lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Rychleji z Lysé nad Labem na D11. Starý Vestec se dočkal po letech obchvatu

Nový průtah ve Starém Vestci. Foto: Skanska
Nový průtah ve Starém Vestci. Foto: Skanska
Skanska při stavbě využila recyklovaný materiál z opravy dálnic D11.

Obyvatelé středočeské obce Starý Vestec se po letech dočkali výrazného snížení dopravní zátěže. Důvodem je nová půlkilometrová přeložka silnice II/272, která vyvedla provoz z Lysé nad Labem k silnici II/611 a dál na dálnici D11 mimo obec. Novou přeložku vybudovala Skanska za čtyři měsíce.

Vznikla současně nová okružní křižovatka, která řeší komplikované odbočení ze silnice II/611 ve směru a ze směru na D11 a Český Brod. Díky přeložce silnice se teď zklidní dopravní situace v obci a zvýší se tak bezpečnost obyvatel.

Stavba je významným počinem, protože odkloněním silnice druhé třídy jsme výrazně odlehčili obci. Jde sice o malý obchvat, ale právě na takové se chceme zaměřovat, protože průtahy se s narůstající dopravou stávají pro obce velkou zátěží,“ uvedl za investora stavby náměstek pro oblast investic KSUS Středočeského kraje Aleš Čermák.

„Čekali jsme na výstavbu přeložky opravdu dlouho. Jen posledních pět let trvalo, než se obci podařilo přesvědčit majitele několika pozemků, aby je pro výstavbu obchvatu uvolnili směnou za náhradní,“ řekl starosta Starého Vestce Zdeněk Moc.

Skanska při stavbě využila recyklovaný materiál z nedaleké dálnice D11, kterou rekonstruovala loni. Jde o certifikované recyklované kamenivo.

Stavba, která začala letos v červnu a uskutečnila se ve třech etapách, zahrnovala výstavbu přeložky silnice II/272 v obci Starý Vestec mimo intravilán obce, vybudování okružní křižovatky na silnici II/272 se silnicí II/611 a tím zklidnění a bezpečnější napojení provozu z dálnice D11 EXIT 18. Kromě zhruba půlkilometrové komunikace a okružní křižovatky byly vystavěny také protihlukové stěny v délce 60 metrů, osazeno nové dopravní značení a upraveno místní veřejné osvětlení.

Název: II/272 Starý Vestec, přeložka silnice

Investor: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, příspěvková organizace

Zahájení: 06/2020

Dokončení: 10/2020

Cena: 17,5 mil. Kč bez DPH

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Divím se těm zaručeným komentářům, plným záště a napadání něčeho, o čem zpravidla většina z Vás nemá ani ponětí. Mluvili byste jinak, pokud budete v té vesnici žít a budete každodenně obcí projíždět, případně z ní chtěli odjet ráno mezi 7 – 8 hodinou s odbočením vlevo z obce na 611. Pravidelně stávala kolona až ke hřbitovu. Přeložku s okružní křižovatkou ocení všichni ti, kteří denně jedou z Lysé a Milovic na D 11 a večer zpět, případně od Českého Brodu a zpět ve směru na Lysou nad Labem. A Pepovi vzkazuju, že žádný catering nebyl.

Josef

V ceně je jistě započítán i catering pro střihače

Tana

Na to,že je to z recyklovaného materiálu je cena příšerná.zase další tunel.

Urban Transport Lover

Tleskám – sice cancourek – ale mooooc to pomůže !
Dobrá práce !

pkajetan

a 17 mega! taky dobrá cena, z toho musela bejt dobrá vracečka na předvolební billboardy! 😉

Ondřej

Asi byste si to představoval za dvanáct korun, že…

Greta

Mohl jste to postavit levněji, vracečko.

Jarda

Twl vždyť je to obchvat kolem jednoho baráku 😃😃😃😃😃😃

Pišta

A hřbitova 😄

Jindra

Nedávno jsem četl, jak silnice o délce asi 300m přes bývalé hřiště bude stát v centru krajského města několik desítek milionů. A nikdo se proti ceně nebouřil.

