Růžové opravené vagóny ze 70. let mají ve Francii přitáhnout více lidí z aut
Osobní vozy Corail francouzských drah SNCF. Foto: Albert Koch / Flickr.com
Ouigo začne s klasickými vozy na dvou linkách, bude výrazně pomalejší a levnější než rychlovlaky.
Ve Francii jsou už i retrovlaky rychlejší
Jak jsem psal už když tahle zpráva přišla poprvé, tenhle produkt dost kvituji. Mám nějaké zkušenosti se životem ve Francii z doby mých studií a cestu z Lyonu do Paříže jsem několikrát řešil právě z pozice studenta s vysokou senzitivitou na cenu. Nabídku dneska tvoří standardní TGV, OUIGO anebo autobusy. Ačkoliv se dá při nákupu v předstihu koupit OUIGO i pod 20€, tak co se týče ceny, jednoznačně dominuje právě ta nabídka autobusů. Jako student volíte autobus, protože pohodlý a rychlost vlaku není priorita. A právě na uživatele autobusů tyhle vlaky budou hodně cílit, jelikož za podobnou cenu dostanete daleko… Číst vice »
Konkrétně? Odkud-kam? Neboť francouzská situace je trochu unikátní pařížským regionem, který je velmi, velmi významný vůči zbytku Francie… z regionu lyonského do pařížského je to kolem 4 až 5 hodin (a z Marseille ještě mnohem dál)… Z Brna do Prahy je to kolem 2 hodin
… Např. v Německu není tak dominantní aglomerace vůči zbytku německa
https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_metropolitan_area
Situace a postavení Paříže ve Francii není nepodobné Praze u nás. Proto se dá směle říct, že dopravní proudy do a z Paříže jsou velmi silné a proto se nebojím o neúspěch.
Obecně jsou spojení z bodu A do Paříže ta nejsilnější. Problém nastává, když se chcete dostat mezi regionálními městy. Například z Lyonu do Bordeaux. Zde dává největší smysl letět, což je pod hodinu, protože vlaky jsou tristní a autobus také jede velice dlouho.
Jeď kudy chceš, ale vždycky „přes“ Paříž.. Takhle mi to vysvětlovali kdysi moji známí z Normandie… Že hromadnou dopravou z Le Havre do Nantes to bylo rychlejší přes Paříž… A cestovat sám svým autem (po A28) se prodražuje právě nákladům/poplatkům za auto. Proto si nejsem jistý jestli pomalejší / levnější vlaky „vždycky přes Paříž“, opravdu udrží cestující (z Le Havre do Nantes) ve vlacích. P.S. Nemyslím, že je srovnatelná pozice Prahy a Paříže vůči zbytku ČR resp. vůči zbytku Francie… Právě proto, že další aglomerace ve zbytku země jsou ve Francii mnohem vzdálenější od metropole než je vzdálenost v ČR… Číst vice »
Určitě máte pravdu co se týče ježdění přes Paříž a že to srovnání s Prahou není zcela na místě. Je na místě určitě v síle proudů z/do města, ale ty vzdálenosti jsou úplně jiné. Z pohledu z Česka je skoro až nepředstavitelné jak velká země to vlastně je. Uživatelsky je škoda, že přestupy v Paříži komplikuje roztříštěnost tamních hlavových nádraží Myslím, že tenhle produkt pomalejších, ale levných vlaků ale míří na trochu jinou klientelu a vzhledem k velikosti center, která spojuje si stejně nějakou klientelu najde. Čím si nejsem tak jistý je udržitelnost lowcost modelu, kdy předpokládám, že pro návratnost… Číst vice »
A troufnul byste si na srovnání s linkou kterou jezdí/bude jezdit WestBahn? Tj. dost pravděpodobně do Mnichova a možná do Bregenz (přes Mnichov)?
P.S: Ad Lyon-Paříž za 3 hodiny… jestli máte osobní zkušenost:
A to bylo s TGV, které nikde nestaví?
Nebo nějaké francouzské klasické vlaky ve stylu IC firmy LEO, který v prvních 20% trasy linky má stejně tolik zastávek jako je zastávek ve zbývajících 80% trasy linky?
Ještě bych doplnil, že z velké části tento koncept využívají i České Dráhy. Jediným rozdílem je, že tento podnik sám sebe jako nízkonákladovou značku nevnímá. Svým zákazníkům nabízí na komerční lince do Ostravy buď pomalý spoj typu pendolino v 30 let starých soupravách nebo ještě pomalejší jízdu rychlíky, v nichž jsou řazené repasované vozy podobného stáří.
