Sabine zastavila provoz na 132 místech po celé zemi, rozjíždí se provoz na koridoru z Tábora
Správa železnic řeší následky silného větru (10. února 2020). Pramen: Správa železnic
Bouře Sabine dnes výrazně komplikovala cestování po české železniční síti. Správa železnic musela kvůli popadaným stromům zastavit provoz na řadě
Když SŽ u některých vlaků na prahlavním baví vypisovat nástupiště na poslední chvíli…..
Jsem pro zavedení pravidla „prvním ohlášením nástupiště se pustí odpočet do času odjezdu“. Pokud je vlak připraven dřív, tak je navýšení zpoždění vinou SŽ.
Objednavatelé by si měli hlídat, že jim na nádraží nezůstane pomalejší vozíčkář/kočárek/… protože operátor rozhlasu potřeboval cigáro před nádražím.
Operátor rozhlasu? 🤔 😀
Na východ od Brna se právě čerti ženijooooo, snad to nebude na dlouho
Stojim na Smichaci. V Praze uz trosku fouka a maj to docela pod kontrolou. Zpozdeni od 5 do 100 minut jsou naskakany v predstihu a nastupiste urceny na pulhodiny dopredu. Co me ale zaujalo je, jak kreativni hlaseni maj predmluveny k vysvetlovani zpozdeni. Jeden je zpozdenej z duvodu zhorsenych povetrnostnich podminek, dalsi kvuli silnym poryvum vetru na trati a jinej zase kvuli padu stromu do kolejiste.
Zkoušel si vyjít ven z nádražní haly? Asi ne. A v metru fouká přibližně furt stejně.
A na brněnsku nic. 😀
Když kalmita tak pro všechny? Raději ne 🙂
Tak už stojí i 090 u Lovosic…
Neví někdo jestli to Pendolino co jelo přes Ústí stavělo v některých stanicích na Podkrušnohorské magistrále?
Nejel jsem s nim, ale vyfotil jsem si ho v Usti nad Labem a tady nestavilo. Vlastne ani nejel pres hlavni nadrazi, ale primo to vzal tunelem pod vetrusi na Prahu.
Nikde nezastavovalo pro nástup, až v Praze, odkud pokračovalo jako SC 507.
Má za to, že to Pendolino snad nikde nestaví, obvykle když jede přes Ústí, stojí i s cestujícími na západním nádraží a výstup a nástup umožněn není.
Pendolino stojí maximálně u Polomi, když mu zamrznou všecky CD Romy.
Jak vidím tu úvodní fotku tak SŽDC to moc kolem tv vyřezané nemá
V jižní části Šumavy všechny vláčky stojí a silnice od Pachatic a Vimperka nahoru jsou uzavřené, kupodivu jsme se ještě ráno dostali z práce…
Ještě před hodinou skoro jasno, teď už zataženo a slejvák.
Tady na jižní Moravě nám svítí krásně sluníčko, slabší vánek. Ideál někam vyrazit. Co lepšího si přát. 😀
už nesvítí… leje jak z konve.
Už zase svítí, uvidíme na jak dlouho…
Dál než do nejbližší hospody bych, být Vámi, nešel.
Teplota konstantní, barva skvělá, buket též a na jazyku lahoda
Zjišťuju že z teho sklepka namám důvod vylézat.
Asi dáme ještě po pohárku. Draha forever ;). :)))))))
Stojim na Hlavaku a je tu skvelej chaos a situace zjevne neni pod kontrolou. Chapu, ze pocasi clovek neporuci (byt v Praze jen prsi prakticky bez vetru), ale to prece nevysvetluje, proc zpozdeni 30+ minut naskakuji az 5 minut pred planovanym odjezdem a nastupiste se objevuji az s prijezdem vlaku do stanice. Coz o to, ja si to dobehnu, ale mit berle nebo kocarek tak dekuju pekne.
Upřímně netuším, jak moc je to komplikované. Ale Němci to vyřešili jednoduše – prostě všechny vlaky zrušili. Otázka je, co je lepší 🙂
Na jihu Čech už je zastavena doprava na mnoha tratích. Což je asi jediná rozumná možnost.
