Rychlík s jedním vagónem. České dráhy řeší výpadky na lince, na které v prosinci skončí

Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhyLokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy

Podle Českých drah šlo o provozní opatření kvůli poruše vozu a výluky v Ústí nad Labem.

301 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joseph

Když kdysi jezdila Chomutovka – jen vozy s kupé, hodně vozů. Cestující byl spokojen. Pak se změnou GVD byl zařazen velkoprostor a 1/2 jedničky. Hodně lidí, málo místa, cestující znechuceni. Když se v Teplicích nebo UNL nahrnulo několik školních výletů, byl to očistec. Reakce od ČD byla – stěžujte si na Ministerstvo dopravy. To opravdu tenkrát byl opruz na entou.

Daniel Jablonecký

Zvláštní. Ty školní výlety si jistě předem objednaly potřebný počet míst ve vlaku. Nevěřím, že tam soušky učitelky ty děti přivedly jen tak.

Bmo

A příště pojede jenom samotná lokomotiva?!

SYN

Tam asi moc míst není, co?

Daniel Jablonecký

Řekl bych, že privatizace ČD je za dveřmi. Rok 2022 rozhodně nebude jednoduchej a budoucí vláda něco takového nevylučuje. A tváří tvář vybrakované státní pokladně se to bude samo nabízet.

Výkolejka

Jen upřesním, že o privatizaci nemluvila vláda jako celek, ale zástupci ODS.

Daniel Jablonecký

A já jen upřesním, že ministra dopravy i ministra financí obsazuje ODS.

Výkolejka

To jsou dva. Ti to sami neprosadí : – )

Daniel Jablonecký

Možná prosadí, možná neprosadí, ale až vláda uvidí tu ohromnou díru ve státním rozpočtu, tak přijdou na řadu různá pokušení…

Výkolejka

No to asi jo : – )
Kdo ví co je všechno napadne. Já tedy osobně bych začal na SŽ, tam je tolik peněz a tolik co zlepšovat ….

Axel

určitě. SŽDC také bude muset vyřešit kde najít náhradní tržby namísto části penězovodu z našich kapes.

zdenek

Jsou ovšem nějaké věci, kdyby jim měli koaliční partneři jasně vysvětlit. Co NE.

zdenek

Tím samozřejmě nic podstatného nezískají. Chápu, že tady kopete za jistého dopravce..
Tato pravicová vláda stejně vyhlásila, že žádné platy důchody snižovat po zlém Babišovi nebude. Tolik asi k „pravicové“ vládě. Tlučhuby..

Daniel Jablonecký

Proč bych kopal za „jistého“ dopravce? Nemám důvod. Nejsem ani akcionář ani zaměstnanec žádného z železničních dopravců. Kopu za kvalitní a funkční železnici bez ohledu na dopravce. A ano, jsem pro větší zapojení menších dopravců na úkor ČD, pokud nabídnou lepší a levnější služby.

rozinka

Konečně k čemu by si měl stát držet firmu, která mu nenese žádné dividendy.

Axel

Není důvod privatizovati formou prodeje státních akcií nějaké firmě.. Neboť problémem pasažérské ČD je blbě fungující prodej svých služeb cestujícím. Jediný kdo to může úspěšně změnit jsou konkrétní lidi v regionech. Z Prahy se nedá udělat pozitivní změna, bez podpory odborníků v regionech. Tj. jestli pasažérští nádražáci – konkrétní odborníci v regionech budou spoluvlastníky firmy ČD, tak spíše se začnou chovat k firmě jako k vlastní = omezí se žabomyší války uvnitř ČD. . Přestanou se chovat občas jako „skoro-kreténi“ k cestujícím. Už nebudou konkurenci k smíchu. Někdo osvědčený prodavač služeb cestujícím – jako Petr Fejk – totiž nic nezmůže… Číst vice »

Výkolejka

Máte nějaký konkrétní příklad, kdy se zaměstnanec ČD choval k cestujícímu jako skoro-kretén? A zkuste se prosím soustředit na posledních pár let.

Axel

https://www.railpage.net/wp-content/uploads/2021/01/cd-vectron.jpg

ŽelezniceSrdcem má být reklama která údajně přinese tržby pasažérské ČD?

ROFL.

To skoro dosahuje úrovně „duševníh gigantů“, kteří investovali do „reklamy ČD“ v minulosti… kdy vlaky běžně jezdily s „pos***ými“ toaletami“, ale když člověk s potřebou vyběhl z vlaku na nejbližší toaletu do nějaké nádrážky, tak minul vylepený midi/minboard firmy ČD „Železnice je poezie svého druhu“… Kdyby místo těch peněz za tisk a výlep radši zajistili častější úklid.

Výkolejka

Ta reklama na Vectronu je příklad skoro-kreténského chování zaměstnanců ČD k cestujícím??? : – D

Člověče, když jste úplně mimo, tak to ani nepište. Takhle sám sebe zaženete do kouta jako právě teď : – )

Axel

Ano.

Výkolejka

Tak to potom ano. A já si říkal proč vždy po příjezdu vlaku ČD odcházejí z nádraží cestující a hlasitě volají:“ proč z nás dělají kretény?!“ … takže oni viděli tuhle mašinu a byli úplně nas…í.

Člověče vy jste fakt k smíchu.

Axel

To jste nějak popletl… ČD jsou nyní ve stavu, že NEMAJÍ cestující.

Takže primárním úkolem je přesvědčit uživatele těch víc než 5 milionů osobních automobilů, že v 70% volných sedačkách z celkem cca 300 pasažérských sedačkách se cestujícím dostane dobré služby.

Neboť služby ČD ve své většině jsou lepší než jak mizerná je pověst těchto služeb.

Tj. firma ČD by měla mít spoustu reklamy, podobné když Škodovka „prodávala“ vylepšeného Favorita bez zbytečných závad…takovéto to lehce švihlé video, kdy kravaťák různě leze po autu a všude kde se došlo ke KONKRÉTNÍM zlepšení, dá vlaječku ( v interiéru, i v exteriéru).

https://www.youtube.com/watch?v=e9wIsAu5-zg

Karl vB.
PvvS

A co zrušit sedačky a jezdit jen na stojáka ? problém vyřešen..

Axel

Klidně, pokud se povede, že většinu nákladů si pasažérští nádražáci vydělají z jízdného od cestujících.

V roce 2019 u firmy ČD. byl poměr z jízd v ČR: 24% tržeb od cestujících, 76% ze společné kasy

PvvS

U objednané dopravy nevidím problém.

Axel

Tomu nerozumím.

Podle mě se během pár let zopakuje příběh odstřihnutí solárních baronů od penězovodu…. Podobně dopadne nynější velmi štědrý penězovod z našich kapes pro pasažéerské nádražáky.

Výkolejka

Souvislost mezi solarnimi barony a zeleznicnimi dopravci je jaká? … Nez napisete vase obvykle bláboly tak odpovim za vas: zadna : – )

PvvS

To jen jako obvykle plká a neví kudy kam. A když už je v koncích tak se snaží změnit téma.

Jozef

A kdo je podělal? Jenom cestující a pak si stěžují. Pokud vím, tak ve vlacích nejezdí úklidová četa, ale můžete sebou vozit kyblík a ten bordel, co nadelate tak si uklidit. Železničáři určitě nebudou vám znepříjemňovat cestování, protože nebudou cestující, nebude práce. Hezkou pezii při vašich cestách vlakem.

Axel

jj… zásada: „náš zákazník, náš pán“ v praxi…

Honza

Haha, tak tech mam jen za poslednich par mesicu hafo.
Treba kdyz mi pokladni schvalne vratila petistovku v kovovych, protoze jsem ji rekl, ze je neprijemna. Nebo kdyz na me pruvodci doslova rvala, ze do jednicky psi nesmi, coz jsem nevedel. Nebo kdyz pruvodci nenosi respiratory. Atd.
Ale zaroven je pravda, ze se to dost za posledni roky zlepsilo a je spousta super personalu. Jen tvrdit, ze ze se mnozi nechovaji jako kreteni, je zavirani oci pred situaci. V Regiojetu se mi to nestalo snad nikdy.

Axel

Souhlas – pasažérští nádražáci v ČD (ti co jezdí jako průvodčí/revizoři) jsou vesměs OK.

Spíše je problém zbytek té firmy = že nemají „cestující“ na prvním místě.

To je vidět na příkladu „impotentní“ reklamy letos v létě = velká světlá plocha s malým nápisem InKarta
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/05/vectr-7-of-11.jpg

To fakt vymýšlel někdo kdo dělal „reklamu pro nádražáky“ nikoliv pro cestující, tak aby přesedli z auta do vlaku

Jozef

Všechno je o lidech. Když už máte toho pejska, kolikrát stě s ním jel v RJ. A ty respirátorů, všiml jste si určitě, že spousta cestujících, taky nenosí roušky ve vlaku. Takže zase jenom lidi.

Výkolejka

Kez by vsichni cestujici ty repiratory sundali a rekli tak ze uz na to kaslou. A nikdo by s tim nic nedokazal udelat. To by byla parada : – )

Vě#tec

Paráda plných márnic

Leinad

Když cestující na Smíchově řekne „jednou do Berouna“, prodá modrogumí pokladní něco dražšího než PID, ale za to neplatného v rychlíku.

Seděl jsem v S9 odkloněné přes Libeň. Zastaví v Libni u nástupiště a po pěti minutách odblokuje dveře (možná lež od Spržel, že hned postaví, ale cestující kterým ujel přestup oprávněně nadávali)

Jede babka s těžkým kufrem. Průvodčí třívozového osobáku ČD si ji nevšimne, v deseti vozovém IC RJ jí nabídne pomoc.

Ketchup1970

Osobak z Velké nad Velickou do Veselí nad Moravou , průvodci lehce věkem před duchodem si popovida s chlapeckem a dá mu razítko kam chce , všechny hezky a bodře ( moravsky) pozdravi a s úsměvem přeje dobrou cestu a opravdu byla pohodová. Regiopanter z HK cuknul na vyhybkach ( víme o té jednotce své ) babička s vnouckem malém upadla , nastesti ji kolemjdoucí vlakvedoucí ( i poezie tu je) zachytil a ještě pomohl na místo , Vlakvedoucí poradil paní taky důchodkyni s vnukem , ze pojedou v Přelouči kolem vyskladané staré armádní techniky …. A takových lidských momentů… Číst vice »

Nádražák

To je Axelovi vrací jeho vlastní chování. Když nás považuje za kretény a nesvéprávné, tak se mu to vrací.