Bych řekl, že 99% cestujícím v ČR či regionech těsně za hranicemi ČR (jako Bratislava či Drážďany) je víceméně lhostné srovnání parametrů francouzské nabídky hromadné dopravy (nízkonákladové vs. TGV atd.)… Cestující v ČR zajímá srovnání s MÍSTNÍMI nabídkami dopravy , ať už individuální či hromadné, která je dostupná v ČR… Lidově řečeno – srovnat interiér/pohodlí běžného auta vs. interiér/pohodlí busu či vlaku… Akorát bych nepodceňoval fakt, že my lidé nejsme racionální, aspoň většinou… Nýbrž ve většině svých rozhodnutí velmi přihlížíme ke svým zkušenostem, předsudkům … a racionálními argumenty si odůvodňujeme své rozhodnutí i když je založeno na pocitech… To je… Číst vice »
Ono vám hlavně uniká, že tomu odpovídá i cena produktů, které ČD nabízí. TGV (SNCF) z Paříže do Metz ve druhé třídě, dnes, nejbližší odjezd: 71 eur. Praha – Ostrava, podobná vzdálenost, stejné parametry vyhledávání: cca11,50 EUR (nebo 295Kč)
Což není moc vypovídající, na obou relacích se jízdné mění dynamicky podle obsazenosti, takže první následující spoj v nějakém náhodně zvoleném okamžiku zdaleka nemusí mít typické ani průměrné ceny (zítra ráno by se to dalo jet za 29 EUR)…. Jo, ČD jsou obvykle levnější, než západní „konkurence“, ale jsou relace a spoje, kde je i to jejich jízdné spíš moc vzhledem ke kvalitě poskytovaných služeb. (A naopak relace a spoje, kde maj poměr cena/výkon skvělej). Bohužel je velmi brzdí jednak nedostatek moderních souprav (takže občas vyjedou i na dálkové spoje opravdové hrůzy), na čemž snad pracujou, a kvalita infrastruktury, kterou… Číst vice »
Cena je až to první na co většina lidí slyší, takže podle mě to fungovat bude. Zejména v předražené předlužené Francii.
Ani si totiž dali dohromady, že buď to nejspíš udělají oni. Nebo příjde nějaký flixbus nebo nějaký regiojet a udělá to taky. A cena je cena.
Neznám nikoho,kdo by jel vlakem místo autem jenom kvůli peněz.
A předražená a předložená Francie.
No běžný Francouz,který má pro život cca dvojnásobek prostředků oproti nám bude určitě vyplašený z vysokých cen nebo dluhu státu. Ten ostatně není ani zdaleka nejvyšší v Evropě.
Takže citlivost by byla,pokud by vlak vyšel tak maximálně na třicet procent ceny jízdy autem. A to se asi nekoná.
Statistika je ošidná věc… Když jeden k obědu sní celé kuře, a druhý hladový, tak statistickým pohledem se najedli oba = každý půlku kuřete.
Jenom kvůli penězům to nebývá, ale v tom mixu okolností, podle kterých se člověk rozhoduje, čím danou cestu jet, peníze většinou nezanedbatelnou roli hrají.
Třeba já jezdím často vlakem, jelikož je to citelně levnější než auto…
A proto tam bylo hnutí Žlutých vest, proti zdražení PHM v řádu jednotek procent?
Tohle jsou stále velmi dobre vozy. U nás by hodne zvyšili kvalitu cestování. Nebudou nějake na prodej?
Budou, tak za rok až dva, až zjistí, že to nefunguje. Těch lidí co by to mohlo oslovit je moc málo, provoz a personál moc drahej, to asi nedopadne.
Fungovat to bude, ale přetáhne to lidi z TGV, ne z aut.
Nemyslím , ze bych vyměnil dvě hodiny času za dvacet euro .
tak ve vlaku můžete přece pracovat a nejen že 20 euro ušetříte ale ještě mnohem více vyděláte! 🙂
Pracuje se i v TGV ,moje spolucestující z Nancy v 6 ráno otevřela notebook a zavřela až v Paříži , tam mi zmizela z oči v útrobách metra . Hezká chic Francouzka.
Vy třeba ne, ale jsou lidi, pro který je vydělat/ušetřit pětikilo za dvě hodiny slušnej kšeft. Nemluvě o tom, že když v tom TGV budou zbývat poslední místa, může ten rozdíl být podstatně větší. Nebo nemusí být zrovna volná místa žádná. Rozmanitější nabídka a větší celková kapacita železnice je každopádně krok dobrým směrem, ať to vy osobně využijete nebo ne.
Jenže za ten čas co to ujede ten vlak to ujedou i autobusy, některý stejně rychle, některý o 20 minut dýl. A předpokládám, že Flixbus teď hodně přiostří ceny, takže ti nejsensitivnější na cenu budou mít zelenej autobus a ne růžovej vlak
Mám za to, že nějaké jezdí v Rumunsku. Ale nejsem si jist, jestli byly vyrobeny dříve, na základě licence, nebo koupeny ojeté.
Trochu mi chybí v článku větší specifikace těhle vozů pro ty, co je neznají. Ono to nezní jako žádná hitparáda, nějaké corail vozy ze 70. a 80. let. Ale reálně jsou to vozy na úrovni našich Bmz, s klimatizací od začátku a snad všechny po jedné či více modernizacích, takže ani nijak zastaralé. Klidně bychom jimi mohli nahrazovat béčka a byl by to skok dopředu.
