Růžová kola překáží na chodnících. Rekola míří na nová parkoviště, lákají na držáky mobilů

Bikesharingu se daří. Rekola přidávají dalších 500 sdílených kol. Zdroj: RekolaBikesharingu se daří. Rekola přidávají dalších 500 sdílených kol. Zdroj: Rekola

Sdílená kola budu mít vlastní parking a stojany. Držák na navigaci pomůže turistům a nováčkům.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Když si hranou na dopravu, tak by zajímalo, jestli k tomu kolu přibyli helmu, která je povinná.

MaT

Když si hrajete na někoho, kdo káže ostatním o tom, co je povinné a co ne, tak by mě zajímalo, jestli ty předpisy/zákony opravdu znáte či ne… Vy „přibytá“ hrano …

Protože kdyby ano, tak byste věděl, že od 18 let povinná není.

MP22

Já teda považuji za největší prioritu v oblasti dopravy rozšíření tramvajových ostrůvků, plošnou třicítku, výstavbu kvalitní infrastruktury pro cyklisty, budování nových přechodů na hlavních tazích nebo naučení řidičů dodržovat pravidla, převážně těch parkujících.

To jsou teda za mě věci, kterých si všimne mnohem víc lidí, než toho kde přesně stojí nějaké kolo. Ale pan Slávek už asi trpí tunelovým viděním světa.

123

Jj, třeba ta plošná třicítka, to je sen všech … ne že by měl pan Slávek mé velké sympatie, ale když čtu ty vaše nápady, tak ještě že tam je on.

Granja

Když to takto napíšete odděleně v protikladu, za moji osobu – nemáte pravdu. Kdybyste to napsal „ánblok“ dohromady a nikoli v protikladu, – a bez poslední věty – pak máte 100% pravdy.

JirkaM

To jste jeden z těch idiotů co blokují dopravu a myslí si že je 30 řešení dopravy v Praze? 😀

Pavel

Já tedy na chodnících vidím parkovat hlavně auta. Ale ty jsou pro primátora z ODS asi v pořádku. Smutný.

Intrus

Snad to povede i k zahuštění parkovišť

Juraj

Takže pokud to správně chápu, Rekola, kde jsou uživatelé poměrně disciplinovaní, při vrácení musí člověk kolo vyfotit a podpora na to docela dohlíží, multiprimátorovi překáží na ulicích.

Ale rozházené koloběžky, mnohdy ležmo přes celý chodník, blokující nároží nebo hozené ve Vltavě, až takový problém nejsou?

původní Jakub P

Spíš primátor na třetinovej úvazek nemá čas rozlišovat jednotlivý provozovatele a navíc jedinej druh dopravy, kterej zajímá konkrétně jeho, jsou automobily. Chodci i lidi na kolech jsou mu fuk jedni jako druzí, tady jen zavětřil příležitost nabrat pár politickejch bodů a ještě je pokud možno ponouknout proti sobě.

Což teda nic nemění na tom, že přechod Rekol i ostatních provozovatelů na stanicovej systém se současným výrazným zahušťováním stanic je fajn krok.

Člověk

ještě existují nextbike, co se nemusí fotit, ale při zaparkování mimo parkoviště (GPS urci

Kleist

Koloběžky se musí taky vyfotit, ale vzhledem k tomu že je parkuji správně tak netuším jak moc se na to dohlíží.

Alibaba

V Pardubicích mě trochu štve, že tyhle sdílený kola dávají do stojanů na stojánek, ač mají stojánek. Viděno na Třídě míru.

původní Jakub P

To je bohužel klasika. Jak leckde radnice vyžadujou vracení sdílenejch kol na místa s cyklostojany, lidi nechtěj riskovat pokutu za vrácení mimo stanici a tak je dávaj přímo do těch stojanů (a občas to udělaj i ti, kdo ty kola podle potřeby přemisťujou). Chtělo by to, aby radnice vedle těch stojanovejch hnízd značily místa pro sdílený kola – stačil by obdélník barvou na zemi – všude, kde to jde.

p73

něco podobného jsem zrovna v Pardubicích u nemocnice viděl

jinak zrovna tam Rekola nejsou, takže nejspíš Nextbike

původní Jakub P

Trvalo to neskutečně dlouho, ale konečně začíná komunálním politikům v Praze docházet, že ta stání pro kola budou muset udělat. A že dopravní stíny před křižovatkama jsou na to jedno z vhodnejch míst. Ohledně navigace jsem skeptickej, bohužel infrastruktura v Praze je tak strašná, že ani na hlavních trasách se člověk nemůže spolehnout na to, že se nedostane do míst, kde na kole většina lidí být fakt nechce. Spíš se naopak dá spolehnout na to, že značená a v mapě (navigaci) vyznačená cyklotrasa člověka dřív nebo později (spíš dřív) vyvrhne do nějakýho takovýho průšvihu. K tomu, aby šlo v tomto… Číst vice »

Martas

To že je infrastruktura v Praze na kola špatná je v tomhle ohledu stejně jedno, protože turista bude využívat max. google mapy nebo ještě horší apple mapy a když si člověk vezme, kam google mapy uživatele zavedou jako chodce, tak by mě nenapadlo se podle nich řídit na kole nikde na světě.

Ondra

Koloběžky jsou spíš pro turisty, kteří je pak někde nechají pohozené a je jim to fuk. Ale jeden fakt, Praha na sdílenou mobilitu prostě nebyla připravená, opravdu minimum míst na zaparkování kol. V zahraničních městech se nachází hnízda cykostojanů skoro v každé druhé ulici. Tady se to začlo řešit až s křížkem po funuse.

123

To není tak úplně pravda, před pár lety byl článek s někým z Vídně, míněn Rathaus, na prahounakole .. nebo jak se ten web jmenuje … a tam to bylo úplně stejné. Taky začali s dobrou vůlí a vírou. A výsledkem byl rovněž bordel. Jenže oni byli schopni si to vcelku fofrem srovnat a přejít na stanicový systém.

Rozdíl tedy není/nebyl v tom řešit, ale vyřešit. Opět.

Blzx

Já i věřím, že mobil nemusí vypadnout. Přesto vám určitě většina senzorů v mobilu poděkuje, až se s tím budete hezky projíždět po kočičích hlavách.
NFC čipy jsou zbytečnost a dával bych si s jejich používáním docela pozor. Pravda ale je, že „vývoj“ Rekoly je takový terno, že z toho zase nic nebude (jako když vyvíjeli vlastní zámek a elektrokolo:D) a obšlehnou akorát něco od nextbiku (zámek, panel v košíku, zvonek).

cyklo_pruda

Ono je docela jednoduché, si koupit licenci na zavedené kolo, která drandí ulice mnoho měst po a mnoho zemí po evropě po mnoho let, a mít dvorního výrobce kol jménem Olpran, nebo si to vyvíjet a domlouvat si všechno sám, jako Rka. A přesto je jízda na Rekole pohodlnější.