Axel

Kterou konkrétní osobu, živící se pasažérskou nádražštinou, jsem kdy označil za „kreténa“ a za „nesvéprávného“?

Daniel Jablonecký

Ale tady jde především o to, že státní pokladna potřebuje nějak naplnit. Pokud to nechápete teď, tak to pochopíte příští rok, až covid pomine a ze státních financí se stane hlavní téma zpráv.

Axel

Ale vždyť mluvíme o skoro tom samém.

Postupně během 5 až 7 let „přivřou“ penězovod z kapes nás všech do pasažérské železniční dopravy, tak aby větší část nákladů zaplatili cestující.

V roce 2019 jízdné od cestující v ČR u firmy ČD přineslo pouze 24% tržeb. Zbývajících 76% šlo z kapes nás všech, zejména z kapes těch kdo necestující vlakem.

Dle čísel roku 2019 to dělalo necelých 20 miliard Kč ročně.

Daniel Jablonecký

Však ano. Já nepotřebuji být s každým v opozici, pokud máme podobné názory 😁

Axel

Akorát já, že kdyby „zaměstnanci ČD“ si přestali dávat „vlastní góly“, tak nákupem podílu ve firmě ČD a svojí pílí/nápady by řada zaměstnanců ČD dokázala pozvolna/mírně zbohatnout/zajistit si slušné přilepšení k penzi.

To si nedělám srandu.

Ketchup1970

To mate pravdu a zaměstnanci RegioJetu by si mohli kupovat korunové dluhopisy své firmy, proč by si ji Radim úvěroval od bank …. Akorát to by mohlo chorvatské sezóně nesmělo dat vale takové procento stewardů .

Axel

Klidně. Akorát u RGJ předpokládám vyšší rizikovost=menší šanci na odhad budoucí prosperity. Neboť těch cca 15x nových aktivit RGJ letos a v dalších pár letech jsou zejména do zahraničí a to na různé trhy, různé kategorie spojů, různí zákazníci https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/ Zatímco úkol odborníků v ČD je srozumitelný = nalákat cestující z aut do vlaků… Takže řadoví pasažéřští nádražáci, kteří působí v regionech si snadno můžou odhadnout jak se bude dařit jejich zaměstnavateli firmě ČD, pokud se spokojený solventní cestující stane prioritou č. 1 (dle slov ředitele ČD – pana Bednárika – pro většinu pasažérských nádražáků nevnímají cestující/-ho jako zákaznici/zákazníka). Tj.… Číst vice »

Výkolejka

Tak ona neni az tak problem ta prazdna statni kasa jako spis ta histerie ktera se kolem toho vyskytuje : – ) i ta nova vláda casem podlehne pruzkumum verejneho mínění podle kterých se stane neoblibena a sem tam nejaky ten populisticky krok udela bez ohledu na statni kasu : – )

Vě#tec

Však popularita pětilhářů letí dolů už teď

Daniel Jablonecký

Ale ta privatizace nebude s cílem zlepšení služeb, ale získání peněz do státního rozpočtu. A když se bude řádně soutěžit, může velkou část výkonů Českých drah obsadit konkurence.

Axel

Škoda Transportation platila za půjčené peníze v jednom případě 8% p.a.

ČD platilo v průměru 2,3% p.a.

Jediný rozdíl je v tom, že ČD „má jistý“ penězovod z našich kapes. Škoda Transportation nikoliv.

A proto nejlogičtější cestou je postupně omezit/přiškrtit penězovod pasažérským nádražákům, tak aby se pro ně tématem č. 1 stal/-a konkrétní cestující (který nyní jezdí např. autem).

Jinými slovy = bez peněz od státu firma ČD nemá skoro žádnou hodnotu.

zdenek

Získání 0. Kterou okamžitě provozně prožerou.. To tady známe moc dobře z minulosti.

Vě#tec

Která si bude chtít nahrabat

PvvS

Zas ty vaše akcie místo peněz ?

Axel

Ne místo peněz. Neboť „co je zadarmo, toho si člověk obvykle příliš neváží“. Tj. akcie firmy ČD nakupovat z části své mzdy u ČD.

Takto to funguje např. v zemědělství, že členové družstva – jako vlastníci – si postupně nakoupí členský podíl. A poté část podílu na zisku družstva tito zaměstnanci/spoluvlastníci dostanou v naturáliích vypěstovaných v rámci podnikání zaměstnavatele.

PvvS

Ale dobrovolně. Ne ty vaše povinné exekuce ze mzdy. Akcií se nenajíte, akciema v obchodě nezaplatíte. Pokud by něco takovýho mělo být, tak pouze na dobrovolné volbě, nebo jako bonus.

Axel

V družstvu nemusí pracovat jen a pouze společníci (družstevníci), nýbrž tam normálně pracují také zaměstnanci bez vlastnického podílu.

Akorát pokud se propouští, tak při rozhodování jestli propustit 2 stejně kvalitní/stejně potřebné zaměstnance, tak družstevník-zaměstnanci si spíš uhájí svoji práci, než zaměstnanec bez spoluvlastnického podílu.

PvvS

Takže kdo ze zaměstnanců ČD by chtěl akcie svého zaměstnavatele, tak by si je koupil a kdo ne, tak by nemusel ? Zatím můžou nakupovat dluhopisy..

Axel

Mě je víceméně jedno, jestli pasažérští nádražáci se probudí… A začnou myslet jak posloužit cestujícím. Zajména na cestující z těch víc než 5 milionů osobních automobilů.

Neboť postupně bude přiškrcen penězovod na železnici ze společné kasy… Z jednoduchého důvodu = náš národ vymírá a ubývá počet vydělávajících vůči počtu potřebných podpory ze společného např. z důvodu invalidity nebo jako výživu ve stáří kterou musí platit mladší generaci pro generaci svých rodičů.

PvvS

No jestli máte takovou starost o to, abu to nešlo z vašich kapes, tak je na čase se odstěhovat. Nádražákům je to celé přímo u ****** a to z toho důvodu že o podstatných věcech se rozhoduje zcela jinde. POkud chcete něco změnit, tak musíte zamířit Na vyšší vedení a tam to změnit. běžnej železničář dostane maximálně pokutu za to, žo by vypravil něco jiného, než je napsaný. A o změně trasy /času ani nemluvím. Koneckonců múžete to všem tady a u železnice předvést a pronajmout/odkoupit si motorovou jednotku, požádat o licenci, splnit podmínky, požádat o trasu a časy. A… Číst vice »

Axel

Pvvs … my víme, že lze „vypnout“ dotace.

Viz solární elektrárny, takřka obratem si 90% až 95% zaměstnanců stavicích solárních elektrárny, hledalo obživu v jiném oboru.

Stalo se to před cca 10 leti.

PvvS

Dokud bude po ČD nebo jiném dopravci nasmlouvána ZDO, tak bude muset být i placena. Stejně jako MHD.

Axel

Ne. Žádná taková jistota neexistuje. Ještě jednou – viz osud solárních elektráren.

Tj. jestliže víme, že firma ČD má techniku (např. typ 451 ve firemním muzeu), ale techniku nepoužije (ani si nepůjčí např. od konkurence) aby ČD odvezla cestující, tak dojde k patřičné reakci.

PvvS

No jestli si vy něco objednáte a neplatíte, tak to o vás leccos vysvětluje. A jak dlouho podle váz trvá zprovoznění ODSTAVENÉ soupravy ? Jste si jistý, že nemá třebas propadlé jímky, nebo jiný problém ?

Axel

Jak říkám, dojde k reakci na porušování smlouvy…. zvláště jestli se ukáže, že firma ČD „zneužívala“ dotace aby provozovala linku Praha-Ostrava za predátorské ceny … mluvím o situaci po nástupu konkurenčních dopravců LEO/RGJ…. Tj. vůbec nic nebrání redukci dotací, pokud se ukáže že pasažérská ČD „zneužívalo/zneužívá“ dotace na likvidaci/přidušení konkurence.

Je zvláštní jak si spousta pasažérských nádražáků „schovává hlavu“ do písku před hrozícím průšvihem.

Ketchup1970

Tato myšlenka byla konkurencí ke kupónové privatizace v raných devadesatkach . A ty podíly zaměstnanců by a) motivovaly zaměstnance ( je to i naše ) b) fungovaly by jako penzijní zajištění .

PvvS

Njn, jenže pokud nakupuji akcie, tak jedině za výhledem zisku. A to buď růstem jejich hodnoty, nebo dividendama. A to ČD nesplňuje ani omylem. A celkově málokterá osobní dopravní společnost. Stačí se podívat i na OeBB , za kolik mají vydané dluhopisy, kolik dělal jejich zisk a to i se státní podporou..

Axel

Jaktože firma ČD nemá dobrou perspektivu, pokud začne myslet na prvním místě na zákazníky-cestující?

Silnice plné, „boj“ o parking, ale v ČR pasažérské vlaky firmy ČD, s dost levným jízdným, jsou plné míň než z 30%… (mluvím o roce 2019, tj. před čínským virem).

PvvS

A kolik cestujících bude po zdražení ? Neprotiřečíte si tak trochu ?

Axel

Zejména ti, kteří sami jezdí svým autem na delší, pravidelné trasy. A Ti cestující bydlící na venkově na cestě do aglomerací, kteří dosud jezdili autem, což skončí neboť v aglomeraci jim zakazují/zakážou parkování.

PvvS

Tím chcete říct, že když zdražíme vlaky, tak do nich přijdou další cestující ? Každej bude zvažovat na cestu několik věcí. Zda se mu vyplatí jet autem, a to jak finančně, tak časově. A minimálně časová hodnota většinou převáží všechno ostatní. Protože, pokud se má třebas z odpolední dostávat IDS domů víc jak hodinu a autem je tam za 20 minut, tak není co řešit, i když to je jednoznačně dražší. A vzhledem ke koncentraci komplexů spíše na okrajích města, tam ani s tím parkováním problém není. Hromada firem má i dnes parkování v areálu, nebo vyhrazená místa na parkovišti.… Číst vice »

Axel

A parking? A dražší autíčka (např. nová generace Fabia Combi nebude)…. Tj. korektní je argumentovat altertivou v podobě automobilní spolujízdy… to opravdu bude reálná alternatiiva.