Párkrát jsem s nimi jel, vypadají hodně retro z venku i zevnitř, ale svezení je pohodlné
Nevím zda ten vůz v rychlíku Strassbourg Nancy byl tohoto druhu , ale byl pohodlný . Značení nějak jako Bmnouz 10 ?
Oprava B10 tu 61 87 20 91 003-2
No, nevím zbytečně se tahat (ČD) další typ vozů (a obzvláště s podvozky FIAT) není moc dobrý nápad, pokud na tom budou podobně jako Bmz 235. Když nějaké další, tak raději od ÖBB s podvozky SGP.
Souhlasím, ideální by byly další Bmz. Bylo to myšleno hlavně jako ukázka toho, že ty Corail vozy opravdu nejsou nic tak hrozně zastaralého.
Co my bychom dali za vlaky s rychlostí 200 km/h. A u nich je to krok zpět. 😂 Krásný obraz toho, jak na tom jsme.
Rok 2018: 41 ks … asi vesměs jde o typ Bmz232
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zakoupily-v-rakousku-41-vagonu-az-pro-200-kilometru-v-hodine-13426/
Ovšem uznávám, že vagony s maximálkou 200 km/h netvoří převahu v těch tisících vagonech firmy ČD.
Ale ono asi záleží taky na kvalitě komunikace … viz např. polemika ohledně způsobu „vylepšování“ podvozku u silně opotřebovaných nákladních vagonů ČD Cargo, když se smířili s nevalnými vlastnostmi podvozku, vzhledem k e snaze ČD Cargo nevyhazovat peníze
Těch vozů od OBB nakoupily ČD, a.s. celkem 210 ks = z toho na V = 160 km/h je jich pouhých 46 ks – tzn., že 164 ks vozů je na V = 200 km/h.
Těch 210 vagonů z Rakouska pro ČD je včetně nákupu 41 vagonů v roce 2018?
P.S. Tipnete si, jestli OeBB bude chtít prodávat do ČR nějaké další staré dálkové vagony, až bude dodáno oněch 8 vlaků s 9-ti vagony = 72 (patrně v tom bude i nějaký gastro vagon)…? Viz objednávka OeBB z roku 2018
https://www.railjournal.com/rolling-stock/bb-agrees-e145bn-deal-with-siemens-for-long-distance-trains/
Anebo spíš je pravděpodobnější, že OeBB nebude prodávat staré vagony, nýbrž se pokusí staré vagony uplatnit ve své režii např. na Slovensku… Prostě něco jako když slovenský (ŽSSK) a rakouský dopravce (OeBB) spolu provozují linku z Komárna?
Asi tak 100 mil. za lokomotivu a 60 mil. za vagon… 😀
Vlaků pro rychlost 200 km/h už tady jezdí habakuk. 🙂 Bohužel nemáme žádné tratě s takovými parametry.
Za vlaky nedam nic, ale dal bych za sjizdny koridor na Ostravu. Po cele delce.
RegioJet má drtivou většinu vozů na 200, takže jsme na tom dobře. Kdo je na tom blbě jsou ČD.
To máte pravdu, vše kromě Bmpz od SBB, pater od DB a některých Aster může 200, ovšem s loko je to podstatně horší, na 200 nemají snad ani jednu (možná nějakej pronajatej Větroň).
Ty Traxy co mají v nájmu mají mají jakou maximální rychlost?
MS3 by měly být na 160, MS2 v barvách RJ taktéž. Ovšem jak je to s MS2 v pronájmu od Metransu či kohokoliv jiného nebo s Vectrony, to opravdu nevím ale možná nějaký Vectron je na 200, ale ty přímo od ELL jsou určo na 160.
Přitáhnout více lidí z aut? Stačí nedělat to, co se děje v ČR aneb vyhazovat miliardy za stupidní slevy.
Já tedy nevím, jako rodina jezdíme vlakem, protože nás díky státní slevě vyjde za všechny jízdné na 500 a autem by to bylo za 600. Ale po zrušení slevy by to to vlakem vyšlo na 800, takže sbohem veřejná dopravo.
Až se bude za ježdění autem platit podle kilometrů, tak vás zpáteční jízdenka 1.třídy bude stát méně než jedna cesta autem…
A pak nebude co řešit…protože naši spoluobčané „nemají“ buď peníze nebo čas…
Ajéjej, zkoušečka si zase šlehla kadidla…
Normálně bych se vsadil, že to je další šotorevolucionář z mámahotelu.
