Rychleji z Lysé nad Labem na D11. Starý Vestec se dočkal po letech obchvatu
Nový průtah ve Starém Vestci. Foto: Skanska
Skanska při stavbě využila recyklovaný materiál z opravy dálnic D11.
Skanska při stavbě využila recyklovaný materiál z opravy dálnic D11.
Divím se těm zaručeným komentářům, plným záště a napadání něčeho, o čem zpravidla většina z Vás nemá ani ponětí. Mluvili byste jinak, pokud budete v té vesnici žít a budete každodenně obcí projíždět, případně z ní chtěli odjet ráno mezi 7 – 8 hodinou s odbočením vlevo z obce na 611. Pravidelně stávala kolona až ke hřbitovu. Přeložku s okružní křižovatkou ocení všichni ti, kteří denně jedou z Lysé a Milovic na D 11 a večer zpět, případně od Českého Brodu a zpět ve směru na Lysou nad Labem. A Pepovi vzkazuju, že žádný catering nebyl.
V ceně je jistě započítán i catering pro střihače
Na to,že je to z recyklovaného materiálu je cena příšerná.zase další tunel.
Tleskám – sice cancourek – ale mooooc to pomůže !
Dobrá práce !
a 17 mega! taky dobrá cena, z toho musela bejt dobrá vracečka na předvolební billboardy! 😉
Asi byste si to představoval za dvanáct korun, že…
Mohl jste to postavit levněji, vracečko.
Proběhla veřejná soutěž, do které jste se mohl také přihlásit. Možná jste ale zrovna nestíhal kvůli psaní příspěvků do diskuze.
Twl vždyť je to obchvat kolem jednoho baráku 😃😃😃😃😃😃
A hřbitova 😄
Nedávno jsem četl, jak silnice o délce asi 300m přes bývalé hřiště bude stát v centru krajského města několik desítek milionů. A nikdo se proti ceně nebouřil.
Sorry jsem o příspěvek výš. 😀
Koukám na letecký snímek Starého Vestce a nestačím se divit. To je obchvat, který svět neviděl. Obchvat hřbitova, autoservisu, průmyslového areálu a dvou baráků. To opravdu nejsou ve Středočeském kraji potřebnější projekty?
Pokud je tam omezení rychlosti na 50 km/h, je to ideální místo na radar, jeden v obci už je.
Nicméně odstranilo jim to z centra obce dost nepříjemnou křižovatku a stačil na to pidikousek silnice a jeden kruhák, tak proč ne. Proč by se takovýhle drobnosti neměly dělat, když pomůžou…
A zabralo opět kus úrodné půdy. Mno, nevím…..
Potřebná akce to bezesporu byla, ani ne tak kvůli obchvatu, ale kvůli řidičům, často tam vznikaly nebezpečné situace. Navíc tam jezdí hodně traktorů z místního ZD. Kruhač tam byl potřeba jak sůl.
tam šlo přece o utopení 17 mega… , přece nebudou makat na průtahu Nymburkem a na kruháku u nemocnice …
Proč by měl být ve Svinibrodu průtah, když už má obchvat?
Přesně
Ono není moc příjemné, když jsou křižné dopravní proudy vedeny v souběhu skrz město. To se pak auta ze 4 směrů sečtou v jedné ulici a nedá se pořádně ani přejít. V Hulíně už ten problém zmizel. Ne, není to díky radaru na 50 km/h.
Spolehni se, zařídíme další, obousměrný na měření okamžité a úsekové rychlosti.
Dopravní indukce v praxi.
Nejdřív obchvat státovky (dálnice), aby ubylo aut v obci.
Ale aut neubylo, musí se postavit obchvat dvojky aby ubylo aut v obci.
Jaké bude pokračování? Odhaduji, že do deseti let se bude projektovat další „obchvat“.
Ve svý podstatě meleš hovna.
Ale no tak, nechte ho a vzpomeňte si na takové filmy, jako byl třeba „Blbec k večeři“ nebo „Anděl s ďáblem v těle“, tam mám na mysli tu scénku s Jiřím Cízlerem, jak o půlnoci v nevěstinci kázal o hříchu. úpadku, morálce a zatracení…
Nicméně něco na tom je. Ke snížení zátěže se dalšími silnicemi prostě neprostavíte, je to dobře pozorovatelné v praxi. Tam, kde se dříve dalo jezdit na kole, už i kolaři jezdí autem, zatímco ze železnic, které by tu zátěž mohly odebrat a přepravit šetrněji k prostředí, se pro ně budují cyklostezky, aby na cestách, jež dříve sloužily všem, autům „nepřekáželi“.
Ne, v tomhle případě je to nesmysl. Zrovna na téhle části staré 611 se dá vcelku v pohodě jet na kole. Mimochodem – z jaké tratě, po které by šlo skutečně, nikoliv teoreticky, vozit ve větší míře nákladní vlaky, se vybudovala cyklostezka?