To je možné, ale je to spíše důsledek, nikoliv prevence. Prostě jsou dvě možnosti – 1) Buď se řekne, že nikdo nikam nepojede a máte to jisté a můžete se podle toho zařídit. 2) Pojede se, dokud to nějak jde a buď se do cíle dostanete (pravděpodobně se zpožděním) anebo uvíznete a budete na tom jako v bodě 1, ale nepřepraven. A samozřejmě je nutné počítat se zmatky. … A je tedy otázka, která varianta je menší zlo 🙂
Lepší je provoz zastavit, než riskovat poškození strojů a újmu na zdraví personálu a cestujících, Němec to pochopil už dávno, prostě pojedete druhý den.
Jenže jaké by byly u nás reakce? Byl by řev, proč se nejezdí, když nefouká, nebo následně by se řvalo, proč se nejezdilo, když se nic nestalo.
Reakce můžou být jaké chtějí, do toho nemá cestující co mluvit.
To je fakt, pro zákazníka se ten byznys vlastně nedělá 🙂
Zde by mělo snad mít zdraví a bezpečnost práce přednost před nějakým byznysem, já taky doktorovi neradím, jak má léčit.
Protože Němci se podělají z prvního vánku. Pokud budeme uvažovat jejich logikou, tak hlásí sněžení vše zastavit, slunce taky.
Je to jak americká hérečka. Podržet dveře ženě = znamená sexuální obtěžování.
Pokud by se vítr očekával dopředu (SŽ by občas nějaké stromy pokácela), byla by možnost 2 docela v pohodě.
A možnost 1 nedělat celoplošně, dělat ji na konkrétní úseky(trať kde něco hrozí, na kterou za chvíli něco spadne). Na můj vkus dobře zvládnuto, jenom oblíbené nešvary SŽ – příhozy zpoždění (když se ví že zpoždění je větší, když se hlásí zpoždění na příjezdu, ale ne na odjezdu obratu,….), hlášení nástupiště na poslední chvíli.
Jo, Němci obecně nezvládají operativní řízení.
A podle toho u nich všechno vypadá.
V Německu to bylo špetku horší.
Aj Tak – to je tim že se to řeší operativně – podle mého názoru to ti mohlo (a mělo) dojít – včera o tom media s dostatečným předstihem podrobně informovala – a ohledně těch informací na poslední chvíli – ono totiž nejde naplánovat půlhodiny předem , kde zrovna bude foukat vítr…. stačí se nad tím logicky zamyslet – a zároveň přijímám fakt, že taková činnost může někoho hodně bolet – atak ji raději nevykonává.. 😀
Hmm, na Hlaváku to bylo v klidu a pro lepší orientaci v dopravě je lepší sledovat IDOS.
V Praze prsi prakticky jen bez vetru. Ruzyne teda neprijima, par stromu popadalo a tak, ale bez vetru. Mala napoveda. Zkuste opustit mistnost 🙂
a střecha odlétla i s pokrývačem, že ? 🙂
zpozdeni 30+ minut naskakuji az 5 minut pred planovanym odjezdem
§1 Vždycky se to tak dělalo
bylo to tak vzdycky, tak proc to delat lepe, ze…
https://youtu.be/1kwpTS2ZN1E
Takhle napříč červený Grapp jsem snad ještě neviděl…..
Od večera nejezdí vlaky Karlovy Vary dolní nádraží-Mariánské Lázně, web GWTR i SŽDC mlčí. Chudáci cestující na zastávkách…
To byl masakr. Člověk přijde na nádraží. Nikde žádné upozornění nic. Nádraží plné lidí a pak asi 15 minut po čase co měl jet vlak vyleze výpravčí a stroze nám řekne, že žádný vlak nepojede a není žádná náhradní doprava.
Tak… po varovných meteorologických zprávám se to dalo očekávat. Je to pochopitené. Důležitá je především bezpečnost cestujících.
Nikde žádné upozornění? Na webu ČD visí už od včerejška, vydali tiskové zprávy, mluvčí mluvila už večer na ČT, co byste chtěl víc?
Web GWTR mlčí i o zastaveném provozu na Šumavě (narozdíl od SŽDC). Karlovy Vary-Mariánské Lázně se nejezdí na žádost GWTR.
http://gwtr.cz/cs/o-spolecnosti/omezeni-provozu
Vše tam je..
Člověk by řekl, že po letech zkušeností s provozem bude GWTR právě ten, kdo bude informovat o mimořádnostech… No, bohužel je to jediný dopravce, který ruší spoje a vůbec se o tom neobtěžoval do 8:15 informovat.
A to už je co říct, když už i Arriva aktualizuje stránku MÚ každou chvíli.