A to už bude docela brzo
Můžu se zeptat na těch 500 Kč co jste do toho započítali? Nám doma vyšlo cca 6 Kč/km… A to většinou jsme nemuseli platit parking. A neměli jsme havarijní, prostě jsme věřili, že z naší viny nenabouráme. My to řešili taky… P307 v benzínu. Několikrát týdně/každodenně cca 30 km tam a z5 a to většinou vlakem (lokálkou), s tím že jsme přesedali na dálkovou (vesměs železnice). 2 dospělí. Plus občas dítě/děti s sebou. Postupně jsme přestali jezdit, protože ČD furt nabízely vagony 854/460/RegioNova… Poté vybrali Arrivu – s vagony typu 845/Lint/… Ze začátku to nebylo ono… Ale nyní fakt používáme… Číst vice »
Za 600 Kč ujedete autem tak 150, max 200 km, když je to stará šunka. Nic moc teda…
S olejem a pneumatikami , povinným ručením , filtry jste na tom jak ? Počítáte zřejmě jenom palivo . Mne auto stojí téměř 10000 ročně aniž bych vyjel jeden kilometr
To mas ještě dobre, já to mám asi 120 tis. A to s nim jezdí převážně manželka
Tomu nerozumím , mých 10000 je 3000 pov ruc , gumy dejme tomu 2500, filtry oleje servis 4500-5000,- takže 120000 je z čeho ?
Auto za milion, za čtyři roky ztratí půlku hodnoty? Nebo je to dražší auto na operativní leasing?
Když nebudou slevy, budou lidi místo autem jezdit vlakem? Takže autem se jezdí, protože veřejnou dopravou je to moc levné? A až bude jedna jízda stát měsíční výplatu, tak nikdo autem jezdit nebude a všichni budou jezdit vlakem?
To budou….jakože autobus by ten plat dokonce výrazně převyšoval…
Uvědomujete si, že ty slevy platí víceméně pro lidi, co už hromadnou dopravou jezdili. Měli by do hromadné dopravy hlavně přilákat ty, co jí jezdí nejméně. A ti ze slevy nemají nic a dokonce to jde z jejich platů.
Závist z vás mluví. At si poradne prohlednou svou vyplatni pasku, aby videli jak malo plati. Ja platim plne jizdne. Z poplatnil bych pouziti silnic osobaky. Uvrdomujete si, ze tim ze jedou autem je pak verejna doprava drazsi, protoze pak jede mene lidi?
Závist? Myslíte to, že platím za slevu, ze které jsem neměl nic, protože přišla (nejen) pro mě příliš pozdě? Ne, tady nejde o závist, ale o to, v jakém stavu železnice je? Katastrofální. A v kontrastu s tím, že se miliardy vyhazují za slevy, je to zcela absurdní. A že Vám nevadí platit plné jízdné? Bohužel, ne všichni jsou tak bohatí.
A jak s tím souvisí jakákoliv sleva? Nijak. Ty slevy platí i v autobusech. Ve srovnání s tím kolik stojí jen rekonstrukce jedné větší stanice jsou ty peníze na slevy nic. Ne nejsem bohatý, ale jsem solidární. Hlavně nejsem tak závistivy. Když chcete slevu pořiďte si In kartu či si kupujte lístek s předstihem, nebo využijte akční nabídky.
Počkat, takže když důchodci a studenti budou plati plné jízdné, tak bude vlakem jezdit více lidí? Opravdu? Tak potom by mělo fungovat i zrušení slev pro děti a ZTP/ZTTP
Nic takového jsem neřekl. Jen, že by se mělo investovat do rozpadající železniční dopravy. Moc dobře víme, co je účelem téhle slevy. A navýšení počtu cestujících už tak v přecpaných soupravách to rozhodně není.
Jen to z toho vyplývá. Všude nejezdí narvane soupravy.
Z vlastní zkušenosti vím že to nejvíc odprdne plně platící zákazník.Pokud jede ve vlaku narvaným důchodcema a študakama jedoucíma z chlstačky. Příště nejede.A ještě ten tunel platí že svých daní.Jet někam s rodinou na výlet vlakem?Nesmysl.Abych si kupoval deset jízdenek na kupa dopravců na to se můžu….A ještě vám ujedou přípoje a nikdo za nic nemůže.Dnes je železnice jeden velkej bordel. Ať žije auto na plyn!Jsem nádražak ale takovýhle služby nechci.A celé to slavné SJT si může cendis strčit do…..Pro závistivce.:Z rodiny nikdo režimu nemá.Jsem to vše zrušil.
Režimku
Garry ! Jednou provždy ! Rezimka neexistuje ! Režim je z francouzského régime což znamená vláda , zpúsob provozu , nastavení pravidel třeba dietní režim , komunisticky režim , nouzový režim . Co jste myslel vy vychází z úplně jiného slova a sice režie . Což vyjadřuje myšlenku ze cestující z rad vlastních zamestnanců , uhradí nějakou nižší částku než běžný zákazník – cestující a to během:historie od času C.k. Dráhy až přes ČSD k ČD , a tak se podílí na režii provozu. A i kdyby v poloprazdnem Valašském expresu jelo i třicet “režimkářů” tak nikdo nemusimkvuli nim stát… Číst vice »
Pokud nebydlíte na hlavním tahu a nedojíždite za práci,nebo vám děti nejezdí do školy každý den tak je rezijka celkem k h…..A ČD nejsou žádnej super zaměstnavatel Tvl.Kdo má v dnešní době prémie 1500.-?Kdybych nebyl otrokem hypotéky tak jsem už dávno v…. Absolutně nekompetentní vedení natahany příbuzenstvo v kancelářích.Omezovaní služeb, ždímání lidí na krev.Už to je pomalu jak u Jančury.A super manažer Bednárik si může poblahopřát,řadový zaměstnance odrbou ale kanclech těch krys neubylo.Režijka je v dnešní době skoro na h….Dejte mi normální plat a rezijka mě nezajímá.Jenom paraziti že SŽ si pomlaskavaj.