Jindra

Sorry jsem o příspěvek výš. 😀

Cestující, teď ale doma

Koukám na letecký snímek Starého Vestce a nestačím se divit. To je obchvat, který svět neviděl. Obchvat hřbitova, autoservisu, průmyslového areálu a dvou baráků. To opravdu nejsou ve Středočeském kraji potřebnější projekty?

Pokud je tam omezení rychlosti na 50 km/h, je to ideální místo na radar, jeden v obci už je.

Jakub P

Nicméně odstranilo jim to z centra obce dost nepříjemnou křižovatku a stačil na to pidikousek silnice a jeden kruhák, tak proč ne. Proč by se takovýhle drobnosti neměly dělat, když pomůžou…

Pišta

A zabralo opět kus úrodné půdy. Mno, nevím…..

Greta

Potřebná akce to bezesporu byla, ani ne tak kvůli obchvatu, ale kvůli řidičům, často tam vznikaly nebezpečné situace. Navíc tam jezdí hodně traktorů z místního ZD. Kruhač tam byl potřeba jak sůl.

pkajetan

tam šlo přece o utopení 17 mega… , přece nebudou makat na průtahu Nymburkem a na kruháku u nemocnice …

Greta

Proč by měl být ve Svinibrodu průtah, když už má obchvat?

Jarda

Přesně

Jiří Kocurek

Ono není moc příjemné, když jsou křižné dopravní proudy vedeny v souběhu skrz město. To se pak auta ze 4 směrů sečtou v jedné ulici a nedá se pořádně ani přejít. V Hulíně už ten problém zmizel. Ne, není to díky radaru na 50 km/h.

Zdeněk

Spolehni se, zařídíme další, obousměrný na měření okamžité a úsekové rychlosti.

Zbyněk

Dopravní indukce v praxi.
Nejdřív obchvat státovky (dálnice), aby ubylo aut v obci.
Ale aut neubylo, musí se postavit obchvat dvojky aby ubylo aut v obci.
Jaké bude pokračování? Odhaduji, že do deseti let se bude projektovat další „obchvat“.

Oran Gutan

Ve svý podstatě meleš hovna.

...

Ale no tak, nechte ho a vzpomeňte si na takové filmy, jako byl třeba „Blbec k večeři“ nebo „Anděl s ďáblem v těle“, tam mám na mysli tu scénku s Jiřím Cízlerem, jak o půlnoci v nevěstinci kázal o hříchu. úpadku, morálce a zatracení…

Frantisek

Nicméně něco na tom je. Ke snížení zátěže se dalšími silnicemi prostě neprostavíte, je to dobře pozorovatelné v praxi. Tam, kde se dříve dalo jezdit na kole, už i kolaři jezdí autem, zatímco ze železnic, které by tu zátěž mohly odebrat a přepravit šetrněji k prostředí, se pro ně budují cyklostezky, aby na cestách, jež dříve sloužily všem, autům „nepřekáželi“.

Michal

Ne, v tomhle případě je to nesmysl. Zrovna na téhle části staré 611 se dá vcelku v pohodě jet na kole. Mimochodem – z jaké tratě, po které by šlo skutečně, nikoliv teoreticky, vozit ve větší míře nákladní vlaky, se vybudovala cyklostezka?

Ondřej

Ježkovy voči, co to tu melete? 🙂

Jiří Kocurek

Takže všechna silniční vozidla i pěší mají v Praze překračovat Vltavu po Karlově mostě, aby se nemusely stavět Trojské lávky a podobně.

Twix

Ale houby, dálnice a obchvat jsou navzájem v kolmých směrech, souvisí spolu jedině tak, že část provozu po té dvojce jede od dálnice na Lysou. Po silnici 611 skrz obec není provoz nijak kritický, otravný byl právě ten provoz co teď jede po obchvatu a dvakrát se musela v obci dávat přednost. Otravné byly ty rozjezdy hlavně nákladních aut se zemědělskými produkty (kolem samé pole a ta silnice vede i k obřímu podniku Bramko Semice) a ta se novou silnicí nijak neindukují.