Ježkovy voči, co to tu melete? 🙂
Takže všechna silniční vozidla i pěší mají v Praze překračovat Vltavu po Karlově mostě, aby se nemusely stavět Trojské lávky a podobně.
Ale houby, dálnice a obchvat jsou navzájem v kolmých směrech, souvisí spolu jedině tak, že část provozu po té dvojce jede od dálnice na Lysou. Po silnici 611 skrz obec není provoz nijak kritický, otravný byl právě ten provoz co teď jede po obchvatu a dvakrát se musela v obci dávat přednost. Otravné byly ty rozjezdy hlavně nákladních aut se zemědělskými produkty (kolem samé pole a ta silnice vede i k obřímu podniku Bramko Semice) a ta se novou silnicí nijak neindukují.
O tom ale ten komentář právě je, že. Místo silnice je dálnice, na kterou tak po té kolmé silnici míří zase více aut, protože se to ježdění jimi najednou lidem ještě více vyplatí.
A na to, že po II/272 míří nyní víc aut než před vybudováním obchvatu Starého Vestce, máte nějaký hmatatelný důkaz? Nebo je to jen takové obecné plácnutí do vody podobné podmíněnému reflexu ve stylu „vidím slovo obchvat, musím napsat indukce“?
Tak já nevím , ale silnice po které by nejezdili auta by se asi moc nevyplatila. Myslel jsem že silnice se staví právě pro ty auta.
Dopravní indukci už léta vytváří jeden z mála moderních mostů přes nedaleké Labe kam právě silnice 272 vede. Starý Vestec navíc leží na staré poděbradské, které zásadně neulevila ani souběžná dálnice., mluvit v tomto případu o dopravní indukci může jen člověk, který o místě nic neví …
Jestliže jí souběžná dálnice neulevila, tak je asi někde také něco špatně. Že by právě ta indukce? Víte, o čem je řeč, ne?
Nebojte vím co je dopravní indukce , vždyť znám i pár lidí z Auto-matu 🙂 skutečnost je jiná, stará poděbradská slouží tisícům lidiček, kteří nejsou ochotni utratit pár korun za den na dálniční známku 🙂 Navíc místem jezdím velmi často na kole a bydlím autem pár minut .Víte vy něco o lokalitě o které je řeč ???
Dopravní indukce je perverzní termín, který popisuje normální stav, nastávající po předchazejícím nenaplnění dopravní poptávky obyvatel.
Tak zrovna v tomhle úseku staré poděbradské dálnice hodně pomohla – v hustotě provozu je velký rozdíl mezi úseky západně a východně od Nehvizd.
Když je to obchvat, proč tam je padesátka? V Rakousku by tam byla minimálně sedmsedátka. To samé platí o navazujícím úseku směrem na dálnici.
Třeba proto, že je to stále po okraji obce?
Myslíte tu průmyslovou zónu, nebo pole u hřbitova? To je přesně důvod, proč tak nerad řídím v Česku. Mrkněte třeba na rakouskou B111, úsek Hermagor–Jenig. Kdyby to bylo v Česku, je na zde minimálně pětkrát padesátka – samé „okraje obce“. Ve skutečnosti tam naštěstí není padesátka ani jednou. To samé platí o dalších rakouských silnicích, například B168, B311 a další.
Buďte rád že tam není 40 nebo dokonce 30 – toho jsou u nás taky schopni.
Jen nechápu proč uprostřed zbyl ten pás z kostek a není všude tráva? Vypadá to zvláštně, má to nějaký význam? Nebo jen nechtěli stříhat pásku na trávě?
To je pro případ trasy nadrozměrného nákladu, aby se nemusel složitě vytáčet. Dělá se to na okružních křižovatkách stále častěji,
Ok ale potom nerozumím proč je tak šikmo. Z toho leteckého snímku vypadá že ten pás toho moc neulehčí, kor s těma ostrůvkama.
Pás je imo čikmo právě proto, aby případnej nadměrnej náklad nemusel přes ostrůvky. A ostrůvky tam nejspíš jsou, aby nějakýho střelce nenapadlo těsně před kruhákem předjíždět…
šikmo je to proto, aby to některé „řidiče“ nesvádělo k používání.
Tyhle speciální vozidla jsou schopny projíždět určitým minimálním poloměrem, a pojede se okolo ostrůvku (pomalu, v protisměru a zavřené křižovatce). Kdyby byl rovně, tak by tam ty ostrůvky nesměly být, a to by svádělo projíždět kruháč rovně.
Výborně! Zřejmě to mělo být ještě před volbami ale o týden se to nestihlo… Nevadí, Jermanove by to stejně nepomohlo 😃
Po té nové silnici se jezdilo už minulý týden.