Já vím že jsem ovlivněný industriálním designem Československým, Německým a Rakouským, stejně jako Britským a Americkým a že Francouzskému a obecně jihoevropskému nerozumím, ale tohle fakt ne! Tmu kdo to navrhoval zabavit malování a nepouštět k počítači. Je to děs běs.
Ale jako doplňkový koncept pro osobní dopravu to vypadá zajímavě. Jenom je otázka jestli je na to kapacita tratí, nebo jestli se budou muset obnovovat/budovat nové.
Vzhledem k výkonnosti (spíš Nevýkonnosti) nákladní dopravy v podání socialistických SNCF, je kapacita tratí naprosto v pohodě.
Jinak souhlas. Vozy jsou super ale ty barvy otřesné.
To je takové novodobé náboženství. Auta jsou zlá věc, na hranici s nimi. Ale ono je fakt, že kvalitní služba nebo zboží reklamu nepotřebuje a to mi s tím věčným propagováním VHD nějak nesedí.
Jenže tlak na přesednutí z auta není libůstka. Ale nutnost – mluvím o velkých městech, zejména jejich širší centrum. Viz např. z Valašska na dálkové trasy směrem do Prahy. Auto opravdu příliš nedává smysl, krom toho když člověk dojede na nějaké P+R u zastávky hromadné dopravy směrem na dálkovou hromadnou dopravu. Na venkově je situace jiná a auto je většinou smysluplnější. Což je od oka půlka republiky… Zvláště je-li to venkov – kde jeslušná síť silnic kde není nouze o obchvat obydlených oblastí (např. bude-li někdy obchvat Bučovic, tak je OK autem popř. minibusem směrem na průmyslovou zónu v polo-prstenci… Číst vice »
Tak tak – víte jak bude všude místa, až bude pravidlo „tolik míst kolik bytů“?…
z Valašska do Prahy dává smysl nechat auto u nádraží na Vsetíně a ve Valmezu, tam sednout rovnou na expres. Málokdo se bude courat lokálkou na rychlík aby pak cestou zpátky musel řešit jestli na něj motorák počká, nebo nepočka.
A ze Zlína? Ráno jede vlak do Prahy, odpoledné zpátky. To je vše. A byla to velké revoluce, když se ten přímý vlak zavedl, no hlavně ten §1 neporušovat často.
Nejsu ze Vsetína, ale přímo na Vsetíně u vlakového nádru asi nezaparkujete… koneckonců právě tahle záležitosti byla příčinou, že Čunek chvíli seděl na dvou židlích – hatemana i vsetínského starostu – právě proto, aby dotáhnul do konce dlouholetou snahu o vyřešení zapeklité situace u vsetínského vlakáče… Čunkovi kritici (např. nynější místopřeseda za Zelené) prý měli kus pravdy, ale protože neznali tu situaci tak úplně do detailu, tak nemohli vymyslet lepší řešení, než to co tlačil Čunek … „etika menšího zla“ … Holt Vsetín je takový Havířov, tj. taky obět „sociálního inženýrství“ = prudce a uměle nabobtnalé město na ne úplně… Číst vice »
No já jsem viděl víc reklam na auta než na VHD.
Tak nějakou na veřejnou dopravu https://www.youtube.com/channel/UC7edXDOH46qtd_m85C3W1ng
https://www.youtube.com/watch?v=75F3CSZcCFs
Aniž bych se vyjadřoval k množství reklam, tak imho záleží na myšlence… tahle reklama je na auta nebo na hromadnou dopravu:
https://twitter.com/LCyclable/status/1394354396985692163
překlad 5 vs.120.
https://www.youtube.com/watch?v=NuWS4XGb-G4
A jak to v tech reklamach na auta vypada. Vzdycky volny ulice mest i dalnice a silnice mimo mesta, prakticky zadny jiny auta, volny parkovaci mista primo tam, kde clovek potrebuje… Malboro Country je proti tomu cistej realismus.
Auta jsou skvely sluhove, ale strasne mizerni pani. Prusvih je, ze jsme je nechali tak premnozit, ze na mnoha mistech jsou z nich ti pani se vsemi problemy, ktery z toho plynou… A to by bylo potreba napravit a nechat je pro ty prilezitosti, kdy mohou byt uzitecna a byt prinosem.
Pořád se každý o něco pokouší, ale všichni zapomínají na to, že ve společnosti máme 30-50% (dle státu) kuřáků a nikoho nenapadlo přidat vůz pro kuřáky nebo zřídit kuřárnu. Klidně i ve spojích v závazku. Státu kromě odvodů platím navíc ještě 3000 korun/měsíčně a žádného vstřícného kroku v tomto směru jsem se za celý život nedočkal.
