cargo

Růžové opravené vagóny ze 70. let mají ve Francii přitáhnout více lidí z aut

Osobní vozy Corail francouzských drah SNCF. Foto: Albert Koch / Flickr.comOsobní vozy Corail francouzských drah SNCF. Foto: Albert Koch / Flickr.com

Ouigo začne s klasickými vozy na dvou linkách, bude výrazně pomalejší a levnější než rychlovlaky.

Francouzské státní dráhy SNCF rozšíří svoji nízkonákladovou značku Ouigo o provoz vlaků s vagóny typu Corail ze 70. a 80. let minulého století. Firma chce tímto krokem oslovit zejména skupinu cestujících velmi citlivých na cenu a přetáhnout je ze silnic.

SNCF svoji značku Ouigo používají dosud jen pro vysokorychlostní vlaky, nově expanduje i do provozu s vozy, které mohou jezdit maximálně 200 km/h. Svezení bude nabízet pod označením Ouigo Vitesse Classique. Na jaře s nimi vyjede na trati z Paříže do Nantes a z Paříže do Lyonu. Půjde o zcela komerční spoje. Dopravce novinku oznámil v tiskové zprávě.

Vizualizace vozů Corail pro Ouigo. Foto: SNCF

Vizualizace vozů Corail pro Ouigo. Foto: SNCF

Zatímco rychlovlaky zvládají cestu z Paříže do Lyonu i pod dvě hodiny, Ouigo Vitesse Classique nabídne jízdní dobu 4.45–5.15 hodin. Podobné to bude i na trase do Nantes, vlaky ale budou zastavovat na mnohem více místech.

Vlaky budou nabízet cestování v jediné třídě, vozy čeká proměna a lak do růžové barvy. Šéf Voyages Alain Krakovitch slibuje nízké a pevné ceny do poslední chvíle před odjezdem. Jízdenky budou ke koupi pouze online, 65 % jízdenek má být levnějších než 20 eur. „Naším cílem je získat do vlaku lidi, kteří jedou dnes na této trase po silnici. Ať už sami autem nebo sdíleným autem či autobusem,“ dodal Krakovitch.

Jde o podobný model, se kterým v Německu začínal FlixTrain, z velké části tento koncept starších vozů využívá také český RegioJet.

Tagy Ouigo sncf
147 komentářů