Ovšem já celou dobu mluvím zejména o autech které vezou jednoho člověka (tj. člověk který si řídí sám).

PvvS

No a ? Pokud si ze své vůle člověk bude platit auto, případné parkování, tak je to jen jeho problém. A nejedná se o alternativu, ale o volbu. A parkování je dost možností P+R a MHd, firmy nabízí parkování na svých parkovištích, existují parkovací domy. Je to jen každýho věc, na kolik si cení svůj osobní čas a soukromí. Někomu stačí míň a vystačí s veřejnou dopravou, někdo si ho cení na víc, a bude si platit auto i nadále.

Gwann

vzhledem k brajglu, co by vypuknul i tomu, že zrovna za tenhle podnik by se moc neutržilo, tak si myslím…že to nehrozí.

pravděpodobnější už je česká pošta.

Axel

Tak ono při nedostatku peněz ve společné kase, se nabízí řešení jak v albánské části Kosova = „vypnout“ většinu železniční pasažérské dopravy.

Gwann

nebo taky přestat platit terapii pomatenym.
dotace na řepku.
zrusit zrychlené odpisy majetku po covidu.
a dá se vymyslet spousta.

ale gros nákladů je na linkách, co jsou celkem obsažené. ne na lokalce do Luzce

Axel

Ano, přijdou změny. Nevím jestli za 2 roky nebo za 10.

V každém případě je inspirativní např. názor tohoto pána, kde bez významných úvěrů z bank, koupil a zmodernizoval starou chemičku
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/v-hubenych-letech-se-musi-lidem-pridavat-nejvic-rika-majitel-chemicky-180291

Z praxe víme, že má slušný „čuch“ na odhad budoucnosti. Viz investice v Kazachstánu. Vydařený odkup fabriky v Německu. Investice do produkčních technologií na zeleninu.

A letos na jaře (!!!) prodal tu část firmy, která obchodovala s elektrikou a plynem domácnostem.

PvvS

A proč tedy místo peněz nemotivuje zaměstnance akciemi ? A to je přitom výdělečná společnost.

Axel

To nevím. Tipnu si, že jedním z důvodů bude, že tahle firma provozuje velmi velmi různorodé obory činnosti…. To je něco jako kdyby firma ČD provozovala pasažerskou železniční dopravu a k tomu kdyby ČD provozovalo připojení k internetu…

Fosfa motivuje jinak – do vzdělání zaměstnanců. Najděte si „Fosfa univerzita“

PvvS

To dělá většina firem, jen se tím nechlubí. Interní vzdělávání, školení jsou standartní postupy. A pokud člověk nezůstává na nejnižších pozicích, tak velice často jsou to školení externími firmami s certifikáty.

Axel

Ne, nedělá. Možná leda tak VŠ firmy Škoda Auto a některé softwarové firmy…

PvvS

Probuďte se do reality. Interní vzdělávání je zcela normální a používaná věc. Firmy dávno přišly na to, že proškolit lidi z výroby a posunout je výš je pro ně výhodnější, než nabírat zvenku a učit všechno. A o tom, že to funguje , tak stačí google. A během pár sekund se dá snadno najít hromada firem, které školí Kaizen, Six sigma, Lean, 5S .. A k těm certifikátům se pak i dost přihlíží při změně zaměstnání.

zdenek

Ano buhužel klondaik vyhrál. A může nadále škodit a dělat nevratné nebo draze vratné kroky. Oni nic jiného než privatizovat a zašantročovat majetek ani nikdy neuměli. Bohužel „chytří“ voliči antibabiš ho volili. Oni mají patent na rozum. My kobliháři jsme blbí. Každopádně z toho stát nic nezíská. Jen nadělají problémy.
PS: To by měli mít v programovém prohlášení. Jinak je to opět podvod na jejich „chytré“ voliče.

Axel

Zdeněk: Že jsem tak smělý… V čem spočívá ono „zašantročování majetku“, pokud si kus firmy ČD (za své peníze ze mzdy) odkoupí zaměstnanci ČD? Když půjde o jejich prachy, prachy zaměstnanců, tak třeba by v ČD začali řešit cestující, nikoliv vzájemné vnitrofiremní souboje a pomluvy.. Aby spokojenost SOLVETNÍCH cestujících byla na prvním místě… Třeba aby regionální obchodní kancelář v Jihomoravském kraji na webu ČD měla novější aktuality než z léta 2019 !!! A hlavně – aby ty aktuality byly UŽITEČNÉ pro cestující (neboť aktualitu, že z Hodonína můžu dočasně jezdit do Holíče je tak nějak nanic, vzhledem k zavedené busové… Číst vice »

PvvS

ČD se v JMK moc nepropagují. Protože jsou tu jen objednaným přepravcem s určeným a daným tarifem. Tudíž zde mají za úkol pouze odjezdit to co so kraj objednal. Zbytek je starostí Kordis a JMK. Takže s tím lákáním se musíte obrátit jinam.

Axel

Prosím Vás „Zbytek je starostí Kordis a JMK.“. Než něco napíšete, tak si zjistěte fakta.
Rychlíkové přes Vysočinu,
R12,13,19,…,
IC, EC

Kupodivu firmě RGJ nebrání se propagovat, přestože část mezinárodní linky v JMK je integrována do IDS JMK.

PvvS

A ony ty rychlíky jsou JMK kraje ? Ty si objednává někdo jiný. A i ty mají po území JMK uznávaný tarif IDS.

Axel

Vždyť jo… Právě proto jsem Vám napověděl, abyste přišel na svůj omyl

A proč tedy „s**e“ firma ČD na reklamu, aby zaplnila tyto R/IC/EC jezdící v Jihomoravském kraji?

IMHO reklama ČD na toto je žádná nebo neúčinná.

Vím to z první ruky. Neboť čas od času se mi stane že je šokován nějaký můj známý/kolega, jak prima služby nabízí ČD v těchto vláčcích = jezdím tím i autobuskem i autíčkem takže můžu srovnávat. A v řadě aspektů/situací je doprava ve vagonku tou nejlepší možností.

Akorát se tento „úspěch“ snaží firma ČD utajit před širokou veřejností….

PvvS

Protože nebudou na na hranici kraje měnit lokomotivu ?

Poutník99

To bylo posměšků, když RJ jezdil se třemi vozy. A teď posměšky nejsou, modří zdůvodňují poruchami…

Miroslav Zikmund

Kdysi (v dobách vlády ošklivého bolševika) platil předpis ČSD D21 upravující „hospodaření s osobními vozy“. Ten mimo jiné stanovil výši provozní zálohy na 20 % turnusové potřeby, na vykrytí plánovaných prohlídek a neplánovaných oprav. Při TP 100 vozů = záloha 20 vozů … V současné době není stanoveno jaké % z turnusové potřeby musí tvořit provozní záloha . Pro ilustraci, tehdy se prohlídky osobních vozů v ŽOS prováděly v časovém intervalu 18 měsíců bez ohledu na ujeté kilometry – na rozdíl od hnacích vozidel, která měla jako kritérium frekvence prohlídek kilometrické proběhy – časová lhůta prohlídky byla sekundárním kritériem, pokud… Číst vice »

Daniel Jablonecký

A nějakou železniční příhodu z doby Rakouska-Uherska byste tam neměl?

Pája

Pokud se Vám příspěvek od pana Zikmunda nelíbí, tak ho prostě nečtěte. Já si ho naopak přečtu rád.

Daniel Jablonecký

Já je čtu taky rád. Proto bych chtěl poprosit ještě o starší pohádky než jsou ty z doby Husáka, Svobody, nebo Novotnýho.

Jiří Kocurek

Jenže tady by stačilo, kdyby ten 1 vagon ze zálohy přitáhli do 24 hodin od poruchy toho prvního. A ne až po poruše druhého, několik dní po poruše toho prvního.
To je pak jedno, jestli je záloha 20 ze 100 nebo 10 ze 100.

Axel

Z pohledu příchodu RGJ na tuto linku je to velmi, velmi podezřelá souhrna náhod. Zvlášť když ČD má např. muzejní typ 451, který by měl být funkční…

Kde je vůle, tam je cesta.

Osobně si myslím, že konkurenční boj by měl probíhat soupeřením v kvalitě a v hospodárnosti. Nikoliv aby musel zakročit antimonpolní úřad.

Problém pro ČD je ten, že kvůli minulému hříchu z roku 2005 jsou ČD v podezření a nyní probíhá vyšetřování chování ČD… Takže jestli nynější události se firmě ČD se nepovede věrohodně vysvětlit, tak dost možná velmi velmi zapláčou.

Výkolejka

Jak rychlé zakročení AU máme očekávat? Myslím, že tam nad tou fotkou už sepisují tu obrovskou pokutu : – D

Axel

Pane šéfodboráři Výkolejka,

ve zdejších diskuzích opajovaně lžete, odvádíte diskuzi od tématu. A používáte osobní urážky, když Vám dojdou argumenty.

Howgh.

Výkolejka

Pane zaměstnanci SŽ, který se snažíte skrz tuto diskuzi zachraňovat ČD aby Vám platila režijka na co nejvíce linkách … já prostě nelžu když si myslím, že nasazení jen jednoho vozu nebylo z důvodu že tím ČD chtěly poškodit RJ! to je Váš blábol.

Gwann

tak ještě jste zapomněl, že v Olomouci či Ostravě je jistě nějaké záložní tornádo a v Lípě možná nějaká provozní parovka, případně v Praze určitě 4kolák. pár rybáků se dá taky schrastit a jedem.

Axel

Jak říkám… Během nynějšího antimonopolního vyšetřování toho jak se chová pasažérská ČD by byl naprostý nesmysl pokud nějaký „hujer křížený s idiotem“ si chtěl takto vyřizovat účty s RGJ…

Buď jak buď. Včera bylo pozdě, aby pasažerská firma ČD našla řešení.

P.S. Na „luxus“ typu firemní muzeum si nemůže „hrát“ žebrácky fungující firma typu pasažérské železniční dopravy v ČR.