Zkuste přestat kouřit a tím pádem to státu platit nebudete.
Kdyby se takhle byť jen na měsíc domluvili všichni kuřáci. Tak státní bankrot jak vyšitý. O tom žádná
Blbost. Prostě by se to plošně rozložilo do cen (zdanění) všech jiných věcí. Ale když je někdo blbej a chce hulit, tak to platí i za všechny ostatní. Nemluvě o tom, že to pak stát něco stojí na zvýšený nutnosti zdravotní péče.
A co to takhle propojit – spotřební daň z tabáku a náklady na jeho kouření…
Každou cigaretu zatížit korunovým příspěvkem do balíčku veřejného zdravotního pojištění, ostatní tabákové výrobky by byly zatíženy podobným příspěvkem …
No nevím, léčení raka a jiné choroby zkouření není zrovna prima kšeft pro stát.
už ve škole jsme počítali kolik kuřáci přispějí a kolik ze státu vysají a nebylo kladné číslo…… 🙂 takže přestat kouřit pro obě zúčastněné strany jen pozitiva…
Řekněte mi kolik to má vyjít a ono to vyjde 🙂 Aneb asi jako když šotouši počítají „skutečné náklady“ automobilismu….
Ideální je do nákladů automobilismu započítat celou rekonstrukci ulice vč. kanalizace, chodníků a tramvajových kolejí.
ROFL
A pak to dopadá tak, že osoba na obrázku z krabičky cigaret podává žalobu. Žalující jednak nikdy nekouřil a druhak nedal svolení k užití té fotografie.
A co kdyby přestali chlastat…to by teprve byl vítr…
Jo, to zkusili v USA. Lepší koupit zbloudilou kulku při přestřelce mafiánů, než aby si někdo mohl dát 1 točené.
Bude muset přestat kouřit, neboť spotřební daň z tabáku bude velmi rychle růst až na 7 Kč/gram…
Takže krabka tak za 2 kila…
Lidi to stejně zaplatí, nebo až to přeleze nějakou pro ně únosnou mez, tak začnou šmelit načerno….
Po 100 km lze zpravidla jízdu přerušit, dopřát si na čerstvém vzduchu trochu tabáku a pokračovat dalším spojem. Bohužel, studené zbytky kouře se z vozů špatně dostávají a nevoní.
Jasný, já zase nekouřím v naději, že nezemřu na rakovinu plic, ale stejně se každé ráno nějaká milá duše s popelníkem místo hlavy na zastávce najde… Není sebemenší důvod Vám vycházet vstříc, dokud se budete takto chovat…
Asi se pak bude muset přikročit k razantním asijským opatřením…
Odhodíš vajgla na chodník – 10 000,-Kč pokuta…
Naprostý souhlas. Vypustíš tam větry, zaplatíš podle certifikovaného Luftblasensajrajtenmeteru pokutu podle sazebníku a poplatek za měření k tomu! A ještě tě budou moci poslat na emise.
Odvážný názor, ale díky za něj. Stejně jak existuje skupina lidí, co vlakem nejezdí kvůli rouškám, tak existuje i skupina lidí co vlakem jezdilo jen kvůli tomu, že si mohli zakouřit. Takhle se kouří na záchodech, z okna, mezi vozy atd. Prostě se ve vlaku kouří pořád. Akorát nelegálně. Což má taky „něco do sebe“ 😂
Jako teenager jsem si zapalil cigaretu na wc ve vlaku nekde mezi Smržovku a Jindřichovým Hradcem. Kdyz jsme vylezl z wc, na obou stranách sedeli sami pruvodci, mozna 6, nebo 8 lidi. Skončilo to kulem pokuty a dobrou historkou. Pokutu se mi tehdy platit nechtelo, ale vzhledem k tomu, ze pry alternativa je zruseni jizdnuho dokladu, kde nas na jedne jizdence jelo 6, tak jsme vzal zavdek tou pokutou
Jak je možné zrušit jízdní doklad šesti lidem kvůli tomu, co udělal jeden? Podle mě je to nesmysl.
Mezi Smržovkou a Jindřichovým Hradcem? To zní zajímavě. To byl vlak, který tato dvě místa spojoval?
Kdo ví, co kolega kouřil… 🙂
Tak to už jsem dlouho neviděl…
Zkuste přestat kouřit a třeba se nám povede tento zlozvyk vymýtit.
Já tedy kuřák jsem, i když už pár let elektronický, ale pojízdné udírny mi vadily i tehdy.