Rok má 365 dnů. Takže pokud jeden den v roce jsou zhoršené podminky tak se to jistě dá přežít bez újmy. Zaměstnanci záchranných systémů k přepravě do práce povětšinou stejně používají auto, inkousti, courálisté, školáci atp mohou sedět doma na zadku, nakoupit jizdenky lze i jiný den v roce. Kdyz to jde u sousedů nevím s čím má čecháček problém.
Rok má 365 dnů. Aha, tady někdo je buď ze zvláštní školy a nebo volič pirátské pseudostrany! Například tento stávající má 366 dnů. Čím to asi bude? Že by to bylo dobou oběhu Terry kolem naší hvězdy a srovnání času námi používaného 🙂 Myslím, že Ty budeš asi ten případ čecháčka, který si myslí, že roční období se střídají podle vzdálenosti Terry od slunce 🙂 Takže moudra si možná nech na jiné servery či portály!
pro zhrzeného šotouše ,, jednou za 4 roky má 366 dnů,, alespon máš o den víc na opruzování po kolejích jednou za 4 roky.
To by tak nevadilo, o něco hloupější (kromě jiných věcí ve vašem příspěvku) je to, že to je právě letos 🙂
Nerozumím tomu rýpaní o počtech dnů (protože i kdyby to bylo 400, tak význam sdělení je stejný) a už vůbec nechápu to politické rýpání. Chápu, že někdo má z politiků komplex (i já mám komplex z ODS), ale existují na to vhodnější místa, kde se o to podělit.
modrý mozek
Nesouhlasím! To by museli tam nahoře, říci 1 den bude klid (volno) a to se zatím nikdo neodvážil říci! Holt jsme si zvykli na to, že vše funguje a příroda nám utřela zrak……….na 3 dny bude makačka. A jestli ještě příjde sněhová fujavice, tak teprve uvídíme……..
Politici mohli říci, zůstaňte v pondělí doma a byl by klid.Teď budou v bedně večer moudří…. Na takovéto počasí si holt budeme muset zvyknout !!!
Urážet cestující všech kategorií. Kdykoliv, kdekoliv, udělat reklamu zaměstnavateli: Cestující jsou pro dráhu jen obtížný hmyz, mají sedět doma na zadku. A prokádrovat pracující na dělníky, rolníky, nádražíky a pracujicíc inteligenci − ta je nežádoucí.
Co se týče vlaků Beroun -> Praha tak pokud to dojede do Berouna od Plzně, tak pak to již jede bez problémů, to samé Linka S7, jezdí vcelku na čas a to v obou směrech a to určitě již od 5 hodiny. Jediný problém je v tom, že SŽDC nejspíš ani netuší, co jí jezdí po kolejích, jinak by zavčasu informovali cestující. Jeden příklad za všechny, od Chebu v 6:45 přijíždí do Berouna Ex 551 a neplánovaně zastavuje. Stojí asi tak 5 minut. Nechápu proč když R 16 má jasných 60 minut (aktuálně již 87 minut) a Ex zde stojí… Číst vice »
Kompletně nedostupný web ČD, vč. eshopu je cekem průšvih. Jinak aktuálně cca 9% všech vlaků se zpožděním >30min. Vršovice jsou prokleté, tam snad není týden bez poruchy.
Tek web i ČD eshop už nahodili.
https://youtu.be/11qwPBR2Dns
Dushan: Tam nebudou ale započítány vlaky co vůbec nejedou.(???)
I tak při pohledu na babitron aby zelenej trojúhelník člověk pohledal….
Web Arrivy zatím jde a co se týká informací o mimořádnostech, což jim bylo také dříve vytikáno, tak mají informace teď podrobné.
Pže na jejich web nikdo nečumí. Každý jde na web mimořádností ČD….
Pokud v daných obastech Arriva nejezdí, tak je samozřejmé, že nepotrebují na stránky chodit. Podstatné je to pro lidi, kde jim Arriva jezdí.
Takovému cestujícímu třeba z Bylnice, jsou zase ukradeny stránky ČD, když tam za celý den projede 1 nebo 2 vlaky ČD.
6:40 – už ani GRAPP nejede.
GRAPP má občasné výpadky. Ale zatím se drží statečně.
https://provoz.szdc.cz/grappnv/
U GRAPPu jsem neměl za posledních pár hodin ani jeden výpadek, šlapal perfektně.