Konkrétně – pro budoucí generace je typ 451 již zachován v NTM (451.025-026).

Nepoužít druhý exemplář typu 451 (451.045-046) – nyní v majetku ČD – jen z nějakých „nostalgických“ důvodů, je IMHO zbytečným luxusem v této situaci firmy ČD.

Gwann

poněkud placate.

1) v čem spatřujete porušení soutěžního práva tím, že ke své škodě nevypravi vlak dle smlouvy? mate emaily…odradime zákazníky tím, že budeme jezdit nespolehlivé, a pak si to RJ vyzere? nemáte. takže klid. za opačně teorie o reko tratí pro alternativní dopravce se tu málem dával ban.

2) jednotka 451 není řešením. tečka. když už by něco podobného pachali, jako přesun vozidel, tak nekde se jistě pár vozů najde. a půjde to snáz než provozovat 451

Axel

promiňte, ale soudní soudní rozhodování není matematika… Tak si to shrňme: a) pravomocné „přistižení“ pasažérské ČD při nekalém jednání v 2005 porušující antimonopolní legislativu b) probíhající vyšetřování firmy ČD – linka Praha Ostrava – pod zkratkou Falcon (v případě druhého běžícího vyšetřování – Twins – mi jako laikovi připadá že jestli se někdo provinil, tak to nebyla firma ČD). c) zvláštní souhru náhod, že o linku Kolín-Litoměřice-Ústí n.L. tvrdě soupeřil ČD s konkurencí. Prohrál. A teď je zvláštní situace že dlouhodobě ČD odrazuje cestující, tím, že nejezdí minimální počet vagonů. Přestože náhradní techniku má firma ČD k dispozici. A to… Číst vice »

Gwann

jste postižený paranoiou. z prostého bordelu neschopnosti či nevůle držet v provozu 3 vagony…uděláte zidozednarske spiknutí.

prostě jim je to jedno. tečka.

jediné k řešení je zda to JIM znamená vedení OCU, někoho na GR nebo samotného depa.

obdobné byste že spiknutí proti železnici mohl podezírat mizerný servis RJ na R8.

Axel

Vzhledem k finišujícímu se protimonopolního vyšetřování pasažérské firmy ČD se tahle situace mimořádně nehodí firmě ČD.

Proto bych čekal, že vytáhnou vše z muzea, půjčí si od konkurence etc. etc.

Prostě situace tak moc poraženého, který je tak na lopatkách, že na přání „vyskoč“ obratem zareaguje _jak vysoko?“

PvvS

A zaplatí podstatně víc na pokutách za nedodržení standartu, než za nižší kapacitu.

SYN

Jo já jsem si říkal proč ten mluvka vysvětluje jen jeden vůz když jim chyběly dva (což ze tří je tedy docela podstatný prvek…
Teď už tomu začínám rozumět, první odpadlý vůz se řešil evidentně postupem „nic zvláštního, však ještě dva zbývají, jede se dál“ no a pak kleknul ještě druhý, a v blbém místě…
A navíc se to ještě rozmazalo, no to je už ultra smůla že?

A nikdo se nepozastavuje nad tím jak musí plakat ekonomika při pravidelném provozu elektrolok+tři?? Toto může fakt platit dlouhodobě jen erár…

Axel

Celá situace (krom dopadu na cestující) má ještě jeden rozměr. Jestli se ukáže že nedostatek vagonů byl zčásti způsoben faktorem, že na linku za měsíc nastupuje RGJ, tak by toto chování firmy ČD mohlo být vyhodnoceno jako porušení antimonopolní legislativy. Což by mohlo být zlé, velmi zlé z hlediska financí ČD. Ono totiž PŘEDBĚŽNĚ hrozí firmě ČD ANTIMOPOLNÍ POKUTA AŽ 10% z obratu (součet tržeb) za chování vůči LEO a RGJ na lince OVA-PRG. A letos by obrat ČD měl být mimořádně zvýšen díky prodeji pozemků firmy ČD pod kolejemi (ČD požaduje 20 miliard). https://zdopravy.cz/evrpska-komise-ceske-drahy-nabizely-mezi-prahou-a-ostravou-podnakladove-ceny-hrozi-jim-obri-pokuta-64754/ A už v minulosti spáchala… Číst vice »

Axel

Zde odkaz na monopolní chování firmy ČD vůči konkurenci v roce 2005: https://zdopravy.cz/potvrzeno-cd-musi-zaplatit-275-milionu-korun-za-predatorske-ceny-32424/

Výkolejka

… nedostatek vagonů byl zčásti způsoben faktorem, že na linku za měsíc nastupuje RGJ …
Tahle věta nemá ani hlavu ani patu.

Axel

Jestli má ČD posílat vlak se 3 ks vagonů, a v reálu prý jezdí 2 (nebo pouze jeden), tak bych opravdu měl „sevřenou sedací část těla“, kdybych byl na místě ČD, pokud fakt nějaký „duševní gigant“ se chtěl pomstít firmě RG:

Naproti tomu bych byl v klidu z hlediska hrozící protimopolní pokutyk jestli ČD opravdu bude schopna prokázat, že vagony sháněla. Např. půjčit si vagony od KDS Kladno, ČD Cargo či od RGJ.

Výkolejka

Tak tohle je teda fascinující konspirační teorie. Dispečer se rozhodoval jestli R zpozdí, ale přidá vůz, nebo nezpozdí, ale pošle bez vozu a nakonec se nějak rozhodl … a výsledek: antimonopolní úřad bude řešit, jestli ČD nechtěly poškodit RJ který na této lince v současné době nejezdí : – D To chce fakt hodně fantazie.

Axel

S firmou ČD udělali specifickou zkušenost mnohem zkušenější lidi, než jsem já. Lidi kteří „opravili“ smlouvu s autobusovým dopravcem. Za 270 milionů https://zdopravy.cz/jak-plzensky-kraj-zjistil-ze-plati-zemkovi-za-autobusy-prilis-nove-by-nas-vysly-levneji-rika-hejtman-8281/ … Cituji ze zdejšího rozhovoru (pan Sůra), před 2 roky, o názoru na ne/poctivost chování ČD: DOTAZ:Mluvíte o nepřehledném účtování slev v dopravě. Jak se to projevuje? PLZEŇSKÝ KRAJ: S dopravci jsme měli domluveny výše kompenzačních plateb od kraje při existenci slev pro seniory 50% Nyní jim stát kompenzuje 75%. Jestli dobře počítám, od nás nyní dostávají úhradu za padesátiprocentní slevy a od státu za slevy 75 %. Senioři ale nejezdí za slevu 125%, nikdo jim nedoplácí… Číst vice »

Výkolejka

Co to melete za nesmysly? Jak tohle souvisí s tím chybějícím vozem (nebo dvěma) ? A poškozením RJ?

Co přistání na měsíci? Jak to vidíte? Je to taky konspirační teorie? :- D

Axel

Já pouze shrnul fakta

… Pokud vím, tak rychlíky Kolín-Ústí n. L fungovaly a budou fungovat tak tak, že jízdné od cestujících si nechává dopravce

… Čili jestli ČD zčásti úmyslně odrazovalo cestující pár týdnů před nástupem jiného dopravce, tak toho jiného dopravce by chování firmy ČD poškodilo…

Antimonopolnímu úřadu předpokládám neuniklo, že firma ČD se mimořádně důrazně „vztekala“ nad nabídkou konkurence: https://zdopravy.cz/sef-cd-ke-ztrate-rychliku-kolin-usti-cena-regiojetu-je-mimo-realitu-nabidli-jsme-nove-vlaky-77720/

Výkolejka

No to je skutečně geniální myšlenkový pochod. Já myslím, že nějaký úřad by se měl věnovat i tomu, když na lince Praha – Ova nějakému dopravci kiksne HV. Protože mám pocit že ten konkrétní dopravce se svou např. podúdržbou dopustil poškození ostatních dopravců tím, že snížil důvěryhodnost železnice na tomto rameni. Co rameni, na celé síti v ČR. Co v ČR, v Evropě. A nebuďme neskromní, na světě : – D

Axel

Jak říkám, jestli nějaký „duševní gigant“ z ČD se chtěl „pomstít“ tím, že poškodí cestující a konkurenci, tak možná velmi, velmi zapláče.

A pokud nějaký „hujer křížený s idiotem“ opravdu úmyslně škodil, tak být na místě ČD bych OKAMŽITĚ sháněl náhradní vagony odkudkoliv, třeba od konkurence. Nebo z firemního muzea: https://www.cdnostalgie.cz/vozidla/elektricke-vozy-a-jednotky/-32580/

Výkolejka

„hujer křížený s idiotem“ … mluvíte o sobě?

Axel

Když „diskusním vy**račům“ dojdou argumenty, tak aspoň hážou „hovna“ na ostatní…. Toť Váš obrázek = o sobě jste uvedl že jste z nádražácké odborářské centrály…

Výkolejka

Samozřejmě že jsem z odborové centrály a jsem na to hrdý!

O Vás se tu několikrát psalo , že jste od SŽ, konkrétně signalista a moc hrdý na to nejste jak tak sleduji : – )

Vaše teorie o poškození RJ je vskutku zábavná a když k tomu přidáte ten 16 let starý příběh, tak na to skutečně už nevím co říct. Pod tíhou Vaših argumentů jsem na lopatkách : – D

A co se stalo s Vašimi sliby? Že už tady nebudete přispívat nebo s tím méně ambiciozním že na mě už nebudete reagovat? : – D

Axel

(…) O Vás se tu několikrát psalo(…)

Lžete.

Tento mylný názor jste napsal Vy.

Výkolejka

Možná si to špatně pamatuji, ale myslím, že jste to psal vy a jiní diskutující, kteří vědí kdo jste a kde pracujete …nechápu proč se za tak pěkné povolání u SŽ stydíte.

Jozef

Můžu mít dotaz? Asi nejsem tak moudrý jak vy, ale nepíšu jednu věc do dvaceti komentu. Vysvetlete mi, ale přesně. Čím poškodily CD nového dopravě RJ, který teprve v prosinci nastoupí na tuto linku. Ale konkrétně. Skratili RJ tržby, ojeli víc koleje, nebo si od nich nechtěli vzít za úplatu vůz? Jinak asi nemá cenu vám něco vyvracet, protože píšete jedno a to samé a myslíte si, že jenom vy máte pravdu a nikdo jiný.