Frantisek

O tom ale ten komentář právě je, že. Místo silnice je dálnice, na kterou tak po té kolmé silnici míří zase více aut, protože se to ježdění jimi najednou lidem ještě více vyplatí.

Michal

A na to, že po II/272 míří nyní víc aut než před vybudováním obchvatu Starého Vestce, máte nějaký hmatatelný důkaz? Nebo je to jen takové obecné plácnutí do vody podobné podmíněnému reflexu ve stylu „vidím slovo obchvat, musím napsat indukce“?

Hanzi

Tak já nevím , ale silnice po které by nejezdili auta by se asi moc nevyplatila. Myslel jsem že silnice se staví právě pro ty auta.

frank

Dopravní indukci už léta vytváří jeden z mála moderních mostů přes nedaleké Labe kam právě silnice 272 vede. Starý Vestec navíc leží na staré poděbradské, které zásadně neulevila ani souběžná dálnice., mluvit v tomto případu o dopravní indukci může jen člověk, který o místě nic neví …

Frantisek

Jestliže jí souběžná dálnice neulevila, tak je asi někde také něco špatně. Že by právě ta indukce? Víte, o čem je řeč, ne?

frank

Nebojte vím co je dopravní indukce , vždyť znám i pár lidí z Auto-matu 🙂 skutečnost je jiná, stará poděbradská slouží tisícům lidiček, kteří nejsou ochotni utratit pár korun za den na dálniční známku 🙂 Navíc místem jezdím velmi často na kole a bydlím autem pár minut .Víte vy něco o lokalitě o které je řeč ???

...

Dopravní indukce je perverzní termín, který popisuje normální stav, nastávající po předchazejícím nenaplnění dopravní poptávky obyvatel.

Michal

Tak zrovna v tomhle úseku staré poděbradské dálnice hodně pomohla – v hustotě provozu je velký rozdíl mezi úseky západně a východně od Nehvizd.

Michal J.

Když je to obchvat, proč tam je padesátka? V Rakousku by tam byla minimálně sedmsedátka. To samé platí o navazujícím úseku směrem na dálnici.

Frantisek

Třeba proto, že je to stále po okraji obce?

Michal J.

Myslíte tu průmyslovou zónu, nebo pole u hřbitova? To je přesně důvod, proč tak nerad řídím v Česku. Mrkněte třeba na rakouskou B111, úsek Hermagor–Jenig. Kdyby to bylo v Česku, je na zde minimálně pětkrát padesátka – samé „okraje obce“. Ve skutečnosti tam naštěstí není padesátka ani jednou. To samé platí o dalších rakouských silnicích, například B168, B311 a další.

Radim

Buďte rád že tam není 40 nebo dokonce 30 – toho jsou u nás taky schopni.

FlyingJ

Jen nechápu proč uprostřed zbyl ten pás z kostek a není všude tráva? Vypadá to zvláštně, má to nějaký význam? Nebo jen nechtěli stříhat pásku na trávě?

smart

To je pro případ trasy nadrozměrného nákladu, aby se nemusel složitě vytáčet. Dělá se to na okružních křižovatkách stále častěji,

FlyingJ

Ok ale potom nerozumím proč je tak šikmo. Z toho leteckého snímku vypadá že ten pás toho moc neulehčí, kor s těma ostrůvkama.

Jakub P

Pás je imo čikmo právě proto, aby případnej nadměrnej náklad nemusel přes ostrůvky. A ostrůvky tam nejspíš jsou, aby nějakýho střelce nenapadlo těsně před kruhákem předjíždět…

bkv

šikmo je to proto, aby to některé „řidiče“ nesvádělo k používání.

Alibaba

Tyhle speciální vozidla jsou schopny projíždět určitým minimálním poloměrem, a pojede se okolo ostrůvku (pomalu, v protisměru a zavřené křižovatce). Kdyby byl rovně, tak by tam ty ostrůvky nesměly být, a to by svádělo projíždět kruháč rovně.

Tomáš

Výborně! Zřejmě to mělo být ještě před volbami ale o týden se to nestihlo… Nevadí, Jermanove by to stejně nepomohlo 😃

Kvetoslav

Po té nové silnici se jezdilo už minulý týden.