách…

Lukáš

To byl masakr. Člověk přijde na nádraží. Nikde žádné upozornění nic. Nádraží plné lidí a pak asi 15 minut po čase co měl jet vlak vyleze výpravčí a stroze nám řekne, že žádný vlak nepojede a není žádná náhradní doprava.

Hen ten oný

Tak… po varovných meteorologických zprávám se to dalo očekávat. Je to pochopitené. Důležitá je především bezpečnost cestujících.

Radek Janata

Nikde žádné upozornění? Na webu ČD visí už od včerejška, vydali tiskové zprávy, mluvčí mluvila už večer na ČT, co byste chtěl víc?

anonym

Web GWTR mlčí i o zastaveném provozu na Šumavě (narozdíl od SŽDC). Karlovy Vary-Mariánské Lázně se nejezdí na žádost GWTR.

michal
Josef22

Člověk by řekl, že po letech zkušeností s provozem bude GWTR právě ten, kdo bude informovat o mimořádnostech… No, bohužel je to jediný dopravce, který ruší spoje a vůbec se o tom neobtěžoval do 8:15 informovat.
A to už je co říct, když už i Arriva aktualizuje stránku MÚ každou chvíli.

Hanzi

Rok má 365 dnů. Takže pokud jeden den v roce jsou zhoršené podminky tak se to jistě dá přežít bez újmy. Zaměstnanci záchranných systémů k přepravě do práce povětšinou stejně používají auto, inkousti, courálisté, školáci atp mohou sedět doma na zadku, nakoupit jizdenky lze i jiný den v roce. Kdyz to jde u sousedů nevím s čím má čecháček problém.

Honza

Rok má 365 dnů. Aha, tady někdo je buď ze zvláštní školy a nebo volič pirátské pseudostrany! Například tento stávající má 366 dnů. Čím to asi bude? Že by to bylo dobou oběhu Terry kolem naší hvězdy a srovnání času námi používaného 🙂 Myslím, že Ty budeš asi ten případ čecháčka, který si myslí, že roční období se střídají podle vzdálenosti Terry od slunce 🙂 Takže moudra si možná nech na jiné servery či portály!

Hanzi

pro zhrzeného šotouše ,, jednou za 4 roky má 366 dnů,, alespon máš o den víc na opruzování po kolejích jednou za 4 roky.

Paja

To by tak nevadilo, o něco hloupější (kromě jiných věcí ve vašem příspěvku) je to, že to je právě letos 🙂

BoH

Nerozumím tomu rýpaní o počtech dnů (protože i kdyby to bylo 400, tak význam sdělení je stejný) a už vůbec nechápu to politické rýpání. Chápu, že někdo má z politiků komplex (i já mám komplex z ODS), ale existují na to vhodnější místa, kde se o to podělit.

navratp

modrý mozek

Medvěd

Nesouhlasím! To by museli tam nahoře, říci 1 den bude klid (volno) a to se zatím nikdo neodvážil říci! Holt jsme si zvykli na to, že vše funguje a příroda nám utřela zrak……….na 3 dny bude makačka. A jestli ještě příjde sněhová fujavice, tak teprve uvídíme……..

Medvěd

Politici mohli říci, zůstaňte v pondělí doma a byl by klid.Teď budou v bedně večer moudří…. Na takovéto počasí si holt budeme muset zvyknout !!!

Jiří Kocurek

Urážet cestující všech kategorií. Kdykoliv, kdekoliv, udělat reklamu zaměstnavateli: Cestující jsou pro dráhu jen obtížný hmyz, mají sedět doma na zadku. A prokádrovat pracující na dělníky, rolníky, nádražíky a pracujicíc inteligenci − ta je nežádoucí.

TomikV

Co se týče vlaků Beroun -> Praha tak pokud to dojede do Berouna od Plzně, tak pak to již jede bez problémů, to samé Linka S7, jezdí vcelku na čas a to v obou směrech a to určitě již od 5 hodiny. Jediný problém je v tom, že SŽDC nejspíš ani netuší, co jí jezdí po kolejích, jinak by zavčasu informovali cestující. Jeden příklad za všechny, od Chebu v 6:45 přijíždí do Berouna Ex 551 a neplánovaně zastavuje. Stojí asi tak 5 minut. Nechápu proč když R 16 má jasných 60 minut (aktuálně již 87 minut) a Ex zde stojí… Číst vice »

Dushan

Kompletně nedostupný web ČD, vč. eshopu je cekem průšvih. Jinak aktuálně cca 9% všech vlaků se zpožděním >30min. Vršovice jsou prokleté, tam snad není týden bez poruchy.

Dushan

Tek web i ČD eshop už nahodili.

Dáda
svojsin

Dushan: Tam nebudou ale započítány vlaky co vůbec nejedou.(???)
I tak při pohledu na babitron aby zelenej trojúhelník člověk pohledal….

Vlastik

Web Arrivy zatím jde a co se týká informací o mimořádnostech, což jim bylo také dříve vytikáno, tak mají informace teď podrobné.

JarynJarin

Pže na jejich web nikdo nečumí. Každý jde na web mimořádností ČD….

Vlastik

Pokud v daných obastech Arriva nejezdí, tak je samozřejmé, že nepotrebují na stránky chodit. Podstatné je to pro lidi, kde jim Arriva jezdí.

Vlastik

Takovému cestujícímu třeba z Bylnice, jsou zase ukradeny stránky ČD, když tam za celý den projede 1 nebo 2 vlaky ČD.

Radek

6:40 – už ani GRAPP nejede.

Fliczek

GRAPP má občasné výpadky. Ale zatím se drží statečně.

Hen ten oný
jouda

U GRAPPu jsem neměl za posledních pár hodin ani jeden výpadek, šlapal perfektně.