Axel

Josef… Odradili cestující

Jiří Kocurek

Dispečer měl, podle diskuze, několik dní nato, aby dvouvozovou soupravu doplnil zpátky na třívozovou.

Výkolejka

To je sice možné, ale nejste doufám taky zastánce teorie o nepřistání na měsíci? Tedy že jeden vůz jel jen proto aby ČD poškodily RJ že ne? : – )

J. Rozsypal

To je Axel, to je takový zdejší šašek. Toho fakt neřešte

Axel

Uvidíme. Prozatím mají z antimonopolního úřadu „sevřenou sedací část těla“)…
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vedeni-drah-zehlilo-v-bruselu-hrozbu-miliardove-pokuty-170185

A pokud antimonopolní úřad potrestá ČD, tak výše vyměřené pokuty bude podpůrná při stanovení výše případné náhrady škody o kterou firmu ČD žalují u soudu údajně poškození dopravci LEO a RGJ.

Bavíme se o miliardách. Možná až o desítkách miliard.

Gwann

tak…podnakladove ceny na ostravě, to je něco úplně jiného…než nevypraveny vůz…

že by dostali flastr v desítkách miliard, to se domnívám že nehrozí. ale miliarda to být klidně může…

Axel

Smyslem konání antimonopolních úřadů není „plnit kasu (nebo basu“ pokutami. Ale dosáhnout toho, aby byla respektována antimonopolní legislativa. Tj. jestli před necelými 10 lety cosi ČD vyvedlo (a postupně to páchalo míň a míň), tak případná pokuta by měla výrazně menší. Než pokud nyní v 2021 ČD má chování recividisty, který pokračuje v porušování antimonopolní legislativy. Jde o přitěžující okolnost. Resp. jde o to, že případné náprava ze strany ČD bude výrazně komplikovanější. Je to podobné jako když trestanec je na svobodě na podmínku a pak v hospodě dá mírný políček nějakému ožralovi…. Trestanec poputuje do vězení na dobu která… Číst vice »

Výkolejka

Já nemyslím, že to je šašek. Šašek tady píše totiž taky : – )
Je to zaměstnanec SŽ který má v práci hodně volného času a tak objevuje všechny tajemství světa : – )

PvvS

Asi by to chtělo kontrolu. Evidentně se nechová prozákaznicky.. 🙂

Axel

Jakože něco na mojí rodině přijde zkontrolovat SŽDC?

Tak uvidíme, vzhledem k tomu, že jsem se nikdy neživil a nebudu živit nádražštinou.

Gargy

Článek jste ani nečetl a placate tu Pate přes deváté.

Axel

V čem konkrétně prosím Vás plácám?

zdenek

Dopravce stejně končí, tak by se na to měl vybodnout.

rozinka

Tak hlabně aby za to od objednatele dostal řádnou pokutu za neplnění smlouvy.

Y.K.

On jezdí zadarmo a nebo je to do posledního km placená služba objednavateli a cestujícím?

Ondra

Dopravce sice končí ale až v prosinci – do té doby má ještě platnou smlouvu v určitém rozsahu… 😉 🙂

Arnošt

ČD opět předvádějí uraženého ješitu.

Košičan

Dnes se stává už i v lepších rodinách. Bohužel…

https://www.zdf.de/dokumentation/zdfzoom/zdfzoom-die-bahn-im-deutschland-takt-100.html

Krušnohorec

Technická poznámka:
Regiopantery z linky U1 jsou dualizovány, takže jich není plný počet.

rozinka

A co jako?

121065

Tak hlavně že ČD ve velké lakuje do najbrtů, to je asi hodně nutné.
Pokud to s R23 dopadne jak s linkou DC – UL, kde po příchodu RJ klesla frekvence skoro k nule, pak jeden vůz bude stačit i do budoucna.

Honza Fátor

Nutné to asi není, ale pro cestující je fajn, když se v té záplavě různých dopravců mohou aspoň trochu vyznat.

Lesan

Velká vlna lakování do najbrtu (i nepotřebných vozů) už dávno pominula, teď se lakuje jen v rámci dílen. Naopak, některé osobní vozy (a to včetně těch z depa Děčín), které byly lakovány do najbrtu jako jedny z prvních, už by nový lak potřebovaly jako sůl.

Průvodčí

Žádný výpadek vozu z důvodů zvýšené údržby vozů. Pracuji pro České dráhy, a vůbec se nedivím, že jsme tuto linku prohráli. Na této lince jsme věčně museli odstavovat neprovozuschopné vozy. Nefunkční topení, problémy s centrálním zavíráním dveří a podobně. Údržba v Děčíně se nestará absolutně o nic, pouze se vymlouvá. Do nedávna se snažili aspoň o údržbu RegioPanterů. Ale bohužel i to pominulo. Pravidelně jezdí na U1 soupravy místo Panterů, do Litvínova Regionova místo syslovky. Na Rumburk se řazení nedodržuje už od léta. Věčně jezdí 2 nebo 3 Žraloci z 5. Údržbu v Děčíně jedině vyházet a nechat je hodně… Číst vice »

Winchester1873

Údržba se stará, problémem je nezkušenost nových zaměstnanců. Stará generace která byla 40 let na jednom místě odešla do důchodu a ti noví odejdou v průměru po třech letech jinam. Ať už za lepšími penězi, nebo jim ta práce přijde špinavá a nezáživná, nebo zjistí že na to nemají. Do toho má Děčín problémovou polohu kde láká na práci Německo.

Cestující

A že takové problémy nemá údržba v Chebu? Tam je to pravý opak oproti Děčínu.

Miroslav Zikmund

Možná zatím – „staří“ ještě nemají léta na důchod, německy se učit nehodlají a dojíždění je taky nebaví …
Na jiném diskusním webu před časem byl popisován problém přeplněné „náhradní“ soupravy na Ex Cheb – Praha, na níž chyběly tři plánované chebské posilové vozy … nejednalo se o „náhradní soupravu“ z důvodu zpoždění dojezdového vlaku …

Jiří Kocurek

Noví zaměstnanci nemají zkušenosti. No to tak bývá u všech nových zamestnanců. Tuším v tom ale jiný přístup: Neochota ty mladé zaškolit. Protože jsou mladí. Mladí!!!

Jiří Kocurek

Pro lepší pochopení: Mladý je od toho vyhazován, protože tomu „hovno rozumí“ a starej mu nic vysvlětlovat nebude.
Na vojně to byli mazáci vs zelenáči. A zelenáče je potřeba šikanovat.

NasranýVedoucíPosunu

Ty jsi chytrák zase. Ono je těžké dávat plný počet vozů a dodržovat řazení když v Ústí na těch Rychlíkách jezdi retardi jako vlakvedoucí Bártl, Kapros. Tyto dvě individua popíšou vagon 270 závadami tipu – dveře wc zápach apod. Vozy bdtee od výroby nemají infosystém a ozvučení a přesto ten retard Bártl to tam napíše pokaždé. Tak si to musíte vyřídit s nimi. To že nejsou Panteři je problém vedení když jsou Dva Panteři v dílnách tak občas se musí provézt údržba taky, to že 640101 stále zlobí musíte poděkovat firmě PARS a Škoda vagonka protože ho tak rozesrali že… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Ono holt řízení údržby na dálku po telefonu nebo mailem přes PC není to pravé ořechové …
„Hlídací pes“ musí být na místě a mít kompetenci řešit problém …

Šimon Bartl

Pokud si myslíte, že tam ty závady nejsou tak se někdy přijďte podívat, já vám je milé rád ukážu a když už jsme u toho informačního systému tak ten jsem tam opravdu nikdy nepsal… a pokud vám připadá neblokující vůz, netopící vůz nebo třeba špatný podvozek v pořádku tak se vám omlouvám ale vozy jezdí jezdí opravdu v katastrofálním stavu sám se přijďte někdy podívat. Přeji hezký den Šimon Bartl

NasranýVedoucíPosunu

Tyto uvedené závady beru, ale ne že píšete nefunkční Wi-Fi na voze který jí nikdy neměl, a nebo závady tipů zápach a znečištění. To nosíte bílé rukavice že to víte jak je to špinavé? Nebo já to nechápu? Celou dobu to bylo v pořádku a od té doby co jsme pod západem a prohráli jsme výběrko tak jsou ty soupravy pořád v prdeli. Dřív tyto závady nebyli psány tak proč až teď?

Winchester1873

Denně jsem sledoval jistého průvodčího jak zmáčkne tlačítko dveří aje za těžko mu počkat tak otevře dveře silou. Jindy zase neznalí cestující strhnou roletu protože si v syslu nevšimnou těch šipiček. Kvůli tomu to pak ti zmiňovaní vlakvedoucí zřejmě také odstavují.

NasranýVlakvedoucí

Ale nechte toho. Věčně neblokující „Honekry“, řídící vozy Sysel věčně nekomunikují s vozy a CZD zde spíš nefunguje, o vysouvacím schůdku a jejich věčném nevysouvání se bavit radši nebudeme, že? :-). Ulomené kliky na „Ypsilonech“. Je to ostuda, když už se nás cestující ptají, proč místo Pantera jezdí pravidelně klasa (a to jen kolikrát se dvěma vozy!). Že i strojvedoucí maj toho plný zuby. Přijede nám souprava po dílnách z depa a hned ráno v Mělníku se strojvedoucím se snažíme zprovoznit velké dveře na Syslu (a to bylo aktivně odstavený – takže žádný vliv zamrznutí atp.). Pak člověk jede, vypadne… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Co kdybyste posílil tu údržbu ….

Ondra

Ty vozy jsou v katastrofálním stavu, jen teď, když se linka prohrála se to řeší, a určité vlakové čety si hrajou na něco, co nejsou a píšou na vozy nesmyslně závady, které neexistujou, díky kterým se vozy musí vyřadit. Výmluvy typu „sebrali by mi peníze, chodí tam revizor“ jsou pro mě ubohé. Buď ten vůz je provozuschopný či ne. O provozuschopnosti ale nerozhoduje vlaková četa, ale vozmistr. To, že vedení ČD na sever Čech posílá odpad vozů, který mají, je taky něco k řešení. A když už tady pan „Průvodčí“ je tak chytrý, měl by projít kurzem na opravně vozů,… Číst vice »

johnny cash

Přístup s dopravním citem.