Tak to napište např. do Regiojetu… Prý RGJ vlastní zhruba 2 tucty vagonů, z toho je využita jen zhruba půlka
viz foto
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_B-2073.php
Podobně České dráhy, které prý řeší že v každodenním provozu nebudou např. vagony „Bdtee“, což předpokládám jsou např. vagony této varianty č. 286/287 typu Bdtee, který mají zhruba 20 ks
Foto Bdtee 286 https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdtee286.php?&lang=cs
Ještě doplnění k Vašemu nápadu na samostatný vagon jako kuřárna, kam si „odskočit“ během jízdy a) U firmy RGJ se asi těžko dočkáte nějaké samostatné kuřárny v nějakém speciálním vagonu, kam by si cestující odskočil. Neboť Jančuru primárně zajímá počet obsazených sedaček … viz jeho reakce ve zdejším podcastu, když se jej ptali proč nevozí taky auta na vagonech (po vzoru firmy ČD)… Podobně i důvod proč Jančura zrušil gastro vagony. Neboť jeden platící cestující v podstatě „zabere“ během cesty 2 místa – jedno místo v pasažérském vagonu, druhé místo v gastro vagonu…. Asi Jančura nevěří, že cestující požadující kuřárnu,… Číst vice »
ad b) u LE byla ta Premium Economy nejspíš nutnost, protože tak málo místa na nohy, jako je v tý jejich původní Economy, je ve vlaku unikát a ostuda…
Jo. Já tím popisoval, že LEO hledá co nejvíc nových (solventních) cestujících, proto které chce „modré z nebe“, pokud si to zaplatí…
Zatímco ČD/RGJ jsou spíš nabízí spíš služby masově, bez zaměření na konkrétní zákazníky… Tj. mluvím o tom, že v ČD/RGJ to leckdy vypadá jako výběr, který nabízel Henry Ford zákazníkům: „Zákazníci si můžou libovolně vybrat z kteréhokoliv Fordu T, bude-li mít standartní karoserii a bude-li černý“
Tak u ČD i u RJ je spíš problém, že běžnej cestující často předem neví, co mu zrovna přijede (a u části, linek, včetně dálkovejch, kde stráví ve vlaku hodiny, musí být připravenej opravdu na ledacos). Dopředu jasně definovanej standard by tam byl jednoznačně plus, i kdyby to byla jediná třída a nebylo na výběr.
Situace, kdy první třída na některých linkách je o dost horší, než druhá na jinejch, z pohledu cestujícího bez hlubší znalosti fungování železnice naprosto srovnatelnejch, IMO odrazuje daleko víc.
Souhlas
No blahé paměti kuřácké vozy jezdily… a jak to vypadalo? Jezdili (polo)prázdné, protože si tam kuřáci šli jen popustit uzdu své kratochvíle a pak zpátky šup do nekuřáku. Přece nebudou v tom smradu sedět. Takže nevidím důvod, proč někomu vozit kuřárnu na úkor kapacity vlaku.
Já bych pro takový experiment byl – jízdné > dvojnásobek jízdného první třídy – inu za luxus se platí nebo vstup přes turniket za pade za každý vstup ….
Jako jo, ale ať je to řazené vzadu jako poslední. Jinak ta rychna půjde okny a klimatizací, přechodovými dveřmi atd. Jsem odnaučený kuřák, tak mi to smrdí snad ještě víc než čistokrevným nekuřákům. Já se za to, že jsem kuřák byl, stydím. Moc se stydím.
Hmm…třeba z Třebové do Brna by pak šlo zařadit 1x Bdtee276 jako kuřácký vůz…
Nebo Bdt na Sp Plzeň – Ústí nad Labem…
Co tak kuřácký vůz s dvojnásobným jízdným nebo turniket otevíraný padesátikorunovou mincí ….
Jedny z nejpohodlnejsich vagonu, do kterych jsem kdyz polozil zadek(kolem r.2000) Designove a comfortem naprosta pohoda. Jako sedet ve starym aute, uplne neco jinyho. I kdyz tezko rict, v jakym jsou stav dnes. Ale veteran urcite dejchne ☺️
Já jsem také citlivý na cenu. Přetáhne mne někdo z auta na trať Beroun- Praha? Nééé, proboha, já nechci!
Šup, šup, posilováná příšernost s hnědými sedačkami dvacet minut čekající v Chucli před jednokolejným úsekem už čeká.
Tak proč se ptáte? 🙂 Ono tedy z Berouna autem také žádná sláva, navíc fixace na místě, žádný záchod…
Vy potřebujete na záchod každých 40 minut? Tak to je špatné…
Někdo cestuje sám, někdo i s rodinou. Už jste ráčil zaregistrovat, že ženy i děti tak nějak potřebují častěji? Řešit to v zácpě na dálnici, kdy kolona popojíždí po centimetrech jsem měl možnost naposledy tohle září. Předtím v srpnu, červenci, červnu a dál už se mi nechce ani vzpomínat. Za tyhle kecy by Vám v určité konkrétní chvíli spousta žen vyškrábala oči a děti cvrnkly do auta. Zkušenost nahradit fakt nejde.
Mám náhradní trasu, mimo D5, jen o 3 km a 15 min delší, tedy po srovnání, když D5 jede. Když stojí, pak jsem rychlejší o zdržení na D5-15min. A ač né mlád, 40 min vydržím. A když ne, mám přeci Pampersky na inkontinenci.😂 PS: Náhr. trasu neprozradím.
