Letecké společnosti Letectví

Ruské aerolinky Pobeda potrestaly vedení za netradiční dráhu letu

Průběh letu z Moskvy do Jekatěrinburku, za který padaly v Pobeda Airlines tresty. Foto: Flightradar24.com
Průběh letu z Moskvy do Jekatěrinburku, za který padaly v Pobeda Airlines tresty. Foto: Flightradar24.com
Piloti chtěli netradičním způsobem vyjádřit podporu kapitánovi ruské fotbalové reprezentace. Podle úřadů mohl manévr představovat bezpečnostní riziko.

Ruská nízkonákladová letecká společnost Pobeda patřící pod Aeroflot propustila jednoho ze členů vedení firmy a formálně pokárala jejího ředitele kvůli neobvyklé trajektorii nedávného letu aerolinek. Informovala o tom dnes agentura Reuters s odvoláním na své zdroje. Piloti podle ní tehdy v jednu chvíli zvolili dráhu letu, která znázornila penis. Průběh letu je patrný na Flightradar24.com.

Na palubě letounu, jenž mířil 11. listopadu z metropole Moskvy do Jekatěrinburgu na Urale, bylo v tu chvíli 102 pasažérů. O překvapivém kroužení dopravního letounu posléze informovala ruská média, přičemž zveřejnila záběr ze serveru flightradar24.com, na němž je vidět na trase linky falický symbol.

Podpora kapitánovi fotbalové reprezentace

Podle ruských médií piloti takto vyjádřili podporu kapitánovi fotbalové reprezentace Arťomu Dzjubovovi, jehož sborná na začátku listopadu vyřadila z národního týmu kvůli choulostivému videu, které se objevilo na internetu a na němž je při sebeuspokojování vidět muž velmi podobný Dzjubovovi.

Federální agentura pro leteckou dopravu (Rosaviacija) podle serveru RBK později ve své interní zprávě uvedla, že manévr mohl představovat pro cestující bezpečnostní riziko a doporučila potrestat vedení společnosti, jelikož selhalo v „rozvoji a udržení kultury bezpečnosti“, která by měla být absolutní prioritou.

Na dnešní schůzi představenstvo Pobedy potrestalo dva členy vedení. Zatímco generální ředitel Andrej Kalmykov vyvázl s formálním pokáráním, jeden z jeho zástupců přišel o práci. Kromě agentury Reuters o tom informuje s odvoláním na své zdroje rovněž server RBK. Rosavijacija i Pobeda odmítly informace komentovat. Aeroflot potvrdil jednání představenstva, více však schůzi nekomentoval.

ČTK

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel_x

Pokud mají piloti nějaký osobní názor, ať si ho prezentují, ale za své palivo, čas a letové hodiny. A za svou bezpečnost. Jen idiot okrade firmu o peníze a cestující o čas kvůli nějaké fotbalové celebritě. Pokud by je zaměstnavatel vyrazil a dal jim uhradit vícenáklady, měli by kluci dlouho co splácet. A nemohli by ani pípnout.
Tedy pokud to bylo opravdu tak, jak je v článku napsáno.

ros

Kdyby to nepopsali.asi by mě to přirovnání nenapadlo.Ale tady se musí myslet politicky a hlavně vidět i za dva rohy,co kdyby tam něco číhalo.

Vladimír

Takových žertovných letů byla spousta.
Akorát jsem ještě neviděl tři koule.

Juraj

A pritom stačilo povedať, že to bola pocta ruskému prezidentovi, a nikto by nemohol namietať 🙂

Zdeněk gellrich

Ukočírovat tak velký stát, není vůbec jednoduché. Kdyby byl u moci třeba takový Žirynovský, tak už třeba byla válka. Ať je pan Putin jakýkoliv, je třeba mu poděkovat a popřát mu pevné nervy.

Jan Karásek

Nemůžu si pomoct, ale ta druhá věta ve mě budí dojem, že Zdeněk Gellrich je pseudonym soudruha Miloše Zemana….

Jiří Kocurek

Že kočíruje sotva 1/10 lidí oproti prezidentovi Indie. Na sibiři toho ke kočírování moc není, stromy rostou i bez Putina.

Karel_x

Odhaduji, že o Rusku toho moc nevíte. Třeba o národnostním složení, o sociálním rozvrstvení, politickém pluralismu, tradicích, náboženstvích, klimatu, a hlavně o mentalitě lidí v různých končinách jejich země :). Mimochodem, pás kolem Transibu je docela slušně osídlený, je tam řada milionových měst.

Y.K.

Vždy připraven!

Damián

Kdyby řekli, že to je vzkaz pro EU nebo pro USA, tak by se jim nic nestalo 😀

Jiří Kocurek

To mi přijde přitažené za vlasy. Podobné manévry dělají piloti zcela běžně, když vyčkávají na přistání, jen to mívá jiný tvar.

Jan Sůra

Tohle ale není čekání na přistání.

Jiří Kocurek

Jestli jim řízení provozu povolilo takové manévry, tak nevidím problém. A podle souřadnic si to málokdo vykreslí v hlavě sám, aby v půlce zjistil, co tím letadlem kreslí. Klidně mohli žádat o každý obrat zvlášť.
https://www.flightradar24.com/blog/final-qantas-747-departure-from-australia-leaves-a-special-message/

Papoušek 477.0

Asi dobrý Piloti… Ti věděli co dělají, mašinu měli plně pod kontrolou U mě palec nahoru.

Lukáš F.

Pilot pevně třímal knipl v ruce?

mgr.pavel

No ještě štěstí, že se nějaký pilot nepokusil podobně zobrazit symbol toho druhého pohlaví.. 🙂

Kalanis

Mi spíš připomíná TopGear v USA. Taky se toho pánové nebáli.

BND 30

Původně chtěli, jen za letu se blbě řadí zpátečka…

Partneři

Škoda transportation