Pája

👍

zaosai

Zažil jsem IC že Záhřebu taky s jedním vagonem

Ronald T.

Nejen tam.
IC Dráva z Budapešti do Sarajeva. Pravidelně řazeno v úseku Pécs – Sarajevo jen 1× Bpmz MÁV a 1× ABeel BIH. Na nějaký čas ten Bosenský vůz vypadl, tak si šestinápravový diesel tahal jen maďarský velkoprostor.

rozinka

Je krásné, když našeho nejnárodnějšího dopravce srovnáváme s těmi s balkánu a ne třeba se Švýcarskem.

Apollo17

Se Švýcarskem to můžem srovnávat,až bude mít dopravce(jakýkoli) za přepravu podobné peníze, jako tam. Například Arriva v Nizozemsku kupuje nové vlaky na vodík, v Česku vyřazené motoráky od své matky DB 628.

jam

myslim,ze radsi sazometem, nez hindenburgem:)

Axel

Apollo17… nemyslím, že to co jste popsal, je pouze kvůli kupní síle cestujících … Polská Arriva koupila nové od PESy . Např. 214M. Nebo tyto: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_218M

Miroslav Zikmund

Se Švýcarskem – konkrétně SBB se lze srovnávat až poté, co se nebudou vozy řešit systémem „domovská stanice / depo / OCÚ“ a podle toho se bude k údržbě přistupovat …. Opravit „pražský“ vůz v Bohumíně nelze, není to „náš“ (= bohumínský) vůz a naopak … tak dostane nálepku a jede „domů“ na opravu … Přežitek z dob „socialismu“ … tehdy se nesvítící / netopící vůz poslal domů na nákladním vlaku … Za „federace“ se na pražských bobinách / dvojkách dělala základní údržba (provozní ošetření) v Košicích i Čierne nad Tisou, v pražském depu nebyl problém provést neplánovanou opravu na… Číst vice »

rozinka

Akorát, že to zákazníka vůbec nezajímá.

Pája

Že ještě nedali přípřež, aby to vypadalo 😃

HonzaP

Jel jsem v roce 2015 IC vlakem z Vesprimu do Budapešti a jela slovenská lokomotiva s jedním vagónem rozděleným na poloviny pro I. a II. třídu. Byl jsem jak v Jiříkově vidění. 😀

Vladki

A to tady zastánci jediného celostátního dopravce zvyknou hlásat, že tohle se může stát jen soukromnikovi, který nemá žádné rezervy…. A ejhle, může….

Výkolejka

Muzete některé jmenovat nebo je to jen obecná fráze?

rozinka

Stačí si přečíst diskuzi o jakémkoliv problému soukromníka.

Výkolejka

Tak vyberte nějaká jména prosím …. to je stejně obecné jako ten původní příspěvek. Díky

Jiří Kocurek

Ále, onehdá měl Leoš 2 soupravy z 5 odstavené po srážkách na přejezdu krátce po sobě. Což je závada způsobená cizím zaviněním, nikolic neschopnost údržby. Zavedl NAD.
O pár roků před tím měl Jančura 5 souprav z 20 mimo provoz po nehodách na přejezdu. A řešilo se, že má mít dostek záloh, ikdyby jich bylo nabarouraných všech 20.

Cyklista

Koho chcete jmenovat, když si každý může v této anonymní diskusi, napsat jakýkoliv nick?

Vyberte náhodně jakýkoliv článek a čtěte.:

„….oproti Arrivě, která nemá ani zálohy na tratích a ty vlaky zruší! ČD aspoň pošle náhradní vlak!….“

A přitom si stačí přečíst oficiální dokumenty ČD:

Počet odřeknutých vlaků vlivem závad hnacích vozidel:
2018: 2 759
2019: 3 194
2020: 2 844
Když přičtete, že v roce 2020 bylo z důvodu Covidu odřeknuto cca 140 000 spojů, tak tendence závad je u ČD rostoucí…

Výkolejka

Já nerozporuji, že to není pravda. Ale fráze typu: „všichni to říkají“ většinou končí tím, že dotyčný vyjmenuje tak tři : – )

Axel

Ale také faktem je, že čínský vir způsobil že chyběli zaměstnanci-odborníci. Např. protože onemocněli nebo protože se (kvůli svému zdravotnímu stavu) báli nakažení virem…

Tento efekt naprosto pregnantně popsala spolumajitelka výrobní/prodejní/vývojářské firmy na zařízení koupelen… na poměry tamního regionu platí nadprůměrné mzdy, pokud vím tak většina výroba není „špinavá“… a přesto museli shánět spoustu náhradních brigádníků/brigádnic…
https://podcasty.hn.cz/c1-67000120-hlavne-nestat-na-miste-a-rozhlizet-se-co-by-kdyby-musime-se-divat-dopredu-rika-radka-prokopova

Brendis

Jediný problematik jste tu vy.

Ondra

Každý den v Děčíně stavíme novou soupravu na Sv 6491, která pak má třídenní oběh na rychlících Ústí – Kolín. Bohužel kvalita vozů je katastrofální, nicméně ničemu nepomůžou ani lidé, kteří ukopou stolky apod. Tuto závadu pak napíše samozřejmě vlakvedoucí do seznamu závad a poté, co se nám to vrátí zpět, to dáváme na opravnu vozů. Je až smutné, za jaké blbosti musíme tyto vozy vyřazovat. Samozřejmě vozů tu je tím pádem nedostatek a tak se na tuto linku dostanou i vozy řady A149, Bdmtee, apod, protože už prostě není z čeho brát. Vina je na všech stranách, ne jen… Číst vice »

Winchester1873

Chcete si ty R20 vůbec nechat? Dlouhodobě jsou odkladištěm toho nejhoršího co na české železnici je, ačkoliv jedou po trati kde lze i u zastávkového rychlíku využít rychlost 160. Včera ( 18.11.) opět před Nelahozevsí porucha na 371001 a přestup na Chebák, který trasu do Lovosic zvládl i se zastavováním mnohem rychleji než je jízdní doba děčíňáku.

Ondra

Toto je otázka na někoho jiného, ne na mě, ale co zatím vidím, tak R20 neudržíme ani omylem.

Gwann

tak toto se sice zrovna nepovedlo, ale možnou souvislost s provozními komplikacemi kvůli výluce je možno připustit jako možnou…

jakkoliv stanice Strekov by jistě nějaký ten záložní vůz uměla pojmout. jen je otázka… zda by neskončil ve sběru…

Miroslav Zikmund

Bohužel, samozřejmě, že by se tam jedna záložní souprava vešla … to se poněkud nepovedlo …

Josef Trögl

Obávám se, že záložní soupravy nejsou. Jeden i dva Syslové v poslední době pravidelně zaskakují na U1 (Děčín-Kadaň) za Pantery. Na U3 (ÚL-Litvínov) se zase běžně objevují Regionovy a už jsem jel několikrát i dvouvozovým Syslem. Zejména u ranního vlaku s příjezdem kolem 7,30 do ÚL to byl dost masakr.
Na druhou stranu teď při výluce Oldřichov-Litvínov točí ČD stále tři soupravy, takže jedna vždy stojí v Teplicích přes hodinu a navíc zajíždí k druhému nástupišti, čímž prodlužuje přestup na NAD (po odjezdu opačného vlaku se pak přesune k novému nástupišti A1).

Winchester1873

jakoby bylo za těžko se domluvit s ČDC aby ty záložní vozy byly v Ústí v depu, že za to chtěji poplatek? Někdo se mnou nebude souhlasit, ale ve finále skupina ČD platí nájem sama sobě.

rozinka

No jo najednou to je možná provozní komplikace, u RJ by to bylo na odebrání licence, ačkoliv RJ se ještě rychlík s 1vz nepovedl.

Kosmik

Předběhly dobu, vozí jen očkované.

jouda

Tady je foto R 785 v Lysé nad Labem z 17.11.2021, odjezd 10:06. https://www.k-report.net/discus/obrazky/62/08/1446208.jpg

MRC

Zas na druhou stranu, čekal jsem tam nával a člověk si i bez problémů sedl.

jouda

Ano, ale jen díky tomu, že bylo dopoledne ve státní svátek. Odpoledne a večer z Kolína už to bylo o dost plnější a jeden vůz by nestačil.

jouda

Na nástupišti jsem od některých nastupujících lidí zaslech pochybnosti, zda je to opravdu ten rychlík směr Kolín, který hlásila plechová huba. 🙂

Honza Fátor

Tohle přijet, tak asi nenastoupím, protože mi to přijde jako posun.

Karl vB.

Já nevím, co je na tom k divení. Nejvyšší pantáta od Dráhy přes „pasažérskou železniční dopravu“ si zřejmě přečetl všudypřítomný evergreen mnoha zdejších diskusí o tom, že „víc než 70% sedaček v ČR vozí vzduch, nikoliv cestující“, tak se možná rozhodl tomu rázně udělat přítrž a panu Axelovi radost. 🙂

Gwann

good joke 😀

Axel

Za předpokladu, že je pravda co píšou předřečníci (=“(…) za lokomotivou byly pouze dva vozy. Už to mi přišlo jako extrém, hlavně, když často nestačí tři vozy“), tak průměrná obsazenost vlaků firmy ČD KLESLA. Tj. nestoupla jak se domnívá pan KvB.

Proč? Stačí použít hlavu

P.S. Ale ono zejména je problém, že stojící (=nevyužitý) vagon nevydělává peníze na splácení gigantických dluhů ČD a na splácení gigantických investic ČD. Průvodčího platí, lokomotivu platí, akorát ti cestující chybí…. v tomto případě patrně proto, že ČD cestující „odehnalo“ nedostatkem vagonů.

PvvS

Takže stačí povyřazovat vozy. To nebude problém..

