Letecká společnost Pobeda chce od zimního letového řádu navýšit počet spojů mezi Karlovými Vary a moskevským letištěm Vnukovo navýšit počty spojů ze čtyř na sedm týdně. Karlovarské letiště navíc na podporu linky chystá ještě přímé autobusové spojení na tyto lety z Prahy a do Prahy.
Navýšení počtu letů vyplývá z rezervačního systému aerolinky. Letiště Karlovy Vary. Už do začátku října navýší firma počty letů o jeden týdně na pět (přidává páteční rotaci), od konce října s platností zimního letového řádu pak přidává ještě sobotní a úterní let. Všechny lety v zimním letovém řádu počítají s odletem ve 14:45 z Karlových Varů.
Podle ředitele karlovarského letiště Jiřího Pose jednají s aerolinkou ještě o podpoře celé linky zavedením přímého autobusového spojení z Prahy přímo na letiště, kde by autobus navazoval na letadlo.
„Jde o podobný model, který Pobeda provozuje v Bratislavě s přímým autobusem do Vídně. V tuto chvíli s aerolinkou hledáme partnera pro provoz této linky,“ uvedl Pos. Zákazníci, kteří si koupí produkt Fly & Bus, mají garantováno, že na ně autobus počká.
Jen jestli ty osmistovky dokáže trvale servisovat na úrovni zdejšího servisu…
Pan Ing. Jiří Pos není ředitelem letiště, je jednatelem Letiště Karlovy Vary s. r. o. …
Je zajímavé, že vždy, když ČSA opustí nějakou linku z “provozních důvodů”, najde se velmi rychle někdo jiný, koho linka uživí a dokonce při vyšší frekvenci.
Politika.
Protože jsem se učil i ruštinu, dovolím si doplnit něco k názvu společnosti. Pobeda je prostý přepis slova Победа z azbuky. Ale v ruštině se to vyslovuje jinak. Hláska „o“ v této poloze se čte jako „a“. Hláska „e“ je v ruštině měkké „e“, jinak řečeno „ě“, nebo „je“ (ruština má i tvrdé „e“, které se píše jinak). Výslovnost v ruštině zní „paběda“ a znamená to „vítězství“.
Ano, a je to zvláštní náhoda, že ruská poběda zní podobně jako česká pohroma. Běda, běda.
A přejali to od Napoleona: „Běda! Ještě jedno takové vítezsví a jsem ztracen!“ 😀
PS: kolkol je rusky zvon, ne?
Zvon je „kolokol“.
>>> přejali to od Napoleona: „Běda! Ještě jedno takové vítezsví a jsem ztracen!“
Hm, to byl ten Napoleon asi nějaký hodně vzdálený potomek Pyrrha I. Epeirského, ne? 🙂
Hezký rozbor, ale dost mě překvapilo, že to někdo rozebírá. Já to beru tak nějak automaticky. 🙂 Pobědy byly totiž moje první hodinky (pro mladší čtenáře podotýkám, že se každý den musely natahovat). 🙂
Ale zato vydržely hodně – i když to docela uměly i PRIMky: klisně třeba 30 roků …
Jaké klisně?
asdf… Už to chápete? 🙂 S koni to nesouvisí.
Když budu uvažovat pouze Čechy, tak jsou Karlovy Vary město s nejhorším spojením (co se týče infrastruktury) na Prahu. Bratislava – Vídeň je trochu jiná liga. Ale chápu, že pro Rusko asi není spojení na Prahu u této linky tolik důležité.
Tak do Prahy toho z Ruska létá víc než dost – Aeroflot, S7, Ural atd. Poběda lítá low-costy na zajímavá letiště – Bratislava, Karlovy Vary, Lipsko atd. kam zas nelétají ti velcí. A mají s tím docela úspěch. Můžeš prostě letět Praha Moskva za cca 5000 Kč nebo Bratislavu (Morava) či Karlovy Vary (Čechy) za 2000 Kč. Výběr je na tobě.
Tak hlavně je smutný, že Vary mají s Moskvou spojení skoro lepší než s Prahou. Čekal bych, že hérečkám, hérečkům, a podobným sereblitkám, majícím Rusáky v p#deli, to jedno nebude, a přestěhují si ten fesťák filmů natočených a promítaných za státní dotace, aby se na ně vůbec někdo koukal, odstěhují jinam. Třeba do Chebu.