Francouzi dělají z rychlovlaků lowcost. TGV bez 1. třídy či jídla míří do Toulouse

Rychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCFRychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCF

Francouzské státní dráhy SNCF přesouvají své rychlovlaky TGV dál do nízkonákladové značky Ouigo. V praxi to znamená konec cestování v

Francouzské státní dráhy SNCF přesouvají své rychlovlaky TGV dál do nízkonákladové značky Ouigo. V praxi to znamená konec cestování v 1. třídě nebo jízda bez občerstvení na palubě.

Od 6. července začne SNCF pod značkou Ouigo vypravovat první pár spojů mezi Paříží a Toulouse pod značkou Ouigo, od prosincové změny jízdního řádu na této trase přibudou další.

SNCF se v tiskové zprávě snaží změnu označit za krok dopředu, který zvýší počet cestujících na trase o 300 tisíc ročně i zlevní cestování. To je pravda jen částečně: jízdenky sice budou začínat na 19 eurech mezi Paříží a Toulouse, ale zdaleka ne všechny. Současně se cestujícím zhorší možnost výběru služeb. Právě kvůli tomu státní dopravce čelí kritice části cestujících.

Ouigo je odpovědí francouzských drah na konkurenci leteckých dopravců, tomu odpovídá i provozní model. Vlak je složený pouze z vozů druhé třídy, ve vlaku chybí možnost občerstvení. Za větší zavazadlo si musí cestující připlatit, stejně tak za lepší místo. Jízdenky nelze vrátit, pouze za poplatek změnit čas odjezdu. Dalším problémem je i to, že Ouigo nenavazuje na další spoje SNCF, neplatí na nich mezinárodní jízdenky. I proto změnu řada cestujících kritizuje.

Tagy Ouigo sncf TGV
44 komentářů