Axel

a taky:
a) splatit aspoň několik miliard z dluhů
b) snížit režie (např. snížit počet „náčelníků“ vůči počtu sníženém počtu „indiánů“)
c) zaplatit smluvní pokuty dodavatelům za škrtnutí části dojednaných investi

Miroslav Zikmund

Ten snížený počet „náčelníků“ různých úrovní má za následek, že zmizeli náčelníci plnící funkci „hlídacích psů“ na pracovištích , takže se „indiáni“ (ne)hlídají na dálku pomocí mobilu, PC …
Ti zbylí „hlídací psi“ mají nárok na dovolenou, mohou chytit běžnou angínu / chřipku a tak když na pracovišti „objektivně“ nejsou nehlídá nikdo, protože zastupující „hlídací pes“ není nebo to dělá „jako vedlejšák“ … kromě své „hlídací“ práce ….

Karl vB.

Vážený pane Axel,
správně jste napsal, že stačí používat hlavu. Pokud byste ovšem zapojil i mozek, tak byste možná došel k závěru, že se z mojí strany jednalo o pouhé malé odlehčení zdejší diskuse, kterou již několik měsíců zahlcujete vašimi tradičními, nic neřešícími, litaniemi.
S přihlédnutím ke skutečnosti, že jste mně v jednom svém příspěvku pod článkem ze dne 15 Lis 2021 ocejchoval jako „diskuzní „vy**rač“, si myslím, že jsem k vám ještě docela shovívavý. Asi to bude tím, že si velmi vážím skutečnosti, že s vámi nemusím 8 hodin denně 20 dnů v měsíci sdílet společné pracoviště.

Axel

promiňte, ale Vy jste tvrdil, že brání diskuzi mé používání výrazu „vagonek“ (namísto cca 15 variant pojmenování téhož v nádražáckém žargonu). Přestal jsem používat pojem „vagonek“. Ale Vy jste nezačal s faktickou diskuzí… Kdybyste to myslel jako odlehčení, tak byste nezapoměl např. na smajlíka. Čili problém bude opravdu v arogantním, nadutém, nenávistém a antizákaznickém chování některých pasažérských nádražáků vůči cestujícím, takové jaké předvádíte Vy. A takové chování „výměnou“ za necelých 20 miliard ročně z našich kapes pro pasažérské nádržáky.. Jak dlouho ještě myslíte vydrží tento „penězovod“ z našich kapes? Před cca 10 lety stavitelé/dodavatelé solárních elektráren se zdaleka nechovali takto… Číst vice »

Winchester1873

Když obsazenost této linky je hodně proměnlivá. Někomu se může zdát že je silně vytížen pouze úsek z Kolína do Lysé kde má aglomerační ráz. Jindy ale velmi slabě obsazený úsek Mělník-Lysá mohou nárazově zaplnit skupinky 5-10 cyklistů ve Staré Boleslavi a dalších 10 na Mělníku. V Litoměřicích jich 5 vystoupí, ale přijde školní výlet 2 tříd. Ze Štětí a Litoměřic do Ústí jsou zase v pracovní dny nejčastějšími cestujícimi studenti a zde záleží jak odpadnou hodiny/přednášky. A zase první spoj do Kolína až do Lysé může být téměř prázdný a obrat zpět do Ústí zaplní v Kolíně skupina všemožných… Číst vice »

Winchester1873

Krom toho posledních 5-8 let na pravobřežce probíhaly série nekonečných výluk a kdo chtěl z Ústecka/ Litoměřic přestoupit v Kolíně na vlak dál na Ostravu/ Brno/ Slovensko volil raději cestu přes Prahu. Nyní se situace obraci a rozkopali Roudnici, Roztoky, Poříčany, Velim atd..K tomu vyhrožují Lovosicemi, Kralupami a nelahozevskými tunely. Tak možná se cestující do těchto rychlíků zase natáhnou trochu více a budou opět čtyřvozové. I když nevím jestli by to už nebyla potřeba dvou průvodčích/stevardů. To by bylo zase haló že se zvýšíly náklady na km.

Apollo17

Potřeba 2 průvodčích je u vlaku s 6 vozy.Pětivozové vozí 1 průvodčí.

Bjorn

Pár dní dozadu jsem čuměl, když jel spoj této linky kolem mě a za lokomotivou byly pouze dva vozy. Už to mi přišlo jako extrém, hlavně, když často nestačí tři vozy…

Lukáš David

Ac spise priznivec CD, tak se na prichod RJ tesim, mam v pkanu hned prvni den vyuzit 1. tridu, jsem zvedavy na komfort ve vlacich, podle hlavicky vlaku, co jsou v kniznich jizdnich radech to vypada skoro na uroven EC.. 🙂 . Verim ze prichod noveho dopravce prilaka dalsi cestujici a linka se stane alternativou pro vlaky z leveho brehu. Neni zadne tajemstvi, ze pravobrezka Vas z Usti doveze do Kolina podstatne rychleji nez vlaky pres Prahu…

johny

tak nevím, ale pokud to bude jako na lince R8 Brno-Bohumín, tak můžete čekat zahájení velmi nízkou cenou a kvalitní službou, která se postupem času začíná zhoršovat společně se zvyšující cenou…. aspoň můj subjektivní pocit

Jiří Kocurek

A jako přípoje jednotky řady 460 v režii ČD.

zdenek

Já s nima problém nemám.

Jiří Kocurek

Mnozí si zacpávají uši, když to zastavuje. Navíc odporové řízení výkonu v roce 2000+ je poněkud nepatřičné. No hlavně že zakázali prodej žárovek.
Jo a věčně byl problém s dveřma. Po předělání na tlačítko už to není tak zlé.

Pája

Nejste jediný. To celkové zhoršování kvality už se po čase ani nijak nesnaží maskovat. Můj subjektivní pocit.

Pája

Takhle naivní jsem kdysi dávno taky byl. Asi si budete muset RJ víckrát vyzkoušet. Na druhou stranu ten zcela nedostatečný počet vozů je hrubě v kontrastu k reklamamám s lákáním použít misto auta vlak ČD . Jediný důvod, proč by člověk měl nechat doma auto a jet takhle vedenou linkou ČD bych moc rád věděl. Na co chtějí ČD lidi lákat z aut? Na to, že zůstanou na nástupišti? Nebo pojedou obstarožním kouskem nahulákaní opravdu jako nějaký substrát? Nedivím se, že o takové výkony ČD přijdou a lidé chtějí změnu. To píšu jako spíše zastánce ČD.

Josef Trögl

Ano, tohle není ideál…
Nicméně spojení mezi městy na této lince je solidně konkurenceschopné i autu.

Pája

Tří nebo čtyřvozový Panter by odpovídal zmíněné reklamě. Taky to není ideální a dokonalá jednotka, ale ta kultura je přece jen trochu jinde.

Miroslav Zikmund

A jaká je denní dálková frekvence Ústí nad Labem – Mělník – Kolín ?
Frekvence cestujících je dána také hustotou osídlení – vlastně jen dvě okresní města – Litoměřice / Mělník a u dálkových cestujících z/do Kolína „dál“ z hlediska jízdenek … na pro každého je ONE TICKET výhodný …

Liběšičák

One Ticket je zde k skutečně celkem k ničemu, na této trati jsou DÚK a PID výhodné dostatečně. Opravdu po tom, co na tuto linku ČD nasazovaly za prasácké vozy, pokud tedy všechny nasadily, tak myslím že nikdo tesknit nebude.

Co je zajímavé, že Regiojet v Kolíně nechá své možné připoje od těchto rychlíků Kolínem projíždět.

Forbach

Zkuste ta okresní města spočítat ještě jednou, schválně kolik to vyjde.

Miroslav Zikmund

Lysá – NBK a NBK – Kolín obsluhují dostatečně jezdící v hodinovém taktu, NBK – Kolín případně arriví R …

Daniel Jablonecký

Dálková frekvence tam není žádná. Tohle není dálkový spoj, ale něco na úrovni regionálního expresu (REx).

zdenek

Uvidíme, jak dlouho ti nadšení vydrží.:-)

Lukáš David

Neslo o vyjimecnou situaci, v Melniku mi uz nekolikrat minuly tyden zustali cestujici na peronu, protoze se nevesli do dvouvagonove soupravy, fakt cunarna…

Jiří Kocurek

No tak si tam teďka dá suita ČD projížďku Panterem a budou proklínat Jančuru i kraj, proč to chtějí měnit.

Axel

Že by s flotilou vagonů pasažérské ČD tak „zamával“ prodej vagonů do NTM před čtvrt rokem? – : (
B250
AB350
BD450
2 x Bt283
Bt278
https://zdopravy.cz/podepsano-muzeum-koupilo-od-drah-66-historickych-vozidel-nejstarsi-je-cisterna-83529/

Se divím, že za požadovaných čtvrt milionu Kč / ks nekoupila ČD od ČD Carga ty lehátkové

Bert

AB350 už nejezdí od roku 2015, B250 ještě déle. Nerekonstruované Bt už taky nejezdí pěkných pár let.

Axel

Já si to nevymyslel, že se firmě ČD zpožďují (=prodlužují) smluvené doby modernïzací vagonů (viz např. TRATEC)

Gwann

jako fór dobre

Axel

tak faktem je, že za těch 6 vagonů od ČD pro NTM byla průměrná cena za jeden vagon DVOJNÁSOBNÁ, než průměrná částka za jeden vagon kterou požadovalo ČD Cargo při nabídce 6 vagonů Bc.

dan Žatecký

A co je divného na rychlíku s jedním vozem, když se může objevit na EC vlaku klidně jen dva vozy, např EC 100 Morávia v červenci 2018 (380 + ABmz346 + Bdmpee233)…?

Petr Brno

A na SC dva Elefanti

rozinka

To jev pořádku, platí tam režijka!

Výkolejka

Rekl kdo?

Pája

Bože, za co 😣

kubiqcz

Jo, jo… 471.072 a 471.016 jako SC 509 https://youtu.be/h2oIkGeBIwE

Miroslav Zikmund

Nebo taky 814 ….

Bespi

Videl jsem prijezd SC Pendolino do Chebu v provedeni jedne 814 🙂

MartinS.

Jestli jely na EC100 dva vozy ČD, tak se asi v červenci 2018 stala nějaká mimořádnost na polské straně nebo cestou. Na EC100 jezdí polská souprava a tudíž je pravděpodobné, že ČD vypravily náhradní soupravu v části trasy EC100 místo rušení celého spoje. To je ale trochu rozdíl od linky R23, kde mají jezdit 3 vozy, jezdí jenom 2 a když má jeden z nich závadu, zbyde jediný.