Zajisté. Mě se to pak povede do roka… Při pohotovostní hmotnosti auta 1 t = 33 hal. za každý kilometr + 1 Kč za každý kilometr po D nebo I. 1,1 t = 0,36 + 1,21 Kč/km 1,2 t = 0,40 + 1,44 1,3 t = 0,43 + 1,69 1,4 t = 0,46 + 1,96 1,5 t = 0,50 + 2,25 1,6 t = 0,53 + 2,56 1,7 t = 0,56 + 2,89 1,8 t = 0,59 + 3,24 1,9 t = 0,63 + 3,61 2 t = 0,66 + 4 Z toho menšího se pak budou platit opravy silnic,… Číst vice »
Platím jen půlku, jezdím na plyn.
Vy máte auto o hmotnosti 0,5 t?
V tomto případě nebude záležet na jakýchkoliv jiných parametrech. Jen na hmotnosti vozidla…elektromobily to budou platit taky.
Kdyby vas nekdo v relaci Beroun-Praha chtel pretahnout do vlaku pomoci vozu urovne tech Corailu (samozrejme s koncepci vhodnou pro primesto) a nepretizeny trati, ktera by se tam nejakym zazrakem objevila, byl byste blbej, kdybyste se pretahnout nenechal.
Prusvih ty relace je v kapacite a stavu trati, pokud by se tu podarilo vyresit, mohly by tam vlaky byt skutecne velmi lakava alternativa pro vetsinu lidi. Bohuzel mame Sprzel a tak je trat 171 ve stavu, v jakym je.
Už zase to přetahování lidí z aut? A to tam chtějí přetáhnout ty, co jezdí auty ze 70. let? Jo, to by možná šlo.
Chtějí přetáhnout ty, co jezdí autem proto, že je to vyjde levněji než TGV.
Na tažených vozech se toho zase tolik nezměnilo, aby bylo potřeba prahnout po nových.
To je právě to šotoušský myšlení. Zkuste se někdy zeptat skutečných uživatelů aut, proč nejezdí vlakem. A pak jim řekněte, že se toho na tažených vozech za 50 let vlastně nic nezměnilo a že mají auto nechat doma a svézt se něčím takovým. Vysmějí se vám.
Kdo je ortodoxní autíčkář, toho do vlaku nedostanete nikdy. Běžný cestující upřednostní vlak, když bude rychlejší a pohodlnější než auto a pojede tehdy, kdy to potřebuje, jestli je nový nebo starý, na tom mu nezáleží.
jj
a pokud s cestujícím odborníci provozující vlaky, nebudou jednat jako s blbem/nesvéprávným dítětem
To je kravina a spotřební názor (že vše nové je nutně lepší). Vozy jsou na 200 km/h, pojezd má špičkový, lepší se dnes pro běžné vozy nedělají. Pokud je čistý a patřičně vybavený (zásuvky atp), tak tam fakt zásadní rozdíl není. Samozřejmě jsou autíčkáři, co si to musí zdůvodnit, ale jejich základní boj je obvykle založený na tom, že nechtějí, ne že je nějaký problém ve vozidle. Ostatně jsem slyšel pár autíčkářů frkat i nad letadlem (nějaký nový A320 to byl) do které jsme nastupovali, ale oni viděl nýty a vlnivý potah a tak to hned v jejich očích byl… Číst vice »
To nemuseli být nutně autíčkáři. Viz ojetý šrot z roku 200x, zlatá Regionova!
Tohle hrozně záleží na tom, co s čím srovnáváte, stáří je jen jeden z parametrů. Když srovnáte podvozek a sedačky 30 let staré S-klasse s novým nejlevnějším modelem od Dacie, asi se nebudete divit, když ta S-klasse bude pohodlnější… Jak psali ostatní, byly to vagóny určený pro prémiový vlaky, maj velmi povedený podvozky na 200 km/h, což je pro uvažované použití naprosto adekvátní rychlost. Doplnit z dnešního pohledu nezbytnosti, které v době jejich vzniku neexistovaly, není nic nemožného ani neslýchaného. Takže pokud projdou povedenou (aspoň mírnou) modernizací a bude je tahat adekvátní lokomotiva, může to být na nízkonákladovou značku furt… Číst vice »
Jakýkoli vlak je vždy pohodlnější, než auto
Někdy ano, někdy ne. Ono také záleží také na „doprovodných časech“ před cestou vlakem a po ní. V některých případech tyto vedlejší časy mohou natáhnout cestovní dobu i o 50%.
Modelový příklad:
Trasa 50 km vlakem kontra 60 km autem.
VHD: 10´cesta na nádraží+5´čekání na odjezd+55´jízda vlakem+5´cesta na stanici MHD+5´čekání na MHD+10´jízda MHD+5´pěšky k cíli. VHD celkem 95 min. kontra 60 km autem – 1 hodina (když auto parkujete před domem/ na parkovišti zaměstnavatele).
Protože ho nemusím řídit
To je dost individuální, pro mě třeba řízení auta nějak extra únavné není. Takže velmi záleží, co je to za vlak, co je to za auto, a jaká trasa.