Růžová kola překáží na chodnících. Rekola míří na nová parkoviště, lákají na držáky mobilů
Bikesharingu se daří. Rekola přidávají dalších 500 sdílených kol. Zdroj: Rekola
Sdílená kola budu mít vlastní parking a stojany. Držák na navigaci pomůže turistům a nováčkům.
Když si hranou na dopravu, tak by zajímalo, jestli k tomu kolu přibyli helmu, která je povinná.
Když si hrajete na někoho, kdo káže ostatním o tom, co je povinné a co ne, tak by mě zajímalo, jestli ty předpisy/zákony opravdu znáte či ne… Vy „přibytá“ hrano …
Protože kdyby ano, tak byste věděl, že od 18 let povinná není.
Já teda považuji za největší prioritu v oblasti dopravy rozšíření tramvajových ostrůvků, plošnou třicítku, výstavbu kvalitní infrastruktury pro cyklisty, budování nových přechodů na hlavních tazích nebo naučení řidičů dodržovat pravidla, převážně těch parkujících.
To jsou teda za mě věci, kterých si všimne mnohem víc lidí, než toho kde přesně stojí nějaké kolo. Ale pan Slávek už asi trpí tunelovým viděním světa.
Jj, třeba ta plošná třicítka, to je sen všech … ne že by měl pan Slávek mé velké sympatie, ale když čtu ty vaše nápady, tak ještě že tam je on.
Když to takto napíšete odděleně v protikladu, za moji osobu – nemáte pravdu. Kdybyste to napsal „ánblok“ dohromady a nikoli v protikladu, – a bez poslední věty – pak máte 100% pravdy.
To jste jeden z těch idiotů co blokují dopravu a myslí si že je 30 řešení dopravy v Praze? 😀
Já tedy na chodnících vidím parkovat hlavně auta. Ale ty jsou pro primátora z ODS asi v pořádku. Smutný.
Snad to povede i k zahuštění parkovišť
Takže pokud to správně chápu, Rekola, kde jsou uživatelé poměrně disciplinovaní, při vrácení musí člověk kolo vyfotit a podpora na to docela dohlíží, multiprimátorovi překáží na ulicích.
Ale rozházené koloběžky, mnohdy ležmo přes celý chodník, blokující nároží nebo hozené ve Vltavě, až takový problém nejsou?
Spíš primátor na třetinovej úvazek nemá čas rozlišovat jednotlivý provozovatele a navíc jedinej druh dopravy, kterej zajímá konkrétně jeho, jsou automobily. Chodci i lidi na kolech jsou mu fuk jedni jako druzí, tady jen zavětřil příležitost nabrat pár politickejch bodů a ještě je pokud možno ponouknout proti sobě.
Což teda nic nemění na tom, že přechod Rekol i ostatních provozovatelů na stanicovej systém se současným výrazným zahušťováním stanic je fajn krok.
ještě existují nextbike, co se nemusí fotit, ale při zaparkování mimo parkoviště (GPS urci
Koloběžky se musí taky vyfotit, ale vzhledem k tomu že je parkuji správně tak netuším jak moc se na to dohlíží.
V Pardubicích mě trochu štve, že tyhle sdílený kola dávají do stojanů na stojánek, ač mají stojánek. Viděno na Třídě míru.
To je bohužel klasika. Jak leckde radnice vyžadujou vracení sdílenejch kol na místa s cyklostojany, lidi nechtěj riskovat pokutu za vrácení mimo stanici a tak je dávaj přímo do těch stojanů (a občas to udělaj i ti, kdo ty kola podle potřeby přemisťujou). Chtělo by to, aby radnice vedle těch stojanovejch hnízd značily místa pro sdílený kola – stačil by obdélník barvou na zemi – všude, kde to jde.
něco podobného jsem zrovna v Pardubicích u nemocnice viděl
jinak zrovna tam Rekola nejsou, takže nejspíš Nextbike
Trvalo to neskutečně dlouho, ale konečně začíná komunálním politikům v Praze docházet, že ta stání pro kola budou muset udělat. A že dopravní stíny před křižovatkama jsou na to jedno z vhodnejch míst. Ohledně navigace jsem skeptickej, bohužel infrastruktura v Praze je tak strašná, že ani na hlavních trasách se člověk nemůže spolehnout na to, že se nedostane do míst, kde na kole většina lidí být fakt nechce. Spíš se naopak dá spolehnout na to, že značená a v mapě (navigaci) vyznačená cyklotrasa člověka dřív nebo později (spíš dřív) vyvrhne do nějakýho takovýho průšvihu. K tomu, aby šlo v tomto… Číst vice »
To že je infrastruktura v Praze na kola špatná je v tomhle ohledu stejně jedno, protože turista bude využívat max. google mapy nebo ještě horší apple mapy a když si člověk vezme, kam google mapy uživatele zavedou jako chodce, tak by mě nenapadlo se podle nich řídit na kole nikde na světě.
Koloběžky jsou spíš pro turisty, kteří je pak někde nechají pohozené a je jim to fuk. Ale jeden fakt, Praha na sdílenou mobilitu prostě nebyla připravená, opravdu minimum míst na zaparkování kol. V zahraničních městech se nachází hnízda cykostojanů skoro v každé druhé ulici. Tady se to začlo řešit až s křížkem po funuse.
To není tak úplně pravda, před pár lety byl článek s někým z Vídně, míněn Rathaus, na prahounakole .. nebo jak se ten web jmenuje … a tam to bylo úplně stejné. Taky začali s dobrou vůlí a vírou. A výsledkem byl rovněž bordel. Jenže oni byli schopni si to vcelku fofrem srovnat a přejít na stanicový systém.
Rozdíl tedy není/nebyl v tom řešit, ale vyřešit. Opět.
Já i věřím, že mobil nemusí vypadnout. Přesto vám určitě většina senzorů v mobilu poděkuje, až se s tím budete hezky projíždět po kočičích hlavách.
NFC čipy jsou zbytečnost a dával bych si s jejich používáním docela pozor. Pravda ale je, že „vývoj“ Rekoly je takový terno, že z toho zase nic nebude (jako když vyvíjeli vlastní zámek a elektrokolo:D) a obšlehnou akorát něco od nextbiku (zámek, panel v košíku, zvonek).
Ono je docela jednoduché, si koupit licenci na zavedené kolo, která drandí ulice mnoho měst po a mnoho zemí po evropě po mnoho let, a mít dvorního výrobce kol jménem Olpran, nebo si to vyvíjet a domlouvat si všechno sám, jako Rka. A přesto je jízda na Rekole pohodlnější.