Nasranej

To je jasný přechod pod Plzeň se někde projeví

Oce

Pod Prahou to bylo úplně stejný.

Lachim

A jako prekvapeni se muzete povozit posledni den provozu CD na teto lince stroji InterPanter. Darek od vedeni CD ,a.s.

***** Petr

Spíš dárek šotoušům od daňových poplatníků. Putovní výstavka co by kdyby

Jiří Kocurek

Soudruh Potěmkin by zaplesal. Ano! Samozřejmě! Kdyby jste si vybrali nás, tak od zítřka jezdíte tímhle.

Jiří Kocurek

A tak mě napadá, že ještě by tam mohla naběhnout akční zkrášlovací četa Správy Železnic. Pro lepší efekt.

Axel

To nevím. Od voleb pan půlministr „hodil zpátečku“. Vycházím z jeho twittru, kde úderem proběhlých voleb, železnice ztratila jeho „přízeň/pozornost“.

Karel

Neee. To vypráví jen loko 😂 baz vagónku 🙃

Jiří Kocurek

Tak moment, v soupravě mají být nejméně 3 vozy. A po závadě a vyřazení 1 vozu zbyde 1 vůz.
Tohle nesedí. Že by už na začátku jeden vůz chyběl? Tedy v rámci jedné mimořádnosti přišla druhá, když se na tu první hodil bobek?

Anonym ze severu

Tak po celou dobu tý výluky jezdily některý spoje jen loko+2 vozy.

A jen tak mimochodem před chvílí jsem viděl na U3? Sysla+Bdmtee+loko. To je taky podle smlouvy? 🙂

Jaroslav 50

Jo, tři vozy: 163, Bdmtee, Sysel,. To jsou lehké počty :-))

Jiří Kocurek

To ještě jde. Taky mohly jet tři vozy ve složení 163, hytlák, žebřiňák (v tom hytláku).

Facepalm

Stačila by ta 163 a nadměrně vyvinutá strojvedoucí.

Vit S.

To už jsem tak párkrát potkal ale mám za to že tam nemusí být 3. Ale co je taky nádhera objedňáte si lístek Na střekov do prostředního vozu normálně tam jezdí zmodernizovaný velkoprostory a ouhle on tam je honeker

Jiří 3

Sysel + Bdmtee + 362 jsem zažil taky na 330.

Josef Trögl

Na U3 jezdí také často Regionova.

Pipa

A posledni den provozu CD na teto lince si zde muzete zajezdit linku InterPanterem. Jeden z mnoha vtipu vedeni CD.

Výkolejka

Co Vam na tom prijde jako vtip? Mi to prijde spis jako symbolicka akce když ho tam nabizeli …

***** Petr

I malé , důvěřivé děti co věří na Ježíška z toho vyrostou. A někdo prostě nevyroste 🙂

Sliby se maj plnit nejen o vánocích

Výkolejka

A co je konkrétně ten slib?

MartinS.

Další příběh ze série Nikdo vám nemůže dát to, co vám můžou ČD slíbit? Problémem je, že on už jim jen málokdo z objednavatelů věří. Tu ČD nabízí Sharky, tu nabízí Pantery… myslím, že cestující na trati 120 Praha – Kladno by mohli vyprávět, kdy jim byly přislíbeny nové motorové jednotky… a po nějakých 5 letech tam stále jezdí ultramoderní Hydry a Regíny. A ještě tak 2 roky jezdit budou…

Výkolejka

1. „málokdo z objednatelů“ je takový ten neurčitý výraz který si člověk může vykládat jakkoliv. Reálně se to ale při „výběrových řízeních“ neděje, že by ČD nedostaly zakázku z jakkoliv zaobaleného důvodu, že se jim nedá věřit, že nedodrží smlouvy. 2. Trať Praha – Kladno je pořád dokola opakovaný příklad, který lidé jako vy používají aby ukázali že ČD se nedá věřit a nepoložíte proti tomu všechny ty ostatní příklady, kdy vozidla podle smlouvy jezdí. A jen tak mimochodem bylo to skutečně ve smlouvě nebo je to něco, co se pořád opakuje, ale nikdo už neví, že nic takového zasmluvněno… Číst vice »

Pezos

Bude i pohřební věnec a další projevy ducha mdlého?

Beny

Věnec, „Dnes naposled“ apod. bych považoval za pěkné rozloučení provozních zaměstnanců s linkou kterou jezdili dost dlouho. Jsem rád, že tu stále máme takové srdcaře.
To se samozřejmě netýká pomlouvačných letáků, což je bezesporu projev ducha mdlého.

Výkolejka

Ano ty slavné letáky. „Říká se“, že je tam dali dva zaměstnanci ČD, co že cca 0,01% zaměstnanců ČD …

Pezos

Proti výzdobě nic nemám, ale vyzdobit se dá opravdu i jinak než pohřebním věncem.

Hans

On tam na týhle lince bohatě ten jeden vagón vystačí

Lukáš David

Jasny, staci, stoupnete si priste misto me na peron v Melniku a az Vas budou chtit kamenovat lidi co se na ne zkratka nedostalo, tak jsem zvedavy co napisete.. 🙂

Nikola

Jakože, běžně na této lince jezdí více jak 80 cestujících? Ale nepřehánějte. Chápu, že pokud chce mít cestující pro sebe jednu čtyřku, tak se občas cestující do vlaku nevejdou😀

Radim

Tak tímto rychlíkem jsem jel ve čtvrtek v cca 8 ráno z Boleslavi „první“ třídou (vůz AB). Totálně prázdné (v části A jenom já, v částí B dva lidi). Tak nevím…

Martin

Rychlík Ostrava Bruntál Olomouc tři vozy běžně. Vždy narvané. Přidat vagóny? Nemyslitelné!

Roman

Stěžujte si na ministerstvu dopravy.

Výkolejka

Tak ona ta 843 tech vagonu taky moc neuveze ze. Nemluve o tom ze tech přípojných vozů je zoufale malo.

Jiří Kocurek

754 + 4x něco nelze?

Gwann

lze. ale za jiné peníze, obávám se

Výkolejka

A to pojede za stejnou cenu jako 843+043+943? Asi ne ze? Tak proc by tam CD mel nasadit neco co MD neobjednalo a vytvořit tak ztrátu?

Pája

A když uveze, tak s nimi moc nepeláší. Myšleno hlavně rozjezdy a zrychlení obecně. I když taková 842 taky ne….

Výkolejka

Takova 842 je mnohem horší. Ikdyz o 843 někdo říká ze jento lokomotiva s prepravou cestujících tak proti 842 kamobrovskou vyhodu v trakci. Tam ty dvě hnací napravy jsou za mokra opravdu slabina. Myšleno s přípojnými vozy.

Pája

Elektrický přenos výkonu dělá svoje.

Výkolejka

Hlavně 2x více hnaných náprav

Pája

Za určitých okolností se ty dvě dvojkolí na 842 nesklouznou, ale díky mizernému odstupňování musí motory pracovat mimo oblast optimálního výkonu a otáček. 843 to fakt umí líp. K tomu samozřejmě jako bonus Bo‘ Bo‘ pojezd, to máte naprostou pravdu. Je to kočár. Ale ještě živější by to být mohlo.

Leinad

A musí být 843 jediná?
Souprava 843 + 4*043 + 843 by byla přibližně tak rychlá jako 843 se dvěma vlek.

Miroslav Zikmund

Stačí, aby MD objednalo a zaplatilo …

zdenek

No a pak vymění dopravce a dají tam 845 a řeknou, že zbytek má jezdit jindy.

zdenek

Třeba vymění dopravce a narvané nebudou. Berte to z té pozitivní stránky.

Petr

Je zajímavé, že ten nedostatek vozidel, vždy předchází převedení spoje na jiného dopravce. Konec ČD na R26 také připomínal soutěž o nejlepší šotovlak. 😀

Milan

Nutno dodat, že začátky Arrivy na R21 a R26 byly taky dost šoto.

55p

*šroto

Twix

Co bylo na R26 u Arrivy šoto, kromě toho že se tam občas ukázala zcela původní 628 ve stylu DB Regio? Konec ČD na této lince se v některé dny nesl ve smyslu nasazení hned dvou náhradních souprav s brejlovcem, který táhl třeba jedno Bdt.

Filda

Třeba ten nulkový brejlovec s retro ČSD Béčky? 😀

Gwann

jako ten brejlovec co netopil?

Twix

Ten byl hlavně na R21, ale je pravda že i na R26 jsem něco takového asi měsíc po zahájení provozu zahlédl.

Lesan

Na R26 se objevovala lepší souprava – KDS brejlovec, KDS Bc (s možností lehátkové úpravy) a BDs v najbrtu.

LiborV

Co bylo šoto? Například to, že byla souprava zrekonstruovaná, ale netopila, bylo nefunkční WC, nefunkční topení a obří zpoždění.

2084

Prý že výjimečná situace, že jedou méně jak 3 vozy. Když jsem jel v neděli Střekovem, tak jeli jen 2 vagony.

Viliam

Aká zvykne byť v špičkách vyťaženosť na R23 ? 🙂

2084

Když jsem jel v pátek ve 4 z Boleslavi, tak byli 3 vagony a vlak byl plný. V neděli ve 2 byli ty 2 vozy taky docela plné, myslím, že ten třetí by se v pohodě uživil. A o víkendu z Kolína jezdí poměrně dost lidí, že je vlak poloplný až plný.

Patrik

Když jedete ve všední den ve školní hodiny tj cca od 11 do 17 hodin, tak je vlak totálně přeplněný a 3 vagóny jsou naprosto nedostatečné. Vždy jsem toto zažil při cestování z Kolína.

Kernteriér

No, a ten jeden chcípl. Zůstal poslední. Zítra prý pojede samotná mašina a v neděli už půjde fíra pěšky.

rozinka

A nevezme ho aspoň kolega od carga?

Kernteriér

Nevím, jak to mají v kolektivní smlouvě.

***** Petr

Snad RJ by za úplatu vypomohl 🙂

Jiří Kocurek

Prý to nejde, musí dělat samostatný vlak. Vysílačku do batohu.